6 راه برای رسیدن به سلامت روانی


یکی از بهترین چیزهایی که در دو سال گذشته به دست آمده است: سلامت روان در خط مقدم گفتگوی فرهنگی است. همه ما ، صرف نظر از پیشینه یا شرایط ، با سلامت روانی خود روبرو شده ایم-به ویژه بسته شدن و طول فاجعه.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و موفقیت هایی داریم ، صرف نظر از شرایط جهان. در حال حاضر عمومیت دارد که بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در مقطعی از زندگی خود با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال یک نفر در ایالات متحده هر سال بیماری روانی را تجربه کنید – برای گذراندن یک مبارزه بهداشت روانی ، نیازی به تشخیص بیماری روانی ندارید. به گفته CDC ، کار تمام شده است 50 درصد ما آنها تا آخر عمر بیماری روانی یا بیماری را تجربه خواهند کرد. چه زمان فشار شدید باشد یا بیماری جدی ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما به هم متصل است ، سلامت جسمی ما تحت تأثیر سلامت روانی (و غیره!) قرار می گیرد. برای داشتن زندگی سالم تر و شادتر ، لازم است که بهزیستی روحی و روانی خود را بررسی کنیم.

نشانه هایی که برای اولویت بندی سلامت روان خود لازم دارید

بدن شما راهی دارد که به اصطلاح “نور موتور” را به شما می دهد – راههایی که به شما اطلاع می دهد که همه چیز به طور عادی کار نمی کند ، و شما باید مشخص کنید.

روانپزشک فارست تالی ، دکترا ، بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به عملکرد ناسا است. وی گفت: “همه کسانی که تا به حال به صحبت های رادیویی ناسا در مورد آنچه در هنگام شنیدن ماهواره اتفاق می افتد گوش داده اند ، از حرکت مداوم بین برج کنترل و خلبانان شنیده اند.” تالی “آنها مطمئن می شوند که سیستم های مختلف در اینترنت هستند یا کار می کنند” و خوب است. “

وی افزود: “مضحک است که فکر کنیم چون در گذشته تولیدات موفق زیادی وجود داشته است که این بار همه چیز آنطور که باید پیش می رود.” تالی “بررسی مجدد وضعیت سیستم های لازم ، نه تنها به تضمین یک عملیات موفق کمک می کند ، بلکه خطر یک فاجعه فاجعه بار را نیز کاهش می دهد.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ وی گفت: “درسی در این فرایند وجود دارد که هر یک از ما باید از آن درس بگیریم.” “در واقع ، مهم است که گاه به گاه نحوه عملکرد” ​​سیستم های حیاتی “ما را” بررسی “کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. ”

6 راه برای رسیدن به سلامت روانی

وی گفت: “سلامت روان به شدت تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و بسیاری دیگر از اقدامات مبتنی بر ایمان شما است.” تالی پیش از این ، نکات برتر در چک لیست سلامت روان شما. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید آن را هر چند هفته یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده از این چک لیست ، یک مجله از نتایج خود تهیه کنید و سپس برنامه ها را در محل کار قرار دهید.” “اگر چندین زمینه وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، به آنها اولویت دهید و روی آنها کار کنید فقط اولویت اول. وقتی در یک زمینه پیشرفت کردید ، در زمینه های دیگر پیگیری کنید. ”

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

سوالات دکتر تالی در مورد دوست ، خانواده ، دوست پسر و رابطه عاشقانه شما: “آیا نزدیکترین رابطه من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا درگیری ناشی از یک یا چند مورد بوده است و در این صورت آیا من باید تلاشی برای حل منبع درگیری انجام دهم؟ آیا من به نزدیکترین افراد خود توجه زیادی می کنم؟ ”این نکات ذهنی را یادداشت کنید و ارزیابی کنید که ابعاد رابطه چگونه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 به عقل خود احترام بگذارید

موارد زیر را از خود بپرسید دکتر تالی می گوید: “چگونه می توانم خلق و خوی خود را به طور متوسط ​​در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی کنم؟ اگر بهتر از حد معمول است ، چرا باید در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را ادامه دهید)؟ اگر من افسرده هستم ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم به آن اشاره کنم ، و اگر هست چه کاری می توانم در مورد آن انجام دهم؟ اگر احساس می کنید که مدتی است روحیه شما خوب نبوده ، اضطراب ، نگرانی یا حتی افسردگی می تواند مقصر باشد. مراقب باش!

