واقعیت یا داستان: تغذیه در ماه رمضان


15 مارس 2024 | اشلی کید، RD، LDN

هی تیم! دوباره به اینجا برگردیم تا در مورد تغذیه واقعیت را از داستان جدا کنیم. این هفته در مورد تغذیه در ماه رمضان صحبت می کنیم. آیا می خواهید به سوالات داغ خود پاسخ داده شود؟ هر پنجشنبه در طول چالش برای بازی Fact یا Fiction به IG ما (@f45Training) سر بزنید و سوالات تغذیه خود را ارسال کنید تا توسط متخصص تغذیه چالش شما پاسخ داده شود!

باشه بیا بازی کنیم

واقعیت یا تخیل: “در ماه رمضان باید از خوردن همه شیرینی ها پرهیز کرد.

داستان!

از محدود کردن غذاهای خاص خودداری کنید مگر اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد (یعنی حذف کامل شیرینی ها). با محدود کردن و فکر کردن به غذاها به عنوان “خارج از محدودیت”، احتمال بیشتری وجود دارد که در واقع این غذاها را پرخوری کنید. در عوض، دسری را که دوست دارید انتخاب کنید و سعی کنید با دقت از آن لذت ببرید.

واقعیت یا تخیل: “شروع افطار با خرما + سوپ گرم می تواند به آماده شدن دستگاه گوارش شما برای وعده غذایی کمک کند.

حقیقت!

پس از یک روز طولانی روزه داری، شروع با 1 یا 3 خرما + مقداری سوپ گرم نه تنها می تواند به آماده سازی سیستم گوارش شما برای وعده غذایی شما کمک کند، بلکه مایعات را نیز پر می کند.

هنگام چیدن وعده های غذایی خود در افطار، سعی کنید 1/2 میوه و سبزیجات، 1/4 پروتئین و 1/4 کربوهیدرات پیچیده باشد. بعلاوه، 1-2 “شست پر” از چربی های سالم. در اینجا درباره متعادل کردن بشقاب خود بیشتر بیاموزید.

واقعیت یا تخیل: سحری به اندازه افطار مهم است

حقیقت!

سحری یک وعده غذایی مهم است که باید قبل از روزه طولانی بخورید. انرژی لازم برای حفظ خود را بدون افطار تا افطار به شما می دهد.

در سحور، پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم را با اولویت ۱۵ تا ۳۰ گرم پروتئین در نظر بگیرید. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • اسموتی ها
  • ساندویچ صبحانه تخم مرغ و میوه
  • جو پروتئینی با موز و کره آجیل
  • کاسه ماست یونانی با انواع توت ها و دانه های چیا
  • نان تست غلات کامل با ماهی آزاد دودی

برای حمایت بیشتر از تغذیه و سلامتی، همیشه می توانید مقالات F45 را بررسی کنید برای راهنمایی در مورد چگونگی بهبود تغذیه و رابطه خود با غذا.



منبع