طرز تهیه موکا کافی شاپی به 2 روش خانگی با دستگاه و بدون دستگاه


موکا یکی از نوشیدنی های گرم پر طرفدار است که شاید فکر کنید باید آن را حتما از کافه ها خرید کنید. اما شما می توانید به سادگی موکا را در خانه تهیه و میل کنید. شما با استفاده از مقداری قهوه و شیر می توانید یک موکای خوشمزه در خانه تهیه کنید. در این دستور تهیه موکا به دو روش گفته شده است و شما می توانید به دلخواه از یکی استفاده کنید. با استفاده از روش اول شما می توانید یک موکای سه رنگ تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه موکا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه موکا به روش اول

قهوه اسپرسو ۱ شات
شیر ۱ لیوان
سس شکلاتی ۱ شات

مواد لازم برای تهیه موکا به روش دوم

شکر ۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
اسپرسو ۱ شات
شیر ۱/۴ فنجان
آب ۱ ق غذا خوری
خامه غلیظ ۱ ق غذا خوری اختیاری
خامه فرم گرفته اختیاری

طرز تهیه موکا

مرحله اول: فو دادن شیر

ابتدا سس شکلاتی را در لیوان مورد نظر بریزید به طوری که ته لیوان را پر کند. شیر را در قابلمه ریخته و بزارید روی حرارت تا گرم شود. با استفاده از یک همزن برقی شیر را هم زده تا فرو بگیرد. سپس با قاشق به آرامی فوم شیر را در لیوان بریزید به طوری که سس شکلاتی آب نشود.

مرحله دوم: تهیه موکا

در ادامه باقی شیر را با استفاده از قاشق به آرامی به داخل لیوان هدایت کنید. در آخر پشت قاشق را در لیوان نگه داشته و قهوه را به کمک قاشق در لیوان بریزید و به این صورت موکای سه رنگ شما آماده است.

مرحله سوم: تهیه موکا به روش دوم

شکر و یک شات اسپرسو را همراه پودر کاکائو و آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت به مدت ۱۵ ثانیه هم بزنید تا ترکیب شوند. و در ادامه شیر و خامه را اضافه کرده و دوباره به مدت ۱۵ ثانیه هم بزنید تا شیر نیز فوم بگیرد. این ترکیب را در ظرف سرو ریخته و با خامه فرم گرفته تزیین کنید.

فوت و فن های طرز تهیه موکا

  1. شما می توانید سس شکلات را از دستور حذف کنید و از آن استفاده نکنید.
  2. شما می توانید برای تزیین روی موکا از شکلات تلخ یا شیرین رنده شده استفاده کنید.
  3. در تهیه موکا می توانید به جای قهوه اسچرسو از قهوه دمی نیز استفاده کنید.
  4. اگر همزن در دسترس نبود می توانید برای فوم شیر از فرنچ پرس نیز استفاده کنید.