اکنون شما می‌توانید رژیم کتوژنیک استاندارد از آرزوها خود را داشته باشید – ارزان‌تر/سریع‌تر از آنچه تصور می‌کردید.

حبوبات رژیم کتوژنیک مشاهده شده که رژیم کتوژنیک سبب کاهش وزن هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ میشود. “کتوژنیک” اصطلاحی برای رژیم کم کربوهیدرات است (مانند رژیم اتکینز). علاوه بر این، روغن زیتون خالص سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است. میتوانید از فلفلهای بزرگتر و ملایمتر مانند فلفل دلمهایی در غذاهای متعدد استفاده کنید تا بتوانید غذا های کم کربوهیدرات و خوشمزه درست کنید. ماست یونانی به تنهایی یک میان وعده خوشمزه و از دسته غذاهای مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشدکه می توانید آن را با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویه ها ترکیب کنید تا یک میان وعده غذایی عالی در رژیم کتوژنیک خود داشته باشید.

شکلات تلخ و کاکائو منابع خوشمزه آنتی اکسیدان هستند. فقط توجه داشته باشید، شکلاتی که از آن مصرف میکنید حداقل 70درصد کاکائو خالص داشته باشد. از خواص تخم مرغ پیش از این در یک مقاله مفصل صحبت کرده ایم پس توصیه می شود مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.علاوه بر این، با توجه به داده های موجود در دست، تخم مرغ باعث تحریک هورمون هایی می شود که احساس سیری را افزایش می دهند. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این بیماری کمک هم کند.پنیر همچنین حاوی CLA است که خود CLA با کاهش چربی بدن مرتبط است.همچنین خوردن منظم پنیر خود می تواند باعث کاهش عضله سوزی در اثر افزایش سن شود.

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت

این نوشیدنی ها، حاوی کافئین هستند که متابولیسم شما را افزایش می دهند و ممکن است به بهبود عملکرد فیزیکی، هوشیاری و خلق و خوی شما کمک کنند. رژیم کتوژنیک یک رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که درنهایت باعث کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و متابولیسم را از مسیر کربوهیدرات به مسیر کتوز میبرد. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است که ممکن است با کاهش فشار خون و حفظ سلامت رگها، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. کربوهیدرات های حاوی قند نقش محرک داشته و سطح انرژی فرد را موقتا بالا می برد اما دیری نمی پاید که فرد با افت انرژی شدید و احساس خستگی رو به رو خواهد شد.  Th​is conte​nt has been writt᠎en  with G​SA C onte​nt G en᠎erat᠎or᠎ Dem ov᠎ersi᠎on!

9. من مشکلات گوارشی و اسهال دارم.

دیابت یکی از مهمترین مشکلات مرتبط با سلامتی است که ما در سراسر جهان با آن روبرو هستیم. در نتیجه مشکلات سلامت بسیاری را در دراز مدت در پی دارد. 9. من مشکلات گوارشی و اسهال دارم. از چربیهای متنوع استفاده کنید: چربی با زنجیره متوسط که در روغن نارگیل، کره و روغن هسته خرما وجود دارد باعث اسهال و استفراغ میشود. رژیم کتو می تواند به کاهش چربی اضافه، که ارتباط نزدیکی با ابتلا به دیابت نوع ۲، زمینه سازی دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند.

تخم مرغ یک منبع پروتئین بسیار سالم است.

همچنین بر اساس شواهد اولیه، این رژیم که بر مبنای کاهش کربوهیدرات و مصرف چربی بالا می باشد می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند: سرطان و اختلال آلزایمر و … هر چند این بیماری امروزه بسیار رایج است اما می توان گفت که مردم جامعه اطلاعات بسیار کمی در مورد آن دارند. تخم مرغ یک منبع پروتئین بسیار سالم است. گوشت و مرغ به عنوان یک غذای سالم و یکی از پایههای رژیم کتوژنیک شناخته میشوند. همچنین انجمن قلب آمریکا خوردن 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته را توصیه کرده است.

عملکرد رژیم کتوژنیک

آنها همچنین حاوی فیبر هستند و کربوهیدرات خالص کمی دارند. هیچ رژیمی در دنیا وجود ندارد که بدون استثنا برای همه افراد مناسب باشد؛ چون افراد مختلف از نظر ویژگیهای فیزیکی، متابولیسم، سبک زندگی و وضعیت سلامتی با هم تفاوت دارند. در نتیجه پانکراس تلاش میکند با تولید بیشتر انسولین بر این مشکل غلبه کند. انسولین هورمونی است که از پانکراس (لوزالمعده) ترشح شده و به کنترل قند خون کمک میکند. دلیل این امر آن است که کبد به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمیدهد. اگر بخواهید بدانید که ایدهآلترین مقدار کربوهیدرات در این رژیم چقدر است پاسخ ما، ۵۰ گرم در روز و یا ۴ تا ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه است.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

برای مثال، یک فلفل دلمه ای 107 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تامین می کند. شاید جای تعجب باشید که در رژیم کتوژنیک بتوانید شکلات استفاده کنید اما این موضوع مشکلی برای رژیم شما بوجود نمی آورد اما به شرط آن که شکلات مصرفی حداقل 70 درصد باشد. بی سی ای ای والین گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند منجر به تولید گلوکز شود و به طور بالقوه باعث قرار گرفتن شما در روند کتوژنیک می گردد.

