اکنون احتمالاً می‌توانید رژیم غذایی کتوژنیک از آرزوها خود را داشته باشید – ارزان‌تر/سریع‌تر از آنچه تصور می‌کردید.

عملکرد رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک مقدار کربوهیدرات مصرفی را به 20 تا 50 گرم کاهش میدهد اما میزان پروتئین در این رژیم متوسط و میزان چربی بالا است. بیمارانی که تا این مرحله، رژیم را رها کرده بودند آنهایی بودند که یا هیچ تأثیری از آن ندیدند، یا نوع رژیم غذایی برایشان بیشازحد محدودکننده بود، یا دچار بیماری دیگری شدند. اگر هیپو متابولیسم گلوکز را به عنوان یک دلیل عمده برای پیشرفت بیماری ام اس بپذیریم، پس افزایش تأمین انرژی از طریق اجسام کتونی میتواند یک مزیت درمانی بالقوه باشد. از آنجایی که بیس رژیم کتوژنیک، بر دریافت چربی استوار می باشد به همین دلیل افرادی که با بیماری های کیسه صفرا و یا پانکراس درگیر هستند به هیچ وجه مجاز به دریافت این رژیم نمی باشند.

This a᠎rticle was gen erated by G SA  Con tent  Gene​ra tor DEMO !

در قسمت بالا نحوهی عملکرد رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم.

میوه ها(میوه خشک) ، لوبیا ، غلات سبوس دار و سبزیجات را که به طور مداوم با کاهش بیماری مرتبط هستند ، محدود کنید. شما در یک رژیم کم کربوهیدرات قرار خواهید گرفت و از مواد غذایی شامل سبزیجات، میوه ها و آجیل تغذیه می کنید. در قسمت بالا نحوهی عملکرد رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم. زمانی که میزان پروتئین و کربوهیدرات مورد نظر خود را تنظیم کردید ، الباقی کالری روزانه خود را با چربی پر کنید. برنامه رژیم کتوژنیک به این شکل است که شما بیشترین کالری مصرفی و مورد نیاز خودتان را با مصرف انواع پروتئین و چربیها به دست میآورید.

کافیه طبق برنامه غذایی که برای شما تنظیم شده عمل کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید. ترکیب بدن نیز با استفاده از اسکن دوگانه اشعه ایکس DEXA، هفت روز پس از قاعدگی در هر دو دوره قبل و بعد از مداخله اندازهگیری شد تا از احتمال تغییرات ترکیب بدن به دلیل احتباس آب ناشی از نوسانات هورمونی جلوگیری کند. به همین دلیل متخصصان تغذیه معتقدند که باید به آرامی از این رژیم خارج شد. دانشمندان معتقدند که رژیم لاغری کتوژنیک حتی از رژیمهای کم چربی نیز بسیار مناسبتر هستند. رژیم کتوژنیک به عنوان یکی از انواع رژیمهای سالم و مفید غذایی میتواند شما را همراهی کند.

این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. به جای درگیر شدن در یک رژیم غذایی محبوب، که فقط چند هفته تا چند ماه طول می کشد، سعی کنید تحولی را که در طولانی مدت پایدار است ، بپذیرید. یک مطالعه کوچک هم در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان میدهد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت ۹۰ روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A۱C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است.

این سندروم زمانی اتفاق میافتد که تخمدانهای یک زن بزرگتر ازآنچه باید باشند، می شود و کیسههای کوچک پر از مایع اطراف تخم ها تشکیل میشوند که دلیل آن سطح بالای انسولین است. رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل کاهش سطح کلسترول بد یا همان HDL برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون مناسب است. این اتفاق به دلیل تغییراتی است که در بدن رخ میدهد. کتواسیدوز خطرناک است. اما کتوز در رژیم کتوژنیک کاملا طبیعی است و ضرری برای سلامتی ندارد. شیرین کننده طبیعی استویا به عنوان یکی از موادی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به مصرف آن هستید.