شماره 3 از افکار خود دیدن کنید

اخیراً مکالمه ذهنی شما چیست؟ “[Ask yourself,] آیا افکار من در وهله اول مثبت هستند و با تمرکز بر شکرگزاری و فرصت ، من را در زندگی پیش می برند یا منفی است ، آنها من را به عقب رانده و سرشار از پشیمانی ، حسادت و عصبانیت هستند؟ اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش جدی برای تجدید نظر انجام دهیم. ” تالی

شماره 4 سرشماری عادات و رفتارهای خود را انجام دهید

“آیا رفتارهای شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” از دکتر پرسید تالی این یک مثال را به شما ارائه می دهد که ممکن است با آن ارتباط داشته باشید: می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما ، شما شب به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و کارهای بازسازی را تماشا می کنید دوستان [we’ve been there!]به در این مثال ، او می گوید ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – و این می تواند نشانه ای از سردرگمی سلامت روان باشد. وی گفت: “زمان آن رسیده است که اهداف خود را تغییر دهید یا رفتار خود را تغییر دهید.” “هیچ بهانه ای وجود ندارد ، کرکالاکین بگیرید.” اگر معمولاً به فعالیت های منظم پایبند هستید ، و اخیراً “غایب” بوده اید ، این امر صادق است. این را چراغ چک دستگاه در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“آیا سلامتی شما عالی است؟ نه متوسط ​​، قابل بخشش ، اما ترسناک؟ ”از دکتر پرسید تالی وی اظهار داشت: سلامت ضعیف باعث کاهش بینایی می شود و می تواند منجر به افسردگی شود. این مسائل دست به دست هم می دهند-سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود ، سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی ضعیف شود (در واقع مخلوط مرغ یا تخم مرغ). “آیا به دلیل” زمان وجود ندارد “از برخی مسائل بهداشتی شدید غافل شده اید؟” او می پرسد. «تعلل نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را مرتب کنید. برخی از اندازه گیری ها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب آلودگی ، پوسیدگی دندان ، درد و درد.

شماره 6 به طرف معنوی خود متصل شوید

دکتر. تالی توضیح می دهد که ایمان و روح بازی نقشهای اصلی بهزیستی ذهنی و احساسی فرهنگ معنوی شما چیست؟ “آیا شما یک ایمان مبتنی بر ایمان دارید ، اما آیا سعی کرده اید کاری در مورد آن انجام دهید؟” از دکتر پرسید تالی “این در نهایت به سلامت روانی شما بستگی دارد. اگر ورود کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات شما در مورد کمک به فقرا است؟ برنامه ریزی کنید و آن را اجرا کنید. کار را به تعویق نیندازید ، فقط در یک قدم کوچک با آن کنار بیایید. که منجر به شتاب بیشتر می شود. ”

فعال باشید: سلامت روانی خوب را به یک شیوه زندگی تبدیل کنید

سیدا دکتر تالی گفت ، این مرحله را یکی یکی بردارید. منتظر نباشید تا احساس ترس کنید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود در اطراف اهداف سلامتی خود ، سلامت روان خود را در فرم نگه دارید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشک نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه تضمین می کند که مغز شما بهترین توانایی را برای مدیریت اوقات سخت زندگی دارد. اگر این توصیه را رعایت کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی ، وضعیت روحی شما دچار تغییر چشمگیری می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید