هشت راه برای اختراع مجدد رژیم لاغری کتوژنیک در ماه رمضان دکتر روشن ضمیر خود

علاوه بر دارابودن فواید بسیار، رژیم کتوژنیک بدون ضرر و عارضۀ جانبی نیست. تحقیقات در مورد افرادی که هدف شان کار بر روی ترکیبِ بدن شان است(کم کردن از میزان چربی و عضلانی شدن)، نشان می دهند که برای کاهش چربی، بدون از دست دادنِ مقادیر قابل توجّهی تودة عضلانیِ بدون چربی، مصرف روزانة پروتئین باید بالاتر از مقداری باشد که یک رژیم مرسومِ کتوژنیک توصیه می کند. یکی از دلالیل اصلی منتقدان رژیم کتو، دشوارتر شدن کاهش وزن به مرور زمان است، در واقع شما به مرور زمان کاهش وزنتان کمتر میشود و با سرعت اولیه کاهش وزن نخواهید داشت. صرع پس از سکته مغزی یکی از شایعترین اختلالات مغزی-عصبی است و در حدود ۵۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان، از آن رنج میبرند.

سرطان و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم رژیم کتوژنیک ایرانی از آن دسته رژیمهای پرطرفدار و بسیار کمعوارضی است که علاوه بر کاهش وزن و تناسباندام، سلامتی بدن شما را نیز تامین میکند. رژیم کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتون زا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. داده ها پشتیبانی میکنه که چای سبز میتونه در جذب چربی تداخل ایجاد کنه، اما نتایج هنوز قطعی نیستند. در مورد این نوع رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که ممکن است سبب ایجاد حالت کتوز در بدن نشود زیرا پروتئین می تواند به جای کربوهیدرات سوزانده شود و دیگر نیاز به جایگزینی چربی نیست اما با این وجود باز هم سبب کاهش وزن می شود. حتی پرطرفدارترین رژیم لاغری هم زمانی بهترین تاثیر را خواهد داشت که آرام آرام فرد را به وزن مورد نظر خود برساند. دلیلش این است که روغن MCT برای هضم و جذب صحیح صفرا نیازی به صفرا ندارد، به این معنی که حتی برای بدن شما کار کمتری دارد.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم این رژیم با تحمیل گرسنگی طولانیمدت به بیمار آغاز نمیشود، نیازی به بستری بیمارستانی ندارد و اتکاء کمتری به متخصص تغذیه دارد. وقتی این رژیم را دنبال می کنید، اتفاقات جالبی مثل افزایش سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن، گرسنگی کمتر، افزایش توده عضلانی و کاهش خطر فشارخون و بیماری قلبی دیده می شود. رژیم غذایی کتوژنیک نهتنها منجر به کاهش وزن میشود بلکه گفته میشود میتواند احساس گرسنگی را کاهش داده و به تعادل قند خون نیز کمک کند؛ اما به طور کل پروتکلی دشوار برای افراد است. اگرچه معمولاً مورد نیاز نیست ، اما مصرف برخی مکمل ها مانند مولتی ویتامین ها می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. شواهد نشان میدهد که این رژیم ممکن است برای برخی افراد با شرایط پزشکی خاص مناسب باشد، اما افراد سالم نباید از آن به عنوان رژیم غذایی طولانی مدت استفاده کنند.

بیش از 30 مطالعه علمی باکیفیت بالا نشان میدهد که در مقایسه با سایر رژیمهای غذایی، رژیمهای کمکربوهیدرات و کتو منجر به کاهش وزن مؤثرتر میشود. این مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی در برخی افراد فواید کوتاه مدتی از جمله کاهش وزن و بهبود کلسترول تام، قند خون و فشار خون دارد، اما در یک سال این اثرات تقریباً مشابه رژیمهای کاهش وزن معمولی است. صرع: بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک می تواند منجر به کاهش چشمگیر دفعات صرع در کودکان شود. مدت زمان استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بستگی به والدین و تیم تغذیه دارد و دورههای درمانی تا ۱۲ سال هم، بررسی و سودمندیشان ثابت شدهاست. یکی از ایرادات این نوع رژیم آنلاین این است که چون تنظیم رژیم شما زمان می برد، ممکن است 2 تا 3 روز طول بکشد تا رژیم شما آماده شود.

