به هیچ وجه رژیم غذایی کتوژنیک خود را گم نکنید دوباره

عملکرد رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک هدفمند شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ کربوهیدرات است. میزان کربوهیدرات مصرفی شما در طول روز باید کمتر از 50 گرم باشد. شیرینی گیاه استویا از گلیکوزیدهای طبیعی آن است که طی فرایندی از برگ های گیاه استویا گرفته می شود و در عملیاتی با گذاشتن این برگ ها در آب گرم حاصل می گردد. اگر شما در رژیم کتوژنیک هستید، مطمئن شوید که قند خون را در طول روز آزمایش می کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها در محدوده هدف قرار دارند. اطمینان حاصل کنید که با کمک پزشک خود بهترین برنامه را برای خود تعیین کرده اید.

حبوبات رژیم کتوژنیک در سال 2008، محققان یک مطالعه 24 هفته ای را برای تعیین اثرات رژیم غذایی کم کربوهیدرات در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و چاقی انجام دادند. آیا استفاده از فیبر می تواند باعث مشکلات شکمی یا عوارض مربوط به مصرف فیبر شود؟ اگر از داروهای قند خون استفاده می کنید، قبل از ایجاد تغییرات در میزان مصرف کربوهیدرات با پزشک خود صحبت کنید، زیرا ممکن است نیاز به تنظیم دوز برای جلوگیری از هیپوگلیسمی داشته باشد. کاهش مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی اتکینز به طور بالقوه می تواند به کاهش وزن کمک کند و به شما در کنترل علائم دیابت موثر باشد.

یکی از رژیم های غذایی که ثابت کرده، برای کاهش وزن سریع بسیار موثر است، رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) است. در یک مطالعه، روی کودکانی که بیماری صرع داشتند، بیش از 50 درصد کاهش تعداد حملات را تجربه کردند و 16 درصد بدون تشنج شدند. رژیم کتوژنیک پر پروتئین: این نوع رژیم کتو مشابه رژیم استاندارد است، تنها میزان بیشتری پروتئین را شامل میشود. رژیم کتوژنیک دوره ای نسبت به انواع دیگر این رژیم، آسان تر است، زیرا در دوره هایی مصرف چری بالا و در دوره هایی مصرف کربوهیدرات بالا میرود. افرادی که با وزن بالا رژیم کتو را شروع میکنند با توجه به موارد ذکر شده، معمولاً کاهش وزن بیشتری نسبت به افراد لاغرتر دارند.

جو دوسر در رژیم کتوژنیک

بنابراین در رژیم کتوژنیک که میزان کربوهیدرات کم است باعث میشود فعالیت ورزشی کاهش پیدا کند. بدن برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی، مصرف می کند. به غیر از شباهت هر دور رژیم در مصرف زیاد چربی، احتمال کاهش قند خون و یا هیپوگلیسمی با محدود کردن مصرف کربوهیدرات ها در هر دو بالاست. در این رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات ها به صورت دوره ایی تغییر می کند و فرد می تواند پس از یک دوره که مصرف کربوهیدرات را کاهش داد، در یک دوره کوتاه دیگر از کربوهیدرات ها استفاده کند.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

رژیم های کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک می توانند برای افراد مبتلا به دیابت که انسولین استفاده می کنند مفید باشد . شما میتوانید بعد از مدتی که بدن خود را با مصرف کربوهیدرات وفق دادید، از مواد غذایی کربوهیدرات داری استفاده کنید، که هضمشان سخت است. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. شواهد بسیاری وجود دارند که نشان می دهند رژیم غذایی کتو از رژیم های غذایی کم چرب در کاهش وزن بهتر عمل می کند و عوارض کمتری به همراه دارد. یعنی 4.5 کیلو کاهش وزن رو تجربه کرد.

عوارض رژیم کتوژنیک

دقیقا توی همین زمان ما پروتوئین و چربی های مفید بیشتری رو وارد بدن میکنیم. پروتئین برای رشد ماهیچه ها لازم است و کربوهیدارت کمک می کند پروتئین سریعتر وارد ماهیچه ها شود. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و بعد به مرور آن را حذف کنید تا بدنتان عادت کند. می توانید برای اینکه کمتر درگیر این عوارض شوید یک دفعه کربوهیدرات را قطع نکنید و به مرور کم کنید تا بدن عادت کند و برای تولید انرژی چربی بسوزاند.

جایگزین قند در رژیم کتوژنیک

مغز شما میتواند کتونهایی را بسوزاند که در هنگام گرسنگی یا زمانی که مصرف کربوهیدرات بسیار کم است، تشکیل میشوند. به همین دلیل است که اگر هیچ کربوهیدراتی نخورید، کبد شما پروتئین گلوکز تولید می کند. ولی میتوان از همان شربت آبلیمو با قند ساخارین یا نوشابۀ رژیمی در قالبهای بستنی ریخت و در فریزر گذاشت تا به صورت بستنی یخی درآید و بین غذا مصرف کرد. اولین گام در کاهش کربوهیدرات و رسیدن به وزن مطلوب و ثابت نگهداشتن آن، یافتن میزان مورد نیاز کربوهیدرات بدنتان است تا بتوانید با توجه به بدن خود، کمتر از میزان مورد نیاز، آن را مصرف کنید. This post w᠎as g​ener᠎at ed wi th the he᠎lp ​of G SA Conten᠎t Genera to r DEMO .

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند

رژیم غذایی کتو، یکی از رژیمهای پرطرفدار است که به کاهش وزن و درمان بیماریهای مختلف کمک میکند؛ اما با وجود تمام مزیتهایی که دارد ممکن است در بعضی شرایط برای سلامتی مضر باشد؛ پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ این رژیم بروید با فواید و عوارض رژیم کتو بیشتر آشنا شوید. رژیم کتو چربی های مضر بدن رو دفع و از چربی های مفید استفاده میکنه. فیبر موجود در سبزیجات به پاکسازی زودتر بدن از چربیها و مواد مضر کمک میکند؛ به علاوه فیبر موجود در سبزیجات نه تنها جذب نخواهد شد بلکه از جذب مواد غذایی مضر دیگر هم جلوگیری میکند.

رژیم غذایی کتوژنیک

7- توانایی رژیم در عدم بروز عوارض مرتبط به قند خون و کنترل دیابت. DKA بیشترین شیوع را در بین افرا مبتلا به دیابت نوع 1 دارد، در حالی که گلوکز خون بیش از حد بالا است می تواند از عدم مجود انسولین ناشی شود . هرچند مصرف برخی از این مکملها ضروری نیست؛ اما به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد ورزشی کمک میکند. میگرن احتمالی نشاندهنده بیماریهایی است که ویژگیهایی نظیر میگرن را دارند، اما برای تشخیص قاطع این نوع بیماریها به عنوان میگرن شواهد کافی وجود ندارد (که البته ملزم به استفاده همزمان بیش از حد دارو است).  This  data w​as generat ed ᠎by GSA C on᠎tent  G en᠎er ator Demover sion.

2. ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد. مطالعات ثابت می کند که کاهش کربوهیدرات ها هم سطح قند خون و هم سطح انسولین را به شدت کاهش می دهد. رژیم کتوژنیک آسانی به نظر می رسد. تحقیقاتی وجود دارد که رژیم Ketogenic برای مدیریت دیابت را پشتیبانی می کند، در حالی که سایر تحقیقات به نظر می رسد که مخالف رژیم های غذایی مانند رژیم غذایی گیاهی است. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین که نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد، داشته باشد. و این باعث می شود کاهش وزن سریعتر اتفاق افتد.

