برنامه نویسی پارک ها، مسیرها و Greenways Plus می تواند فعالیت بدنی را افزایش دهد


پارک ها، مسیرها و راه های سبز بخش مهمی از یک جامعه هستند. آن‌ها مکان‌هایی هستند که افراد می‌توانند در آن جابجا شوند، استراحت کنند و از زمان با دیگران لذت ببرند. توصیه جدید گروه ویژه خدمات پیشگیرانه جامعه (CPSTF) نشان می‌دهد که علم از این ایده حمایت می‌کند که این مکان‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا از نظر فیزیکی فعال باشند.

اما صرف داشتن این فضاهای اجتماعی کافی نیست. تلاش‌های بیشتری برای کمک به مردم برای استفاده از این فضاها برای افزایش فعالیت بدنی مورد نیاز است.

توصیه جدید چیست؟

برای افزایش فعالیت بدنی، CPSTF مداخلات زیرساختی پارک، مسیر و راه سبز را در صورت ترکیب با مداخلات اضافی توصیه می‌کند. مداخلات زیرساختی شامل بهبود محیط های ساخته شده و طبیعی است. مداخلات اضافی شامل برنامه‌های ساختاریافته، مانند گروه‌های پیاده‌روی، کلاس‌های تناسب اندام، و ورزش‌های سازمان‌یافته، و همچنین تلاش‌هایی برای بهبود مشارکت جامعه، افزایش دسترسی یا افزایش آگاهی است.

وقتی این مداخلات با هم ترکیب شوند، تعداد افرادی که از پارک‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و راه‌های سبز استفاده می‌کنند – و به طور خاص از آنها برای انجام فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید استفاده می‌کنند – افزایش می‌یابد.

CPSTF همچنین پیشنهاد می‌کند که جوامع با شرکای خود در سراسر بخش‌ها برای شناسایی موانع دسترسی و استفاده از فضاهای سبز و اطمینان از برابری، مشارکت، ایمنی و دسترسی برای همه جمعیت‌ها کار کنند.

مزایای فعالیت بدنی و فضای سبز چیست؟

فعالیت بدنی یکی از بهترین کارهایی است که افراد می توانند برای بهبود سلامت خود انجام دهند. و فعال بودن در طبیعت فواید جسمی، روحی و اجتماعی دارد. به عنوان مثال، افرادی که دسترسی بیشتری به محیط های سبز دارند، تمایل بیشتری به جابجایی دارند تا افرادی که دسترسی محدود دارند. به طور خاص، افرادی که در نزدیکی یک پارک زندگی می‌کنند و در آنجا احساس امنیت می‌کنند، احتمالاً پیاده‌روی، غلت زدن یا دوچرخه‌سواری به پارک می‌روند و از آن برای فعالیت بدنی استفاده می‌کنند.

مناطق تفریحی در فضای باز همچنین مکان هایی را فراهم می کند که مردم می توانند طبیعت را مشاهده کنند یا با آن تعامل داشته باشند، استرس را کاهش دهند و سلامت روان خود را بهبود بخشند. آنها مکان هایی را فراهم می کنند که خانواده ها بتوانند در آن بازی کنند و همسایه ها بتوانند ملاقات کنند، که می تواند ارتباطات خانوادگی و اجتماعی را بهبود بخشد.

پارک‌ها همچنین می‌توانند با کاهش آلودگی هوا و آب، محافظت از مناطق در برابر توسعه نامناسب (مثلاً در دشت‌های سیل‌زده یا شیب‌های تند)، و کاهش جزایر گرمایی شهری، مزایای زیست‌محیطی را ارائه دهند. آنها با فراهم کردن فضاهای امن که در آن افراد می توانند بازی کنند و دور از خیابان های شلوغ و مناطق تجاری فعال باشند، به کاهش خطر بیماری و آسیب کمک می کنند.