رژیم کتوژنیک فست

یکی از مزایای رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران حرفهای، کاهش زمان ریکاوری بعد از تمرینات است. رژیم لاغری یکی از روش های رسیدن به وزن ایده آل شماست. یکی از بزرگترین سوالها میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک هستند. سؤالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا در این رژیم مجاز به مصرف میوه و سبزیجات هستید؟ چه خوشتان بیاید چه نیاید، زمانی که تحت رژیم کتو قرار دارید، آزمایش ادرار کاری است که مجبور به انجام آن هستید. اگر به دیابت مبتلا هستید برای هر نوع تغییر در سبک زندگی، حتماً باید با پزشک معالج خود صحبت کنید. همهی ما به دنبال یک سبک زندگی سالم و پایدار هستیم. کربوهیدرات ها، منبع اصلی انرژی برای بدن ما هستند. اکثر میوه ها در این برنامه محدود هستند، استثناهایی وجود دارد، از جمله آووکادو اما سبزیجات غیر نشاسته ایی مانند سبزیجات برگدار باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشند. در انتها که باید تصمیم بگیرید که آیا رژیم کتو بهترین انتخاب برای شماست یا نه، با خواندنِ این مطالب می دانید که چطور به درستی برنامة رژیم را انجام دهید(خیلی ها نمی دانند)، می فهمید که واقعاً چه تأثیری بر روی بدن تان دارد، و از خطرهایی که برای شما دارد با خبر می شوید.

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

در مطالعه ای بر روی ۱۷ مرد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن، نشان داد که رژیم کتو با افزایش اندک در میزان کالری های سوزانده شده همراه است. برای مثال، در روز اول، میتوانید کمی چربی بیشتری به صبحانه یا ناهار خود اضافه کنید و در عین حال مقداری کربوهیدرات را جایگزین کنید، مانند شکری که معمولاً به قهوه خود اضافه میکنید یا در ناهار، تکه بالایی را از ساندویچ خود بردارید. رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی که اضافه وزن، بیماری دیابت یا به دنبال بهبود سلامتی متابولیک خود هستند، مناسب باشد؛ اما برای ورزشکاران زبده و یا کسانی که مایل هستند عضله یا ماهیچه در مقیاس بسیار زیادی اضافه کنند، خیلی مناسب نیست. رژیم آنلاین برای این افراد، بسیار مناسب است. این میوه برای درمان عفونت های قارچی مانند عفونت پای ورزشکاران و عفونت ناشی از کرمهای حلقهای بسیار مفید است. نمی توان عدد دقیقی برای کاهش وزن با رژیم کتوژنیک در نظر گرفت، تاثیر رژیم کتوژنیک به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد. This da ta was ᠎done with GSA​ C᠎ontent Generator  DEMO.

رژیم 7 روزه کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

از الکل نیز بهتر است اجتناب کنید یا فقط گاهی اوقات آن را مصرف کنید. اما گاهی اوقات بدن واکنشی متفاوت از تصور ما نمایش میدهد و به جای از بین بردن چربی، بافت عضلات را از بین میبرد! بهاینترتیب، ما فقط میتوانیم به چند مطالعه موردی منتشر شده در مجلات پزشکی، کنار تجربیات افرادی که آن را امتحان کردهاند، تکیه کنیم. این مقدار خیلی کمتر از چیزی است که در اکثر رژیم های با کربوهیدراتِ پایین با آن روبروایم. این یعنی نیاز است شما سطح پروتئین را پایین تر نگه دارید تا بتوانید به خوبی حالت کتوز را ایجاد کنید. این وضعیت وقتی اتفاق میافتد که بدن مقدار زیادی کتون – اسیدهای تولیدشده از چربیهای سوزانده شده – را نگه میدارد و خون خیلی اسیدی میشود که میتواند به کبد، کلیهها و مغز آسیب برساند، چنانچه درمانی برای این وضعیت پیدا نشود میتواند کشنده باشد.

میوه های اسیدی شامل تمشک و زغال اخته و هر میوه لعاب دار است. معجون لاغری دومی که میخواهیم به شما معرفی کنیم حاوی ترکیبی از تمشک و لیمو ترش است، این معجون ویتامین c فوقالعاده زیادی دارد و میتواند به سمزدایی بدن شما کمک زیادی کند. روغن ماهی و ویتامین E موجود در آن به حفظ سطح انسولین کمک میکند. اما به دلیل اینکه شما در رژیم لاغری اتکینز از غذاهای کم کربوهیدرات استفاده میکنید، بدن شما از چربیها به عنوان منبع تامین انرژی استفاده میکند و شما میتوانید در این رژیم از غذاهایی مثل خامه و شیرینی هم استفاده کنید، بدون اینکه باعث افزایش وزن شما شود. یک راه آسان برای افزودن چربی و کالری به رژیم کتوژنیک، استفاده از خامه است. ، تخم مرغ، پنیر، خامه پرچرب، کره، آجیل ها، مغزها، دانه های گیاهان و دانه های روغنی میباشد. رژیم کتوی شما باید حاوی مقدار بالایی از چربی های سالم مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، کره حیوانی، آجیل ها و دانه ها باشد. ᠎Th is data h as  be​en gen erated wi​th the help of G​SA᠎ C​onte᠎nt Gen er at or​ D᠎em᠎oversion!

