مقاله بی طرفانه چهار چیزهای جدیدی را درباره رژیم غذایی کتوژنیک نشان می‌دهد که هیچ‌کس درباره آن صحبت نمی‌کند.

از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک رژیم سیر کننده است، روزانه یک یا دو میان وعده نیاز خواهید داشت که این تعداد به سطح فعالیت های هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ شما بستگی دارد. یا اینکه بدنتون نمیتونه به خوبی از چربیها و کتونها استفاده کنه. اگر دائما احساس خستگی و ضعف دارید، شاید بهطور کامل وارد حالت کتوزی نشدهاید یا بدنتان نمیتواند بهخوبی از چربیها و کتونها استفاده کند. یک تاریخچه کامل از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد.

عملکرد رژیم کتوژنیک اغلب غذاهایی که در فهرست رژیم غذایی کتو وجود دارند، شامل اطلاعات فراوانی هستند که در آنها چربی سالم، میوههای کم کربوهیدرات و سبزیجات با فیبر بالا میتوانند به عنوان بخشی از رژیم غذایی مغذی مورد استفاده قرار گیرند. رژیم کتوژنیک یا کتو The Ketogenic Diet یک رژیم کم کربوهیدرات ، با پروتئین متوسط و چربی بالا است که می تواند به فرد کمک کند تا چربی سوزی در بدن او به طور موثرتری انجام شود. مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از این رژیم پیروی می کردند به طور متوسط 11.9 کیلوگرم در یک دوره 2 ساله از دست دادند.

رژیم کتوژنیک استاندار SKD : در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف می شود. 9.1 لاغری 9.2 کنترل اشتها 9.3 کنترل قند خون و دیابت نوع 2 9.4 بهبود شاخص های سلامتی 9.5 انرژی و عملکرد ذهنی 9.6 معده آرام 9.7 افزایش استقامت بدن 9.8 صرع 9.9 کاهش چربی بدن 10 عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟ غذاهای رژیمی بدون قند : این نوع از غذاها هم اغلب دارای قند الکل یا مانند آن هستند.

شام : مرغ ، بیکن و پنیر.

در مورد میوهها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاستهای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده شود. شام : کباب ، پنیر چدار و سبزیجات. شام : مرغ ، بیکن و پنیر. با تتوجه به اینکه در مطلب دیدگاهی از شام نخوردن مطرح نشده است بهتر است طبق نمونه برنامه ای که در مطلب آمده است عمل شود تا در کاهش وزن اختلالی ایجاد نگردد. از رژیم های کم کالری گرفته تا رژیم های گیاه خواری همگی یک هدف را دنبال می کنند و آن تناسب اندام و سلامتی است.

رژیم کتوژنیک شیراز

یک ترکیب عالی از آجیل ها، دانه ها و نارگیل که بدون هیچگونه شکری باشند. جالبه بدونید که خانم دکتر آنا کابکا ( متخصص پزشکی Ob-Gyn و احیا کننده و کارشناس دارویی ضد پیری) از رژیم غذایی کتو برای کمک به درمان خانم ها، به ویژه در دوران پیش یائسگی و یا یائسگی استفاده کرده و نتایج مثبتی گرفته. بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ های غذایی، برنامه ها و کتاب های آشپزی نیز دستورالعمل های کتو دوستانه و ایده های غذایی را ارائه می دهند که می توانید برای ساخت منوی سفارشی خود استفاده کنید. مصرف کافی ویتامینها و مواد معدنی برای جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی منفی مانند سردرد، از دستدادن انرژی یا سرگیجه برای رژیم کتوژنیک در شیردهی بسیار مهم است.

برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. در طول سال ها روش های مشابهی برای کاهش وزن ارائه شد. حتی در برخی موارد شاید شخص اصلاً نیازی به دارو نداشته باشد. حرکت باعث میشود که بدن حتی به گلوکز بیشتری نیاز داشته باشد و مکانیسمها و موارد بحرانی را که توضیح دادیم خشمگین میکند. نکته: به یاد داشته باشید تمام این موارد تحقیقاتی هستند که انجام شده اند و برای قطعیت کامل باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند.  Data h as be en created ᠎by G SA C​ontent G​enerator DEMO​!

رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

اما برای ورزشکاران حرفه ای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست.کتوژنیک هم مانند تمام رژیم های غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. در سال های اخیر، رژیم کتو که با عنوان رژیم کتوژنیک نیز شناخته می شود، یک برنامه محبوب برای کاهش وزن بوده است. آب ساده که بهترین انتخاب محسوب می شود و در طول روز باید نوشیده شود. نکته ای که وجود داره این هست که اگر قصد استفاده از این مکمل رو در رژیم لاغری خودتون دارین حتما باید ورزش هم در کنار رژیم و مصرف این مکمل باشه. Th is was c re᠎at​ed with GSA  Content ​Generato r  DEMO!

به همین دلیل شما میتوانید، برای رفع این مشکل به متخصص تغذیه مراجعه کرده و از او بخواهید که مکمل هایی حاوی مواد موثر برای مشکل خودتان برای شما تجویز کند، البته نا گفته نماند که متخصص تغذیه را در جریان رژیمی که انتخاب کرده اید بگذارید. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید.  This a​rticle w as c reated wi᠎th t he ᠎help ᠎of G SA  Content G en erator DEMO .

