آنچه اپرا می تواند در مورد رژیم کتوژنیک برای لاغری به شما بیاموزد

حبوبات رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک چطور لاغر میکند ؟ کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک برای لاغری به طور کامل عمل میکنند، وزن کم میکنند و لاغر میشوند. یعنی در حدود 7 کیلوگرم کاهش وزن. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در CKD فرد به صورت دورهای میزان کربوهیدرات رژیم را محدود میکند؛ به عنوان مثال، پنج روز از رژیم کتو پیروی کرده و سپس به مدت دو روز میزان کربوهیدرات مصرفی را بالا میبرد. اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف شود، مقادیر اضافی آن به گلوکز (یک نوع قند یا کربوهیدرات) تبدیل میشود؛ در نتیجه، بدن دیرتر در حالت کتوزیس قرار میگیرد.

This artic᠎le has been wri​tten with G SA Con​te​nt Gen᠎erator ᠎DE MO .

رژیم کتوژنیک قهوه

وقتی مقادیر گلوکوز در بدن شما بیش از مقدار مصرف تان باشد، انباشت آن در کبد و عضلات به شکل گلیکوژن ذخیره می شود. حتما شما هم شنیده اید که بسیاری از برنامه های تغذیه ای برای کاهش وزن فاقد چربی هستند. بسیاری از این اسیدهای چرب به کبد شما منتقل می شوند و کبد آن ها را به کتون تبدیل می کند. شما می توانید دو دسته از گیاهان را انتخاب کنید، دسته اول آن دسته از گیاهانی هستند که روی خاک رشد کرده، و در نتیجه کربوهیدرات کمی دارند و برای رژیم کتوژنیک مناسبند. اگر می توانید لبنیات را تحمل کنید، لبنیات پرچرب مانند شیر گاو و بز و پنیر توصیه می شود.

رژیم غذایی کتوژنیک

شیر و لبنیات (شیر گاو، شیرسویا، شیر بادام، شیر نارگیل، لاکتاز، خامه، و غیره). از چربیهای متنوع استفاده کنید: چربی با زنجیره متوسط که در روغن نارگیل، کره و روغن هسته خرما وجود دارد باعث اسهال و استفراغ میشود. چربی در غذاهایی مثل آووکادو، زیتون، آجیل ها، روغن نارگیل، لبنیات، گوشت دنده و استیک به وفور یافت می شود. وقتی آنرا برای سوزاندن چربی ها بجای گلوکوز آموزش دهیم، در هنگام سوختن چربی ها مولکول هایی به نام کتون در بدن تولید می شود که می توان به آنها بسته های سوختی بدن هم گفت. او سه مولکول خاص را پیدا کرد که در خون، ادرار و تنفس وجود داشتند و آنها را اجسام کتون نامید(سه ترکیب محلول در آب، استون، بتا هیدروکسی بوتیرات و استواستات).

رژیم کتوژنیک کلاسیک چیست

او دریافت که گرسنگی باعث ایجاد اجسام کتوز میشود، که برای سلامت بدن و کبد و کاهش وزن مفید است. بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک میکند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد میشوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع میشوند. پژوهشگران برای انجام این مطالعه، مقالههای مرتبط با سندرم تخمدان پلیکیستیک، رژیم کمکربوهیدرات و رژیم کتوژنیک را در پایگاههای اطلاعاتی معتبر انگلیسی و فارسیزبان جستجو کردند.

عملکرد رژیم کتوژنیک سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، یک بیماری هورمونی است که موجب افزایش هورمونهای مردانه و اختلالات قاعدگی در زنان میشود. بسیاری از تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک میکند؛ حتی ممکن است در درمان سرطان، صرع و سندرم تخمدان پلیکیستیک نقش موثر داشته باشد؛ با این حال، بعضی از محققان مزایای آن را برای سلامتی زیر سوال میبرند و خواستار تحقیقات بیشتری در این زمینه هستند. حداقل 5 کیلوگرم کاهش وزن و 10 سانتیمتر کاهش سایز دور کمر با این رژیم خواهید داشت. رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که هدف آن کاهش وزن با قرار دادن بدن شما در حالت کتوز چربی سوز است.

این اغلب به سطح گلوکز خون بالاتر تبدیل می شود و با گذشت زمان می تواند منجر به دیابت شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. این کتاب بیش از 63000 نسخه فروش داشت که پرفروش ترین کتاب در خصوص تغذیه تا آن زمان بود. آمارها نشان میدهد از سال ۱۹۷۵ تا کنون شیوع چاقی سه برابر شده است. چاقی احتمال ابتلا به دیابت، فشارخون بالا، بیماری قلبی و سرطان را افزایش میدهد. در هر رژیم کاهش وزنی احتمال از دست دادن عضلات وجود دارد؛ با این حال، مصرف پروتئین و وزنه زدن احتمال بروز این مشکل را به حداقل میرساند.

