طرز تهیه تخم مرغ عسلی آب پز ساده و راحت + زمان دقیق پخت


تخم مرغ عسلی یکی از روش های پخت و تهیه تخم مرغ آبپز است که طرفداران زیادی دارد. شما می توانید این تخم مرغ را همراه نان در وعده صبحانه میل کنید و لذت ببرید. از فواید و خواص تخم مرغ می توان به سلامت قلب و چشم و دیگر موارد اشاره کرد. اگر شما به ویروس سالمونا حساس هستید نباید از تخم مرغ عسلی استفاده کنید و همچنین از تخم مرغ عسلی برای تغذیه کودکان نیز به احتمال وجود داشتن ویروس سالمونا استفاده نکنید. شما می توانید بعد از تهیه تخم مرغ عسلی با استفاده از آن به همراه نان و خیار شور و همچنین فلفل سیاه یک ساندویچ خوشمزه تهیه کنید. امروز در کولاک طرز تهیه تخم مرغ عسلی را به ما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ به تعداد دلخواه
آب به مقدار لازم

طرز تهیه تخم مرغ عسلی

مرحله اول: جوشیدن آب

ابتدا تخم مرغ ها را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود و وقتی در آب جوش قرار گرفت ترک نخورد. در ادامه در یک قابلمه آب بریزید و میزان آب باید به قدری باشد تا وقتی تخم مرغ در آب قرار گرفت به طول ۴ سانت داخل آب باشد. گاز را روشن کنید و صبر کنید آب به جوش بیاید.

مرحله دوم: قرار دادن تخم مرغ ها در آب سرد

در ادامه تخم مرغ ها را به آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا به مدت ۷ دقیقه تخم مرغ ها در آب بپزد. در این حین در یک کاسه آب سرد بریزید و به آن یخ اضافه کنید و بعد از پخت تخم مرغ ها آن ها را در آب سرد قرار دهید سپس پوست کنید و تخم مرغ عسلی را نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه تخم مرغ عسلی

  1. برای اینکه تخم مرغ به هیچ وجه در آب جوش ترک نخورد می توانید یک سوراخ ریز روی تخم مرغ با سوزن ایجاد کنید.
  2. توجه داشته باشید که اگر بیشتر از مدت زمان گفته شده تخم مرغ ها بپزد زرده آن ها سفت می شود و دیگر عسلی نیست.
  3. هنگام قرار دادن تخم مرغ ها در قابلمه دقت کند که روی تخم مرغ ترک نداشته باشد چون باعث قرار گرفتن آب در تخم مرغ یا بیرون زدگی تخم مرغ در حین پخت می شود.
  4. اگر به آبی که تخم مرغ در آن پخته می شود مقداری آبلیمو اضافه کنید بعد از پخت پوست تخم مرغ ها بهتر کنده می شود.