کانتادا | وزن تضمینی غذای آنلاین | متخصص تغذیه و تغذیه سلامت


غذا

غذا در حقیقت ، این به معنی خوردن مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه غذایی می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع رشد کنند و برخی دیگر می خواهند از تغذیه مناسب برای حفظ سلامت بدن و بدن خود استفاده کنند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، متوجه می شویم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دلیل کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم صحیح را برای رسیدن به این هدف و تناسب اندام شما به شما معرفی کنیم.

البته افراد با متابولیسم بالا کالری زیادی می سوزانند ، بنابراین وزن خود را کاهش می دهند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تعادل در قد و وزن این افراد را مجبور به خوردن غذا می کند. اما چه نوع رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند اهداف رژیم غذایی خود را پیگیری کنند بهترین توصیه تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب را بیابید.

رژیم کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری وی گفت دکتر مهدی شادنوش آماده سازی تضمینی است و هنگامی که فرد وزن کم می کند ، اگر توصیه های رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت را کنار بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی خود بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه پوست معده و شانه او ورزش را توصیه می کند تا بهترین نتایج را بدست آورد.

علائم غذای خوب

  1. غذای خوب باید حاوی انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی و میان وعده بزرگ تهیه کنید.
  3. از غذاهای چرب در رژیم غذایی خود استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، خوردن هر غذایی نباید حذف شود مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

غذای آنلاین چیست؟

امروزه ، با افزایش شلوغی زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و غذای خوب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت ها مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه مرجع و بخش غذای آنلاین اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مطمئن شوید که می دانید غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و دیگران نمی توانند از آن استفاده کنند.

غذا

انواع غذا

اواسط تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او داده اید ، او یکی از دستورهای زیر را برای شما آماده می کند.

  • سیستم با منوی ثابت
  • وعده غذایی ثابت
  • رژیم مختلط
  • غذاهای شل

چگونه می توان چاقی را افزایش داد

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری اضافی مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند انواع رژیم های کم هزینه و پرچرب را با مشورت متخصص تغذیه به رژیم غذایی خود اضافه کرده و به افزایش وزن و بدن خود کمک کنند.

رژیم غذایی که باعث افزایش وزن می شود

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی دارای انواع کالری و پروتئین است ، مصرف آن برای افزایش وزن بسیار مفید است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این ماده برای سلامتی انسان خطرناک است.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و خوردن صبحانه و شام وزن فرد را افزایش می دهد.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن به افزایش وزن کمک می کند.

هر گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاهای کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از غلات کامل و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و با افزودن شیر افزایش می یابد. به همین دلیل ، توصیه می شود از این میان وعده استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است و موز به طور متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین غذاها برای کاهش وزن است و یافتن آن بسیار آسان است. تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قندها است که برای افزایش وزن بسیار مثر است.

غذا

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز وعده های غذایی کوچک بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری دریافتی توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. غذاهای شور ، شیرین ، چرب و ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز به شما کمک می کند تا سیرتر بمانید ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیکتر باشید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر اوقات نه تنها سیر نمی شوید ، بلکه بیشتر اوقات تمایل به پرخوری دارید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، شیر کم چرب و گوشت از توصیه شده ترین غذاهای سالم هستند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که غذا با کره و پنیر آماده شود. همچنین ایده خوبی است که پوست مرغ را قبل از پختن جدا کنید تا چربی کم شود.
  • از غذاها و غذاهای چرب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. سپس سعی کنید چربی های چربی مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

غذا

رژیم متعادل چیست؟

غذای سالم ، به این معنی نیست که غذا گرفته شده و از برنامه های رژیم غذایی سخت پیروی کرده است. با انتخاب عاقلانه غذا ، از جمله احتیاط در حجم هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده از مواد غذایی ، سالم بمانید.

رژیم غذایی متعادل ، شامل همه گروه های اصلی غذایی است ، مقدار مناسب غذا را دارد و مناسب ترین مواد مغذی را برای بدن تامین می کند.
همه افراد متفاوت هستند و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی کامل ، شامل همه گروه های رژیم غذایی که از مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و قند کم استفاده می کنند ، شما را در مسیر زندگی سالم تر قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل تعادل وزن کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل کالری کم ، غذاهای مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

میانجیگری یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل رژیم غذایی به شما کمک می کند تا از وعده های غذایی سالم لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برند و اشتهای قوی را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله جو دوسر ، برنج قهوه ای ، گندم کامل ، گندم کامل و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی مانند سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را کاهش دهید

در حالی که چاق است یک برنامه غذایی سالم این اجتناب ناپذیر است؛ باید از برخی انواع چربی ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع شده از چربی های حیوانی گرفته می شوند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. به هر دلیلی نباید غذاهای چرب مصرف کرد. میوه ها ، آجیل ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

غذا

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا هضم غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید