یک نکته برای افزایش چشمگیر شما (r) رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک شیراز رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به عوامل بیماریزا است. رژیم غذایی کتوژنیک در سالهای اخیر توانست به عنوان یک روش کاهش وزن توجهات را به خود جلب کند. برش های باریک گوشت، همچنین غذاهای دریایی در کتو 2.0 مورد تاکید قرار گرفته است. این رژیم برای افرادی که می خواهند رویکردی انعطاف پذیر برای تغذیه سالم داشته باشند که در درازمدت نیز پایدار باشد، افرادی که بر روی عناصر مدیترانه ای همانند مواد غذایی غیر فرآوری شده و تراکم بالای مواد مغذی تاکید دارند، موثر است. Artic᠎le has  been g​enerated ​with the ᠎he lp ​of G SA C᠎on tent Generator DEMO!

رژیم کتوژنیک 216 اصل کلی در رژیم کتوژنیک بر این مبنا قرار دارد که مصرف کربوهیدرات کم (کمتر از 50 گرم در روز)، مصرف چربی زیاد(چربی جایگزین کربوهیدرات) و مصرف پروتئین به اندازه باشد. میان وعده کتو (اختیاری است، در صورت نیاز بسته به میزان گرسنگی): تخم مرغ با آووکادو، اسموتی کتو (ساخته شده با مواد تشکیل دهنده مانند پودر کلاژن یا پودر پروتئین آب قلم، کاکائو و شیر نارگیل)، تعداد کمی آجیل یا “بمب های چربی کتو” ساخته شده با ترکیباتی مانند آجیل، دانه ها، پودر کاکائو و تکه های نارگیل. در این روش تاکید اصلی بر کیفیت چربی های مصرفی است.

رژیم کتوژنیک و بارداری

این روش برای افرادی ایده آل است که بر روی کیفیت مواد غذایی تاکید و تمرکز دارند. برخلاف رژیم غذایی استاندارد کتو، که مشخص نمی کند کدامیک از چربی ها را در اولویت قرار دهید، رژیم های کتوی مدایترانه ای بر مصرف گزینه هایی همانند اسیدهای چرب اشباع نشده تاکید می کند، که در نتیجه منجر به کاهش کلسترول (LDL) و دریافت امگا 3 با اثرات ضد التهابی می گردد. البته ممکن است این نوع رژیم، منجر به کتوز نشود؛ چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات، میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. رژیم کتوژنیک، رژیمی پر چربی، با پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم کتوژنیک کیا گرفتن

انواع مختلفی رژیم کتوژنیک وجود دارد اما هر رژیمی که به این عنوان ارائه میشود نمیتواند اصولی باشد بخصوص بعضی رژیمهای کتوژنیک اصلاح شده امروزی که اصلا فرد فاز وارد فاز کتوز نمیشود و فواید کتوز را ندارد. فراموش نکنید که کربوهیدراتها باید محدود شوند و بر اساس وزن بدن شما دریافتی این مواد انجام شود. روش کتوی تمیز مبتنی بر مصرف سالم ترین نسخه های مواد غذایی است. کتوی تمیز عموما نیازمند هزینه بیشتر است. رژیم غذایی کتوی تمیز دقیقا در جهت مخالف رژیم کتوی کثیف است.

تجزیه کالری در این رژیم 50% چربی، 30% پروتئین و 20% کربوهیدرات می باشد. این نسخه برای افرادی که به کتوز علاقه دارند اما نمی خواهند برای ردیابی و شمارش کالری، پروتئین و چربی، خود را به زحمت بیاندازند، مناسب است. بیماری پارکینسون: متخصصین تغذیه و دانشمندان معتقدند که این رژیم غذایی می تواند علائم پارکینسون را نیز بهبود بخشد. اما در نظر داشته باشید که مصرف کربوهیدرات به حدی نباشد که از حالت کتو خارج شوید، زیرا این امر بازگشت بدن به حالت کتوز را دشوارتر می کند. هیچ پروتکل مشخصی که روزهای کربوهیدرات چگونه باشند، وجود ندارد.

