جزئیات واضح و بی طرفانه درباره رژیم غذایی کتوژنیک (بدون همه هیپ)

این روز ها رژیم کتوژنیک به لطف فوایدی که در کاهش وزن و کنترل فند خون دارد بسیار روی زبان ها افتاده است و در موتور های جستجو گر به یک کلمه پر سرچ تبدیل شده است. در حالت عادی، بدن کربوهیدرات را به قند (گلوکز) تبدیل میکند؛ هورمون انسولین قند رو از خون به سلولها میبرند تا بعنوان سوخت استفاده شود و مابقی بصورت چربی ذخیره میشود. از آنجایی که در این رژیم غذایی فرد میبایست، کربوهیدرات کمتری را مصرف کند تا بیشتر چربی بسوزاند، برای خروج از این رژیم غذایی باید به نکاتی توجه کرد که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر کسی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند. رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر فردی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند. فشارخون را میتوان عامل اصلی بسیاری از بیماریها نظیر بیماری قلبی، سکته مغزی و همچنین نارسایی کلیه است. در بین غذاهای دریایی، صدفها و هشتپا دارای میزان کمی کربوهیدرات هستند و از آنها میتوان در رژیم کتوژنیک استفاده کرد.

حبوبات رژیم کتوژنیک همچنین در مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع دو، افراد با پیروی از رژیم کتوژنیک توانستند به میزان ۹۵ درصد، مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین را کاهش یا از بین ببرند. در واقع میتوان گفت اکثر کسانی که با رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک لاغر شدند، به میزان زیادی از درصد چربی شکمی خود را از دست دادند. رژیم کتوژنیک باعث از بین رفتن چربی های اضافه می شود با توجه به اینکه این چربی ها ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولک دارند. اما قبل از اینکه نگاهی دقیقتر به رژیم کتو مدیترانهای بیندازیم، اجازه دهید ابتدا اصول اساسی هر رژیم را کشف کنیم.

​Data has ᠎been c​re ated  by G SA Content G᠎enerator Demov ersion.

در این رژیم غذایی که به رژیم کتو نیز مشهور است، کربوهیدارتهایی که هضم و جذب آسانی دارند، مثل شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید به کمترین میزان ممکن میرسد. رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعالی که رژیم کتو را انتخاب کردند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، متداول است. رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی است.

به منظور تامین دو الکترولیت دیگر می توانید آووکادو ، لوبیا و انواع آجیل مصرف کنید. اغلب افراد سرخود این رژیم را میگیرند و به یکباره به دلیلی رها میکنند؛ لذا اولاً افراد بایستی توقع خود را از رژیمهای کاهش وزن اصلاح کنند و دوم اگر با رژیم کتوژنیک وزن کم کردید بایستی بهمرور به رژیم عادی بروید و یک رژیم تثبیت بگیرید (مثل هر رژیم لاغری دیگر!). به این ترتیب، زمانی که با رژیم کم کربوهیدراتی پیش میروید، اندازه ذرات کلسترول بد افزایش و مقدار کل آنها کاهش مییابد. لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد، گونه دیگر کلسترولی است که باعث بیماریهای مختلف قلبی و عروقی از جمله گرفتگی رگهای خونی میشود.

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

بعضی از منتقدان این رژیم غذایی میگویند که رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول خون و در نهایت خطر بروز مشکلات قلبی میشود. محققان اعلام کردند که رژیمی به مانند رژیم کتوژنیک باعث میشود که اندازه ذرات کلسترول بد افزایش یابند اما در مجموع تعداد ذرات کاهش پیدا میکند. خلاصهوار بدانید که رژیم کتوژنیک در کنار مصرف داروهای قند و کاهش دهنده انسولین کمک شایانی به بیماران کرده و باعث میشود که مصرف دارو کاهش یا از بین برود. متأسفانه چربیهای دور شکمی یکی از سرسختترین این چربیها است که برای از بین بردن آن باید تلاش زیادی کرد. این چربیها به علتهای گوناگون از جمله اختلالات متابولیسمی به وجود میآیند و به سختی از بین میروند.

