طرز تهیه سبزی پلو خالی با سیر تازه مخصوص مهمانی + فوت و فن


سبزی پلو یکی از پلو های خوشمزه است که معمولا در کنار ماهی و گوشت و حتی کوکو سبزی سرو می شود. مقدار مواد گفته شده در این دستور مناسب پنج نفر می باشد. شما می توانید سبزی پلو را به صورت خالی نیز میل کنید. در تهیه این غذا بهتر است از سبزی تازه استفاده شود تا یک سبزی پلوی خوش عطر و طعم داشته باشید.  امروز در کولاک طرز تهیه سبزی پلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سبزی پلویی ۱ کیلو
برنج ۳ و ۱/۲ پیمانه
سیر تازه ۲ حبه
کره کمی
نمک به میزان لازم
روغن مقداری

طرز تهیه سبزی پلو

مرحله اول: خرد کردن سبزی پلویی

ابتدا سبزی پلویی را پاک کنید سپس با آب شسته و بزارید خشک شود سپس با کارد سبزی را خرد کنید سپس سیر را نیز پوست کرده و همراه سبزی ها خرد و له کنید. برنج را نیز پاک کرده و همراه مقداری آب و نمک در یک ظرف بریزید تا خیس بخورد.

مرحله دوم: آبکش کردن برنج

برنج را همراه مقداری آب در قابلمه بریزید و صبر کنید تا بپزد و آب آن خشک شود سپس برنج را در آبکش ریخته و آبکش کنید. ته قابلمه را با روغن چرب کرده و مقداری نان یا سیب خرد شده در کف قابلمه بچینید تا ته دیگ داشته باشید. سبزی خرد شده را همراه مقداری کره در یک تابه ریخته و روی حرارت ملایم به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید ولی نباید رنگ آن تغییر کند.

مرحله سوم: دم کشیدن برنج

برنج را یک لایه در قابلمه ریخته سپس سبزی خرد شده را یک لایه به ان اضافه کنید و این کار را تا جایی که برنج و سبزی تمام شود ادامه دهید. در این مرحله یک دمکنی روی درب قابلمه قرار داده سپس درب قابلمه را ببندید تا برنج به خوبی دم بکشد. بعد از دم کشیدن می توانید برنج را در ظرف سرو ریخته و میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سبزی پلو

  1. توجه داشته باشید که برای تفت دادن سبزی نباید تغییر رنگ دهد یا سرخ شود.
  2. اگر می خواهید یک ته دیگ زعفرانی داشته باشید باید همراه چرب کردن ته قابلمه مقداری زعفران دم کرده نیز به ته قابلمه اضافه کنید.
  3. قبل از دم گذاشتن برنج می توانید مقداری زعفران دم کرده روی برنج نیز بریزید تا خوش عطر و طعم تر شود.
  4. سیر قابل حذف است و در صورت دوست نداشتن می توانید از آن استفاده نکنید.