در نظر بگیرید رژیم کتوژنیک لاغری. حالا یک رژیم کتوژنیک لاغری بکشید. من شرط می‌بندم می‌توانید اشتباهی را که اکثر افراد انجام می‌دهند، مرتکب می‌شوید.

این رژیم استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشوند. همان طور که قبلاً گفتیم پایه اصلی رژیم کتوژنیک لاغری بر جایگزینی چربی به جای کربوهیدرات است که با پایین آوردن سطح قند و انسولین خون بدن شما، بدن را پاکسازی می کند این فاکتور برای کسانی که مبتلا به عارضه ی سرطان هستند موضوع خیلی مهمی است زیرا سوخت سلول سرطانی، قند و بستری قندی برای پرورش است و شما با این جایگزینی می توانید سرعت پیشرفت تکثیر سلول سرطانی را کند کنید. ᠎This h as  been cre ated  by G​SA Content G enerator DE MO​!

این رژیم برای بدنسازها مناسب است. اکنون این بدان معنا نیست که نمی تواند ابزاری موثر باشد ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار از دست دادن چربی بسیار موفقیت آمیز است ، عمدتا با استفاده از راهی برای کنترل آسان کالری دریافتی. شاید این توصیهها جذاب به نظر برسند اما واقعیت این است که هیچ راه حل فوری برای کاهش وزن و لاغر شدن وجود ندارد. رژیم کتوژنیک از جمله برنامه های کاهش وزن و فیتنس است که به عنوان رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا از آن یاد می­شود.

جلوگیری از ریزش مو در رژیم کتوژنیک

یک مطالعه شش ماهه نشان داد که یک رژیم غذایی Eco-Atkins باعث کاهش وزن و بهبود بیشتر در عوامل خطر بیماری های قلبی نسبت به رژیم های گیاهی با کربوهیدرات بالا شد. مطالعه این راهنما برای چه افرادی کاربرد داره ؟ بطور خلاصه کتوز در رژیم کتوژنیک همه چیز است و هر فایدهای که از این رژیم در صدها مطالعه علمی دیده شده ناشی از همین کتوز میباشد. این عدد از اغلب عدد های گفته شده در رژیم های دیگر کمتر است. این کمک میکنه که پوست کمتر دچار آکنه و جوش های زیر پوستی بشه. آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند.

با اینکه بیشتر تحقیقات در مورد رژیم استاندارد و رژیم پروتئین بالا صورت گرفته است. معمولا افرادی که میخواهد به تازگی از این نوع رژیم غذایی برای چاق شدن و لاغری در دوران بارداری، شیردهی استفاده کنند بهترین گزینه برای آنها رژیم استاندارد و پروتئین است و افراد ورزشکار و بدنساز که به صورت حرفهای ورزش میکنند میتوانند از رژیم هدفدار و دورهای استفاده کنند و به خوبی جواب بگیرند. این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند.برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

این پدیده این گونه رخ میدهد که هنگامی که در حال غذا خوردن نیستید، بدن شما شروع به بازسازی سلول ها میکند و در این هنگام سلول های ناکارآمد و قدیمی هضم و حذف میشوند و جای خود را به سلول های جدید میدهند. رژیم کتو هدفدار (TKD) : این رژیم به شما اجازه میدهد که در طول تمرین و ورزش از کربوهیدارت استفاده کنید. این روش از رژیم کتوژنیک دارای دورههایی با کربوهیدرات بیشتر است. برای اینکه به وضعیت کتوزیس برسید و در همان وضعیت باقی بمانید، باید مصرف کربوهیدرات را کم کنید. در واقع برای رسیدن به کاهش وزن در رژیم فستینگ باید برای خود محدودیت غذایی ایجاد کنید.

هرچه آگاهی شما در این زمینه بیشتر باشد، قطعاً تصمیم بهتری میگیرید و عملکرد بهتری خواهید داشت. زمانی که رژیم لاغری کتو دارید، برای تامین انرژی مورد نیاز بدنتان، کربوهیدرات بسیار کمی مصرف خواهید کرد. رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، فوق العاده است. کتو برای افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند توصیه میشود.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

مطالعات نشان میدهند کسانی که از رژیم کتو کم کربوهیدرات پیروی میکنند، به احتمال اینکه در 3 تا 6 ماه اول کاهش وزن شدید را تجربه کنند بیشتر از کسانی است که از رژیم غذایی متعادلتر استفاده میکنند. اما امروزه همچنان برای افرادی که بدن سالمی دارند اما صرع آنها مقاوم به درمان است، از این رژیم غذایی استفاده میکنند و این عارضه را کنترل مینمایند. نعناع و لیمو طعم دهنده های مجاز دیگری هستند که می توانید برای نوشیدنی های خود استفاده کنید. قند در نوشیدنی های زیادی وجود دارد این در حالیت که مصرف قند و کربوهیدرات در این رژیم غذایی ممنوع است.