ده راه برای اختراع مجدد رژیم کتوژنیک خود

متابولیسم کتوژنیک قبل از اینکه به عنوان یک رژیم غذایی همگانی شناخته شده باشد، بره عنوان درمان بیماران دارای اختلال مغزی و کودکان صرعی به کار گرفته میشد. به عنوان مثال در فهرست غذایی رژیم کتوژنیک موادی که حاوی فیبرها میباشند، به دلیل زیاد بودن سهم چربی ها و مواد پروتئینی به طور اجبار باید حذف شوند. اگر به دنبال یک رژیم کتوژنیک رایگان هستید در این بخش یک رژیم لاغری مناسب شما را ارایه خواهیم کرد. تولید کتونها یک فرایند طبیعی بدن است که به طور منظم از جمله در هنگام خواب اتفاق میافتد.

دلیل نامگذاری این رژیم این است که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات و جایگزین شدن چربی به جای آن به عنوان منبع تأمین انرژی، بدن انرژی مورد نیاز خود را مستقیماً از چربی بدست میآورد که به این فرایند کتوزیس(Ketosis) میگویند؛ یعنی بدن به جای گلوکز از مولکولهای موجود در کبد حاصل از سوخت چربی سوخت و انرژی مورد نیاز را دریافت میکند. با محدودکردن کربوهیدراتها و نظارت بر مصرف پروتئین، هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن را در وضعیت کتوز تغذیهای قرار دهد، یک فرایند متابولیک که باعث افزایش تولید کتونها میشود که توسط کبد ساخته میشوند و میتوانند بهعنوان منبع انرژی اولیه بدن استفاده شوند.

رژیم کتوژنیک خوبه

میلیونها نفر در جهان مبتلا به بیماری قند خون هستند و این افراد برای مبارزه با افزایش سطح قند خون و همچنین سطح انسولین نیاز به یک رژیم غذایی مناسب هستند. بهتر است که دستور پخت این نوع غذا ها را تغییر دهیم و بجای سرخ کردنشان، آن ها را بپزیم چرا که اینگونه هم داریم غذایی سالم میخوریم هم کالری کمتری را دریافت میکنیم. حداقل 70٪ کالری خود را از چربی دریافت کنید. این چربیها به علتهای گوناگون از جمله اختلالات متابولیسمی به وجود میآیند و به سختی از بین میروند. در این رژیم مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد.

اما با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. ولی خودمان می توانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکال های آزاد بدن شویم. شروع یک رژیم کتوژنیک – یا بازگشت به رژیم غذایی عادی پس از آن – در صورتی که چاقی به دلیل بیماریهایی مانند دیابت، بیماری قلبی یا فشار خون بالا باشد، می تواند مسئله ساز باشد. رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر کسی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند.

کسانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

اگر این رژیم را با ورزش همراه میکنید، مصرف مکمل کراتین میتواند بسیار سودمند باشد. فشارخون، بیماری خاموشی است که میتواند گریبان هر کسی را بگیرد و شناخت آن همزمان با شروع نشانههای خطرناک آن است. به وضوح مشخص شده است که افزایش سطح تری گلیسیرید در طولانی مدت میتواند منجر به بیماریهای قلبی خطرناک از جمله سکته قلبی شود. جالب است بدانید، اگر فکر میکنید که با داشتن رژیم کمچرب میتوانید تری گلیسیرید خونتان را کاهش دهید، سخت در اشتباهید چرا که مشخص شده است در رژیمهای کمچرب عموماً درصد تری گلیسیرید بعد از یک دوره افزایش پیدا میکند.

چند نمونه رژیم کتوژنیک

به این ترتیب همیشه یک روش انعطاف پذیر برای سوخت و ساز سلولی دارید و پس از کاهش وزن همیشه تناسب اندام دارید و دوباره چاق نمی شوید. با این حال برخی به بالا رفتن انرژی شان نسبت به قبل برای انجام کارها اشاره می کنند. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود.رژیم کتو ژنیک می تواند به شما در کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد.یک مطالعه قدیمی نشان داد که حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد.

آیا رژیم کتوژنیک گاهی باعث می شود احساس حماقت کنید؟

رژیم غذایی کتوژنیک به از دست دادن چربی های اضافی بدن شما که به طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2, پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد کمک میکند. سرطان: رژیم غذایی کتوژنیک برای درمان سرطان و کاهش پیشرفت تومورهای سرطانی توصیه می شود. این رژیم لاغری از ۴ نوع مختلف تشکیل شده است که برای شما این ۴ نوع مختلف را در این بخش به صورت کامل معرفی خواهیم کرد. اگرچه ممکن است فکر کنید که رژیم کتوژنیک اخیراً معرفی شده است، اما این یک رژیم جدید نیست. ما شاهد تعداد فزاینده ای از مطالعات بالینی هستیم که رژیم کتوژنیک را به عنوان یک درمان کمکی در درمان سرطان ارزیابی می کنند، چه به تنهایی و چه در ترکیب با درمان کلاسیک.

رژیم کتوژنیک چرخشی (CKD): نوع چرخشی شامل دورههایی از کربوهیدراتهای بیشتر است؛ مثلا 5 روز کتوژنیک کمکربوهیدارت (کمکَرب) و 2 روز با کربوهیدرات بالا. اگر بخواهید بدانید که ایدهآلترین مقدار کربوهیدرات در این رژیم چقدر است پاسخ ما، ۵۰ گرم در روز و یا ۴ تا ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه است. این رژیم برای هر کسی مجاز نیست، کسی که قصد استفاده از این رژیم را دارد باید شرایط خود را بررسی کند و بر اساس آن ها عمل کند معمولا رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند و یا نیاز به سوخت ساز مفید دارند یا به دیابت نوع دو مبتلا هستند، مناسب است.

حبوبات رژیم کتوژنیک در نهایت باید گفت رژیم کتوژنیک به رژیم کم کربوهیدراتی و چربی بالا شهرت دارد، این اسم نباید شما را فریب دهد چرا که رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات نشان داده است که نه تنها چربی را افزایش نمیدهد بلکه باعث میشود تا کلسترول مفید خون شما بهبود یابد. با این کار نه تنها مشکل کمتری خواهد داشت بلکه طول عمر نیز افزایش مییابد. احتمالا الان دارید، به این فکر میکنید که چه موادی کالری بیشتر و کربوهیدرات کمتری را دارا میباشند؟ بررسیهای بیشتر روی رژیم کتوژنیک نشان داده است که تداوم این رژیم در بلند مدت میزان قند خون و همچنین سطح انسولین در بدن را که افزایش آن منجر به مقاومت انسولینی میشود را کاهش میدهد.

مصرف زیاد کربوهیدارت و خوراکیای شیرین، باعث ایجاد مقاومت انسولینی (Insulin Resistance) در بدن میشود. کبد چرب می تواند عامل وراثتی داشته باشد و یا به دلیل مصرف سیگار و یا استفاده روزانه از فست و فود و غذاهای ناسالم باشد. یکی از رژیمهای غذای مؤثر در کاهش کلسترول بد، رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدراتی دارای مقدار زیاد چربی مفید است. همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد.

ایده ها، فرمول ها و میانبرها برای رژیم کتوژنیک

در این مطالعه که یک سال طول کشید میزان کاهش وزن افرادی که رژیم کتو داشتند ۰/۹ کیلوگرم بیشتر بود. رژیم کتوژنیک در دستکم ۱۴ مدل حیوانی از دستهٔ جوندگان که مبتلا به تشنج بودهاند، مطالعه و بررسی شدهاست. مورد بررسی قرار گرفته شده است. اگر شما به بیماریهای کلیوی دچار باشید، این حالت متابولیک، اندامهای تحتانی شما را تحت فشار قرار میدهد. در واقع، رژیم کتوژنیک برای اولینبار حدود ۱۰۰ سال پیش بهعنوان درمانی برای افراد مبتلا به صرع مورداستفاده قرار گرفت. مطالعات نشان داده که رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد بسیار مفید است. اما جالب است بدانید، پنیرهای ارگانیک و پنیر سویا حاوی اسید لینولئیک است؛ این ماده یک چربی مفید است که، با کاهش چربی اشباع خون و بهبود ترکیبات و تناسب بدن در ارتباط است.

این شاخصها مربوط به «سندرم متابولیک» هستند، یک بیماری مقاوم به انسولین که رژیمهای کمکربوهیدرات بهطور مؤثر آن را درمان میکنند. اگر مبتلا به قند خون هستید بدون اجازه پزشک خود داروهایتان را قطع نکنید. اگر شخص دچار بیماری دیابت باشد، با در پیش گرفتن رژیم کتوژنیک، کنترل بهتری روی گلوکز خون خواهد داشت. اگر ترکیب بالا را با پنیرهای پرچربی مثل سیامزگی یا پنیر کوزه همراه کنیم، درصد لذتمان بیشتر میشود. در واقع میتوان گفت اکثر کسانی که با رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک لاغر شدند، به میزان زیادی از درصد چربی شکمی خود را از دست دادند.

البته قبل از استفاده از این رژیم لاغری با پزشک متخصص خود مشورت کنید. به طور خلاصه میتوان گفت که رژیم غذایی سالم با کربوهیدرات کم باعث میشود تا پنج مورد از نشانههای سندرم متابولیسم به مقدار زیادی کنترل شوند. به شرکت کنندگان دستور داده شد که دو تا سه وعده غذایی کتوژنیک در روز به مدت 6 ماه مصرف کنند. کبد ما همیشه مقداری کتون تولید میکند – اما زمانی که مصرف کربوهیدرات و پروتئین روزانه ما بهاندازه کافی بالا باشد، تولید کتون ما نسبتاً کم میماند. هنگامی که ما در کتوز نیستیم، گلوکز (که از دریافت کربوهیدرات به دست میآید) منبع اصلی انرژی بدن ما است. This con᠎te​nt w as generated with the  he​lp ​of G SA C on tent Gen er​at or ᠎DEMO!

این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ به شما کمک میکند تا با صرفهجویی در زمان و در مدتزمان حداکثر ۳۰ دقیقهای، لیست موردنیاز خود را بهراحتی درب منزل تحویل بگیرید و این یعنی شروع یک رژیم مقتدرانه و یک تصمیم مهم تا رسیدن به هدف اصلی یعنی کاهش وزن شما!

مهمترین دروغ به رژیم کتوژنیک

رژیم بانتینگ یک رژیم متداول و پرطرفدار بود که در دانشکده های پزشکی، برای کنترل وزن و سلامت بدن تدریس میشد؛ تا اینکه در سال 1959 دکتر Ancel Keys با دستکاری داده های مطالعات خود در هفت کشور، ادعا کرد که خوردن چربی های اشباع شده منجر به بیماری قلبی می شود. مطالعات نشان داده است که کودکان با رژیم کتوژنیک به مقدار ۵۰ درصد، کاهش حملات صرع تجربه کردند، این در حالی است که ۱۶ درصد این کودکان بدون تشخیص علت صرع بودند. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.