یک رژیم غذایی متعادل، ایده آل و فرآوری نشده ، سرشار از میوه ها و سبزیجات

رنگارنگ ، گوشت های بدون چربی ، ماهی ، غلات سبوس دار ، آجیل ، دانه ها ، روغن زیتون و مقدار زیادی آب است و بهترین رژیم غذایی برای داشتن یک زندگی طولانی ، سالم و پر جنب و جوش خواهد بود. خرما اغلب جزء اصلی رژیمهای غذایی سالم است، زیرا یک میانوعده شیرین درست میکند که سرشار از فیبر و ویتامین هم هست، اما هرچه باشد این میوه سرشار از قند است و دوستدار کتو نیست. بله ماست یک خوراکی خوشمزه، سرشار از پروتئین و کلسیم است که به راحتی میتواند یک صبحانه چاق کننده برای شما باشدو وزنتان را بالا ببرد.

چرا رژیم کتو کربوهیدراتها را محدود میکند؟

مطالعات نشان میدهد که کتوهای کمکالری میتواند به شما در کاهش BMI و تجربهی تناسب اندام کمک کند. این سطوح پایینتر ممکن است به محافظت از شما در برابر انواع سرطان کمک کند یا حتی رشد سلولهای سرطانی را کاهش دهد. رژیم کتوژنیک باید با مشورت پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار و انواع مناسب چربیها، فیبر و ویتامینها و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم را دریافت میکنید. ابتدا با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای مورد علاقه در رژیم غذایی شروع کنید. کتوز زمانی اتفاق میافتد که بدن به دلیل کمبود قند خون در بدن شروع به تجزیه چربی میکند. چرا رژیم کتو کربوهیدراتها را محدود میکند؟ Post w᠎as generated  with the  help of GSA C​on tent G᠎en᠎er᠎at or D᠎em ov᠎ersi᠎on!

خوشبختانه دوران اعمال اين رژيم غذايي محدود بوده و معمولا بعد از 2 تا3سال بنا به نظر متخصص قطع مي گردد. اگر قرار است چنین حجمی از تغییرات را در رژیم غذاییتان اعمال کنید، حتماً باید داروهای دریافتی و میزان انسولین، با توجه به نظر پزشک تنظیم شود. این روند است که رژیم کتوژنیک را از رژیم های با کربوهیدراتِ پایینِ دیگر مثل «اتکینز» متمایز می کند، و دلیلِ اینکه رژیم کتو بر پایة چنین میزان بالایی از مصرف چربی است این است که بدون آن، بدن نمی تواند کتون های مورد نیاز برای سر پا نگه داشتن شما را تولید کند. چندین توضیح برای چنین شکافی مابین «شواهد علمی» و «تجویز بالینی» وجود دارد. او توضیح میدهد که بهخاطر ماهیت کم کربوهیدراتاش، کتو بدن را مجبور میکند ابتدا از تمام ذخایر گلیکوژن خود، که شکل ذخیرهسازی کربوهیدراتها است، استفاده کند.

رژیم کتوژنیک مضرات دکتر روشن ضمیر

با توجه به این نتایج ، وی به ورزشکاران توصیه میکند از رژیم های کم کربوهیدرات اجتناب کنند مگر اینکه دلایل قانع کننده ای برای رعایت رژیم کم کربوهیدرات داشته باشند. کربوهیدرات مصرفی در بدن تجزیه شده و گلوکز را وارد جریان خون میکند. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم. این موضوع نه تنها در رژیم کتو بلکه در تمام رژیم ها میتواند تاثیرگذار باشد. به طور کلی در موارد خاص و بیماری استفاده از رژیم کتوژنیک سودمند است و میتواند سبب بهبود وضعیت فرد شود اما اینکه از رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم عمومی برای همه افراد استفاده کنیم توصیه نمیگردد.

