کمتر = اضافی با رژیم کتوژنیک برای لاغری دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت در رژیم کتوژنیک از خوردن چه غذا

هایی باید اجتناب کنید؟ نکتة قابل توجّهِ دیگر اینکه، بر اساس گفتة نویسندگانِ تحقیق، تا به امروز مطالعات در زمینۀ رژیم کتو از نظر عملکردِ افرادی که فعّالیّت های با شدّت بالا، مانند دوِ سرعت و وزنه برداری، انجام می دهند مزیّتی را نشان نداده است. علاوه بر این بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و اختلالات خواب پس از رژیم غذایی بهبود می یابند. ازجمله عوارض این رژیم میتوان به خستگی، سردرد، مه مغزی و ناراحتی معده (کتو آنفولانزا)، کمبود موادمغذی و یبوست، سنگ کلیه، پوکی استخوان، بیماری کبد، وسواس و اختلال در غذا خوردن، ابتلابه بیماری قلبی و کلسترول بالا، انزوای اجتماعی، بازگشت وزن، اختلالات گوارشی (GI)، مانند حالتتهوع، استفراغ، اسهال و یبوست و بسیاری از موارد عجیب دیگر اشاره نمود. نشانه های این اتّفاق شامل حالت تهوّع، استفراغ، تشنگیِ مفرط و گیجی است.

میگرن با آئورا، یا «میگرن کلاسیک»، که معمولاً شامل میگرن با آئورا میشود. کربوهیدرات ها و گلیکوژن (یا کربوهیدرات های ذخیره شده در کبد و عضلات) منابع دارای تقدّم و در واقع کارآمدترین منابعِ انرژیِ بدن هستند. در طول کتوژنز به دلیل بازخورد پایین گلوکز خون، محرک ترشح انسولین نیز کم میشود که به شدت محرک ذخیره چربی و گلوکز را کاهش میدهد. اغلب افراد از رژیم کتوژنیک برای کاهشوزن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند برای افراد مبتلابه صرع نیز مفید باشد. از آن مهمتر، افراد تحت مطالعه کنترل قند خون بهتری را تجربه کردند و در کل دوره مطالعه، استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان مطالعه کاهش یافت.

نمونه رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

محقّقان دریافته اند که این مسأله حتّی در مورد بزرگسالانی که سعی داشتند با استفاده از این رژیم بیماری صرع شان را کنترل کنند هم صادق است. از فواید رژیم کم کربوهیدرات می توان به کاهش وزن، کم شدن اشتها، کنترل بهتر قند خون و انسولین، بهبود عملکرد شناختی ، کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان اشاره کرد. کراتین: کراتین فواید زیادی برای سلامتی و عملکردِ بدن دارد. هر رژیمی در کنار فواید و تاثیری که در کاهش وزن دارد، ممکن است عوارضی داشته باشد و یا برای افرادی منع داشته باشد. تمام سبزیجات برگ سبز از جمله قاصدک یا چغندر، کلم، خردل، شلغم، آرژولا، کاسنی تلخ، کاسنی سالاد، قرمز مایل به قرمز، رازیانه، کاسنی قرمز، رومی، کاهو، اسفناج، کلم، ویس و چغندر (نوعی چغندر) و غیره. علاوه بر این، حبوبات، بعضی از میوه ها و سبزیجات مثل موز و سیب زمینی هم کربوهیدرات خیلی زیادی دارند. میوهها: تمام نیره ها به جز میوه هایی.

با دریافتِ فقط 20 درصد از کالری روزانه تان از ترکیبی از کربوهیدرات ها و پروتئین، جای زیادی برای پروتئینِ مورد نیاز برای ساختن عضلات وجود نخواهد داشت. آیا رژیم کتو برای ساختن عضلات خوب است؟ تحقیقات در مورد افرادی که هدف شان کار بر روی ترکیبِ بدن شان است(کم کردن از میزان چربی و عضلانی شدن)، نشان می دهند که برای کاهش چربی، بدون از دست دادنِ مقادیر قابل توجّهی تودة عضلانیِ بدون چربی، مصرف روزانة پروتئین باید بالاتر از مقداری باشد که یک رژیم مرسومِ کتوژنیک توصیه می کند. تحقیقی که در سال 2015 در نشریة متابولیزم، تغذیه، و فیزیولوژیِ کاربردی منتشر شد، نشان داد که برای حفظ تودة عضلانی و در عین حال کم کردنِ کالری ها، دریافتِ پروتئین باید در حدود 25 درصدِ کلِ کالریِ دریافتیِ روزانه شود. برای کسانی که به دنبال کم کردنِ درصدِ چربیِ بدن یا بهبود عملکردشان در تمرینات هستند، رژیم کتو نتایج متفاوتی می دهد.