رژیم کتوژنیک کنترل شده نه تنها سبب لاغری بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا میشود. افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند. آکنه: سطح انسولین پایین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده به بهبود آکنه و مشکلات پوستی کمک می کند. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که به رژیم اتکینز شباهت زیادی دارد. وقتی شما رژیم پرکربوهیدرات و معمولی دارید، بدنتان برای کنترل کردن و پایین آوردن قند خون شما به میزان مورد نیاز انسولین تولید میکند و این مقدار تقریبا در بدن شما ثابت است.

رژیم کتوژنیک 216

اگر بخواهید بدانید که ایدهآلترین مقدار کربوهیدرات در این رژیم چقدر است پاسخ ما، ۵۰ گرم در روز و یا ۴ تا ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه است. تاثیرگذاری این رژیم مستلزم این است که خود را از خوردن کربوهیدرات محروم کنید، شما مجاز به دریافت کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز هستید (به خاطر داشته باشید که یک موز متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد). وقتی بدن در این حالت قرار می گیرد چربی را برای دریافت انرژی می سوزاند و چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شود که انرژی را برای مغز فراهم می کند.

به همین دلیل است که بدن با استفاده از کبد، پروتئین را به گلوکز تبدیل میکند تا کاهش مقدار گلوکز در بدن احساس نشود. که اگر بخواهیم راحت بیان کنیم، میشود گفت، به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، اما برای هر مشکلی و معضلی یک راه حل مطرح میشود که در عصر حال که عصر شکوفایی علم و دانش نیز گفته میشود، راه حل های بسیار و متعددی ارائه میگردد. سبزیجاتی که کمی کربوهیدرات بالاتری دارند مانند مارچوبه، قارچ، ساقه های بامبو، جوانه لوبیا، فلفل دلمه ای، نخود قند، شاه بلوط آبی، تربچه، جیکما، لوبیا سبز، لوبیا چیتی، گوجه فرنگی که به صورت خام در هر یک فنجان ۳ تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

دانلود رایگان رژیم کتوژنیک

همچنین باید حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده مصرف کنید. به عنوان قدم اول، کمی نمک رو به سفیده های تخم مرغ (سفیده هایی که از زرده جدا شده باشن) اضافه کنید. بیماری های قلبی: رژیم غذایی کتوژنیک عوامل خطرناکی چون چربی بدن، سطح کلسترول بد، فشار خون و قند خون را بهبود می بخشد. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود. فشارخون، بیماری خاموشی است که میتواند گریبان هر کسی را بگیرد و شناخت آن همزمان با شروع نشانههای خطرناک آن است.

هرم رژیم کتوژنیک

می­ توان با بررسی سطح کتون ادرار از طریق نوار ادراری، مطمئن شوید تا به میزان کتوز مورد نظر خود رسیده­ اید. به همین دلیل رژیم غذایی کتوژنیک می­ تواند در بهبود آکنه موثر باشد. یکی از تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را در بدن تقویت می کند. مطالعات نشان داده است که کودکان با رژیم کتوژنیک به مقدار ۵۰ درصد، کاهش حملات صرع تجربه کردند، این در حالی است که ۱۶ درصد این کودکان بدون تشخیص علت صرع بودند. مطالعات نشان داده است در افرادی که مصرف کربوهیدرات به هر دلیلی به مانند رژیم کتوژنیک کاهش و مصرف چربی و پروتئین افزایش مییابد، در مجموع کالری دریافتی افراد کمتر میشود.

دانه سویا حاوی ترکیبات بیواکتیوی است که باعث کاهش و کوچک شدن سلول های چربی در بدن مردان و زنان می شود. دیابت از راه های تغییرات در متابولیسم، قندخون بالا و اختلال در عملکرد انسولین قابل تشخیص است. در نتیجه، رژیم کتوژنیک همزمان با کاهش وزن دیابت را نیز کنترل می کند. به طور خلاصه، با رژیم کتوژنیک شما درصد زیادی از چربیهای بدن از جمله چربیهای دور شکمی را از دست خواهید داد. وقتی که تحت رژیم کتوژنیک هستید بدن انسان نوعی ماده به نام کتون را می سازد و به معنای دیگر بدن شما به حالت کتوز در میآید و این رژیم شرایط ناشتا را برای بدن شما ایجاد می کند و بدن به اشتباه به جای استفاده از گلوکز اقدام به سوزاندن چربی ها برای تامین منابع انرژی می کند.

سس ها: اینها اغلب شامل شکر یا چربی ناسالم است. این نوع غذاها علاوه بر این که ما را مدت بیشتری سیر نگه می دارند برای سلامتی هم مفید هستند چون در این نوع آشپزی شکم خود را از کربوهیدرات هایی که هیچ مواد مغذی هم ندارند پر نمی کنیم و در عوض موادی که برای سلامتی بدن لازم است را جایگزین می کنیم. کدام غذاها را در این رژیم بخوریم؟ کدام رژیم کتوژنیک را انتخاب کنیم؟

هنگامی که سوال میشود، چه میزان کربوهیدرات در طول انجام رژیم کتوژنیک باید مصرف کنیم. برای درک بهتر به یک مطالعه آماری نگاه هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ کنیم. حتی با بنزین، ماشینتان بهتر و سریعتر هم کار میکند. ممکن است ابتدا با پیروی از این رژیم، وزن کاهش یابد، ولی به دلیل غیراصولی بودن آن خطرات زیادی سلامت فرد را تهدید میکند. بر اساس اینکه چه نوعی از کلسترول بد بیشترین سهم را داشته باشد مشکلات قلبی از جمله سکته ممکن است پیش بیاید. متابولیسم کتوژنیک قبل از اینکه به عنوان یک رژیم غذایی همگانی شناخته شده باشد، بره عنوان درمان بیماران دارای اختلال مغزی و کودکان صرعی به کار گرفته میشد.

رژیم کتوژنیک متناوب

در این مطالعه میزان کاهش وزن ابتدایی رژیم غذایی کمچرب و کم کربوهیدراتی بررسی شده است که در نهایت مشخص شد رژیم کتوژنیک به میزان ۴۰۵ بار بیشتر از رژیم کمچرب لاغری اولیه داشته باشد بدون اینکه افراد گرسنگی زیادی تحمل کنند. نسخه اصلی این رژیم کتو، در سال 1920 جهت درمان تشنج ایجاد شد. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش سطح انسولین در بدن می شود و به همین دلیل نقش مهمی در درمان این بیماری دارد. رژیم کتوژنیک قند خون و سطح انسولین بدن را کاهش می دهد و با افزایش سطح کتون ها برای سلامتی بسیار مفید هستند.

جالب است بدانید، اگر فکر میکنید که با داشتن رژیم کمچرب میتوانید تری گلیسیرید خونتان را کاهش دهید، سخت در اشتباهید چرا که مشخص شده است در رژیمهای کمچرب عموماً درصد تری گلیسیرید بعد از یک دوره افزایش پیدا میکند. احتمالا الان دارید، به این فکر میکنید که چه موادی کالری بیشتر و کربوهیدرات کمتری را دارا میباشند؟ با این کار نه تنها مشکل کمتری خواهد داشت بلکه طول عمر نیز افزایش مییابد. مطالعات نشان داده است که افراد دارای رژیم کربوهیدراتی کم در مقابل کسانی که چربی کمتری میخوردند، وزن بیشتری در شروع مدت زمان رژیم از دست دادند.

گونهای دیگری از چربی است که فقط در پوست شما وجود دارد و باعث چاقی نمیشود. اکثر مردان و زنان فارغ از سن، درگیر چاقی هستند. یعنی 50 گرم. همانطور که قبلاً گفتم این سهم را به سبزیجات پر از فیبر اختصاص بدهید. بسیاری از افراد در رژیم کتوژنیک، روزانه 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص مصرف می کنند. دلیل این که رژیم کتوژنیک، اشتها را نیز کاهش میدهد، غنی بودن آن از مواد مغذی کم کالری است.

رژیم کتوژنیک ایران کوک

دست در دست هم بودن این دو عامل باعث خواهد شد تا شما در طول یک یا دو هفته اول سریعاً و به وضوح لاغر شدن خودتان را متوجه شوید. اختلالات ذهنی: در تحقیق انجام شده بر روی حیوانات مشخص شد که رژیم کتوژنیک در بهبود آسیب های مغزی نقش موثری دارد. همچنین در مطالعه دیگری مشخص شد گروهی که دارای رژیم کتوژنیک بودند (۱۱٫۱) کیلوگرم و گروهی که دارای رژیم کربوهیدرات بالا بودند (۶٫۹) کیلوگرم وزن کم کردند. پایه های رژیم کتو را در روزه داری میتوان دانست. اگر شما هم اندامتان مثل خیلی از ادم های اطرافمان شکل گلابی است، باید فکری به حال لاغری شکم کنید.