طرز تهیه دسر کاپوچینو ساده و شیک با نشاسته ذرت و بیسکویت


دسر کاپوچینو یکی از دسر هایی است که عطر و طعم بینظیری دارد و به سادگی قابل تهیه است. این دسر با استفاده از کاپوچینو و یک لایه سس شکلاتی به همراه بیسکوییت تهیه می شود. شما می توانید این دسر را در لیوان های کوچک سرو ریخته و برای پذیرایی در جشن های خود نیز استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه دسر کاپوچینو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نشاسته ذرت ۱/۲ لیوان
شکر ۱/۲ لیوان
آرد ۳ و ۱/۲ لیوان
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر کاپوچینو ۴ بسته
کره ۵۰ گرم
بیسکوییت ۱ بسته

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
شکلات شیرین یا تلخ ۱۲۰ گرم
شیر ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر کاپوچینو

مرحله اول: تهیه لایه دوم

ابتدا شیر را در یک قابلمه بریزید و آن را روی گاز قرار دهید تا گرم شود. در ادامه نشاسته ذرت را به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نشاسته گلوله نشود. در ادامه شکر را بیفزایید و خوب هم بزنید تا شکر به خوبی در شیر حل شود. خامه صبحانه و کره را به مواد اضافه کنید سپس آرد الک شده را اضافه کنید. کاپوچینو را نیز از بسته خارج کرده و بیفزایید و خوب هم بزنید و وقتی این ترکیب غلظت گرفت از روی گاز برداشته و کنار بزارید.

مرحله دوم: تهیه سس شکلاتی

بیسکوییت ها را مقداری با دست خرد کنید و در کف ظرف دلخواه بچینید سپس از مواد تهیه شده روی آن بریزید. برای تهیه سس شکلاتی ابتدا خامه صبحانه را به همراه شکلات در یک ظرف ریخته و روی بخار کتری در حال جوش قرار دهید و هم بزندی تا ترکیب شوند. سپس شیر را کم کم اضافه کنید تا به یک غلظت مناسب برسد سپس از روی گاز برداشته و به لایه دوم اضافه کنید.

مرحله سوم: تزیین دسر کاپوچینو

به خوبی روی لایه دوم پخش کرده و دسر را می توانید بعد از خنک شدن تزیین کنید یا می توانید مقداری در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه دسر کاپوچینو

  1. برای تزیین روی این دسر می توانید خامه را در قیف قنادی ریخته و با ماسوره دلخواه روی دسر پایپ کنید و مقداری ترافل یا شکلات روی آن بریزید.
  2. شما می توانید بیسکوییت و لایه شکلاتی را از دستور حذف و این دسر را در یک لایه تهیه کنید.
  3. شما می توانید از هر بیسکوییت دلخواهی برای تهیه این دسر استفاده کنید اما بهتر است از بیسکوییت لیدی فینگر استفاده شود.