20 درصدِ باقیمانده بین پروتئین ها و کربوهیدرات ها تقسیم می شود- امّا پروتئین سهم بیشتری دارد. هر چه مقدار چربی رو کم میکنید به همون نسبت مقدار پروتئین و کمی هم کربوهیدرات رو افزایش بدید. کودک باید تمامی غذای خود را بهطور کامل (و نه نصفهنیمه) بخورد و نمیتواند غذای بیشتری در هر وعده دریافت کند. هدف اصلی ما از ایجاد این سایت این است که دانش هر چند خود را با افراد عادی و مربیان در میان بگذاریم و از تجربیات تمامی شما در راستای افزایش سطح آگاهی جامعه استفاده کنیم. ادویهجات: میتوانید از نمک، فلفل، ادویهجات و انواع سبزیجات خشک رایج استفاده کنید. بسیاری از استرالیاییها به سختی میتوانند میزان مصرف روزانه غلات کامل، سبزیجات و میوهها را کاهش دهند. بنابراین پیدا کردن غذاهای با چربی بالا که پروتئین یا کربوهیدرات تان را از مقدار هدف تان بالا تر نبرد می تواند کار سختی باشد. در طول این دوران شما باید از مصرف غذاهای حاوی نشاسته اجتناب کنید.

از منظر تکاملی، کتوز یک پاسخ انطباقی طبیعی است که انسان را قادر میسازد در طول زمان، تحمل عدم مصرف غذایی را افزایش دهد. پاسخ ساده است نان کتویی و نان کتوژنیک بسیاری از غذاهایی که در ایران سرو میشه با نان هست. امید است که با مطالعه این مقاله به تمام سوالات شما درباره این رژیم پاسخ داده شود. در این مقاله قصد داریم به اینکه چطور همراه رژیم غذایی کتوژنیک، می توانیم به ورزش هم برسیم بپردازیم. این روند است که رژیم کتوژنیک را از رژیم های با کربوهیدراتِ پایینِ دیگر مثل «اتکینز» متمایز می کند، و دلیلِ اینکه رژیم کتو بر پایة چنین میزان بالایی از مصرف چربی است این است که بدون آن، بدن نمی تواند کتون های مورد نیاز برای سر پا نگه داشتن شما را تولید کند. محدود کردن مصرف کربوهیدرات سالمترین راه برای ترویج تولید پایدار کتون است.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید

به طور معمول، دریافتِ کربوهیدرات به 20 گرم در روز، یعنی کمتر از کربوهیدرات موجود در یک سیب محدود می شود. با این حال، تعداد زیاد رژیم های غذایی موجود ممکن است کار را دشوار کند. از ویژگی های منحصر به فرد آووکادو و پتاسیم این است که پتاسیم موجود در رژیم کتوژنیک، برنامه کاهش وزن کتو را قابل تحمل می کند. ویتامین D برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تسهیل جذب کلسیم لازم است، به خصوص در افرادی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج میبرند. نیمی از خمیر گل کلم را نگه دارید و برای روز چهارم نمونه رژیم کتوژنیک استفاده کنید. اما اگر هدفتون از تهیه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری باشه، میتونید از کالری شماری هم استفاده کنید. اگر بخواهم رژیم کتوژنیک بگیرم چه چیز دیگری را باید بدانم؟

در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتها به کمتر از نصف میرسند و چربیها به عنوان سوخت اول بدن مورد استفاده قرار میگیرند. اساساً، تجزیۀ پروتئین برای تأمین انرژی ساده تر از تولید کتون ها و استفاده از آن ها برای انرژی است. هنگامی که در دسترس بودن گلوکز بیشتر کاهش مییابد، تولید درونزا گلوکز قادر به تامین نیازهای بدن نیست و کتوژنز شروع میشود تا منبع جایگزین انرژی به شکل اجسام کتونی فراهم شود. آنها منبع عالی انرژی برای بدن و مغز هستند. این شاخصهای سلامتی که به آنها سندرم متابولیک گفته میشود، در بهبود وزن، دور کمر، تغییر دیابت نوع ۲ و موارد دیگر موثر هستند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند. امّا زمانی که پروتئین و کالری ها متوازن شده باشند(مانند زمانی که رژیم هایی که کالری های کل و پروتئین آن ها یکسان هستند- امّا دریافتِ چربی یا کربوهیدرات متفاوتی دارند را مقایسه می کنید)، از نظر کاهش چربی تفاوتی بین یک رژیم کتو و یک رژیم غیر کتوژنیک/با کربوهیدرات بالاتر وجود ندارد.

