استفاده از شاخص تناسب اندام آمریکایی در کلاس درس: استراتژی ها و درس های آموخته شده


شاخص تناسب اندام آمریکا یک ابزار و منبع ارزشمند برای محققان و پزشکان است. به عنوان یک مربی، معتقدم در کلاس درس نیز جایگاهی دارد. من در مقطع کارشناسی یک کلاس کوچک با عنوان فعالیت بدنی و سلامت عمومی تدریس می کنم. در طول ترم ما موضوعات بسیاری از جمله اپیدمیولوژی فعالیت بدنی، اندازه گیری، رویکردهای بهداشت عمومی و نقش جامعه، محیط زیست و سیاست در ارتقاء فعالیت بدنی و سلامت را پوشش می دهیم. دانش‌آموزان به خوبی می‌دانند که چگونه سلامت و رفتارهای یک جامعه تحت تأثیر منابع و پشتیبانی‌های موجود قرار می‌گیرد.

به طور معمول، من از شاخص تناسب اندام به عنوان بخشی از فعالیت اصلی در کلاس برای پروژه گروهی (چهار تا پنج دانش آموز در هر گروه) استفاده کرده ام. من یک نمای کلی از چارچوب شاخص تناسب اندام ارائه می دهم، در مورد انواع داده ها (مثلاً متغیرهای سلامت، رفتار، محیطی) و آنچه که جوامع ممکن است با اطلاعات انجام دهند، بحث می کنم. از آنجایی که دو شهر بزرگ در ایالت ما در فهرست تناسب اندام قرار دارند، من فهرستی از هشت شهر بزرگ بعدی در ایالت خود را دارم (برای اطمینان از اینکه داده های کافی در دسترس است) که دانش آموزان می توانند از بین آنها برای جامعه تمرکز خود انتخاب کنند. هنگامی که جامعه آنها انتخاب شد، سرگرمی می تواند شروع شود.

با استفاده از الگوهای صفحه گسترده ای که من ایجاد کردم، دانش آموزان جامعه خود را بررسی می کنند و تمام متغیرهای موجود در گزارش های خلاصه شاخص تناسب اندام (شاخص های سلامت شخصی، شاخص های جامعه/محیط) را با استفاده از منابع داده مشابه با شاخص تناسب اندام مستند می کنند. هنگامی که دانش‌آموزان صفحه‌گسترده‌های خود را تکمیل کردند، ما می‌توانیم جوامع موجود در کلاس را با هم مقایسه کنیم تا ایده‌ای در مورد نحوه مقایسه جوامع با یکدیگر و همچنین جوامع موجود در فهرست تناسب اندام داشته باشیم.

در حالی که گروه ها صفحات گسترده خود را تکمیل می کردند، من یک ذینفع جامعه را از هر یک از جوامع استخدام کردم. این افراد معمولاً افرادی بودند که به خوبی در جامعه برای مسائل مربوط به سلامتی ارتباط داشتند (مثلاً مسئول بخش بهداشت، کارمند غیرانتفاعی مرتبط با سلامت، نماینده بیمارستان اجتماعی). به عنوان یک کلاس، برخی از سؤالات کلی را که آنها از ذینفعان خود می پرسیدند بحث کردیم و سپس آنها یک راهنمای مصاحبه ساختند و چند نفر از اعضای گروه با فرد مصاحبه کردند.

برای تکمیل پروژه، گروه‌ها همه یافته‌های خود را در گزارشی به سبک خلاصه شاخص تناسب اندام با استفاده از الگویی که ارائه کردم، گردآوری کردند. سپس آنها نامه ای به ذینفعان خود نوشتند که در آن نتایج را تشریح کردند، نقاط قوت و زمینه های فرصت را برای جامعه خلاصه کردند و منابع احتمالی را برای ایجاد بهبود فهرست کردند. گزارش و نامه با ذینفعان به اشتراک گذاشته شد. پروژه با ارائه کلاسی به پایان رسید که در آن آنها تمام یافته های خود را به اشتراک گذاشتند.

بازخورد دانش آموزان از پروژه بسیار مثبت بود. اکثر آنها گزارش دادند که از داشتن داده های واقعی برای یادگیری قدردانی می کنند، که سهامداران جامعه بینش ارزشمندی در مورد نحوه تفسیر و به کارگیری یافته های خود ارائه می دهند، و آنها هیجان زده بودند که در مورد نحوه استفاده جوامع از داده های آنها اطلاعاتی کسب کنند. برخی از نقل قول های دانش آموزان در مورد این پروژه را می توانید در اینجا بیابید.

درس های آموخته شده

چالش برانگیزترین بخش این پروژه، جذب سهامداران جامعه بود. برخی از جوامع امکانات فراوانی داشتند، با چندین شریک مشتاق بالقوه، در حالی که جوامع دیگر علاقه چندانی از طرف شرکای احتمالی نداشتند و حتی زمانی که جذب شدند، به موقع با دانش آموزان پیگیری نکردند تا ضرب الاجل ها را رعایت کنند. داشتن برخی از تماس‌های از پیش تعیین‌شده جامعه از سایر فعالیت‌های تحقیقاتی و پروژه‌های کلاس قبلی مفید بود و من آن را به شدت توصیه می‌کنم. یکی دیگر از جنبه های چالش برانگیز پروژه آموزش دانش آموزان برای استفاده از مجموعه داده ها و منابع در دسترس عموم برای تکمیل صفحات گسترده خود بود. ما از زمان کلاسی برای گذر از این موضوع استفاده کردیم، و من پیشنهاد می‌کنم برای غلبه بر برخی از این چالش‌ها برنامه‌ریزی کنید. در نهایت، نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت ارائه الگوها تاکید کنم تا بتوانم داده ها و گزارش های سازمان یافته و قابل استفاده ای داشته باشیم که همه جنبه های شاخص تناسب اندام را پوشش دهد. اطلاعات بیشتر در مورد تجربه من در استفاده از شاخص تناسب اندام در کلاس درس را می توانید در اینجا بیابید.

شاخص تناسب اندام یک ابزار آموزشی ارزشمند است و من شما را به خلاقیت در طراحی تکالیف برای استفاده از این چارچوب تشویق می کنم. نتایج یادگیری ارزشمند زیادی از شرکت در یک پروژه شاخص تناسب اندام وجود دارد که امیدوارم بتوانید آنها را بررسی کنید.

نویسنده: ملیسا باپ، دکترای FACSM، دانشیار و مدیر برنامه کارشناسی حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است. او یکی از اعضای ACSM، رئیس مشترک گروه مورد علاقه ویژه محیط زیست ساخته شده و حمل و نقل فعال و عضو کمیته سیاست گذاری علوم سلامت است. تحقیقات او بر نقش جامعه، محیط و سیاست در ترویج فعالیت بدنی برای همه جمعیت ها متمرکز است. توییتر: @MelissaBopp_PhD

The post استفاده از شاخص تناسب اندام آمریکایی در کلاس درس: استراتژی ها و درس های آموخته شده اولین بار در نمایه تناسب اندام آمریکایی ظاهر شد.