نقش منیزیم در بدن – مرکز تغذیه و تناسب اندام Armoni


منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است و بیش از 600 واکنش سلولی را شامل می شود ، از تشکیل DNA گرفته تا حمایت ماهیچه ها.

سطوح پایین منیزیم با بسیاری از پیامدهای منفی از جمله ضعف ، افسردگی ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی همراه است.

در اینجا رایج ترین انواع منیزیم در بدن آمده است:

1. عملکرد مغز

منیزیم به عنوان دروازه ای برای گیرنده های NMDA عمل می کند که در رشد ، حافظه و یادگیری سالم مغز نقش دارند. منیزیم از تحریک بیش از حد سلول های عصبی جلوگیری می کند ، که می تواند باعث مرگ یا آسیب مغز شود.

2. ضربان قلب

منیزیم برای حفظ ضربان قلب سالم مهم است. منیزیم به طور طبیعی با کلسیم ، که برای انقباض قلب ضروری است ، رقابت می کند. وقتی کلسیم

وارد سلول های ماهیچه قلب می شود و ماهیچه ها را منقبض می کند. منیزیم از این اثر جلوگیری کرده و به این سلول ها کمک می کند تا آرام شوند

و استراحت کنید. این فعالیت کلسیم و منیزیم در تمام سلول های قلب باعث حفظ ضربان قلب سالم می شود. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

کلسیم ممکن است سلولهای ماهیچه های قلب را بسیار تحریک کند. یکی از شایع ترین علائم ضربان قلب ناگهانی یا نامنظم است که ممکن است تهدید کننده باشد

بخشنده زندگی باشید. علاوه بر این ، یک پمپ سدیم-پتاسیم ، پمپ تولید کننده ضربه های الکتریکی ، برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارد. مشوق ها

برق بر ضربان قلب تأثیر می گذارد.

منیزیم با مبارزه با کلسیم ، که باعث انقباضات می شود ، به سلول های ماهیچه های قلب شما کمک می کند تا آرام شوند. این مواد معدنی برای اطمینان از انقباض و آرامش مناسب سلول های قلب با یکدیگر رقابت می کنند.

3. قانون انقباض ماهیچه ها

منیزیم نقش مهمی در ترمیم عضلات دارد. مانند قلب ، منیزیم به عنوان یک کلسیم طبیعی برای آرامش عمل می کند

ماهیچه ها کمک می کنند. در عضلات شما ، کلسیم به پروتئین هایی مانند تروپونین C و میوزین متصل می شود. این فرایند ساختار این پروتئین ها را تغییر می دهد

نیروی کار فراهم می کند. منیزیم با کلسیم به دلیل نقاط اتصال به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند. اگر بدن شما منیزیم دارد

رقابت با کلسیم کافی نیست ، ممکن است ماهیچه های شما منقبض شوند و باعث گرفتگی یا پیچ خوردگی شوند. به همین دلیل ، منیزیم

معمولاً تحت نظر پزشک دوز مناسب برای درمان ماهیچه توصیه می شود.

منیزیم به عنوان یک کلسیم طبیعی عمل می کند و به سلول های ماهیچه ای بعد از زایمان کمک می کند. وقتی سطح منیزیم پایین است ،

ماهیچه ها ممکن است منقبض شوند و علائمی مانند درد یا پیچ خوردگی عضلات را ایجاد کنند.

4 کنترل قند خون برای دیابت نوع 2

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 اغلب سطح منیزیم پایینی دارند ، که ممکن است وضعیت را بدتر کند زیرا منیزیم به تنظیم انسولین و کاهش قند خون کمک می کند.

سلولهای ذخیره سازی را تولید و منتقل می کند. به عنوان مثال ، سلول های شما به گیرنده هایی نیاز دارند که برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارند. اگر

اگر سطح منیزیم پایین باشد ، سلول ها نمی توانند از انسولین به درستی استفاده کنند و سطح قند خون افزایش می یابد. افزایش مصرف منیزیم امکان پذیر است

قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. تجزیه و تحلیل هشت مطالعه نشان داد که مکمل منیزیم به طور قابل توجهی سطح گلوکز را افزایش می دهد.

خون ناشتا را در شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. با این حال ، اثرات مفید منیزیم در کنترل قند خون فقط در مطالعات کوتاه مدت یافت شده است.

بود

5 بهبود کیفیت خواب

کم خوابی یک مشکل عمده بهداشتی در سراسر جهان است. مصرف منیزیم با کمک به آرامش ذهن و بدن می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

سبزیجات برگ سبز ، به ویژه اسفناج

برگ چغندر

غلات کامل بدون فیلتر

ماهی

دانه کدو تنبل

محصولات لبنی: شیر ، ماست ، کفیر

گردو مخصوصا بادام

دیجیر

آووکادو

شکلات تلخ

میوه های خشک ، به ویژه انجیر

موز

مژده رحمانیان ، عضو انجمن تغذیه ایران
کلینیک زیبایی و لاغری آرمونی

دیدگاهتان را بنویسید