اگرچه همه باید به این مزایا دسترسی داشته باشند، نابرابری‌های اجتماعی طولانی مدت و سیستماتیک باعث شده است که برخی از جمعیت‌ها در مناطقی با دسترسی محدود به پارک، مسیر یا راه سبز زندگی کنند. این نابرابری ممکن است خطر عدم فعالیت بدنی و داشتن شرایط بیماری مزمن مرتبط را افزایش دهد.

مشارکت های بین بخشی می تواند به رفع نابرابری ها و موانع فعالیت بدنی از طریق مداخلاتی کمک کند که مشارکت جامعه را افزایش می دهد، آگاهی از محیط های طبیعی را افزایش می دهد و دسترسی به فرصت های امن برای فعالیت در فضای باز در این محیط ها را بهبود می بخشد.

توصیه CPSTF چگونه با شاخص تناسب اندام آمریکا مرتبط است؟

چندین شاخص در شاخص تناسب اندام آمریکا به محیط های تفریحی و طبیعی می پردازد. با توسعه پارک‌ها، مسیرها و راه‌های سبز جدید و باکیفیت، به‌ویژه در مناطقی که از نظر تاریخی محروم هستند، جوامع می‌توانند امتیاز خود را در دو زمینه بهبود بخشند: پارک به ازای هر 10000 ساکن و درصد ساکنان در فاصله 10 دقیقه پیاده‌روی تا یک پارک. جوامع همچنین می توانند با افزایش امکانات تفریحی مبتنی بر پارک، امتیاز جامعه/محیط خود را بهبود بخشند. آنها می توانند امتیاز سلامت شخصی خود را با بهبود دسترسی به پارک بهبود بخشند، که به ساکنان کمک می کند تا از نظر بدنی فعال تر باشند و آمادگی شخصی قوی داشته باشند.

چگونه توصیه CPSTF از افراد فعال، ملت سالم پشتیبانی می کند؟

مردم فعال، ملت سالماس ام یک ابتکار ملی به رهبری CDC برای کمک به 27 میلیون نفر برای افزایش فعالیت بدنی تا سال 2027 است. ایجاد یا افزایش دسترسی به مکان هایی برای فعالیت بدنی – مانند ساخت مسیرهای پیاده روی یا دسترسی به امکانات موجود در نزدیکی – و ارائه اطلاعات برای تشویق استفاده از آنها یکی از راهبردهای اصلی ابتکار برای افزایش فعالیت بدنی است.

توصیه جدید CPSTF با ارائه شواهدی مبنی بر ارتباط بین پارک ها، مسیرها و راه های سبز و افزایش فعالیت بدنی، این استراتژی را تقویت می کند.

برای مشترک شدن در خبرنامه ماهانه، اشتراک گذاری داستان های موفقیت و یادگیری نحوه مشارکت، از وب سایت افراد فعال، ملت سالم دیدن کنید.

منابع اضافی

  • یک پیجر: پارک، تریل و مداخلات زیرساختی گرین وی در صورت ترکیب با مداخلات اضافی
    خلاصه ای از توصیه CPSTF و شواهد پشتیبان.
  • نقش شما چیست؟ پارک ها، تفریحات و فضاهای سبز
    سند افراد فعال، ملت سالم که استراتژی هایی را برای ارائه و ارتقای دسترسی ایمن، عادلانه و فراگیر به پارک ها، مسیرها، مناطق تفریحی و فضاهای سبز شرح می دهد.

سلب مسئولیت: یافته ها و نتایج این پست وبلاگ متعلق به نویسندگان است و لزوماً بیانگر موضع رسمی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری نیست.

نویسندگان:
کیتلین گراف، MSW، MPH، هماهنگ کننده برنامه، شرکت مشاوره مک کینگ/شعبه فعالیت بدنی و سلامت، بخش تغذیه، فعالیت بدنی و چاقی، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها

آکیمی اسمیت، MPH، همکار ارزیابی، واحد فعالیت بدنی و سلامت، بخش تغذیه، فعالیت بدنی و چاقی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها

دیوید براون، دکترا، FACSM، دانشمند ارشد رفتارشناسی، شاخه فعالیت بدنی و سلامت، بخش تغذیه، فعالیت بدنی و چاقی، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها