چگونه یک کسب و کار را تنها با رژیم کتوژنیک فرشته دکتر روشن ضمیر راه اندازی کنیم

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم تحقیقی دیگر نشان داده افراد با رژیم کتوژنیک وزن بیشتری (11.1 کیلوگرم) نسبت به گروه دیگر با رژیم پر کربوهیدرات (6.9 کیلوگرم) از دست داده اند و اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که رابطه وزن و دیابت نوع دو در نظر گرفته می شود. برخی از این شواهد اپیدمیولوژیک و برخی تجربی هستند. انواع میوه به جز برخی میوه ها مانند انواع توت و توت فرنگی. چاشنی ها: می توانید از نمک ، فلفل و انواع گیاهان و ادویه های سالم استفاده کنید. شکلات تلخ: از برندهای طبیعی با حداقل 70% کاکائو استفاده کنید. علاوه بر این، با این رژیم می توانید بدون شمارش کالری یا جذب مواد غذایی، وزن کم کنید. 95.2% از مبتلایان به دیابت که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند مصرف داروهای دیابتشان را قطع کنند یا کاهش بدهند.

در رژیم کتوژنیک صبحانه چی بخوریم

از چربیهای متنوع استفاده کنید: چربی با زنجیره متوسط که در روغن نارگیل، کره و روغن هسته خرما وجود دارد باعث اسهال و استفراغ میشود. وقتی بدن در حالت کتوزیس قرار میگیرد، با استفاده از کتونهای حاصل از تجزیه چربیها انرژی خود را تامین میکند. اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف شود، مقادیر اضافی آن به گلوکز (یک نوع قند یا کربوهیدرات) تبدیل میشود؛ در نتیجه، بدن دیرتر در حالت کتوزیس قرار میگیرد. در حالت عادی، بیشتر انرژی مورد نیاز بدن توسط کربوهیدراتها تامین میشود؛ اما وقتی کربوهیدرات رژیم کم باشد، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت خود استفاده میکند. اگر عاشق نیمرو یا جوجه کباب هستید میتوانید غذای مورد علاقه خود را بیش از یک بار در طول رژیم استفاده کنید. در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید.

ابتدا لازم به ذکر هست که تخم مرغ یکی از مغذی ترین و سالم ترین خوراکی ها هستش. رژیم کتوژنیک این روزها دارای طیف گستردهای است- کاهش چربی، پاکسازی ذهن، سلامتی و بیوهکینگ – اما عضلهسازی معمولاً یکی از آنها نیست. رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD): این روش از رژیم کتوژنیک دارای دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر است. پسرها (۷۴٪) بیش از دخترها، به این بیماری مبتلا میشوند. بر اساس بیش از 20 تحقیق ثابت شده است که این نوع رژیم غذایی به چربی سوزی کمک کرده و سطح سلامتی شما را افزایش می دهد. کسانی که ورزش بدنسازی یا بادی بیلدینگ را دنبال میکنند برای کمک به افزایش حجم عضلات خود از این رژیم استفاده میکنند. اکثر مردم از رژیم کتوژنیک فقط برای افزایش فعالیت ذهنی خود استفاده میکنند. همانطور که در بیش از 50 مطالعات نشان داده شده است، این برنامه غذایی مزایای زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد بدن شما دارد.

بسیار مهم است که در رژیم کتوژنیک بیش از حد پروتئین دریافت نکنید زیرا که در عملکرد بدن برای تولید کتون ها به عنوان منبع انرژی و ورود به فاز کتوسیس تداخل ایجاد می کند. استرس مزمن – استرس ناشی از تمرین بیش از حد، کمبود خواب یا اضافه بار ذهنی باشد – میتواند در عملکرد منظم هورمون، کیفیت خواب و انرژی اختلال ایجاد کند. می توانید آنها را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دارای چربی بالا است که می تواند به شما کمک کند تا چربی بیشتری مصرف کنید.

اندازه ها در هر وعده نشان داده شده است.

نان ها و کلوچه های بدون گلوتن به اندازه غذاهای پخته شده سنتی، دارای کربوهیدرات هستند. تحقیقات نشان دادهاند که رژیم غذایی کتو به اندازه رژیم غذایی کم چرب با میزان کربوهیدرات متوسط برای کاهش وزن موثر است. اندازه ها در هر وعده نشان داده شده است. در تمام وعده های غذایی شما چربی باید به مقدار زیادی وجود داشته باشد. این عمل باعث می شود بدن شما به سوزاندن بیشتر چربی قبل از حذف کامل کربوهیدرات عادت کند. سعی کنید از انواع سبزیجات و گوشت ها استفاده کنید تا مواد غذایی مختلف باعث سلامتی شما شود. اگر میخواهید قهوه بنوشید، مطمئن شوید که ارگانیک است، خامه روی آن ارگانیک است و از زایلیتول بدون GMO استفاده میکنید. تحقیقات در مورد تاثیرات بلند مدت رژیم کتو بسیار کم است؛ بنابراین، بهتر است پیروی از این رژیم حداکثر به چند ماه محدود شود.

