یک ترفند ساده برای رژیم کتوژنیک قبل از بارداری دکتر روشن ضمیر آشکار شد

رژیم کتوژنیک در تهران رژیم کتوژنیک در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماری های سیستم اعصاب مرکزی مثل: صرع مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه یکی از اعضاء بدن که به عنوان هدف مورد شناخت قرار می گیرد را در معرض اشعه ها و پرتوهای یونیزه کننده قرار می دهند که به این صورت می توان تصاویری قابل استفاده و قابل فهم را از اعضاء بدن تهیه نمود. وضعیت قلیایی و یا اسیدی بدن توسط پارامتر پی هاش ph خون مورد سنجش قرار می گیرد. در این بررسی ها اگر آثاری از التهاب، صدمه دیدگی و یا فیبروز در کبد فرد وجود داشته باشد، به راحتی قابل تشخیص می باشد. یکی از مهم ترین نکاتی که در برنامه ها و رژیم های غذایی برای انواع کبد چرب بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که فرد نباید در نیمه راه، برنامه غذایی ارائه شده توسط پزشک متخصص را رها کند و آن را تا پایان ادامه ندهد.

رژیم کتوژنیک برای لاغری پس یکی از روش ها برای تشخیص گریدهای مختلف در کبد چرب همان شیوه ی قدیمی عکس برداری ها توسط اشعه ی ایکس می باشد. بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهند که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن کمک کند و باعث تقویت سلامتی شود. پروتئین وی: نصف قاشق غذاخوری پروتئین وی در شیک یا ماست اضافه کنید تا میزان مصرف پروتئین روزانه شما بیش تر شود. رژیم کتو استاندارد: در این رژیم شما ۷۵ درصد از کالریها را به وسیله چربی، ۵ درصد را با کربوهیدرات و ۲۰ درصد را با پروتئین تامین میکنید. به همین دلیل است که برخی افراد با شروع رژیم اتکینز به میزان ۵۰ درصد کاهش انسولین را تجربه کردند.

از این رژیم برای درمان صرعهای مقاوم به درمان در کودکان استفاده میشود. در این مرحله از بیماری می باشد که امکان ملتهب شدن عضو کبد بسیار زیاد می باشد. از مهم ترین نشانه های دیگر در کبد چرب گرید سوم می توانیم به بیهوش شدن های ناگهانی در فرد بیمار اشاره داشته باشیم که در آن بیماران به شکلی غیر منتظره از هوش می روند. گلوکز یا دیگر مولکولهایی که میتوانند به گلوکز تبدیل شوند در تمامی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند غلات و حبوبات، سبزیجات نشاستهای، میوهها و شیرین کنندهها وجود دارد. وعده های غذایی برپایه تخم مرغ نیز می تواند انتخاب بسیار خوبی باشند. زمانی که فیبروز نیز به خوبی و در زمان مناسبش مورد درمان قرار نگیرد، فرد وارد مرحله گرید ۴ کبد چرب یعنی سیروز کبدی می شود. شما در حال مطالعه ی مقاله ای علمی و پزشکی با عنوان برنامه غذایی برای کبد چرب گرید ۳ می باشید، لطفا ما را تا پایان همراهی نمایید.

رژیم کتوژنیک غفاری دکتر روشن ضمیر

برخی از مواد غذایی به لحاظ علمی به عنوان تقویت کننده هایی برای عضو کبد شناخته شده می باشند. این رویکرد غذایی در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به دنبال کاهش A1C خود هستند، محبوبیت فزاینده ایی پیدا کرده است که میانگین اندازه گیری دو تا سه ماهه سطح قند خون است. اما اولین بار در دهه ۱۹۲۰ توسط پزشکان برای جلوگیری از حاد شدن بیماری هایی مثل سرع و دیابت به وجود آمد. ایشان باید مدام وضعیت بدنی و کبد خویش را مورد چکاپ قرار داده تا از ورود به گرید سوم کبد چرب خویش جلوگیری نماید.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

اگر در برنامه های غذایی خود مقادیر زیادی از مواد حاوی کربوهیدرات را مصرف نمایید، خطر و ریسک رخداد کبد چرب را در بدن خویش افزایش داده اید. به طور متوسط، در هر وعده غذایی باید ۸۵ تا ۱۷۰ گرم (۳ تا ۶ اونس) پروتئین مصرف کنید. یک عدد گلابی هم ۸ تا ۹ گرم کربوهیدرات خالص دارد. الان قسمت خوبش شروع میشود؛ همه چیز را کنار هم گذاشتن گوجه فرنگی، عدس، پیاز و اسفناج خود را در یک کاسه سالاد بریزید، سس خردل را روی آن بریزید و خوب تفت دهید. آب نوشیدنیای عالی برای این رژیم است و قهوه یا چای هم خوب هستند. یه تخفیف اختصاصی هم برای کاربرانی که قبلا عضو رژیم برنافیت بودن در نظر گرفتیم. افزایش 1 گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن، یک اشتباه رایج کتو برای افراد مشتاق رژیم کتوژنیک است، اما این کار را نکنید! به عبارتی، چیزی بین ۳۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز است.