این رژیم که با عنوان رژیم کتو شناخته میشود، یک برنامه غذایی ساده است که بر روی غذاهایی که مقدار زیادی چربی سالم، مقادیر کافی پروتئین و مقادیر کم کربوهیدرات را فراهم می کنند تمرکز دارد. شما باید در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف کنید. مقادیر متوسط پروتئین مورد نیاز است، که در غذایی مانند جمله گوشت و مرغ ارگانیک، تخم مرغ، آبگوشت استخوان، ماهی و گوشت قرمز وجود دارد. یکی از رژیم های غذایی که در سالهای اخیر در حال محبوب شدن است رژیم کتوژنیک است، رژیمی که ابداع آن به سال 1921 برمیگردد و حدود 100 سال پیش برای درمان بیماران مبتلا به صرع بکار گرفته شد.

رژیم کتوژنیک مقدار کاهش وزن

رژیم کتو برای بعضی بیماران از جمله افراد مبتلا به پانکراتیت (التهاب پانکراس) و نارسایی کبدی مضر است. رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید حملات تشنج در کودکان صرع شود و جالب است بدانید که رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان این گروه از افراد تجویز شده است. اگر میخواهید بدانید رژیم کتوژنیک چیست، باید بگوییم که مفهوم رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet)، تغییر مرجع سوخت اولیه بدن از گلوکز به چربی است؛ و بدن وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز (Ketose) میشود، که نتیجه آن کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. تا اینجا با رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شدید.

رژیمهای کتوژنیک، که هم میزان انسولین تولیدی و هم مقدار مورد نیاز را کاهش میدهند، ممکن است به درمان آن، همراه با سایر تغییرات سبک زندگی، مانند ورزش و کاهش وزن کمک کنند. مصرف میان وعده به رفع احساس گرسنگی در طی روز کمک میکند. کتوز اولین بار توسط محقق تغذیه دکتر رولین ترنر وودیات (Rollin Woodyatt) در سال 1921 کشف شد که نقش گرسنگی و محدودیت کربوهیدرات را بر متابولیسم بیماران دیابتی بررسی می کرد. دکتر وودیات و تیمش دریافتند که در غیاب گلوکز از آنها به عنوان منبع سوخت جایگزین استفاده میشود. کتون ها بعنوان منبع سوخت در بدن، به ویژه برای مغز، استفاده میشوند؛ زیرا مغز ما مستقیما قادر به استفاده از چربی نیست.

حذفیات رژیم کتوژنیک

این رژیم فقط باید توسط متخصص مغز و اعصاب تجویز شده و به دقت توسط یک متخصص تغذیه پیگیری شود. رژیم کتوژنیک معمولاً با نظارت یک متخصص مغز و اعصاب و یک متخصص تغذیه در بیمارستان آغاز میشود. بجز صرع، رژیم کتوژنیک، جهت مصارف بالقوهٔ درمانی در تعدادی دیگر از بیماریهای مغز و اعصاب مورد مطالعه و بررسی بودهاست. تاثیر در سلامت مغز انسان: با این رژیم میزان هورمون های مغز به طور چشمگیری افزایش پیدا میکند که این افزایش باعث رشد کردن بیشتر سلول های جدید میشود. همه افرادی که از نظر سلامت عمومی بدن مشکلی ندارن، میتونن از این رژیم استفاده کنن.

کیا رژیم کتوژنیک گرفتن

رژیم های Paleo, ساحل جنوبی و اتکینز همه در این دسته قرار دارند. این ها همه نشون دهنده دوستی رژیمم کتو با افراد دیابتی هست اما برای محکم کاری بهتره که در صورت داشتن دیابت این رژیم رو زیر نظر و با مشورت پزشک بگیرین. رژیم کتوژنیک هدفمند، در بین ورزشکاران و افراد فعالی متداول است که رژیم کتو را انتخاب کردهاند و به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند. کتون موادی ست که از سوختن چربی های داخل کبد به وجود می آید، وقتی که کربوهیدرات بسیار کمی می خورید، کبدتان کتون بیشتری تولید می کند.

رژیمی که کتو است (اصطلاح کوتاه “کتوژنیک”) رژیمی است که از طریق فرآیندی به نام کتوژنز باعث تحریک تولید کتون در کبد می شود. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث نفخ، افزایش وزن و سلامتی ضعیف می شود و بدن برای تأمین انرژی به کربوهیدرات ها متکی است. رژیم کتوژنیک می تواند به عنوان راهی برای کاهش وزن، یا برای کنترل قند خون برنامه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد چیست باشد. در این رژیم ۲ نوع برنامه انتخابی یکی روزهای عادی و یکی روزهای سبز وجود دارد. که شباهت زیادی به رژیم اتکینز دارد. دکتر رابرت سی اتکینز، که در سال 1972 با ابداع رژیم اتکینز که یک رژیم کم کربوهیدرات بود کار خود را شروع کرد.

