پیاده روی صبحگاهی خود را 15 دقیقه و 14 روز آغاز کردم: این چگونه بر سلامتی من تأثیر می گذارد


اگر قبلاً این تصور را دارید ، دست خود را بالا بگیرید: “چرا نمی توانم ادامه دهم؟!”

پیاده روی امکان پذیر است حداقل آموزش – همچنین است آموخته ترین به شکل ورزش بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای سلامتی و رفاه خود انجام دهیم.

و نکته اینجاست: من طوری زندگی می کنم که می توانم در یک محله زیبا قدم بزنم ، و با این حال به نحوی توجیه می کنم که چرا نمی توانم برای نوشیدن قهوه پیاده روی کنم ، چیزهایی را از طریق نامه بیندازم یا در اطراف قدم بزنم. من واقعاً آنقدر که دوست داشتم راه نرفتم یا بیرون نرفتم ، که … راستش را بخواهید ، این خیلی بد است زیرا من یک یادآوری طلا سه ساله دارم که واقعاً باید وارد آن شوید (متأسفم) ، استلا 🐾).

ولی “ورزش سبک“این واقعا مرا به عادت های خوب حرکتی بازگرداند و من را به روال عادی عادی خود بازگرداند. تصمیم گرفتم دو هفته پیاده روی صبحگاهی 15 دقیقه ای را برنامه ریزی کنم ، هر روز را با هوای تازه ، آفتاب ، نسیم دریا و یک حرکت آگاهانه و ایمن شروع کنم. این طوری پایین آمد.

بعد از دو هفته چه حسی دارم

اینجا تعجبی ندارد ؛ احساس فوق العاده ای دارم احساس می کنم کامل هستم! من برای انجام آن زحمت کشیدم همه چيز هر روز ، حتی اگر واقعاً بخواهم ، این واقعیت که من توانستم این کار را انجام دهم شگفت انگیز است. “موفقیت” واقعا هیجان انگیز است. باید به این نکته نیز اشاره کنم – این تنها دو هفته تمرین من بوده است! فقط با راه رفتن (بله ، واقعاً) بدنم احساس ترس می کند.

من هفته دوم وقتم را با زمان کمتری ترکیب کردم (یک استراحت فنی کردم!) ، بنابراین در کل ، احساس شگفت انگیزی داشتم. دوستان و خانواده ام درباره آرامش رفتار من اظهار نظر کردند (یکی حتی گفت: “من سالهاست این آرامش را ندیده ام!”). یک پیاده روی کوتاه صبحگاهی باعث بهبود روحیه ، هوشیاری ذهنی و بهره وری من در روزهایی که کار می کردم یا کارهای خانه را انجام می دادم.

به علاوه ، این پیاده روی کوتاه صبح ، توپ را به پیاده روی طولانی تبدیل کرد. برای چند روز ، من ساعت ها با سگم در شهر قدم می زدم. من باید بیشتر از یک روز در شهری که در آن زندگی می کنم کاوش کنم ، مکان های قهوه ای را که قبلاً نرفته بودم ، امتحان کنم و چیزهایی را از لیست سطل من مرتب کنم – همه کارهایی که قبلاً انجام نداده ام.

TL ؛ DR – پیاده روی به من کمک کرد تا ملاقات کنم…

  • بهبود انرژی
  • خلق و خو بهبود یافت ، سطح شادی عمومی افزایش یافت
  • دقت ذهنی خوب ، تمرکز و بهره وری
  • احساس خوب
  • فضایی بسیار آرام
  • احساس موفقیت
  • سلامت عمومی خوب
  • سگ مبارک

فواید پیاده روی برای سلامتی

این می تواند کمی شوکه کننده باشد ، اما ورزش نباید شدید یا استرس زا باشد – پیاده روی واقعاً چنین است شما مزایا ، و حتی ممکن است سالم تر از دویدن برای برخی از افراد باشد.

این یک اثر کوچک است

زمان و مکان برای HIIT وجود دارد ، اما برای حرکتهای انفجاری ، پلایومتریک می توان به مفاصل شما متصل شد. دویدن نیز همینطور است – اگرچه بسیار م effectiveثر است ، اما عوارض جانبی یا رد پا گاهی اوقات می تواند مشکلاتی برای مچ پا ، زانو و باسن ایجاد کند. با پیاده روی ، از عوارض آن جلوگیری کرده و از مفاصل خود محافظت می کنید ، بنابراین این یک افزودنی عالی برای برنامه تناسب اندام فعلی شما است.

