چگونه رژیم غذایی کتوژنیک خود را شبیه یک میلیون دلار کنید

عملکرد رژیم کتوژنیک آیا رژیم کتوژنیک باعث لاغری میشود؟ آیا رژیم کتو به درمان جدیدی برای ام اس تبدیل خواهد شد؟ موثرترین درمان خانگی سنگ کلیه کدام است؟ برای اینکه شما بتوانید وارد رژیم کتوژنیک شوید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام از آنها دارای اهمیت خاص خود هستند. این مورد میتواند دلایل زیای داشته باشد که هر کدام از آنها در نوع خود مهم هستند. این رژیم ها معمولا برای افراد عادی مورد استفاده قرار می گیرند. با خیال راحت از دو مغز جادویی استفاده کنید. ​This artic​le has ​been done wi th G᠎SA Con tent᠎ Generator Demoversi᠎on!

بررسی: چندین مطالعه کوتاه مدت (کمتر از دو سال) وجود دارد که کاهش وزن را در افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند نشان میدهد. رژیم های غذایی کتوژنیک که هر دو مقدار انسولین را اندازه گیری می کنند : مقدار انسولینی که شما نیاز دارید و مقدار انسولینی که بدن شما تولید می کند. نسخههای متفاوتی از رژیم کتوژنیک رایگان وجود دارد که افراد بنا به توصیه پزشک متخصص تغذیه میتوانند از آن استفاده کنند.

رژیم کتوژنیک اصولی

در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند.

اگر این ماده به اندازه کافی به بدن نرسد، بدن ما بهصورت خودکار از سلولهای چربی به عنوان سوخت بهره میبرد و انرژی لازم را از آن دریافت خواهد کرد. یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند.

رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

اما سوال اینجاست که آیا این دامنه تکرار برای رشد عضلانی کافی است ؟ به این سوال فقط خودتان میتوانید پاسخ دهید. اگر هر یک از این شرایط را دارید، تغییر در رژیم غذایی را آرام و فقط با راهنمایی پزشک انجام دهید. عجیب به نظر میرسد که رژیمی که چربی بیشتری دارد، باعث افزایش چربی خوب و کاهش چربی بد شود، اما رژیم کتوژنیک آن را انجام میدهد. با متد نورون درمانی کاهش وزن اندام برتر یاد میگیری به صورت ریشه ای وزن کم کنی. از طرفی دلیل توجه فراوان درمانگران به این رژیم لاغری، پاسخدهی بسیار سریع و کاهش وزن و سایز ناگهانی است که با این رژیم غذایی حاصل میشود.

فراتر از این اثر، یکی دیگر از مزایای بالقوه کاهش درصد چربی بدن است که میتواند در رژیم کتو حاصل شود (کاهش وزن بالا). که با ورزش کردن انرژی حاصل از کربوهیدرات ها، صرف فعالیت بدنی شما میشود. این رژیم غذایی معمولاً بر گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، دانه ها، سبزیجات، میوه ها و چربی های سالم تأکید دارد. براساس دستورالعمل­ ها در سال 2020 تا 2025، دریافت 20 تا 35 درصد انرژی از چربی با تاکید بر چربی های سالم در زنان و مردان توصیه شده است.

در ترکیب شیمیایی بدن یک انسان بالغ حدود ۶۵٪ آب ۳۰٪ مواد آلی (گلوسیدها ۶٪ لیپیدها ۱۲٪ پروتیینها ۱۷٪) و ۵٪ درصد مواد معدنی وجود دارد. انتخاب یک رژیم غذایی سالم می تواند نقش بسیار موثری در کاهش وزن و حفظ سلامتی بدن داشته باشد، که در بهترین حالت باید توسط متخصص تغذیه، متناسب با توانایی های هر فرد و در نظر داشتن وجود یا عدم وجود سابقه ی بیماری در آن شخص، توصیه گردد و در کنار آن، تمرکز روزانه فرد را حفظ کند. زیرا همانظور که گفتیم این رژیم باعث کاهش میشود و اگر فرد دچار کمبود وزن باشد این رژیم میتواند او را با چالش مواجه کند.

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

ممکن است دچار بوی بد دهان شوید، راه حل این مورد تنها مصرف آدامس بدون قند است. در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد. احتمالا می توان ادعا کرد اگر کم کربوهیدرات می خورید ، باید در هرم کتوژنیک باشید تا به بافت ها کمک کند تا بهتر سازگار شوند. و برای بیشتر مردم عادی؛ به خصوص تازه کارها رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد که در این مقاله بیشتر به این نوع رژیم پرداختیم توصیه میشود و افرادی که در طول روز فعالیت های شدید دارند بهتر است از رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا استفاده کنند.

رژیم های غذایی کتوژنیک کمک کرده اند تا تشنج های ناشی از این بیماری را از دهه 1920 کنترل کنند. به صورت کلی در این رژیم مقدار کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کرده و در عوض مقدار چربی و پروتئین افزایش پیدا میکند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند. امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند. معمولا خیلی کم اتفاق می افتد که رژیم های کم کربوهیدرات به سنگ های کلیه یا میزان بالای اسید در بدن (اسیدوز) منجر شوند.

آکنه و جوش: کاهش سطح انسولین در بدن و خوردن قند کمتر یا حذف غذاهای فرآوری شده به بهبود جوش های پوستی کمک می کند. این میان وعده ها باعث می گردد تا افراد کمتر احساس گرسنگی کنند. تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند. در واقع شما باید برای هر وعده غذایی خود مقدار متوسط ۱۰۰ گرم گوشت را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

همچنین چربی ها را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند ، که نهایتا انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کند. مورد دیگری که باید به آن دقت کنید، استفاده از این رژیم برای ورزشکاران است. این بدان معناست که شما باید مصرف غذاهایی همچون سیب زمینی را کنار بگذارید و همچنین خوردن غذاهایی مانند ماکارونی که سرشار از کربوهیدرات هستند نیز به هیچ عنوان به شما توصیه نخواهند شد. به عنوان مثال در برخی مصرف اسیدهای چرب چندشاخه غیراشباع امگا 6 (سویا، ذرت، دانه پنبه، آفتاب گردان) و در برخی دیگر چربی­ های غنی از تری گلیسریدهای زنجیره متوسط مانند روغن نارگیل، روغن MCT و چربی هایی که به راحتی به کتون تبدیل می­ شوند توصیه می­ شود.

این رژیم ممکن است به خوبی دیگر رژیم ها برای دستیابی به بهترین عملکرد در تمرینات کار نکند. در حال حاضر این رژیم برای کسانی که مایل به لاغری هستند توصیه میشود زیرا راهکار خوبی برای حل مشکل آنها خواهد بود. با این حال افرادی که از نظر وزنی بسیار لاغر یا بسیار چاق هستند بهتر است که با جدیت بیشتری به دنبال محاسبه این شاخص باشند. مصرف بعضی از میوهها همچون توت و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. از همین رو بهتر است که با ایجاد یک رژیم مواد غذایی متناسب، این مشکل را به نحو احسن حل کنید. ​Th᠎is post has ᠎been w᠎ri tten by GSA Con᠎tent  Ge᠎nerato r DEMO᠎!

3. برای اینکه به آنفولانزای کتو دچار نشوید، بهتدریج مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. اگر شما به علت مشکلات سلامتی دیگری که دارید از معضل چاقی رنج می برید، احتمال دارد دچار دیابت ، فشار خون بالا یا بیماری قلبی نیز شده باشید. بهعلاوه اگر دچار کمبود وزن هستید یا شاخص BMI شما کمتر از 25 است، نباید از رژیم کتو استفاده کنید. بهعلاوه برای گوشت سفید نیز میتوانید از مرغ سبز استفاده کنید که بوی کمتری دارند و میزان آنتیبیوتیک نیز در گوشت این مرغها کمتر است.

بهطورکلی افراد برای استفاده از رژیم کتو محدودیتی ندارند، مگر کودکان، مادران باردار و شیرده و افرادی که سلامتی آنها با مشکلاتی روبرو است که این رژیم باعث تشدید مشکلات آنها میشود. مهم است که قبل از انتخاب برنامه و رژیم غذایی اهداف سلامتی خود را مشخص کنید مثلا در رژیم کتو عضلهسازی با دشواری همراه است. این مجاری یونی، یکی دیگر از اهداف داروهای ضد تشنج هستند. برخلاف اکثر رژیم های غذایی دیگر که از محافل سلامتی و تناسب اندام یا کتاب های درسی محبوب به وجود آمده اند ، رژیم کتوژنیک به احتمال زیاد از حوزه پزشکی ناشی شده است.

نمونه رژیم فستینگ کتوژنیک

همین امر در کنار افزایش کتون ها ، مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی بدن شما خواهد داشت. سپس، به جای تکیه بر روی کربوهیدرات، مغز شما تا حد زیادی به کتون ها وابسته می شود. فقط حتما ابتدا مواد تشکیل دهنده ی شیر را روی بسته بخوانید و نوع شیرین نشده آن را انتخاب کنید. 18) بدن ما چطور روی حالت کتوزس قرار میگیره؟ این بدان معنیست که بدن گاهی اوقات در حالت کتوزیس است و گاهی نیست. با یک نگاه ساده میتوان به این نکته پی برد که داشتن این سبک از رژیم غذایی برای تناسب اندام بسیاری از افراد ضروری است.

رژیم کتوژنیک شیراز اگر دیابت دارید، به ویژه نوع 1، کتون های زیاد در خون شما می توانند شما را بیمار کنند. اما ورزشکارانی که از این رژیم پیروی نمی کنند ، تجربه های ناموفقی خواهند داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، زیرا تنها با یک برنامه ریزی ساده می توانستند موفق شوند! در صورتی که از رژیم Z217 استفاده میکنید نیازی نیست نگران این موضوع باشید. در این وضعیت استفاده از رژیم کتو میتواند برای شخص، بسیار تاثیرگذار باشد و انرژی لازم برای انجام کارهای مختلف را به او خواهد داد. زمانی که در طول رژیم با موقعیتی مثل ضعف، خستگی، سردرد و تحریک پذیری مواجه میشید، رژیم رو بلافاصله قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید و در صورت لزوم چکاب کامل بدنی رو دوباره انجام بدین.

مهمترین کاری که باید برای رسیدن به کتوز انجام شود چیست؟ نکته مهم این است که در طول دوره رژیم کتوژنیک باید از پروتئینهای مختلف بهصورت ویژه بهرهمند شوید. نوع دیگری از این رژیم وجود دارد که به شکل ویژه برای بدنسازان است. در صورتی که یک وزرشکار بخواهد بهصورت حرفهای به ورزش خود بپردازد باید از تمامی این راهکارها به شکل ویژه استفاده کند. در طول این دوران شما باید از مصرف غذاهای حاوی نشاسته اجتناب کنید. در حالت کلی خوردن سبزیجاتی که حاوی نشاسته نیستند را باید در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.