با کارن سانتینی آشنا شوید – تناسب اندام پزشکی


به کارن سانتینی، مدیر تناسب اندام و تناسب اندام در باشگاه آتلانتیک در نیوجرسی سلام کنید. کارن یک مربی شخصی دارای گواهینامه NASM و یک ژیمناست سابق بخش 1 در دانشگاه ایالتی کنت است. او دارای لیسانس تناسب اندام شرکتی و 30 سال سابقه مدیریت تناسب اندام است.

اخیراً با کارن آشنا شدیم و این چیزی است که او باید بگوید…

از چه چیزی در کارتان بیشتر لذت می برید؟
من دوست دارم به اعضا کمک کنم تا ورزش را در زندگی روزمره خود بگنجانند که به نوبه خود به آنها کمک می کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند!

ابتکار مورد علاقه شما در باشگاه آتلانتیک چه بوده است؟
وقتی در جولای 2023 استخدام شدم، این فرصت به من داده شد تا به رشد برنامه های تناسب اندام پزشکی و گروه کوچک خود کمک کنم. من دوست دارم مربیان شخصی ما را ببینم که درگیر می شوند و کمک می کنند تا دانش خود را در مورد ورزش به اعضای ما گسترش دهند، در حالی که آنها را تشویق می کنیم تا خود را به گونه ای که فکر نمی کنند ممکن است به چالش بکشند.

چه چیزی باعث شد این رشته را انتخاب کنید؟
من کودک بسیار فعالی بودم و مادرم تصمیم گرفت که درگیر کردن من در یک ورزش ممکن است به تمام انرژی اضافی من کمک کند. بنابراین من در رشته ژیمناستیک ثبت نام کردم و خیلی سریع وارد این ورزش شدم. من از مهدکودک تا کالج در ژیمناستیک و شیرجه برتر بودم. با این حال، وقتی بزرگ شدم، سابقه خانوادگی دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی را مشاهده کردم. پدر و مادرم، خاله‌ها، عمه‌ها، دایی‌هایم، همگی به دیابت مبتلا شدند و مادرم در سن خیلی کم به دلیل بیماری قلبی فوت کرد. پدرم خیلی بیشتر از مادرم زندگی کرد، اما از دیابت کنترل نشده رنج می برد که منجر به بیماری کلیوی می شد و در نهایت تا سال گذشته سه بار در هفته به دیالیز کلیه نیاز داشت.

در طول سال‌ها، تمام مسائل منفی بهداشتی را با بستگانم و مرگ‌های زودرس آنها مشاهده کردم که باعث شد متوجه شوم که نمی‌خواهم آن مسیر را طی کنم. می‌خواستم همه بدانند وقتی سبک زندگی سالمی دارید چقدر می‌توانید احساس شگفت‌انگیزی داشته باشید. من می خواهم به تعداد زیادی از مردم انگیزه بدهم که ورزش را در زندگی خود بگنجانند و به آنها نشان دهم که چگونه می توان کیفیت زندگی آنها را از طریق ورزش و سبک زندگی سالم افزایش داد. تا به امروز، تجربیات خانوادگی گذشته من هستند که مرا به کمک به دیگران سوق می دهند.

چه توصیه ای به کسانی که تازه وارد این رشته تناسب اندام پزشکی می شوند می کنید؟
اکثر افرادی که وارد رشته تناسب اندام پزشکی می شوند باید به خاطر داشته باشند که خود را به جای افرادی بگذارند که ما در تلاشیم به آنها کمک کنیم. نه همه دوست دارند ورزش کنند، نه همه احساس می کنند
در یک سالن بدنسازی راحت هستند و همه باور ندارند که می توانند احساس بهتری داشته باشند یا به یک برنامه تمرینی پایبند باشند. همیشه ارائه بازخورد مثبت و تشویق کمک زیادی خواهد کرد. پیروزی های کوچک را باید با شرکت کنندگان جشن گرفت. اگر بتوانیم مردم را وادار کنیم که ورزش را به صورت روزانه در زندگی خود بگنجانند و به آنها در مورد فواید ورزش آموزش دهیم، آنگاه این همیشه گامی در جهت درست است.

چرا مرکز شما به عضویت انجمن تناسب اندام پزشکی درآمد؟
بیانیه ماموریت باشگاه آتلانتیک در حال گسترش سلامتی و افزایش عمر است! رئیس و مدیر اجرایی ما در سالهای اولیه جنبش تناسب اندام پزشکی شرکت داشته اند و سخت تلاش کرده اند تا سلامتی پزشکی بخشی از مرکز تناسب اندام تجاری باشد. من معتقدم که ما در آن زمینه تغییر ایجاد کرده‌ایم و همچنان به ایجاد آن ادامه می‌دهیم.

تسهیلات شما با دریافت گواهینامه توسط انجمن تناسب اندام پزشکی چه چیزی به دست آورد؟
ما توانسته ایم به بهبود زندگی اعضا و غیرعضوهایی که از مشکلات آرتریت، سرطان، پارکینسون و دیابت رنج می برند کمک کنیم. ما محیطی امن، دلسوز و انگیزشی را فراهم می‌کنیم که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند تمرینات ورزشی خود را زیر نظر مربیان شخصی با تجربه ادامه دهند.

دوست دارید خارج از محل کار چه کاری انجام دهید؟
من عاشق گذراندن وقت با شوهرم و پسرم هستم! ما با هم دوچرخه سواری کوهستان می کنیم، می رویم دویدن در مسیر، اسنوبرد، صخره نوردی در فضای داخلی. من شخصاً عاشق یادگیری نواختن پیانو و مسافرت هستم!

آیا در کار خیریه/اجتماعی مشارکت دارید؟
من و خانواده ام درگیر TASK (آشپزخانه سوپ منطقه ترنتون) هستیم و در صورت امکان به داوطلب شدن کمک می کنیم. اینجا را کلیک کنید تا درباره این سازمان فوق العاده که «تبدیل گرسنگی به امید» است بیشتر بدانید!

از شما، کارن، برای به اشتراک گذاشتن سفر خود با ما و توصیه عالی شما به کسانی که در صنعت تناسب اندام پزشکی شروع کرده اند، سپاسگزاریم!



منبع