غذاهای کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

آن ها معمولا اظهار می کنند که خیلی چاق شده و وزنشان به شدت رو به افزایش می باشد. بنابراین ما در این جا به آن دسته از افرادی که در گریدهای ۱ و به ویژه ۲ از کبد چرب هستند، توصیه می کنیم و بهتر بگوییم، به ایشان هشدار می دهیم که به هیچ عنوان نسبت به شرایط بیماری خویش سهل انگاری نکنند و بسیار با دقت عمل نمایند تا شرایط آن به سمت گریدهای ۳ و ۴ حرکت نکند. اما نوع دوم کبد چرب یعنی نوع غیر الکلی، بر اساس متابولیسم های غیر نرمال در بدن ایجاد می شود. در نوع اول که ثبت پیدایش و به وجود آمدن کبد چرب، مصرف نوشیدنی های الکلی و انواع مشروبات حاوی الکل می باشد.

برای گرید ۲ کبد چرب علاوه بر فعالیت ها و داروهایی که در گرید اول بیان نمودیم، فرد می بایست یک رژیم خاص تغذیه ای را نیز داشته و طبق آن پیش برود. رژیم کتوژنیک ممکن است در طول سه تا شش ماه اول کاهش وزن بیشتری نسبت به سایر رژیم های غذایی موجود از خود نشان دهد. این موضوع کاملاً منطقی است، از آنجا که کتوژنیک سطح قند خون را کاهش میدهد، نیاز به دارو را کاهش میدهد و عوارض ناشی از سطح بالای قندخون را کاهش میدهد، همچنین رژیم کتو ممکن است دیابت نوع 2 را درمان کند، پس در پیشگیری از آن نیز مؤثر است.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

تلاش برای تنظیم مقادیر کلسترول و همچنین درمان نمودن کامل انواع بیماری دیابت. در همین شرایط بدن شما اگر چاق باشد، برای کم نمودن وزن و لاغر شدن نیز با مشکلاتی روبرو خواهد شد. در این دو رژیم شما با محدود کردن قند و کربوهیدراتها و در عین حال استفاده از مواد خوراکی کم کربوهیدرات قادر به چربی سوزی میشوید. علت این موضوع نیز این می باشد که کبد فرد دیگر نمی تواند عامل های مربوط به لخته کردن را تولید نموده و بسازد. همانند رژیم های دیگر اگر به دنبال جواب هستید باید رژیم خود را دنبال کرده و از آن ناامید نشوید.

آیا با مهم ترین شیوه های عکس برداری برای تشخیص کبد چرب آشنا هستید؟ در صورتی که شما دارای کبد چرب می باشید، بدن شما به مصرف مقادیر مناسبی از آن نیازمند می باشد. میزان اضافه وزن بالای شما اهمیتی ندارد چرا که در صورت کاهش مقداری از وزنتان، قند خون شما بهطور معناداری کاهش پیدا میکند. مصرف این گونه مواد به پیدا کردن میزان مناسب قند کمک شایانی می نماید. از دیگر موارد موثر، مصرف انواع سبزیجات و میوه ها در خارج کردن مواد سمی و مضر از درون کبد می باشد. چون در آن صورت دیگر امکان برگشت کبد به شرایط عادی و نرمالش وجود نخواهد داشت. این رژیم به عنوان یک درمان طبیعی سرطان عمل کرده که نتیجه آن افت اکسیداتیو استرس است. در این گرید از کبد چرب شریان های اصلی و رگ های خونی در تلاش می باشند که مواد مغذی سالم و مفید را به سمت کبد پمپاژ نمایند و از طرفی، سموم موجود در این عضو حیاتی را از آن دفع نمایند.

رژیم کتوژنیک به چه صورت است

آیا بالا رفتن میزان تولید گلوتانیون در درمان کبد چرب موثر می باشد؟ برخلاف رژیم سخت کتوژنیک، شما در این رژیم نیازی به اندازه گیری میزان پروتئین یا چربی ندارید. کبد شما از کتون مصرف میکند.کتونها بهعنوان منبع سوخت بخصوص برای مغز عمل هستند. پس بهتر این است که در هر کدام از وعده ها، مقداری مواد پروتئینی میل نمایید. شما برای این منظور می توانید از سبزیجات خام یک شربت مناسب را تهیه نمایید که بهتر است تا در شربت مورد نظر، دست کم ۸۰ درصد از سبزیجات خام استفاده شده باشد. اما زمانی که میزان این چربی های تجمع یافته در برخی از نواحی کبد از ۵ الی ۶ درصد فراتر می روند، شرایط غیر عادی و غیر نرمال می شود.

رژیم کتوژنیک میوه

همان گونه که پیش از این نیز بیان داشتیم، مهم ترین علت در ایجاد انواع کبد چرب، تجمع یافتن بافت چربی در این عضو حیاتی می باشد. در این حالت با توجه به این که مقادیر نسبتا زیادی از چربی در بافت های کبدی تجمع پیدا می کند، کبد فرد دچار حالت التهاب می شود. پس از این که پزشک پارامترهای مهم خون را که در ارتباط با کبد چرب می باشند، مورد بررسی قرار داد، مواردی از عکس برداری را برای فرد مورد نظر مورد تجویز قرار می دهد. همان گونه که در بخش های فوق نیز بیان داشتیم، این یکی از انواع پیچیده و سخت کبد چرب می باشد که به فیبروز کبدی نیز مشهور می باشد. و اما گرید سوم از کبد چرب دارای وضعیتی پیچیده تر و سخت تر می باشد.