از بهترین نوشیدنی ها در رژیم کتوژنیک میتوان به چای اشاره کرد که مصرف آن برای افزایش چربی سوزی، کاهش قند خون خوب است، ولی تعداد کثیری از افراد نمیتوانند چای را بدون قند و یا شکر مصرف کنند. آجیل و دانه ها : بادام ، گردو ، دانه کدو تنبل ، دانه چیا و … اگر از خوردن تخم مرغ برای صبحانه خسته شدهاید، اسموتی کره بادام زمینی یک صبحانه کتوژنیک خیلی خوب است. برای خوردن سیب زمینی بهتر است آن را صبح زود بخورید تا کربوهیدرات آن را تا پایان روز از دست بدهید.

در 15 دقیقه، حقیقت رژیم کتوژنیک لاغری را به شما خواهم گفت

عملکرد رژیم کتوژنیک این استراتژی باعث میشود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود میبایست به سوزاندن چربیها روی بیاورد. رژیم کتو برای چه کسانی مناسب است؟ اما برای اینکه بخواهیم این رژیم را انتخاب کنیم باید بدانیم چه کسی می تواند این رژیم را دریافت کند و چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند. در سال ۱۹۲۱ پزشکی در مرکز پزشکی مایو به نام دکتر وایلدر رژیمی برای بیماران صرعی ایجاد نمود که تغییرات بیوشیمیایی در حالت گرسنگی و روزه داری را شبیه سازی نمود؛ شامل کتوز، اسیدوز و کمآبی. همچنین شواهد نشان داده است که مصرف چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک لاغری باعث افزایش سطح LDL یا همان «کلسترول بد» خون میشود که میتواند منجر به بیماریهای قلبی شود.

نمونه رژیم کتوژنیک 216

مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید. بدین ترتیب، استفاده از تریگلیسرید با زنجیره متوسط، این اجازه را میدهد تا از چربی کمتر و پروتئین و قند بیشتری در وعدههای غذایی استفاده شود. توجه به این نکته ضروری است که یک پزشک متخصص باید به کسی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کند نظارت داشته تا به بهبود صرع کمک کند. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود.

رژیم کتوژنیک رایگان

در رژیم غذایی کتوژنیک سطح تری گلیسرید و LDL (کلسترول بد) کاهش یافته و میزان HDL(کلسترول خوب) بالا می­ رود؛ به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری­ های قلبی کاهش می ­یابد. علاوه بر این، ترکیب بدن قبل از مطالعه در سطح بالای گلیکوژن، اما پس از مطالعه در حالت تخلیه گلیکوژن در رژیم کتو اندازه گیری شد. رژیم غذایی کتوژنیک، (رژیم کتو)، رژیم غذایی پرچرب در حالت طبیعی، است. رژیم کتو با پروتئین بالا : این رژیم شبیه به حالت استاندارد است ، اما شامل پروتئین بیشتر می شود.

اما این افزایش در گروه NKD بیشتر بود و تفاوت بین دو گروه نیز معنادار بود. توی این بخش یک نمونه دیگه براتون قرار داده شده، با این تفاوت که این رژیم 14 روزه هستش. زیرا اقدام به کاهش وزن میتواند سلامتی شما را تحت تاثیر قرار بدهد و به همین منظور باید از یک رژیم قاعدهمند و درست، تحت نظر مشاور پیروی کنید. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای تولید انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن کمک کند. جالب اینجاست که کاهش مصرف چربی نسبت به گروهی که کربوهیدرات را محدود کرده اند ، منجر به کاهش کمی چربی در بدن می شود.

در این رژیم غالبا هر چیز شیرینی حذف میشود و مطمئنا شکر در اولویت این مواد قرار دارد ولی اگر برای شیرینی جات، نوشیدنی ها، دسر، غذاهای خودمان از استویا استفاده کنیم نه تنها هیچ ضرری ندارد و از رژیم خارج نمیشویم. همچنین بهتر است بهجای برنج، نان و سیبزمینی سرخشده، از سبزیجات استفاده کنید. احتمال بارداری نیست برای ارزیابی وضعیت خود به متخصص مراجعه کنید. بسیاری از پزشکان آن را غیرضروری یا بسیار آزاردهنده ارزیابی کردند. این رژیم چربی را در کبد به کتون تبدیل میکند که میتواند انرژی مورد نیاز مغز را تامین کند. همچنین بدن چربی ها را به صورت کتون در کبد ذخیره می کند که می تواند به تامین انرژی مغز کمک نماید.

در این هنگام بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود به سوزاندن چربی ها روی می آورد که در این کار استاد است ! وقتی انسان غذا نمیخورد، سطح هورمون رشد در بدن انسان بیشتر و بیشتر میشود. سعی کنید از شیرین کننده های دیگر استفاده نکنید چون باعث افزایش سطح قند خون میشوند و یا ممکن است برای رژیم کتو مناسب نباشند. پیروی از رژیم کتو سطح انسولین را به طور چشمگیری کاهش میدهد که میتواند به فرد کمک کند به ذخایر چربی بدن خود برای انرژی دسترسی داشته باشد. شاید این توصیهها جذاب به نظر برسند اما واقعیت این است که هیچ راه حل فوری برای کاهش وزن و لاغر شدن وجود ندارد.

در برخی از تحقیقات به فواید این رژیم برای کاهش وزن اشاره شده است. علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند. رژیم کتو هدفدار (TKD) : این رژیم به شما اجازه میدهد که در طول تمرین و ورزش از کربوهیدارت استفاده کنید.

این مقاله رژیم غذایی کتوژنیک شما را شگفت‌انگیز می‌کند: بخوانید یا از دست ندهید

برای کمکردن شانس بروز عوارض استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. کل کربوهیدرات شامل فیبرو کربوهیدرات میباشد که از کربوهیدرات کل فیبر باید کم کنیم تا کربوهیدرات خالص بدست امده را بتوانیم اندازه گیر کنیم در رژیم کتوژنیک مصرف پروتیین نسبت به برنامه غذایی قبل ازرژیم به طور متوسط کمتر میشود.. بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ های غذایی، برنامه ها و کتاب های آشپزی نیز دستورالعمل های کتو دوستانه و ایده های غذایی را ارائه می دهند که می توانید برای ساخت منوی سفارشی خود استفاده کنید.

چه کسی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده نماید ؟ حتما برای تان این سوال پیش آمده که هنگام پیروی از رژیم لیزی کتو چه چیزهایی می توانیم بخوریم؟ پیش از آغاز رژیم ، به خصوص اگر مبتلا به دیابت نوع یک هستید ، حتما با پزشک خود مشورت کنید . با درک اینکه بیشتر روزها چه تعداد کربوهیدرات مصرف می کنید شروع کنید. بیشتر غذای دریافتی شما باید بر اساس موارد زیر باشد. رژیم غذایی کتو یک نوع از رژیم بر اساس کربوهیدارت کم و چربی زیاد می باشد. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است.

بنابراین، رژیم کتو احتمالا میتواند یک استراتژی تغذیهای قابل قبول در سناریوهای خاص باشد. رژیم لاغری روش تغذیهای برای کاهش وزن است. رژیم کتوژنیک، تعداد تشنجها را در بیش از نیمی از مصرفکنندگان به میزان ۵۰٪ و در یک سوم بیماران به میزانِ بیش از ۹۰٪ کاهش میدهد. جلوگیری از بیماری های قلبی: در رژیم کتو از چربی های مفید استفاده می کنند و این چربی ها توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرند. تخممرغ: تخممرغهای ارگانیک و محتوی امگا ۳ استفاده کنید. آیا برای فشار خون بالا دارو مصرف می کنید ؟ این فرآیند چربی را به کبد برای تبدیل به سوخت و ساز مغز می کند.

رژیم کتوژنیک دکتر غفاری

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.