رعایت این رژیم ممکن است باعث بروز یبوست ، افت قند خون یا سوء هاضمه در فرد شود . همچنین شواهد اولیهای وجود دارد که نشان میدهد ممکن است این رژیم برای برخی سرطانها، بیماری آلزایمر و سایر بیماریها نیز مفید باشد. همچنین در این دسته از افراد که دارای ناراحتی کبد چرب گرید ۳ می باشند، آلبومین در سطح غیر نرمال قرار دارد، همچنین پارامتر پروترومبین نیز در محدوده ی خارج از نرمال قرار می گیرد. بدون این سوخت رسانی، کل سیستمِ عصبیِ مرکزی تان تحت تأثیر قرار می گیرد. این مقدار زیادی کربوهیدرات است، بنابراین اگر رژیم سخت کتویی دارید و می خواهید مصرف کربوهیدرات خود را تا حد امکان کم کنید، پیشنهاد می کنم از مصرف عدس خودداری کنید. اگر کسانی که چنین انگیزۀ بالایی دارند با رعایت قوانین و مقرّراتِ رژیم مشکل داشته اند، باید از خودتان یک سوال ساده بپرسید: فکر می کنی که چقدر خوب می توانی به قواعد رژیم عمل کنی؟

دو فرآیند متابولیک زمانی وارد عمل میشوند که کربوهیدرات کم در بافتهای بدن در دسترس باشد: گلوکونئوژنز و کتوژنز. تحقیقات نشان داده اند که رژیم کتوژنیک بهتر از رژیمهای توصیه شده کم چربی عمل می کند. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. و کسانی که این علائم پیشدرآمدی میگرن را دریافت میکنند نسبت به کسانی که فاقد این علائم هستند بیشتر مبتلا به میگرن میشوند. کتونها با فرایند کتوژنز در زمان کمبود ذخایر گلیکوژن کبدی ایجاد میشوند. همچنین در بسیاری از جوامع در حال توسعه، حتی در جوامعی که کمبودهای گسترده دارند، در حال افزایش است، جایی که «بار مضاعف» سوء تغذیه را ایجاد میکند.

عملکرد رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

این باعث افزایشِ «اکسیداسیون چربی» می شود، که ممکن است تعبیر به افزایش از دست دادن چربی شود. مواردی از جمله انواع آن، شناخت کلی در مورد مواد غذایی که در این رژیم باید استفاده شود، مزایای خوب این رژیم کاهش وزن و معایب خاص این رژیم لاغری برای شناخت هر چه بهتر میتواند به پیش گرفتن روندی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام راهنماییهای مفیدی برساند که در این متن به طور کامل بررسی و بیان شده است. که به این معنی است که بدن تان از کتون ها استفاده نمی کند. تحقیق دیگری که در سال 2017 در مجلة قدرت و آمادگی جسمانی منتشر شد، نشان می دهد که رعایت یک رژیم کتوژنیک می تواند به بدن امکان دهد که در فعّالیّت های استقامتی مانند ماراتن ها و مسابقات سه گانه، به جای کربوهیدرات ها و گلیکوژن، درصد بیشتری کالری را با استفاده از چربی ها بسوزاند.

تقریباً برای یک دهه، رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم درمانی برای صرع کودکان از جایگاهی در دنیای پزشکی برخوردار بود و تا زمانی که محبوبیت آن با معرفی عوامل ضد صرع متوقف شد، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. رژیم کتوژنیک هدف: این نوع رژیم به شما این امکان را می دهد تا زمانی که ورزش می کنید بتوانید کربوهیدرات را به رژیم خود اضافه کنید. و از آنجا که چربی یک درشت مغذّیِ پر انرژی است، با 9 کالری در هر گرم، احتمال دارد در مصرف آن زیاده روی کنید و در نهایت به جای وزن کم کردن، وزن تان اضافه شود. هر 152 گرم هندوانه، حاوی 11 گرم کربوهیدرات خالص می باشد. در موارد بسیار نادر، «کتواسیدوزِ شدید» می تواند منجر به مرگ شود. مرگ و میر بزرگسالان از چاقی به 2.8 میلیون نفر در سال میرسد.

کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

اکثر بیماریهای مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی تا حد زیادی به چاقی مربوط میشوند که معمولاً محصول یک سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی ضعیف است. توجه: شما میتونید با افزودن 1 فنجان ماکارونی پخته شده، آن را خوشمزه تر نیز کنید، اما به علت کربوهیدرات بالا توصیه نمیشه. آیا پوست آن نیز مفید است؟ اگرچه این می تواند به مرور زمان از بین برود، اما ممکن است عوارض جانبی آزاردهنده ای به همراه داشته باشد – یکی از این موارد مه مغزی است. بردن بدن به حالت کتوز- پروسه ای که در آن بدن انرژی خود را از چربی تأمین می کند، چون کربوهیدرات/گلوکوزِ کافی در اختیار ندارد- چیزی به ظاهر باورنکردنی است. این پروسه برای ورود بدن به مرحله کتوزیس معمولا 3 تا 4 روز طول می کشد .

امروزه رژیم کتوژنیک استاندارد به عنوان روشی سریع برای لاغری و کاهش وزن شناخته شده. در این شرایط، بدن شما نتوانسته است چربی را جایگزین کربوهیدرات کند و بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و به مرور آن را حذف کنید تا بدن شما عادت کند. چیزی که باید به آن توجّه داشته باشید این است که میزانِ مصرفِ پروتئین هم در رژیم کتوژنیک به شکل تعجّب آوری پایین است. توجّه داشته باشید که آنطور که بسیاری افراد فکر می کنند یک رژیمِ دارای پروتئینِ بالا به تنهایی پیش نیاز مشکلاتِ کلیه نیست. امّا، از مهم ترین بخشِ مسأله غافل نشوید- این مقدارِ کمِ کربوهیدرات ها نیست که اکثر افراد را متعجّب می کند، توجّه داشته باشید که رژیم کتو به عنوان یک رژیمِ کم کربوهیدرات شناخته شده است.

انتظارِ خستگیِ شدید، مِهِ مغزی، و داشتن عملکردِ کُند در تمرینات را داشته باشید. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد. زمانی که در رژیم غذایی به مانند اتکینز شروع به کاهش کربوهیدرات بدن میکند، به نسبت میزان تری گلیسیرید نیز کاهش مییابد. زمانی که این منابع را تخلیه می کنید، بدن تان باید منابعِ انرژیِ دیگری را برای خود پیدا کند. رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد، به شما کمک میکند. کاهش دریافت کربوهیدارت و افزایش دریافت پروتئین و چربی به احساس سیری بیشتر کمک می کند.

رژیم کتوژنیک لوکرب دکتر روشن ضمیر

به طور معمول حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و تنها 10٪ کربوهیدرات است. یک رژیم حذف کربوهیدرات شبیه یک رژیم کتوژنیک است که مصرف کربوهیدرات شما را به کمتر از 30 گرم در روز محدود میکند و شما را تشویق میکند تا 70٪ یا بیشتر از کالری روزانه خود را از چربیها دریافت کنید. برای تصمیمگیری در مورد اینکه آیا رژیم کتوژنیک مناسب شما است یا خیر، درباره برنامه غذایی رژیم کتو خود با پزشک خود صحبت کنید. برای کمک به اینکه بفهمید آیا رژیم کتو برای شما روش مناسبی است، مهم ترین سولات شما در ارتباط با رژیم کتو،و حتّی تعدادی از سوال هایی که شما به فکرتان نرسیده است، را به دقّت بررسی می کنیم.

رژیم شوک کتوژنیک

یک رژیم کتوژنیک همیشه باید با مشورت پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر دنبال شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسبی از چربیها، فیبر و ویتامینها و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم را دریافت میکنید. سوخت اصلی بدن برای تأمین انرژی, کربوهیدراتها (قند یا گلوکز) است; با این وجود در برنامه غذایی کتوژنیک, هیچ کربوهیدراتی وجود ندارد, بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 بدن چربی را بهعنوان سوخت استفاده میکند. رژیم کتوژنیک معمولا به ورزشکاران توصیه نمیشود زیرا در رژیم کتوژنیک پروتیین به مقدار کافی مورد استفاده قرار نمیگیرد. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است ، کمک کند. بر اساس نتایج مقاله ای که در سال 2014 در مجلة تحقیقات لیپید منتشر شد، کتوز فعّالیّت میتوکندری ها در مغزِ کسانی که مبتلا به بیماری های نورودژنراتیو هستند را تغییر می دهد، و به کم شدنِ تکرار و شدّتِ حمله ها کمک می کند. Da ta has been c re ated  with G SA C᠎ontent Generat or Dem over sion᠎.