در این بخش می خواهیم برای موفقیت شما در کیتو دایت به چند نکته کاربردی اشاره کنیم. جالب ترین بخش این است رژیم کتو حاوی پروتئین به طور مثبت روی احساس سیری تاثیر می گذارد. در بخش اول مقالۀ رژیم غذایی کتوژنیک به تعریف این رژیم غذایی و انواع آن پرداختیم و اکنون که میدانیم رژیم کتوژنیک یا همان رژیم کتونی چیست؛ در این مطلب از مجلۀ سلامت سیب قصد داریم تا نگاهی جزئیتر به این رژیم غذایی داشته و به فواید و مضررات رژیم کتوژنیک، بایدها، نبایدها و غذاهایی که باید در دستور رژيم كتو گنجانده شوند پرداخته و راهنمای جامعتری از رژیم کتو را خدمت شما ارائه کنیم؛ با ما همراه باشید. رژیم کتوژنتک با همان کتو به دلیل اینکه باعث میشود افراد کمتر از غذاهای چرب و چربی ها استفاده کنند باعث شد این رژیم جهانی شود. همان طور که از نام این رژیم معلوم است نوع و میزان کربوهیدرات هایی را که می خورید محدود می کند.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی نی نی سایت

یک مطالعه نشان داده است افرادی که رژیم کتوژنیک دارند ، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند و از نظر کالری محدود هستند ، وزن کم می کنند. متینسون میگوید: «مطالعات نشان میدهند که کاهش وزن ناشی از رژیم کم کربوهیدرات به مدت بیش از 12 ماه، مانند رژیم غذایی طبیعی و سالم است. و سطح بتا هیدروکسی بوتیرات با استفاده از یک کتون متر خون اندازه گیری می شود، که مشابه گلوکومتر کار می کند. انسولین برای پردازش گلوکز در جریان خون شما با انتقال آن به سراسر بدن تولید میشود. صدها سال است که مردم از آن به عنوان یک ماده طعم دهنده و جایگزین شکر خام استفاده می کنند. در ابتدا مهم است که بدانیم ماده صفرا چیست و چه کاری انجام میدهد. از قوانین مهم این رژیم غذایی استفاده از کربوهیدرات های کم پروتئین مناسب و همچنین چربی زیاد است. غذاهای ممنوع در آن هم زیاد است و هم جزء نیازهای طبیعی و ضروری بدن انسان محسوب میشود.

رژیم کتوژنیک لوکرب

امّا زمانی که پروتئین و کالری ها متوازن شده باشند(مانند زمانی که رژیم هایی که کالری های کل و پروتئین آن ها یکسان هستند- امّا دریافتِ چربی یا کربوهیدرات متفاوتی دارند را مقایسه می کنید)، از نظر کاهش چربی تفاوتی بین یک رژیم کتو و یک رژیم غیر کتوژنیک/با کربوهیدرات بالاتر وجود ندارد. در رژیم کتو، منابع کربوهیدرات بشدت محدود می شود و هدف این رژیم، مصرف کربوهیدرات ها به زیر 50 گرم می باشد بطوری که فرد غالبا نان، غلات یا غلات صبحانه مصرف نمی کند. برای جلوگیری از این عوارض جانبی ناراحت کننده، اگر هدف شما کتوزیس است، این نکات را در نظر داشته باشید. برای دریافت این ویتامین کافی است تا در رژیم غذایی خود مواد زیر را قرار دهید تا از ریزش مو جلوگیری شود.

رژیم کتوژنیک قهوه

در بسیاری از رژیمهای لاغری از انواع سالادهای سبزیجات یا آبمیوههای طبیعی برای جلوگیری از مشکل کمبود آب بدن استفاده میشود. رژیم کتوژنیک همچنین ممکن است به بهبود افراد مبتلا به انواع مختلف سرطان کمک کند. نخود، لوبیا سیاه و عدس زرد برای زنان مبتلا به PCOS مفید هستند و به مدیریت وزن نیز کمک میکنند. تا به حال کسی نبوده است که از درصد بالای بافت عضلانی خود شکایت کند اما اگر خیلی سریع کالری کم کنید بافت عضلانی نیز دچار آسیب میشود. از سوی دیگر، برخی از برنامه های غذایی غیرصادقانه و جذاب آنلاین که توسط افراد غیرحرفه ایی ارائه می شود، در سرتاسر وب برای خالی کردن جیب ما، علاوه بر ایجاد عوارض جانبی زیادی در دراز مدت و آسیب رساندن به سلامتی ما، فایده دیگری نخواهند داشت. علاوه بر این موارد ، به دلیل اینکه سطح مواد معدنی در بدن شما کاهش میابد ، احتمال بروز سنگ کلیه ، یبوست و آسیب به استخوان ها بوجود می آید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.