کتابی درباره ویلیام بنتینگ (William Banting) که توانست با استفاده از رژیم غذایی متمرکز بر گوشت و سبزیجات، و بدون استفاده از نشاسته و شکر به همراه کمی مشروب به میزان 46 پوند وزن کم کند و بینایی، شنوایی و تحرک خود را بهبود بخشد. به همین دلیل رژیم کتو طرفداران زیادی داد و جدا از لاغری سریع؛ برای بهبود سلامت جسم هم مورد استفاده قرار میگیرد. در گذشته و در ادیان مختلف روزه داری امری پسندیده است که به برای سلامت بدن نیز مفید دانسته میشود.

نمونه رژیم کتوژنیک

هدف ما در فودکس حفظ سلامت شماست. با اینکه چربی در بین ما ایرانی ها از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و خوردن چربی در رژیم برایمان خوشایند هست، اما باید بدانید که از چربی هایی مانند کله پاچه، فست فود و غذاهایی با روغن های مضر … بدن ما در حالت عادی برای تامین انرژی از گلوکوز استفاده می کند. در مقابل مصرف چربی ها افزایش پیدا می کند. در رژیم کتوژنیک میزان کربوهیدرات مصرفی کاهش و میزان چربی افزایش پیدا میکند.

کینوا و رژیم کتوژنیک

تخم مرغ آب پز که ۱ گرم کربوهیدرات خالص دارد. رژیم کتو، حدود 100 سال پیش مورد توجه قرار گرفت، اما بنا به دلایلی از جمله تبلیغات منفی ای که بیان کردیم، کمرنگ شد؛ رژیم Ketogenic Diet در سالهای اخیر مجدد در حال محبوب شدن است و طرفداران زیادی دارد. مکمل غذایی دریافت کنید: یکی از عوارض بلند مدت رژیم غذایی کتو، کمبود ویتامینها و مواد معدنی است. رژیم غذایی کتو، یکی از رژیمهای پرطرفدار است که به کاهش وزن و درمان بیماریهای مختلف کمک میکند؛ اما با وجود تمام مزیتهایی که دارد ممکن است در بعضی شرایط برای سلامتی مضر باشد؛ پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ این رژیم بروید با فواید و عوارض رژیم کتو بیشتر آشنا شوید.

همچنین ممکن است افراد مبتلا به بیماری های قلبی ، بیماری های خاص مغزی و حتی آکنه نیز با رعایت این رژیم بهبود یابند ، اما برای استفاده از منافع این رژیم در درمان بیماریهای مختلف نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد . افراد مبتلا به بیماریهای هورمونی از جمله کم کاری تیروئید، دیرتر وزن کم میکنند. حالت کتوزیس میتواند در افراد مبتلا به صرع به خصوص افرادی که به سایر درمانها پاسخ ندادهاند، میزان تشنج را کاهش دهد. کارآزماییهای بالینی وی بر روی چند بیمار مبتلا به صرع در ۱۹۲۱ میلادی، نخستین کاربرد رژیم کتوژنیک در درمان صرع محسوب میشود.

رژیم کتوژنیک در شیراز

نبرد نیروهای خیر و شر مضمون اصلی فلسفهٔ او را میسازد که بر بسیاری از مکاتب فلسفی اثر چشمگیری گذاشته و تا امروز اندیشهٔ ایرانی را تحت تأثیر خود داشتهاست. او متوجه شد که رژیم کتوژنیک به بدن اجازه می دهد تا بسیاری از خواص درمانی روزه داری را در حین خوردن غذا تجربه کند. حتی این بو را به هنگام ورزش کردن نیز می توان از طریق عرق کردن استشمام کرد. مباحث بحث برانگیز مربوط به رژیم غذایی کم کربوهیدرات و مصرف آن ها شامل چربی های اشباع، کلسترول، غلات کامل، گوشت قرمز و محدود کردن کالری برای کاهش وزن است.

رژیم کتوژنیک 216

رژیمهای کمچربی برای لاغری طی دو دهه گذشته باب شدهاند، اما رواج پیدا کردن این رویکرد لاغری درست نیست. رژیم کتوژنیک تا اواخر دهه 1930 که داروهای ضد تشنج ایجاد شد، درمان استاندارد صرع بود. به عنوان مثال یکی از همین اختلالات بیماری صرع هست که در موردش صحبت کردیم. این الگوی غذا خوردن دارای کربوهیدرات کم تر و از نظر پروتئین غنی تر از رژیم غذایی معمولی است. هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کند. وقتی بدن در حالت کتوزیس قرار میگیرد، با استفاده از کتونهای حاصل از تجزیه چربیها انرژی خود را تامین میکند.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟.