طرز تهیه کدو حلوایی کاراملی و خوشمزه به صورت آب پز در قابلمه


کدو حلوایی را می توان به شکل های مختلف پخت که در یکی از روش ها با شیر آن را می پزند و برخی نیز به صورت ساده با آب بخار پز می کنند اما یکی از روش های خوب و متنوع برای تهیه کدو حلوایی تهیه آن به روش کاراملی است که بسیار طعم خوبی به کدو می دهد. از خواص کدو حلوایی می توان به سلامت پوست و مو، جلوگیری از سرماخوردگی و… شاره کرد. از کدو می توانید به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه کدو حلوایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کدو حلوایی نصف یک کدوی متوسط
شکر ۵ ق غذا خوری
آب ۱ لیوان
کره ۲۵۰ گرم
چوب دارچین چند تکه

طرز تهیه کدو حلوایی

مرحله اول: چیدن کدو ها در تابه و قرار دادن روی گاز

ابتدا کدو را با آب بشورید و با چاقو آن را برش دهید و تخم و مواد اضافی آن را جدا کنید و کدو ها را برش های منظم بزنید. کدو ها را در کف تابه بچینید و روی آن شکر بریزد سپس کدو ها را برگردانید و کمی آب به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن شکر و کره

در ادامه کره را برش بزنید و به تابه اضافه کنید سپس درب تابه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی آب آن کشیده شود. در وسط های پخت کدو چوب های دارچین را به تابه اضافه کنید تا کدو ها عطر و طعم دارچین را بگیرند. بعد ازاینکه به خوبی کاراملی شد می توانید از روی شعله بردارید.

مرحله سوم: تهیه کدو حلوایی کاراملی

کدو ها را از تابه خارج کنید و در ظرف سرو بچینید و از مقدار کارامل باقی مانده در تابه روی کدو ها بریزید و آن را با گردو یا هر ماده دلخواه دیگری مانند گل محمدی تزیین کنید و میل کنید نوش جان.

فوت و فن های طرز تهیه کدو حلوایی

  1. برای اینکه کدو ها به خوبی بپزد و کاراملی شود هر از چند گاهی آن را هم بزنید.
  2. به جای دارچین می توایند از پودر هل یا وانیل نیز برای خوش عطر شدن استفاده کنید.
  3. به جای شکر شما می توانید از عسل یا شیره انگور نیز برای کاراملی شدن کدو حلوایی استفاده کنید که سالم تر است.
  4. از مقداری زعفران دم کرده نیز برای رنگ و عطر بهتر در تهیه این کدو حلوایی کاراملی می توانید استفاده کنید.