حلیم در رژیم کتوژنیک

ما در این مقاله سعی داریم ابتدا چیستی و اصول رژیم کتوژنیک را بررسی کنیم، سپس فواید و عوارض آن را بیان کنیم و در آخر مقاله یک نمونه رژیم کتوژنیک رایگان قرار دادیم تا شما با انتخابهای غذایی این رژیم بهتر آشنا شوید، پس با ما همراه باشید. در این رژیم غذایی به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن در حالتی به نام «کتوزیس» قرار میگیرد. رژیم غذایی پارینهسنگی، رژیم پالئو، رژیم غارنشینان، یک نوع رژیم غذایی است که در آن به پرهیز از هر نوع غذایی که در دوران پارینهسنگی و پیش از دگرگونیهای حاصل از کشاورزی مورد استفادهٔ انسانها نبودهاست توصیه میشود.

دانش بشر از نحوهٔ ایجاد و شکلگیری صرع (اپیلپتوژنز) ناقص است. این رژیم با تاثیری که در متابولیسم بدن ایجاد می کند احساس سیری بیشتری به فرد می دهد که باعث می شود شما بدون نیاز به هرگونه وسواسی در شمردن کالری مصرفی خود، وزن کم کنید. با کاهش مصرف کربوهیدرات و به موازات آن جایگزینی چربی، متابولیسم بدن به حالت کتوز تغییر می کند. یک خودروی دوگانه سوز را تصور کنید، این خودرو در حالت عادی با گاز کار میکند و هر زمان که منبع گاز آن خالی شود از سوخت جایگزین یعنی بنزین استفاده میکند. غذاهایی که با استفاده از نگهدارنده ها و همچنین رنگ های مصنوعی تهیه گردیده اند.

در هر رژیم کاهش وزنی احتمال از دست دادن عضلات وجود دارد؛ با این حال، مصرف پروتئین و وزنه زدن احتمال بروز این مشکل را به حداقل میرساند. این یک مشکل متداول است و ممکن است به بروز سردردهای مزمن روزانه شود. این رژیم به شما این امکان را می دهد که کربوهیدرات را در کنار تمرین و ورزش روزانه به رژیم خود اضافه کنید. وقتی به وزن دلخواه رسیدید، باید این رژیم را کنار بگذارید؛ به عبارت دیگر، باید رژیمی را شروع کنید که محدودیتهای کمتری دارد. به طور کلی رژیم کتوژنیک برای افراد چاق، دیابتی و کسانی که به دنبال افزایش متابولیسم هستند بسیار مناسب است. به طور کلی رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات و پر چربی، قند خون و درجه انسولین را کاهش می دهد و متابولیسم بدن را از کربوهیدرات به چربی و کتون انتقال می دهد. در این شرایط، چربیها در کبد به کتون تبدیل میشوند که این ماده انرژی اندامهای مختلف بدن از جمله مغز را تامین میکند.

رژیم کتوژنیک برای کودکان

علاوه بر این، نسخه جدید مقدمه ای از رابرت لوستیگ دارد، که مستقل از یودکین، برخی از اثرات مضر ساکاروز، به ویژه در علتشناسی چاقی در دوران کودکی را کشف کرده بود. مشارکت لوستیگ از چند جهت قابل توجه بود. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. آکنه: کاهش انسولین، مصرف شکر کمتر و غذاهای فرآوری شده به بهبود آکنه کمک می کند. سس مایونز، خردل( نوعی کلم)، سس پستو، آبگوشت استخوان، ترشی، غذاهای تخمیر شده (از جمله کیمچی و کامبوچا) – کلم ترش(بدون هیچ گونه مواد افزودنی). در زمان محاسبه کربوهیدرات ها، فیبر را محاسبه نمی کنیم، که به این کربوهیدرات، کربوهیدرات خالص می گویند و این همان چیزی است که باید فقط ۵ درصد از کل کالری مصرفی باشد.  Th is a rticle was cre​ated by GSA Conte᠎nt​ Gen​er ator Demover᠎sion᠎!

4. در زمان های آزاد خود، وعده های غذایی رژیم کتوژنیک را که قابل فریز شدن هستند، آماده کنید و فریز کنید تا در زمان هایی که وقتتان کم است، از غذاهای کتو منجمد استفاده کنید. با کاهش محرومیتهای زمان جنگ و رونق کشورهای صنعتی، رژیم غذایی تغییر کرد و تمرکز تغذیه نیز تغییر کرد – از بیماریهای ناشی از کمبود تا مشکلات افراطی، چیزی که یودکین آن را «بیماریهای تمدن» نامید. رژیم کیتو با تغییر منبع سوختی بدن از گلوکز یا قند به چربی خوراکی در بدن شما عمل میکند. با این حال، برخی از آنها را با دقت بیشتری به عنوان رژیمهای «کتوش» یا کم کربوهیدرات توصیف میکنند، زیرا کربوهیدراتهای زیادی در آنها وجود دارد که نمیتواند کتوز را القا کند. و مصرف حبوبات بلافاصله بعد از خوردن میوه ها باعث تشدید ایجاد نفخ خواهد شد. در سال ۱۹۹۰، نقش قند را در ایجاد پوسیدگی دندان تأیید کرد، اما نه در چاقی یا CVD.

علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمی کند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. چاقی عوارض زیادی دارند و اگر برای درمان چاقی فکر نشود، جالب است بدانید که سالیانه میلیونها نفر بر اثر چاقی میمیرند! یکی از نکات جالب این رژیم این است که بدون محدود کردن میزان مصرف کالری باعث لاغری میشود. کاهش کربوهیدرات در رژیم غذایی کتو به کاهش سطح انسولین و درمان این بیماری کمک میکند؛ با این حال، برای اینکه پیروی از این رژیم به عنوان یک درمان به همه بیماران توصیه شود، باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد. الکترولیت ها به میزان زیادی به بهبود یبوست کمک می کنند. رژیم کتو می تواند میزان رطوبت بدن و بالانس مواد معدنی در بدن شما تغییر کند. مصرف زیاد غذاهای فرآوریشده و کربوهیدراتهای ساده مثل نوشابه و شیرینی باعث تغییر باکتریهای روده، نوسان قند خون و در نتیجه بروز مشکلات پوستی میشوند.

همانطور که به آرامی چربی را کم میکنید، مقدار غذاهای حاوی کربوهیدرات مثل میوه، غلات کامل و حبوبات را افزایش دهید. چربی های مضر مانند روغن گیاهی فرآوری شده، مایونز و… رژیم غذایی کتو، یکی از رژیمهای پرطرفدار است که به کاهش وزن و درمان بیماریهای مختلف کمک میکند؛ اما با وجود تمام مزیتهایی که دارد ممکن است در بعضی شرایط برای سلامتی مضر باشد؛ پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ این رژیم بروید با فواید و عوارض رژیم کتو بیشتر آشنا شوید. آسیب مغزی: مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که این رژیم به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند. آسیب های ذهنی: بر اساس تحقیقی، رژیم کتو در بهبود آسیب های مغزی از جمله ضربه و صدمات ناشی از آن نقش مهمی دارد. از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده کنید. در این رژیم، مصرف غذاهای پر از کربوهیدرات محدود میشود و فرد باید به جای آنها از غذاهای پرچرب استفاده کند.

خیار در رژیم کتوژنیک

بااینحال بسیاری از اصول رژیم کتوژنیک استاندارد با سایر رژیمهای کتوژنیک مشابه است. مطالعات نشان داده اند که این رژیم به شکل های گوناگون برای بسیاری از بیماری ها و به دست آوردن سلامتی مفید است. اگرچه رژیم کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب و مشهور در سالهای اخیر شناخته شده و جزو رژیمهای سالم طبقهبندی میشود، اما شاید بسیاری از افراد ندانند عوارض رژیم کتوژنیک چیست! در این مطلب از سایت زوم لایف لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک را تهیه کردهایم که میتوانید در ادامه بخوانید. رژیم غذایی پالئو شامل خوردن غذاهای غیر فرآوری شده ای است که احتمالاً در دسترس اجداد ما بوده اند. این رژیم بسیار شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری را شامل می شود. Article was generated by GSA Conte nt G​enerator Dem over sion .

در این رژیم ۶۰ درصد انرژی از چربی، ۳۵ درصد از پروتئین و ۵ درصد از کربوهیدرات تامین میشود. این پدیده به تدریج در طی چند دقیقه ظاهر میشود و بهطور کلی کمتر از ۶۰ دقیقه طول میکشد. در واقع حجم پروتئین به ۳۵ درصد و چربی به ۶۰ درصد میرسد. رژیم کتوژنیک در کاهش چربی اضافی بدن موثر است. اصولا افراد چاق برای لاغری و کاهش وزن سعی دارند تا از راحتترین روش برای رسیدن به تناسب اندام استفاده کنند. سرطان: در حال حاضر رژیم کتوژنیک برای درمان انواع مختلف سرطان و رشد سریع تومور مورد استفاده قرار میگیرد. با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، اما رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای پیشرفتهتر هستند و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند.

رژیم کتوژنیک در تهران

ادویه جات: می توانید از نمک، فلفل و انواع مختلف دیگر ادویه و گیاهان دارویی استفاده کنید. البته این نکته به این معنی نیست که شما برای بهبود بیماری دیابت خود می توانید به طور خودسرانه رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کنید. در حال حاضر نیز تبلیغاتی برای رژیمهای کتوژنیک (کم کربوهیدرات) در شبکههای مجازی و سالنهای ورزشی انجام میشود که این رژیم را به عنوان مناسبترین راه برای لاغری و کاهش وزن معرفی میکنند. او همچنین پیشنهاد داد که این درد، برخاسته از پردههای مغز و شریانهای خونی در سر است. در تحقیق دیگری، به دو گروه از شرکتکنندگان رژیم کتو و رژیم کم چرب داده شد. ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن ماهی.

رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

رستوران های مکزیکی بهترین انتخاب برای انواع گوشت با پنیر اضافه، گواکامولی، سالسا و خامه ترش هستند. پنیر شامل پنیرهای فرآوری شده مانند چدار، پنیر بز، پنیر خامه ای و پنیر موزارلا. 2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. شما میتوانید به عنوان میان وعده از پنیر، تخممرغ، آووکادو و مغزهای خوراکی استفاده کنید. 1. برنامه غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا در طول هفته بدانید که در هر وعده چه غذایی باید میل کنید. به یاد داشته باشید که باید همیشه مصرف غذاها و نوشیدنیهای شیرین را محدود کنید. غذاهای شیرین مانند انواع نوشیدنی شیرین، آب میوه، اسموتی، کیک، بستنی، آبنبات و…

سبزیجات ریشه ای مانند انواع سیب زمینی، انواع هویج و… می توانید به جای سیب زمینی سرخ شده از سبزیجات استفاده کنید و به آن آواکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ اضافه کنید. به همین دلیل بهتر است پیش از استفاده از هر رژیم حتما با یک مشاور تغذیه و یا پزشک، مشورت نمایید. در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. اگرچه درباره ی دو روش استاندارد کتوژنیک و رژیم کتوژنیک با پروتئین زیاد مطالعات گسترده تری شده است، رژیم گردشی یا دوره ای (سیکلی) کتوژنیک و رژیم کتوژنیک هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و اصولا برای بدنسازی و به وسیله ی ورزشکاران انجام می شود. همچنین تری گلیسیرید و میزان HDL کلسترول آن ها بهبود می یابد. برای مثال در کاهش چربی و قند خون بدن، افزایش سطح کلسترول HDL و کنترل فشار خون موثر است.

علاوه بر این رژیم کتوژنیک باعث کاهش تریگلیسرید و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) هم میشود. این امر باعث افزایش آهسته سطح گلوکز و انسولین خون میشود. البته پروتئین در بدن میتواند مجدد به گلوکز تبدیل شود و به همین دلیل پروتئین بالای این رژیم میتواند باعث کاهش کتوزیس در بدن فرد شود و اثر کمتری نسبت به رژیم استاندارد داشته باشد ولی باز هم میتواند باعث کاهش وزن خوبی در افراد شود. این در تضاد با آمینواسیدهای گلوکوژنیک است که به گلوکز تبدیل میشوند. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بی خطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید. برای کاهش عوارض رژیم کتوژنیک بهتر است بهطور ناگهانی کربوهیدرات مصرفی خود را به صفر نرسانید و ابتدا مقدار آن را کاهش دهید و طی دو الی سه هفته مقدار آن را روزانه کمتر کنید تا به صفر برسد.

استفاده از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوز است. می توانید از کافئین، کراتین و پودر آب پنیر به عنوان مکمل این رژیم استفاده کنید. اما اگر نمی خواهید که به طور مداوم کتو باشید می تونید برای ۱ ماه انجام بدید و بعد کربوهیدرات سالم رو تا روزی ۱۵۰ گرم مصرف کنید. برای میزان مواد معدنی می توانید روزانه 3000-4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم مصرف کنید تا از عوارض جانبی این رژیم جلوگیری کنید. با رژیم کتوژنیک بدون این که احساس گرسنگی کنید، وزن کم کنید. کاهش وزن سریع قابل اطمینان برای افراد دنبال کننده رژیم کتوژنیک به این دلیل اتفاق میافتد که سطح انسولین پایین آمده و بدن او مجبور به استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت میشود. سلولهای سرطانی برای رشد و تکثیر خود از قند و کربوهیدرات استفاده میکنند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.