آیا در خصوص مصرف بیشتر سبزیجات، پروتئین ها و چربیهای مناسب در برنامه غذایی برای کبد چرب گرید ۳ اطلاعاتی دارید؟ پس بهتر است که شما نیز در این گام از برنامه غذایی برای کبد چرب گرید ۳، میزان مصرف انواع سبزیجات و همچنین سالاد را در وعده های غذایی خویش افزایش دهید. به طور معمول بعد از گذشت دو هفته از آغاز این رژیم های غذایی، کبد چرب افراد از گرید ۳ به درجه ۲ و ۱ تغییر پیدا می کند و به این صورت وضعیت فرد بسیار بهتر می شود، اما این آخر کار ما نمی باشد. در این درجه و گرید از کبد چرب مقادیر نسبتا زیادی چربی در عضو کبد جمع شده اند، همچنین شرایط و وضعیت گستردکی چربی در این گرید از کبد چرب در سرتاسر عضو کبد می باشد. در نهایت برخی از افراد که شرایط کبد چربشان پیشرفت زیادی دارد، وارد گرید و درجه ی چهارم از کبد چرب می شوند که در اصطلاح پزشکی و تخصصی به آن سیروز کبدی می گویند.

برخی ممکن است ابتدای این رژیم دچار سردرد، استفراغ، ناراحتی دستگاه گوارش، خستگی و بی حالی شوند که به این حالت آنفولانزای کتو می گویند که بعد از چند روز از بین می رود. علاوهبر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهد که مصرف زیتون ممکن است به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و کاهش فشار خون کمک کند، اگرچه هنوز هیچ آزمایش انسانی در این رابطه در دسترس نیست. برای این منظور معمولا از تست ها و آزمایش های مربوط به پارامترها و آنزیم های کبدی استفاده می شود. این پارامترها و آنزیم ها که باید در آزمایش خون مورد بررسی و چکاپ قرار گیرند، ALT و AST می باشند. در هنگام خرید شکلات تلخ و پودر کاکائو جهت اطلاع از میزان کربوهیدرات شان، برچسب روی آن ها را بررسی کنید ، زیرا میزان کربوهیدرات ها به نوع و مقدارشان بستگی دارد. از آنجایی که بدن شما ترجیح می دهد گلوکز را به جای چربی بسوزاند، ممکن است در برابر تبدیل به کتوز مقاومت کند و این کار را انجام نمی دهد مگر اینکه به شدت به محدودیت های کربوهیدرات و پروتئین پایبند باشید.

البته ناگفته نماند که ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. در این مرحله ها فرد و دیگر اطرافیان ایشان باید مواظب باشند و سعی نمایند که این شرایط به گرید چهارم از کبد چرب یعنی سیروز کبدی وارد نشود. در این شرایط است که به علت التهابی که در کبد ایجاد می شود، دیگر اعضای بدن خود را به کمک کبد می رسانند و شرایط را برای خون رسانی بهتر به این عضو حیاتی فراهم می کنند. در بین مواد غذایی ناسالم یکی از بدترین آن ها شکر و همچنین غذاهایی که از آرد سفید به دست می آیند، می باشند. علاوه بر از دست دادن وزن و انرژی، رژیم غذایی کتو به حفظ سلامت پوست، تعادل هورمونی کمک میکند. فراورده های غذایی کمچرب: سس مایونز کمچرب، چاشنیهای سالاد و انواع چاشنیهای غذا. بعد از مدتی خودتان متوجه خواهید شد که به چه میزان باید غذا میل کنید.

نکته جالبی که در این جا وجود دارد، این است که می توان با رعایت کامل نکات تغذیه ای و به کار بردن یک رژیم مناسب غذایی تا حد بسیار زیادی کبد چرب را مورد درمان قرار داد و مانع از پیشروی بیشتر آن شد. البته اگر سطح کبد چرب فرد وارد مرحله گرید دوم شده باشد، بهتر است تا به شکلی کامل تر و دقیق تر تحت نظر یک پزشک متخصص باشد تا امور درمانی ایشان به نحوی بهتر مورد پیگیری قرار گیرند. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در CKD فرد به صورت دورهای میزان کربوهیدرات رژیم را محدود میکند؛ به عنوان مثال، پنج روز از رژیم کتو پیروی کرده و سپس به مدت دو روز میزان کربوهیدرات مصرفی را بالا میبرد. علاوهبر این، روغن زیتون فرابکر دارای مقدار زیادی آنتیاکسیدان است که به فنول (اسید فنیک) معروف است. ​This ​data h as been done by GSA Con᠎te​nt  Gene᠎rator DE MO​!

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 لطفا به بازدید از وب سایت ما.