طرز تهیه شیرینی یاقوتی قزوین با کره و زرده تخم مرغ گام به گام


شیرینی یاقوتی یک شیرینی شیک و جذاب است که شما می توانید آن را برای پذیرایی های عید خود استفاده کنید. این شیرینی به راحتی قابل تهیه است و چالش خاصی ندارد. برای تزیین وسط این شیرینی می توانید از مارمالاد و پودر پسته استفاده کنید. امروز در کولاک طرز تهیه شیرینی یاقوتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره ۱۵۰ گرم
پودر قند ۸۰ گرم
آرد قنادی ۱۵۰ گرم
نشاسته ذرت ۳۰ گرم
آرد برنج ۵۰ گرم
پودر زنجبیل ۱ ق چای خوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
پودر پسته به میزان لازم
عسل کمی

طرز تهیه شیرینی یاقوتی

مرحله اول: ترکیب کردن مواد لازم

تمام مواد را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود سپس کره را در یک کاسه بریزید و پودر قند را در آن الک کنید. با دور تند همزن برقی به خوبی مواد را هم بزنید تا پوک و سبک شود. ظزف را دو تا سه بار دورگیری کنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: ورز دادن خمیر

زرده تخم مرغ و وانیل را با دور کند درحد مخلوط شدن هم بزنید در ادامه زنجبیل را اضافه کنید و با دور کند مخلوط کنید. آرد برنج و نشاسه ذرت را اضافه کنید و با لیسک آن را ترکیب کنید. در انتها آرد را به مواد اضافه کنید و با دست مواد را ترکیب و مقداری ورز دهید تا یک خمیر نرم و لطیف بدست آید.

مرحله سوم: پخت شیرینی در فر

یک نایلون روی خمیر قرار دهید و با وردنه به قطر یکسان باز کنید و کاتر بزنید. در ادامه شیرینی ها را در سینی فر چیده و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال به آن استراحت دهید سپس در فر با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید تا شیرینی به خوبی بپزد. بعد از پخت صبر کنید شیرینی مقداری خنک شود سپس پودر پسته و عسل را با هم ترکیب کرده و در وسط شیرینی یاقوتی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی در تابه

ابتدا یک کاغذ روغنی روی تابه دو طرفه قرار داده و شیرینی ها را در آن بچینید و یک دمکنی روی درب تابه قرار داده و تابه را روی حرارت ملایم بزارید تا به خوبی بپزد تا آماده شود.

فوت و فن ها طرز تهیه شیرینی یاقوتی

  1. شما می توانید به جای پودر پسته از انواع مارمالاد استفاده کنید.
  2. به جای کره می توانید از روغن نیز استفاده کنید اما استفاده از کره باعث عطر و طعم بهتر شیرینی شما می شود.
  3. خمیر این شیرینی را نباید خیلی ورز دهید چون به روغن می افتد و بعد از پخت خشک می شود.