رژیم کتوژنیک میوه

مطالعات قابل توجهی از نظر طولانیمدت، در موردِ کتوژنیک وجود ندارد. در اصل رژیم کتوژنیک، بر پایه کاهش میزان مصرفی کربوهیدرات، افزایش مقدار چربی و استفاده از پروتئین های مختلف است. علت اینکه پروتئین در رژیم کتوی درمانی محدود است این است که هدف از کتو درمانی، کمک به درمان صرع بوده و همچنین بدن، سطوح کتون بالا داشته باشد. این نسخه آخرین اصلاح رژیم کتو برای کسانی است که احساس می کنند رژیم غذایی استاندارد کتو، بیش از حد محدود کننده بوده و ماندگاری طولانی مدت آن دشوار است. این مساله به مرور سبب فقر و کمبود مواد مغذی در بدن شده و منجر به افزایش سدیم بیش از حد و ناسالم می گردد.

رژیم کتوژنیک کتاب

بنابراین، قطع کامل کربوهیدراتها در یک دوره زمانی طولانی، میتواند منجر به عواقب جدی روحی و جسمی شود. یک مطالعه دیگر در مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. همانطور که میدانید سوخت اصلی بدن، گلوکز یا همان قند است که تمام اندامهای بدن به خصوص مغز برای انجام کارهای خود به آن نیاز دارند. اجسامی کتونی سه ترکیب حاصل از متابولیسم چربی ها هستند که به طور عادی در ادرار دفع می شوند.

به همین خاطر بهتره در کنار رژیم کتوژنیک هم از مکمل های مواد معدنی استفاده کنید. همچنین احتمال کاهش سطح آب بدن و مواد معدنی وجود دارد که باید از مکملهای حاوی سدیم، پتاسیم و منیزیم استفاده شود. همچنین این نسخه برای کسانی که علائم کمبود پروتئین دارند، گزینه خوبیست. اگر مقدار پروتئین بالا باشد، شما از حالت کتوزیس خارج نمی شوید، اما قطعا مقدار کتون ها در خون کاهش می یابد. علاوه بر این، در رژیم کتو نیازی نیست که به صورت دقیق میزان کالری دریافتی را به دقت بررسی کنید. مطالعات نشان میدهد که پیروی از رژیم کتوژنیک در کاهش وزن در بیماران چاق برتری دارد.

این ایده خوبیست که در هر زمان بسته به شرایط، رژیم خود را تغییر دهید. استویا نام گیاهی است که دارای گلیکوزید های طبیعی است. خطرات: افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند باید مراقب میزان مصرف مقادیر بالای پروتئین باشند. این روش در افرادی که دارای مشکلات سلامت همانند دیابت، بیماری های قلب و عروقی می باشند به هیچ وجه توصیه نمی گردد. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک اگر جایگزین رژیمهای غذایی کمچرب شود، برای کاهش وزن بسیار موثر است. با رژیم کتوژنیک در بدن چه اتفاقی می افتد؟ ​This  post was generated with G​SA Cont ent Generato᠎r DE᠎MO !

رژیم کتوی تنبل نیز می تواند خطرناک باشد، به این معنی که ممکن است گاهی رژیم کتو را دنبال کرده و گاهی آن را انجام ندهید. عموما تا زمانی که میزان کربوهیدرات مصرفی فرد (در افراد مختلف متفاوت است)، کمتر از 50 گرم در روز است، فرد در کتوز می ماند. یک مطالعه نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند. یک رژیم چرخه ای کتویی می تواند به شما در ماندن رژیم غذاییتان کمک کند.

در این رژیم به طور معمول میزان چربی ۷۵% ، میزان پروتئین ۲۰% و میزان کربوهیدارت ۵% می باشد. رژیم کتوژنیک (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر به شمردن میزان کالری دریافتی روزانه خود علاقه ای ندارید و یا نمی دانید که برنامه غذایی مناسب برای شما چه برنامه غذایی است می توانید از مشاورین من و رژیم کمک بخواهید تا شما را در انتخاب یک رژیم غذایی خوب و مناسب راهنمایی کنند.