رژیم کتوژنیک علم ورزش

برخی افراد ادعا می کنند که رژیم کتوژنیک به دلیل داشتن چربی زیاد، کلسترول را افزایش می دهد و باعث بیماری قلبی می شود. این رژیم مورد علاقهی همه ی سلبریتیها نیست، مثلا کلی ریپا (هنرپیشه و مجری اهل ایالات متحده) معتقد است که ما نباید خودمان را به هیچ غذای خاصی محدود کنیم. همچنین، آزمایش کتون را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که شما در معرض خطر DKA نیستید. زیرا در این رژیم شما مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید، چربی را افزایش می دهید و به صورت متعادل پروتئین مصرف می کنید. در پایان مطالعه، شرکت کنندگان که به دنبال رژیم کتوژنیک بودند بهبود بیشتری در کنترل گلیکوزمی و کاهش دارو در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم گلیسمی را دنبال کردند، داشتند.

اکثر بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی تا حد زیادی به چاقی مربوط می شوند، که معمولا به علت سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی غلط است. همانطور که مشاهده کردید، برخی از مواد غذایی که برای بدن ضروری هستند، نباید در رژیم کتو مصرف شوند، مانند کربوهیدرات و مواد معدنی. چنین سوخت و سازی ممکن است پس از تمرینات ورزشی طولانی مدت یا در دوران بارداری هم اتفاق بیفتد.

توجه-گرفتن روش‌ها به رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که با كنترل علائم آن مشکل دارند، امید را فراهم كند. شاید در هفته دوم روند لاغری کمی کند شود ؛ با این حال کاهش وزن با توجه به اصولی بودن رژیم کتو به عواملی بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم. گزارش تحقیق دیگری در سال 2013 از reviewTrusted نشان داد که رژیم غذایی کتوژنیک می تواند منجر به بهبود قابل توجه سطح قند خون، A1c، کاهش وزن و انسولین در مقایسه با رژیم های دیگر شود. رژیم های غذایی مناسب برای کاهش وزن، می تواند به حل مشکل چاقی کمک کند.

زمانی که بیکربنات، مایع خارج سلولی و به دنبال آن ph خون کاهش مییابد، خون اسیدی شده یا به اصطلاح اسیدوز صورت میگیرد. اگر در معرض علائم DKA هستید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید. حتی اگر علائم شما بهبود پیدا کند، هنوز هم مهم است که به طور منظم نظارت بر قند خون خود را ادامه دهید. نه تنها بسیاری از افراد با علائم دیابتی کمتر احساس راحتی می کنند، بلکه ممکن است کمتر وابسته به دارو باشند.

در نوع کلاسیک رژیم کتوژنیک، به ازای هر 3 یا 4 گرم چربی، یک گرم کربوهیدرات و پروتئین مصرف میشود. دستورالعملهای فعلی USDA مصرف روزانه 23 تا 33 گرم فیبر را توصیه میکند. در حال حاضر این رژیم برای کسانی که مایل به لاغری هستند توصیه میشود زیرا راهکار خوبی برای حل مشکل آنها خواهد بود. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند اگر میزان قند خون بالاتر از 240 mg/dL (میلی گرم در دسی لیتر) بود آزمایش کتون را نجام دهید. غلات صبحانه و معمولاً ۱۵ تا ۳۵ گرم کربوهیدرات دارند.

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا

۱۸ گرم از خامهٔ غلیظِ ۳۶٪، ۱۷ گرم خامه ترش، ۴ گرم توتفرنگی و شیرینکنندهٔ مصنوعی. طبق گفته کلینیک مایو ایالاتمتحده، پیروی از یک رژیم غذایی پرچرب برای مدت طولانی ممکن است به دلیل کمبود تنوع مواد مغذی منجر به مشکلات سلامتی دیگری شود. برخی از افراد مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را شروع می کنند ممکن است نیاز باشد بلافاصله دوز انسولین خود را تا 50٪ کاهش دهند. رژیم های غذایی کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک، روشی موثر برای کاهش فشار خون است.