در خصوص افزایش کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم کتوژنیک باید گفت خوشبختانه همه کربوهیدرات دریافتی طی فعالیت بدن سوزانده می شود و چیزی از آن به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شود. دکتر کوهدانی، مشاور تغذیه در این باره توضیح می دهند: در روش کتوژیک چرخه ای، به مدت معمولا ۵ روز، از اصول رژیم کتوژنیک رایج استفاده می شود یعنی میزان کربوهیدرات کاهش پیدا می کند و سپس به مدت یک تا دو روز استفاده از کربوهیدرات می تواند افزایش پیدا کند.

شاید این نوع رژیم در نگاه اول طاقت فرسا و بسیار محدود به نظر برسد اما اجازه می دهد تا بسیاری از غذاهای مغذی را بتوانیم مصرف کنیم. علاوه بر این غذا ها، ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها با چربی بالا، امگا 3 بسیار بالایی دارند که این امر با کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاق مرتبط است. در صورت امکان بهتر است گوشت گاو یا گوسفندی را که با علف تغذیه می شوند انتخاب کنید، زیرا دارای امگا 3 و CLA بیشتری نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات می باشند.

رژیم کتوژنیک لاغری

شاید به نظرتان عجیب بیاید که یک رژیم غذایی با چربی بالا (منظور، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و… است) چطور میتواند به کاهش وزن کمک کند؛ در حالی که بارها و بارها شنیدهایم، برای لاغر شدن، نباید چربی مصرف کنیم؟ روغنهای سالم: روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن زیتون. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد افرادی که یک آووکادو در روز میخورند، بهبودهایی را در فاکتورهای خطر سلامت قلب از جمله سطوح پایین تر کلسترول LDL (بد) تجربه کردند. حتی مطالعاتی نشان می دهند که می تواند به مقابله به بیماری های قلبی نیز کمک کند.

الکل و رژیم کتوژنیک

با وجودی که روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پروتئین مطالعات بیشتری صورت گرفته است، ولی رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند طرفدار بیشتری دارد و معمولا بدنساز ها و ورزشکار ها بیشتر از آن استفاده می کنند. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است. از آنجایی که روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت کم استفاده کنید یا آن را پس از پختن به غذا ها اضافه کنید. در واقع کتو نیز با محدود کردن میزان کالری و انتخابهای غذایی شخص، میتواند برای کاهش وزن مثمرثمر واقع شود.

نمونه رژیم تثبیت کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای بسیاری از مردم ممکن است بسیار محدود کننده و دشوار باشد. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که می تواند به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات کمک کند. با این حال، اگر سیری ناشی از رژیم کتو افراد را از دریافت کالری تجویز شده منع کند، میتواند برای افزایش FFM بهینه نباشد. اگر دائما احساس خستگی و ضعف میکنید، میتونه نشونه این باشه که به طور کامل وارد حالت کتوزی نشدین. هنگامی که این فرآیند اتفاق می افتد، بدن شما در حالت کتوز قرار می گیرد. ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها نه تنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، بلکه سرشار از ویتامین B، پتاسیم و سلنیوم هستند.میگو و بیشتر خرچنگ ها از جمله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشند که فاقد کربوهیدرات هستند و شما می توانید در رژیم خود از آن ها استفاده کنید.

خیار در رژیم کتوژنیک

اولئوروپین آنتی اکسیدان اصلی زیتون، دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است از سلول های شما در برابر آسیب محافظت کند. کاستیلو گفت: برنامههای رژیم غذایی این چنینی معمولا کوتاه مدت هستند و پیگیری آنها در دراز مدت سخت و چالش برانگیز است. صدها نوع پنیر وجود دارد که اکثر آنها دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی هستند که این ویژگی آنها را در گروه غذاهای مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک قرار داده است.

آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر دسته بندی هر دو میوه هستند، اما اگر آن ها را بخواهیم در میان سبزیجات قرار دهیم بسیار منحصر به فرد هستند زیرا چربی نسبتا بالایی دارند. اگر میزان کربوهیدرات دریافتی ما زیاد باشد کالریهای اضافی به شکل چربی ذخیره میشوند و نتیجه آن افزایش وزن ناخواسته خواهد بود. اگر قند خون به مدت طولانی بالاتر از حد طبیعی باشد دیابت و عوارض ناشی از آن در افراد پدیدار میگردد.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

در دیابت نوع ۱ پانکراس قادر نیست مقادیر کافی انسولین تولید کند. انرژی کربوهیدرات ذخیرهشده بدن (گلیکوژن) فقط برای چند ساعت ورزش شدید کافی است؛ اما ذخایر چربی شما انرژی کافی برای هفته ها ورزش را فراهم میکند. اما سرانجام تولید انسولین آن کافی نبوده و قند خون افزایش مییابد. به این ترتیب شما دریک بازه زمانی مشخص غذا نمیخورید، ولی در مقابل با افزایش چربی سوزی حجم عضلات بدن شما نیز افزایش میابد. با این کار نه تنها مشکل کمتری خواهد داشت بلکه طول عمر نیز افزایش مییابد.