البته این بدان معنا نیست که کلا دیگر نباید شیرینیجات و سایر این محصولات را مصرف کرد. بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند تا برای تولید انرژی از قند خون (که از مصرف کربوهیدرات ها به دست می آید) استفاده کنند. چه بسا که با مصرف بیشتر کربوهیدرات، دیگر دچار کتوز نخواهید شد. همانطور که گفته شد این رژیم ها باید تحت نظر کادر درمان اجرا شوند. اما آنچه در خصوص این روش گفته شده این است که می توانند همانند یک پل، ارتباطی خوب از مصرف کربوهیدرات بالاتر به سمت رویکردهای سنتی کتو باشد. اگر یک بار وزن خود را کاهش داده اید و در حالت نگهداری وزن هستید می توانید کمی هدف روزانه کربوهیدرات خود را افزایش دهید و به صورت گه گاهی از موز استفاده کنید.

نسبت درشت مغذیها در رژیم هدفمند: 65 تا 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات. وی. برای افزایش مصرف پروتئین روزانه. دیابت موجب تغییراتی در سوختوساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در عملکرد انسولین میشود. معمولا فرد به مدت 5 روز در رژیم غذایی کتو بوده و پس از آن برای یک تا دو روز رژیم با کربوهیدرات بیشتر را دنبال می کند. این رژیم بیشتر نزدیک به رژیم غذایی کم کربوهیدرات مانند مرحله نگهداری اتکینز، می باشد.

رژیم کتوژنیک مهدی علیرضالو

کتوی چرخه ای یا چرخه کتویی، بدین صورت است که بمانند چرخه در کتو و خارج از کتو می باشید. رژیم کتو آنتی اکسیدان ها را در بدن تقویت می کند که باعث بهبود توانایی های مغز و در بدن می شود. 7. سندرم تخمدان پلیکیستیک : این رژیم میزان انسولین را کاهش می دهد به همین دلیل در درمان بیماری سندرم تخمدان پلیکیستیک نقش مهمی دارد هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ . شمارش کالری، چربی و پروتئین های دریافتی برای برخی افراد بسیار پیچیده است، در واقع تمام آنچه شما در این نسخه پیروی می کنید، میزان کربوهیدرات مصرفی در رژیم تنبلی کتو است.

بیشتر رستوران ها غذای گوشتی یا ماهی تهیه می کنند.

از آنجا که مصرف کمی بیشتر از پروتئین نباید بر توانایی بدن در ماندن در حالت کتوز تاثیر گذارد، این نسخه از رژیم غذایی همان مزایای کاهش وزن را به عنوان کتوی استاندارد ارائه می دهد. در رژیم کتو شما بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید را حذف میکنید. بیشتر رستوران ها غذای گوشتی یا ماهی تهیه می کنند. خطرات: تا زمانی که بدن خود را با کتو تطبیق نداده اید (این بدان معناست که بدن از چربی برای سوخت استفاده می کند)، روزهای پر کرب را به رژیم خود نیفزایید. یکی از راه هایی که امروزه برای کاهش وزن توصیه می شود، رژیم کتو یا همان رژیم کتوژنیک است.

سرطان و رژیم کتوژنیک

مطالعات اخیر نشان داده که رژیم کتوژنیک، نویدبخش کمک به بیماران برای کاهش وزن، معکوس کردن علائم سندرم متابولیک، کاهش یا حذف نیاز به انسولین در بیماران دیابتی نوع دو، کاهش التهاب، بهبود پروفایلهای اپیژنتیک، تغییر میکروبیوم، بهبود پروفایل لیپیدی، مکملی در درمان سرطان، و به طور بالقوه افزایش طول عمر و عملکرد مغز است. نکته اصلی در کتوی کثیف این است که از آنجا که مقدار مصرف ترکیبات مغذی از حالت کتوژنیک حمایت می کند، مهم نیست که این ماکروها از کجا بدست می آید. تغییر در متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین باعث دیابت می شود.

خطرات: توجه داشته باشید همان افرادی که کارشناسان اذعان می دارند که بطور کلی از کتو دور بمانند، باید از پیروی این رویکرد جلوگیری کنند: زنان باردار، افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می کنند و یا داروهای هیپوگلیسمی مصرف می کنند و افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که در معرض خطر ابتلا به کتواسیدوزیس قرار دارند. از طرفی افت انسولین در رژیم کتوژنیک می تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قندخون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود.