مقاله غیرمعمول حقایقی را در مورد کتوژنیک رژیم به شما می دهد که فقط تعداد کمی از افراد از وجود آنها می دانند

انواع رژیم های کتوژنیک پژوهش های پزشکی بر روی داوطلبان نشان داده است که رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های غذایی دیگر، تاثیر بیشتر و سریع تری در کاهش وزن دارد. با مطالعات محققانی که مزایای رژیم غذایی کم گلیسمی بر روی آکنه را بررسی کردند، نشان داده اند که با کاهش سطح انسولین، به نظر می رسد شکل ظاهری آکنه کاهش می یابد. از جمله فواید این رژیم برای ورزشکاران کمک به عضلهسازی بیشتر و افزایش سطح اکسیژن مورد نیاز بدن به خصوص در زمان تمرینات سخت و فشرده است. قدم دوم » بدن شما در نبود کربوهیدات و گلوکز به منبع دیگه ای برای جذب انرژی نیاز داره.

واضح است که چربی ها سیرکننده تر هستند (احساس رضایت بیشتری به شما می دهند) زیرا انرژی شما در هر گرم همان پروتئین و کربوهیدرات ها را با هم تأمین می کند! رژیم کتوژنیک استاندارد(SKD): این رژیم غذایی شامل کربوهیدرات بسیار کم, پروتئین متوسط و چربی بسیار زیاد است, رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد معمولا دارای 75% چربی، 20% پروتئین و تنها 5% کربوهیدرات است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، رژیم کتوژنیک رژیمی است که دارای کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط کم و چربی زیادی است. به علاوه، همانطور که اشاره کردیم، با کاهش کربوهیدرات ها، بدن را از ذخایر گلوکز محروم می کنید، بنابراین بدن شما شروع به استفاده از چربی ها برای سوخت در مقابل کربوهیدرات ها و گلوکز می کند.

رژیم غذایی کتوژنیک نی نی سایت

مطالعه جدید به دنبال بررسی این موضوع است که چگونه یک رژیم غذایی با تأکید بر کربوهیدرات کمتر و حتی قند کمتر میتواند به کاهش وزن، بهبود سلامت روانی و حتی کاهش علائم بیماریهای خاص کمک کند. در یک مطالعه در مورد نوروبلاستوما، سرطانی که معمولاً کودکان را مبتلا می کند، رژیم کتوژنیک رشد تومور و بقای طولانی مدت افراد مورد مطالعه را به طور قابل توجهی کاهش داد. آسیبهای مغزی: یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند.

Da​ta has  been g᠎ener at᠎ed by GSA Con te nt​ Gen​er at᠎or  Dem over​sion!

چربی خون و رژیم کتوژنیک

رژیم کتو با کاهش سطح کلسترول بد خون و کمک به سلامتی مغز و اعصاب و قلب، از بروز بیماریهای عصبی جلوگیری میکنند. تشنجها یا «موضعی» هستند (محدود به یک نقطهٔ خاص از مغز) یا «فراگیر و منتشر» (که در سرتاسر مغز منتشر شده و منجر به کاهش سطح هوشیاری میشود). اگر شما نیز از افرادی هستید که می خواهید رژیم کتو را امتحان کنید، باید بدانید مصرف کربوهیدرات ها در این رژیم غذایی کمتر از ۵۰ گرم می باشد و در مقابل چربی ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای کربوهیدرات ها انتخاب شده اند. بنابراین، پروتئینها یا اسیدهای آمینهای که باید با غذا تکمیل شوند، دقیقاً برای جلوگیری از از دست دادن توده بدن، اساسی هستند.  Th is a᠎rt ic​le has been g᠎en᠎er at᠎ed ᠎wi᠎th the  help of G​SA​ Content G en erat or DEMO!

چگونه با رژیم غذایی کتوژنیک به دست آوردم شروع

اما همیشه قبل از شروع هر رژیم غذایی با پزشک صحبت کنید. اما جالب ترین قسمت اینجاست: برخی از سرطان ها توانایی متابولیسم بدون قند ها را ندارند. این رژیم رایج ترین نوع رژیم کتوژنیک است و قانون آن ساده است: شما در هر زمان حداقل مقدار کربوهیدرات را می خورید. اگر مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 هستید، نباید سراغ این رژیم بروید، مگر اینکه تحت مراقبت پزشک باشید. وقتی شما به یکباره تصمیم می گیرید که رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب کنید، بدن شما به جای گلوکوز از چربی و کتون برای تامین سوخت استفاده خواهد کرد، به همین دلیل نیاز است که مدت زمانی برای وفق پیدا کردن به شرایط جدید بگذرد.

با این حال برخی به بالا رفتن انرژی شان نسبت به قبل برای انجام کارها اشاره می کنند. اما نکته مهم اینجاست، چه برای بدنسازان و چه برای افرادی که به دنبال لاغری هستند، داشتن یک برنامه غذایی کتوژنیک اصولی و یک برنامه مکملی مناسب قطعا ضروری است. اما امروزه برخی از افراد برای کاهش وزن از رژیم کتو استفاده میکنند. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. همونطور که توی بخش قبل هم توضیح داده شدف این مشکل بعد از یک هفته تا ده روز از بین میره و نیاز به نگرانی نیست.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی

تجدید حیات رژیم کتوژنیک به عنوان یک فرمول سریع کاهش وزن مفهوم نسبتاً جدیدی است که نشان داده شده است حداقل در کوتاه مدت بسیار موثر است. با این حال تحقیقات نشان می دهد که نباید ترس از مصرف چربی وجود داشته باشد، بلکه کربوهیدرات های فرآوری شده و رژیم های غذایی حاوی مقدار زیادی قند مقصر واقعی مشکلات قلبی عروقی و چاقی در میان آمریکایی های امروزی بوده است. بسیاری از شواهد، تجربیات و آزمایشات وجود دارد که نشان میدهد، رژیم کربوهیدرات کم و چربی بالا بسیار بهتر از رژیم با چربی پایین بوده است. هنگامی که از غذاهای کم قند خون استفاده می کنید، هنوز یک افزایش طبیعی در قند خون وجود دارد، اما تغییرات سطح بالا و پایین گلوکز در رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا را تجربه نخواهید کرد.

مرحله سوم، مرحلهای است که به عنوان “کاهش” تعریف میشود، یعنی انتقال آهسته به سمت یک رژیم غذایی سنتیتر و متعادلتر، اما همیشه با نگاهی دقیق به شاخصهای گلیسمی و نه بیشتر از کربوهیدراتها، برای نگهداری مؤثر. د قت کنید که حتما با مشورت پزشک و به شکل اصولی انجام گردد. ذکر این نکته بسیار مهم است که قطعا باید قبل از انجام هر رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید. رژیم پرچرب، پروتئین متوسط و بسیار کم کربوهیدرات اشتهای را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد تا سیر شوید و چربی بدن و غذاهای خود را بسوزانید.

به بیماری صرع میپردازد و زمان نگارش آن به حوالی سال ۴۰۰ پیش از میلاد مسیح بازمیگردد. اثرات کوتاه مدت (تا 2 سال) رژیم کتوژنیک به خوبی گزارش و ثابت شده است. کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. یکی از راه حل های مناسب و به روزی که امروزه برای درمان چاقی یا کاهش وزن ارائه میشود، رژیم کتوژنیک است.

رژیم هفتگی کتوژنیک

به طور معمول، تجمع کربوهیدرات به مدت 24-48 ساعت طول می کشد. اگر برای لاغری سریع رژیم کتو را انتخاب کردید باید مصرف کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش دهید و چربی را جایگزین مواد غذایی کنید. گلیکوژن ذخیره شده در بدن به طور معمول به نسبت ۳ گرم آب برای هر گرم گلیکوژن در عضلات و کبد به آب متصل هستند. به این معنی که سلول های سرطانی نیاز بسیار بیشتری به گلوکز برای انرژی دارند.

فعالیت ورزشی بیشتر به تولید کتوز در بدن کمک میکند. رژیم کتوژنیک جزو رژیم های غذایی پرطرفداری است که باعث کاهش وزن سریع میگردد و در کوتاه ترین زمان مقدار قابل توجهی از وزن متقاضیان را کم میکند. شایع ترین و جزئی ترین عوارض جانبی کوتاه مدت رژیم کتوژنیک شامل مجموعه ای از علائم مانند حالت تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بی خوابی، مشکل در تحمل ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود. یعنی هر چقدر که سعی کنید کمتر کربوهیدرات مصرف کنید، در نتیجه انسولین کمتری هم بدن ترشح میکنه و در نهایت ترشح هورمون های دیگه ی بدن که به انسولین مرتبط هستن هم ، کنترل میشن.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

This artic le has be en created with the  help  of GSA᠎ Conte nt Gen er at᠎or DE᠎MO.

حبوبات رژیم کتوژنیک در طول مدتی که شما از رژیم کتوژنیک استفاده میکنید، غذاهایی را میبایست مصرف کنید که تقریبا غذاهای پرچربی هستند و این غذاهای پرچرب در کنترل اشتها در سیستم گوارش کمک میکنند. بهطورکلی باید مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، محدود شود. رژیم کتو با پروتئین بالا: در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی زیاد و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۳۵٪ پروتئین و ۶۰٪ چربی. به طور کلی رژیم غذایی کم چربی شامل محدود کردن مصرف چربی به حدود 30 درصد کالری روزانه است.

به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی را باید به مقدار متعادل بخورید تا قند خون شما اثر نگذارد. متأسفانه، همه سرطان ها به یک شکل پاسخ نمی دهند و اثر واربورگ به طور جهانی در همه سرطان ها دیده نمی شود. بااینحال افزایش مصرف پروتئینها و سطح کتون بالا میتواند احتمال کاهش عضلات را به حداقل برساند. با این تفاوت که میزان مصرف پروتئین در این نوع رژیم کتوژنیک بیشتر است. تمام این رژیم ها در نوع خود مؤثر هستند و میتوانند جهت کاهش وزن به شما کمک کنند.

رژیم غذایی کتوژنیک به از دست دادن چربی های اضافی بدن شما که به طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2, پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد کمک میکند. این اغلب به سطح گلوکز خون بالاتر تبدیل می شود و با گذشت زمان می تواند منجر به دیابت شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. برعکس کربوهیدرات مصرف چربی بسیار افزایش پیدا میکند. مصرف مایعات در طول انواع رژیمهای غذایی از چروک شدن پوست و لاغر شدن صورت جلوگیری میکند. مثلاً غذاهای پُر پروتئین مانند ماهی، گوشت قرمز و تخم مرغ و لبنیات و غذاهای پرکربوهیدرات مانند نان، برنج، پاستا و سیب زمینی را نباید با هم مصرف کرد.

طریقه رژیم کتوژنیک

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم در هر ۱ فنجان ۳ تا ۶ گرم کربوهیدرات خالص دارند. اما برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. وقتی رژیم کتو دارید، باید سعی کنید غذاهای کامل بخورید و از تکیه بر غذاهای فرآوری شده که ممکن است با کتو سازگار باشند، اما کمکی به تغذیه شما نمی کنند، خودداری کنید. اکثر بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عمدتا مربوط به دلیل چاقی است که معمولاً محصول سبک زندگی نادرست و عادات غذایی غلط است.

رژیم کتوژنیک و خرما

چندین نسخه محبوب دیگر مانند طرح اولیه و رژیم های غذایی سالم وجود دارد. گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی در الویت قرار دارد زیرا که چربی امگا ۳ با کیفیت بالاتری داشته و هر ۱۰۰ گرم آن کربوهیدرات وجود ندارد. مارچوبه، قارچ، فلفل دلمه ای، تربچه و گوجه فرنگی در ۱ فنجان ۳ تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند. کرفس، کدو، خیار و تره فرنگی در هر ۱ فنجان ۲ تا ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارند. بله، رژیم کتوژنیک یعنی مصرف کربوهیدرات کم و چربی بسیار. 17) با مصرف نکردن کربوهیدرات اتفاق خاصی میوفته؟

دنبه و کره هم کربوهیدرات ندارند. چربی های اشباع نشده را می توان در روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن گلرنگ، آووکادو، کره بادام زمینی و برخی آجیل ها یافت. هم زیتون و هم روغن زیتون انتخاب خوبی برای رژیم کتو هستند، زیرا فواید سلامتی یکسانی دارند و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارند. بنابراین، بدن برای سوخت و ساز به جای استفاده از کربوهیدرات به سراغ چربی ها و در صورت نیاز به سراغ پروتئین می رود و این موضوع باعث کاهش وزن می شود. رژیم های مناسب غذایی برای کاهش وزن می توانند تا حدی به کنترل اپیدمی چاقی کمک کنند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟.