چه کاری می توانید انجام دهید تا یک نوع رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر خود را از تخریب توسط رسانه های اجتماعی نجات دهید؟

آیا رژیم کتوژنیک بی خطر است؟ نشانه های این اتّفاق شامل حالت تهوّع، استفراغ، تشنگیِ مفرط و گیجی است. از مهم ترین نشانه های دیگر در کبد چرب گرید سوم می توانیم به بیهوش شدن های ناگهانی در فرد بیمار اشاره داشته باشیم که در آن بیماران به شکلی غیر منتظره از هوش می روند. در واقع، این اثرات بر روی سیستم عصبی بودند که برای اوّلین بار موجب فراگیر شدن رژیم کتو شدند. راسل وایلدر اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد. مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می نوشید ( نزدیک به یک گالن آب در روز ) و غذاهایی که دارای منابع مواد مغذی هستند را می خورید.گرفتن رژیم کتو ممکن است در کوتاه مدت مفید باشد و موجب کاهش وزن و بهبود بسیاری از بیماری ها شود، اما در طولانی مدت مشکلات زیادی به بار می آورد. This c on tent was w ri tten wi th G SA Content Generat᠎or D emov᠎er sion !

رژیم کتوژنیک در بارداری دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک زیباتن در این رژیم می توان از سبزیحات غیرنشاسته ای به میزان زیادی استفاده شود، چون سبزیجات کربوهیدرات بسیار کمی دارند. این باعث افزایشِ «اکسیداسیون چربی» می شود، که ممکن است تعبیر به افزایش از دست دادن چربی شود. سایر تغییرات هورمونی ممکن است به افزایش تجزیه چربیها که منجر به اسیدهای چرب میشود کمک کند. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. شما میتونید این غذاها و میان وعده ها رو به میل خودتون تغییر بدین، اما باید مراقب باشید که بیشتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در طول روز، مصرف نکنید. در حالت ایدهآل، از شیرینکنندهها، به خصوص شکر استفاده نکنید. حالت کتوز تغذیهای کاملاً بیخطر در نظر گرفته میشود، زیرا اجسام کتونی در غلظتهای کوچک بدون هیچ تغییری در pH خون تولید میشوند. اگرچه هیچ مکملی حین رژیم لازم نیست، اما برخی از آنها میتوانند مفید باشند. Th is  data w as cre᠎ated ᠎with G᠎SA Conte nt G en᠎erator Demoversi on!

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان میدهد کربوهیدراتها را در حین تمرین اضافه کنید. دست از تحرک و فعالیت های بدنی و ورزشی کشیده اند و عادات غذایی ایشان به گونه ای تغییر نموده است که به مصرف غذاهای بسیار چرب، فست فودها، غذاهای کنسروی، غذاهای سرخ شده و خوردن آب قبل، حین و بعد از غذا عادت کرده اند. بسیاری از استرالیاییها به سختی میتوانند میزان مصرف روزانه غلات کامل، سبزیجات و میوهها را کاهش دهند. بنابراین پیدا کردن غذاهای با چربی بالا که پروتئین یا کربوهیدرات تان را از مقدار هدف تان بالا تر نبرد می تواند کار سختی باشد. اساساً، تجزیۀ پروتئین برای تأمین انرژی ساده تر از تولید کتون ها و استفاده از آن ها برای انرژی است.

این یعنی نیاز است شما سطح پروتئین را پایین تر نگه دارید تا بتوانید به خوبی حالت کتوز را ایجاد کنید. از منظر تکاملی، کتوز یک پاسخ انطباقی طبیعی است که انسان را قادر میسازد در طول زمان، تحمل عدم مصرف غذایی را افزایش دهد. این کار باید خیلی آرام و هر روز فقط کمی بیشتر مصرف کربوهیدرات باشه. وزن بالایی بعد از زایمان چند ماه پیش گرفتم البته ژنتیکی وزنم خیلی بالا رفت چون دلیل خوردن نبود که از هر فرد عادی کمتر غذا میخوردم با این حال ۳۵ کیلو بالا رفتم. هنگامی که بدن به دلیل کاهش مصرف به کمتر از 50 گرم در روز از کربوهیدرات محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود. تصور میشود که سطوح بالای پروتئین در رژیم غذایی در صورت داشتن بیماری کلیوی مشکلساز باشد.

