طرز تهیه حلوا نارگیل با پودر نارگیل و آرد قنادی شیک و مجلسی


حلوا نارگیل یکی از حلواهای خوشمزه ای است که شما می توانید در ماه رمضان آن را امتحان کنید. مزه این حلوا به دلیل استفاده از نارگیل در آن با حلواهای دیگر فرق دارد و خوشمزه تر است. به دلیل استفاده از نارگیل در این حلوا بافت این حلوا بسیار لطیف و نرم است. از خواص نارگیل می توان به سلامت قلب، تنظیم فشار خون، بهبود دیابت و… اشاره کرد. امروز در کولاک طرز تهیه حلوا نارگیل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید شیرینی پزی ۱ پیمانه
پودر نارگیل ۱ پیمانه
پودر شکر ۱/۲پیمانه
روغن جامد ۵ ق غذا خوری
گلاب و زعفران دم کرده مقداری

طرز تهیه حلوا نارگیل

مرحله اول: تفت دادن آرد و سایر مواد

ابتدا آرد را در یک تابه یا قابلمه بریزید و روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید و با کفگیر هم زده و آن را تفت دهید تا تغییر رنگ داده و بوی خام آن گرفته شود. مدت زمان تقریبی برای این کار ۱۵ دقیقه می باشد. بعد از تفت دادن آرد آن را الک کرده و دوباره در قابلمه بریزید سپس روغن را به آن اضافه کنید و مقداری هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن سایر مواد حلوای نارگیل

پودر نارگیل و پودر شکر را نیز به مواد بیفزایید و با کفگیر هم بزنید تا مواد یکدست مخلوط شوند. زعفران را سابیده و همراه مقداری جوش در یک ظرف ریخته و روی بخار کتری در حال جوش قرار دهید تا زعفران دم بکشد.

مرحله سوم: اضافه کردن شهد به حلوا

گلاب را در یک کاسه بریزید و به آن زعفران دم کرده سرد شده را اضافه کرده و با هم ترکیب کنید سپس این ترکیب را به مواد تفت داده شده اضافه کنید و حلوا را از روی حرارت برداشته و با کفگیر خوب هم بزنید تا گلوله نشود. حلوای نارگیل شما آماده است و می توانید آن را در ظرف سرو ریخته و به دلخواه تزیین و نوش جان کنید.

فوت و فن های طرز تهیه حلوا نارگیل

  1. استفاده از روغن مایع بافت بهتری به حلوای نارگیلی شما می دهد.
  2. حتما آرد را الک کنید تا حلوای شما بافت یکدست تری داشته باشد و گلوله نشود.
  3. از مقداری پودر هل یا دارچین نیز برای تهیه این حلوا می توانید استفاده کنید.
  4. شما می توانید بعد از تهیه این حلوا آن را در قالب دلخواه خود ریخته و به شکل های متخلف آن را تهیه و سرو کنید.