این پیشگیری از آسیب است

پیاده روی به تنهایی نیست حداقل میزان آسیب هر نوع تمرینی ، اما بود برای جلوگیری از سقوط نشان داد (و غیره آسیب های ناشی از سقوط) ، که یک مسئله مهم بهداشت عمومی برای بزرگسالان است. و چون از مفاصل شما حمایت می کند و ماهیچه های شما را تقویت می کند، می توانید از خود در برابر انواع دیگر صدمات ناشی از ضعف و بی ثباتی جسمی محافظت کنید.

این یک کاردیو خوب است

مطالعات نشان داده است راه رفتن برای محافظت از قلب – می تواند فشار خون پایین و ضربان قلب در حالت استراحت و به کاهش خطر کمک می کند بیماری قلبیبه

این یک تمدید کننده خلق و خو است

مطالعات می گویند همچنین نشان داد که پیاده روی می تواند سلامت شما را بهبود بخشد حالتبه این مورد تایید شده است به پایان رسید و به پایان رسید دوباره نگرانی های عمومی سلامت روان نیز وجود دارد.

به کاهش وزن کمک می کند

در یک مطالعه نشان داده شد که افراد پیاده روی نشان دادند a کاهش دور کمر، و علاوه بر غذای سالم ، 30 دقیقه پیاده روی می تواند تأثیر قابل توجهی بر وزن داشته باشد. هاروارد نیز گزارش داد که پیاده روی ممکن است هوس را کاهش دهدبه

این می تواند سالها را در زندگی شما افزایش دهد

هاروارد نیز گزارش داد که پیاده روی تقریباً 8000 قدم در روز – با این حال – می تواند به شما در زنده ماندن کمک کند.

در خارج از کشور به شما کمک می کند

ممکن است قبلاً بدانید – وجود دارد زیاد آه اثرات سلامتی از خارجکمی آفتاب) اگر روی تردمیل (یا فضای بسته بزرگ) راه نمی روید ، مزایای پیاده روی علاوه بر مزایای کمی بیرون رفتن است. دو برابر.

وقتی به پیاده روی نزدیک شدم

تجربیات مختلف پیاده روی به شما کمک می کند تا ترکیب کنید. در اینجا راه هایی است که من آن را انتخاب کردم.

پیاده روی آگاهانه

یکی از انواع پیاده روی مورد علاقه من نوعی است که فاقد تلفن ، هدفون ، اپل واچ است.

میانجی پیاده روی

نوع دیگری از گام های روانی ، این صدا دارای صدای هدایت شونده است (که بدیهی است به نوعی دستگاه مکانیکی نیاز دارد).

سگ راه می رود

وقتی شما موجودی وابسته دارید و ممکن است شماره دو به حیاط همسایه بروید ، یک تجربه متفاوت است ، اما این پاداش است. قدم زدن با دوست عصبانی ام و دیدن خوشحالی او از بیرون بودن مرا به یاد حضور و خوشحالی از چیزهای کوچک زندگی می اندازد.

پیاده روی موسیقی / پادکست

این یکی نیز زنده است ، اما گوش دادن به یک لیست عالی یا یکی از پادکست های مورد علاقه شما (حتی چند دقیقه صدا و صوت!) می تواند پیاده روی را لذت بخش تر کند.

دنبال کردن یک هدف

اگر بخواهید گاهی به “آخرین نکته” نیاز داریم. به عنوان مثال ، من می خواهم به USPS drop box یا بازار بروم یا قهوه بخورم. داشتن آن انگیزه کوچک بسیار دلگرم کننده بود. چندین بار به قهوه خانه نزدیک رفتم.

نکات موفقیت

پاشو و برو

این برای من مهم بود. تلفن خود را نگه ندارید ، حتی دندان های خود را فشار ندهید – فقط کفش های خود را درآورده و به بیرون بروید (خوب … مقداری SPF بریزید ، مراقبت از آفتاب مهم است!). من دریافتم که اگر زمان بیشتری را صرف کارهای دیگری مانند مدیتیشن ، بهداشت و مراقبت منظم از پوست ، بررسی ایمیل و تهیه صبحانه کنم ، راه بسیار نادر است که او راه برود. اگر آن را احمقانه جلوه دهم و فرایند تصمیم گیری را پاک کنم ، یعنی پایبندی به آن بسیار آسان است.

لباس دیشب درست کن

اگر از بیرون آمدن از خانه راضی نیستید (مسلماً من در یک اجتماع ساحلی بسیار معمولی زندگی می کنم ، این عادت من است) ، سپس شب قبل چند تکه لباس روی تخت خود کنار تخت خود بگذارید تا بتوانید سریع می توانید قبل از نگرانی آن را تغییر دهید تصمیم گیری کمتر ، تاخیر کمتر ، تحرک بیشتر.

پاسخگو باشید

برای من ، شریک من پوشیده از خز است و انگلیسی صحبت نمی کند ، اما او حساب می کند که من هر روز بیرون می روم. شاید شما شخص مهم دیگری ، فرزند ، والدین ، ​​هم اتاقی یا دوست خوب (حتی بهترین دوست مرد) داشته باشید که آن روز صبح شما را همراهی می کند آن را در جاده نگه داریدبه قدرت اعداد!

عادت را دنبال کنید

اگر شما هم مانند من هستید ، ردیابی قاعدگی یک ابزار واقعاً قدرتمند است که به شما کمک می کند تا به سبک زندگی سالم پایبند باشید. در تعمیر آن جعبه از نظر ذهنی واقعاً چیز مفیدی وجود دارد ، بنابراین یک روز “اجباری” بنویسید (هر روز!) ، و “پیاده روی صبحگاهی” را در آنجا قرار دهید. هنگام بازگشت به خانه ، جعبه را علامت بزنید و از افزایش کم دوپامین لذت ببرید. در عرض چند هفته ، می توانید کتاب ردیابی سفارشی خود را مرور کرده و پاداش کارهایی را که انجام داده اید احساس کنید (این همچنین راهی عالی برای بررسی عادات دیگر و حفظ آنها نیز است).

به خودتان پاداش دهید

گاهی اوقات چک لیست ای که ذکر کردیم برای پاداش کافی نیست. شاید بتوانید صبح قهوه امتحان کنید یا ماچا پس از آن ، ممکن است پنبه باشد – یا حتی چند دقیقه در حال تغذیه در رسانه های اجتماعی باشید. به پاداشی که واقعاً می خواهید در صبح انجام دهید فکر کنید و آن را پاداش خود برای تکمیل پیاده روی در صبح قرار دهید.

بسته عادت

برای این مورد ، من باید کلاه خود را به جیمز کلیر ، نویسنده کتاب عادت های اتمی ، که از او با این ترفند آموختم ، اشاره کنم. اگر عادت صبحگاهی دارید و به طور خودکار ، قبل یا بعد از آن صبح “تعطیل” شوید. به عنوان مثال ، قبل از اینکه تلفن خود را بررسی کنم ، پیاده روی می کنم. یا بعد از مسواک زدن و پوشیدن آفتاب به پیاده روی می روم. این پیاده روی را به عنوان بخشی از یک برنامه از قبل موجود برای داشتن یک تجربه بدون دردسر انجام دهید.

راه خود را مخلوط کنید (و به طور دائم)

آن را سرگرم کننده کنید. اگر مستعد کسالت و یکنواختی آلرژیک هستید ، هر روز یک دوره دیگر را بگذرانید. ممکن است برنامه خود را با استفاده از فرمت های مختلف ترکیب کنید (به عنوان مثال ، یک روز در حال انجام یک ایده هدایت شده هستید ، روز دیگر موسیقی است ، روز دیگر خاموش است و روز بعد یک روز پادکست است). اگر احساس می کنید از مجرم خود یا حصار اطراف خانه خود کمی خسته شده اید ، ممکن است یک روز با ماشین به پارک یا مسیر پیاده روی نزدیک رانندگی کنید. آن را چیز جدیدی بسازید!

جلوگیری از جراحت

در حالی که پیاده روی می تواند برای شما محافظ بزرگی در برابر صدمات و فعالیت های توانبخشی بزرگ باشد می توان همچنین مداوم آسیب های راه رفتنبه کفش های مناسب بپوشید ، در مصرف آن زیاده روی نکنید و مراقب باشید در چه مرحله ای قدم می گذارید تا مطمئن شوید که دچار هیچ گونه شیلینگ یا آسیب زیاد نمی شوید.

خلاصه کنید … باید این را امتحان کنید

مزایای آن غیر قابل جبران است ، رایگان است و آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری کفش بپوشید و بیرون بروید. فقط حرکت کن. هوای تازه بگیرید ، بگذارید خون شما جریان یابد ، محیط اطراف خود را سازماندهی کنید ، آرامش را بیابید. می دانم گاهی ساده ترین چیزها می توانند آن را حس کنند سیدا کار کنید – من با شما هستم – اما این یکی سزاوار تلاش بیشتری است. 15 دقیقه وقت بگذارید. به احتمال زیاد ، بیشتر از این در شبکه های اجتماعی یا ایمیل سرگردان هستید!

دیدگاهتان را بنویسید