مواد مغذّی به صورت ایزوله و جداگانه وجود ندارند- این مواد در غذاهای کاملی که حاوی ترکیبی از سه درشت مغذّی هستند وجود دارند. او سه مولکول خاص را پیدا کرد که در خون، ادرار و تنفس وجود داشتند و آنها را اجسام کتون نامید(سه ترکیب محلول در آب، استون، بتا هیدروکسی بوتیرات و استواستات). تحقیق دیگری که در سال 2017 در مجلة قدرت و آمادگی جسمانی منتشر شد، نشان می دهد که رعایت یک رژیم کتوژنیک می تواند به بدن امکان دهد که در فعّالیّت های استقامتی مانند ماراتن ها و مسابقات سه گانه، به جای کربوهیدرات ها و گلیکوژن، درصد بیشتری کالری را با استفاده از چربی ها بسوزاند. در عین حال، امکان دور زدن و فراری وجود ندارد: رعایت رژیم کتو بسیار سخت است. نکته دیگه این هست که اگر به درستی اصول رعایت نشه، امکان این که بدن شما مواد مغذی ضروری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فیبر رو که معمولا در کل غلات، سبزیجات و میوهها یافت میشه رو از دست بده، بسیار زیاده.

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی بالا است. امروزه، این مکانیسم فیزیولوژیکی طبیعی توسط تعدادی از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. میانبر فیزیولوژیکی ای وجود ندارد. در زمینة رژیم کتو تحقیقات جالب توجّهِ بسیار زیادی دربارة سلامتِ مغز و مبارزه با بیماری های خود ایمنی وجود دارد. خروج از رژیم کتوژنیک، فواید خود را دارد. این رژیم دارای فواید بسیاری برای بدن می باشد. این رژیم تاثیر بسیاری بر کاهش وزن و تغییر متابولیسم بدن دارد. بر اساس نتایج مقاله ای که در سال 2014 در مجلة تحقیقات لیپید منتشر شد، کتوز فعّالیّت میتوکندری ها در مغزِ کسانی که مبتلا به بیماری های نورودژنراتیو هستند را تغییر می دهد، و به کم شدنِ تکرار و شدّتِ حمله ها کمک می کند. در حقیقت تاکید این نوع رژیم غذایی به مصرف مواد خوراکی سالم و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بسیار کم است.

زیرا مصرف بسیار زیاد آن می تواند باعث افزایش انسولین و کاهش کتون ها شود. مصرف دمنوش زنجبیل یا ماست کمچرب حاوی زنجبیل بهویژه در وعدههایی که غذای چرب خوردهاید، بسیار اهمیت دارد. با این وجود، حاوی مقداری کربوهیدرات نیز است؛ بنابراین مصرف آن در رژیم غذایی کتوژنیک، که حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالا است، میتواند سوال برانگیز بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 باشد. رژیمهای غذایی مناسب برای کاهش وزن میتواند تا حدودی به مدیریت اپیدمی چاقی کمک کنند. علیرغم پیشرفتهای مداوم در دنیای پزشکی، چاقی همچنان به عنوان یک خطر بزرگ سلامت در سراسر جهان باقی مانده است. بهتر است بدانید که بسیاری از تحقیقاتی که تا به امروز بر روی رژیم کتو انجام شده است حدّاقل یک نقص بزرگ در طرّاحیِ خود داشته اند. زمانی که این منابع را تخلیه می کنید، بدن تان باید منابعِ انرژیِ دیگری را برای خود پیدا کند. بنابراین، اگر تجزیة پروتئین یکی از انتخاب های پیش روی بدن تان باشد، بدن تان آن را انتخاب می کند.

گلپین می گوید: «خوب است بدانید که از آنجا که این غذاهای با چربیِ بالا فیبرِ کمی دارند، شخصی که رژیم کتو دارد باید با یک متخصّصِ تغذیه مشورت داشته باشد، تا بتواند دریافت فیبرش را در سطحی نگه دارد که از یبوست و دیگر مشکلاتِ دستگاه گوارش مانند دیورتیکول جلوگیری کند. گلپین می گوید: «برای کاهش وزن از طریق رژیم، مجبورید کالری های کمتری مصرف کنید. و از آنجا که چربی یک درشت مغذّیِ پر انرژی است، با 9 کالری در هر گرم، احتمال دارد در مصرف آن زیاده روی کنید و در نهایت به جای وزن کم کردن، وزن تان اضافه شود. رژیم کتو می تواند باعث افزایش احتمال سنگ کلیه شود. شیوع این بیماری در خصوص اضافه وزن و نیز چربیهای شکمی بیش از حد (دور کمر بیش از ۸۰ سانتیمتر در خانمها و ۹۴ سانتیمتر در آقایان) هم افزایش مییابد. گلپین می گوید: «یک مشکل اساسی در تحقیق دربارة رژیم کتوژنیک این است که در مورد بخشِ بسیار بزرگی از شرکت کنندگانِ در تحقیق مشخّص نیست که واقعاً در حالت کتوز قرار داشته باشند.

گلپین می گوید که برای مشخّص شدنِ اینکه آیا بدن واقعاً وارد حالت کتوز شده است، باید بالا بودن سطح کتون بدن تان را آزمایش کنید. یادآوری هایی مانند «بیش از اندازه خوردنِ پروتئین می تواند تو را از کتوز بیرون بیاورد» می تواند کمک کند که تلاش هایتان به نتیجه برسد. ممکن است بعضی افراد به اشتباه فکر کنند که رژیم کتو به آن ها اجازة خوردنِ خارج از کنترلِ غذاهای چرب و فرآوری شده را می دهد و همچنان می توانند وزن هم کم کنند. یکی از رژیمهای غذایی که ثابت کرده است برای کاهش وزن سریع بسیار موثر است، رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم و پرچرب است. همچنین این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. و تأثیر تخلیة کربوهیدراتی به صورتی که انتظار داشتید نخواهد بود.

رژیم کتوژنیک راحت

نتایجی را که میتوانید از رژیم کتوژنیک انتظار داشته باشید، به میزان سختگیری شما و تعدادی از عوامل دیگر بستگی دارد. یا اینکه چطور حتّی یک «تقلّبِ» کربوهیدرات(وعده یا روز کربوهیدرات آزاد) در رژیم کتوژنیک می تواند همة فوایدی که از رژیم انتظار دارید را بی اثر کند. افرادی که رژیم کتوژنیک دارند معمولاً فقط 20 تا 50 گرم یا کمتر کربوهیدرات در روز مصرف میکنند. به طور معمول، دریافتِ کربوهیدرات به 20 گرم در روز، یعنی کمتر از کربوهیدرات موجود در یک سیب محدود می شود. به طور خاص، در یک رژیم غذایی 2000 کیلوکالری در روز، کربوهیدرات ها به 20 تا 50 گرم در روز می رسد.

رژیم کتوژنیک تبادل نظر

رژیم کتوژنیک زیباتن امّا زمانی که پروتئین و کالری ها متوازن شده باشند(مانند زمانی که رژیم هایی که کالری های کل و پروتئین آن ها یکسان هستند- امّا دریافتِ چربی یا کربوهیدرات متفاوتی دارند را مقایسه می کنید)، از نظر کاهش چربی تفاوتی بین یک رژیم کتو و یک رژیم غیر کتوژنیک/با کربوهیدرات بالاتر وجود ندارد. برای کسانی که به دنبال کم کردنِ درصدِ چربیِ بدن یا بهبود عملکردشان در تمرینات هستند، رژیم کتو نتایج متفاوتی می دهد. دو فرآیند متابولیک زمانی وارد عمل میشوند که کربوهیدرات کم در بافتهای بدن در دسترس باشد: گلوکونئوژنز و کتوژنز. گلوکونئوژنز تولید درونزا گلوکز در بدن، به ویژه در کبد، عمدتاً از اسید لاکتیک، گلیسرول و اسیدهای آمینه آلانین و گلوتامین است. به گفته کارشناس مدیریت وزن، “انار سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و اسید لینولنیک کونژوگه هستند، همه این ها به شما در چربی سوزی کمک می کنند و متابولیسم بدن را تقویت می کنند.

رژیم نیمه کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان بوده و اگر به میزان متعادل از آن استفاده کنید، مزایایی برای سلامتی خواهد داشت. کتوژنیک در کبد چرب پروتئین سویا حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام ایزوفلاون است که به بهبود حساسیت به انسولین و کاهش سطح چربی ها در بدن کمک می کنند. از مزایای توت فرنگی می توان به داشتن آنتی اکسیدان ها اشاره کرد. همچنین مکمل منیزیم هم به شما کمک خواهد کرد. آووکادو همچنین سرشار از فیبر است که برای کنترل وزن مفید است. عدس یکی از مواد غذایی ارزان قیمت و سرشار از مواد مغذی، از جمله پروتئین گیاهی است. بنابراین باید به مقدار زیاد آب بنوشید و غذاهای سرشار از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها مصرف نمایید. رژیم فاقد کربوهیدرات نسخه شدیدی از رژیم های کم کربوهیدرات محسوب می شود که مصرف تمامی غلات ، میوه ها و بیشتر سبزیجات را منع می کند . همه چربیها کالری زیادی دارند، بنابراین در رژیم کم چرب، میزان کالری دریافتی به شدت کم میشود.

سوسیس و کالباس در رژیم کتوژنیک

رژیم کیتو با کالری محدود: این روش برای درمان سرطان ابداع شد که در آن شما هم کربوهیدرات و هم کالری دریافتی را کاهش میدهید. با این حال، دستیابی به چنین سطوح پایین کربوهیدرات به معنی حذف حبوبات، سبزیجات، بیشتر میوهها و سبزیجات نشاستهدار مانند سیبزمینی است. با این حال، تنها رژیمهای کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. در مورد اثرات جانبی چطور؟ بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. این روند است که رژیم کتوژنیک را از رژیم های با کربوهیدراتِ پایینِ دیگر مثل «اتکینز» متمایز می کند، و دلیلِ اینکه رژیم کتو بر پایة چنین میزان بالایی از مصرف چربی است این است که بدون آن، بدن نمی تواند کتون های مورد نیاز برای سر پا نگه داشتن شما را تولید کند.

رژیم کتوژنیک تلگرام دکتر روشن ضمیر

برای کسی که تحت یک رژیم با 2000 کالری قرار داشته باشد، این مقدار برابر با مصرف 225 گرم کربوهیدرات در روز است. دانشمندان دریافتند که رژیم لاغری کتو میتواند از بدن در برابر ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت، صرع، آلزایمر و انواع مختلف سرطانها محافظت کرده و باعث بهبود کیفیت زندگی شما شود. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. کربوهیدرات ها و گلیکوژن (یا کربوهیدرات های ذخیره شده در کبد و عضلات) منابع دارای تقدّم و در واقع کارآمدترین منابعِ انرژیِ بدن هستند. ذخایر گلیکوژن کاهش مییابد و بدن را مجبور میکند تا تغییرات متابولیکی خاصی را پشت سر بگذارد. بنابراین گلیکوژن ها ساخته و به یک اندازه مشخصی ذخیره میشن.

چرا رژیم های کتوژنیک کربوهیدرات را تا این اندازه پایین می آورند؟ چرا در رژیم کتو پروتئین باید تا این اندازه پایین باشد؟ از تأیید و تبلیغات افراد مشهور غالباً برای ترویج رژیمهای مد روز استفاده میشود که گاهی ممکن است به فروش محصولات مرتبط در این زمینه هم کمک نماید و درآمد قابلتوجهی نیز برای سازندگان اینگونه محصولات به همراه داشته باشد. هنگامی که در دسترس بودن گلوکز بیشتر کاهش مییابد، تولید درونزا گلوکز قادر به تامین نیازهای بدن نیست و کتوژنز شروع میشود تا منبع جایگزین انرژی به شکل اجسام کتونی فراهم شود. اجسام کتونی در مقایسه با گلوکز، آدنوزینتری فسفات بیشتری تولید میکنند که گاهی اوقات «سوپر سوخت» نامیده میشود. تشنجها یا «موضعی» هستند (محدود به یک نقطهٔ خاص از مغز) یا «فراگیر و منتشر» (که در سرتاسر مغز منتشر شده و منجر به کاهش سطح هوشیاری میشود). دو نسخه دیگر از کتاب منتشر شد که دومین نسخه پس از مرگ یودکین در سال ۱۹۹۵ بود.