چه چیزی یک رژیم غذایی کتوژنیک را می سازد؟

حبوبات رژیم کتوژنیک چه غذاهایی را در رژیم هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ غذایی کتوژنیک نخوریم؟ اگر میخواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید که همه درباره آن صحبت میکنند، ارزش غذایی که از این رژیم دریافت میکنید تمام چیزی است که نیاز دارید، اما باید همه چیز را درست انجام دهید. اما اگر هدفتان این است که برای همیشه یک برنامه رژيم كتوژنيك داشته باشید و صرفا دنبال کاهش وزن نیستید، تقلب در رژیم جایز نیست! با سایت خوبو همراه باشید. در ادامه این سوالات به همراه پاسخ برای شما قرار داده شدن. ​Th is  po᠎st has be en wri tt​en with t he help of G᠎SA Con᠎tent  Generator᠎ Dem​oversion.

هرم رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود که همراه با افزایش کتون ها، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. بهتر است قبل از تغییر سبک زندگی و روال غذایی خود، نگاه دقیقتری به این رژیم بیندازیم. علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکتکنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت. بنابراین، قطع کامل کربوهیدراتها در یک دوره زمانی طولانی، میتواند منجر به عواقب جدی روحی و جسمی شود. مطالعه دیگری روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند به طور متوسط حدود ۱۱.۹ کیلوگرم در یک دوره ۲ ساله از دست دادند.

افرادی که یک مدت رژیم میگیرند. افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند به طور متوسط نزدیک به ۹۰۰ گرم، بیشتر از گروهی که از رژیم غذایی کمچربی پیروی کردند، وزن کم کردند. در رژیم لاغری نیز تمرکز بر مصرف سبزی و پروتئین و مواد غذایی آماده و فست فودها و شکر است. در هر 1 قاشق غذاخوری 124 کالری، 0 گرم کربوهیدرات، 0 گرم پروتئین، 14 گرم چربی. مطالعات انجام شده بر روی حیواناتی که از رژیم های غذایی پرچرب تغذیه می شدند، رابطه علتی خاصی بین چربی رژیم غذایی و چاقی نشان نداده است.

با حذف طیف وسیعی از گروههای غذایی ممکن است دچار سوء تغذیه شوید. اما در حال حاضر مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند فواید زیادی برای طیف گسترده ای از بیماری ها داشته باشد. صدمات مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهد که رژیم غذایی کتو میتواند نتایج آسیبهای مغزی تروماتیک را بهبود بخشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان میدهد که رژیم کتو کیفیت تمرینهای ورزشی را بهبود میدهد. بهبود عملکرد ورزشی و استقامتی؟ آقای دکتر کریس مور که یک متخصص تغذیه ورزشی است میگوید: کربوهیدرات مصرفی خود را از میان سبزیجات پر از فیبر انتخاب کنید.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی معتبر با شماره نظام پزشکی ت-۷۳۳۵ میباشند که بطور قانونی و علمی رژیم تجویز میکنند. در برخی از مطالعات، این رژیم غذایی به عنوان درمان مکمل و درکنار شیمی درمانی و رادیوتراپی پیشنهاد شده است. با این حال، برخی از محققین معتقدند، هیچ مدرک علمی در مورد تاثیر قطعی این رژیم غذایی بر سلامتی وجود ندارد. نکته دیگری که باید درباره این رژیم غذایی بدانید، این است که رژیم های کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند.

یک نمونه رژیم کتوژنیک

دلیل این امر احتمالا سطح پایین ترشح هورمون انسولین و در نتیجه جلوگیری از ساخت و تجمع کلسترول بد در خون است. به این دلیل که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است سرعت انتقال شما به مرحله کتوز را کاهش دهد. همین موضوع باعث میشود تا کاهش وزن آنها با سرعت کمتری رخ بدهد. وقتی به وزن دلخواه رسیدید، باید این رژیم را کنار بگذارید؛ به عبارت دیگر، باید رژیمی را شروع کنید که محدودیتهای کمتری دارد. اگر نمی دانید کدام مواد غذایی را می توانید بخورید، باید در منابع معتبری مانند Google به جستجوی آن ها بپردازید.

قوانین رژیم کتوژنیک

اگر بیشتر اوقات غذاهای سالم بخورید، به سلامت کبد و کلیههایتان کمک کردهاید و آنها نیز به بدنتان کمک میکنند به طور طبیعی پاکسازی و سمزدایی شود. این ویتامین یک آنتیاکسیدان قوی است و سلامت داخل عروق را تضمین میکند. ممکن است این تغییرات و نیز افزایش حجم چربی مصرفی، مشکلات گوارشی ایجاد کند. در برخی از افراد این مشکلات به شکل اسهال و در برخی به شکل یبوست، بروز پیدا میکند. سلول های سالم می توانند از کتون برای انرژی استفاده کنند، اما برخی از انواع سلول های سرطانی نمی توانند از کتون استفاده کنند.

در حالت کتوزیس به جای استفاده از کربوهیدرات و قند برای تامین انرژی از چربی ها استفاده میشه. بدن ما در حالت عادی برای تامین انرژی مورد نیاز خود، سراغ گلوکز میرود. در این رژیم نسبت به حالت استاندارد کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. حتی رژیم کتوژنیک برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و نیز کسانی که در معرض خطر بالای آن هستند، ممنوع است. اگر به دیابت مبتلا هستید برای هر نوع تغییر در سبک زندگی، حتماً باید با پزشک معالج خود صحبت کنید. اگر شما چربی کافی مصرف نمی کنید و پروتئین زیادی مصرف می کنید پس بدن شما ممکن است تلاش کند تا کتونها (Ketones) را بسازد، که مسئول بسیاری از مزایای منحصر به فرد رژیم غذایی با چربی بالا هستند.

رژیم کتوژنیک و جوش صورت

بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز نیز در آن ها بهبود یافته است. در پژوهشی بر روی زنان و مردان میان سال بدون فعالیت بدنی که به مدت ۱۲ هفته تمرین شنا انجام دادند، حجم ضربه (مقدار خون پمپ شده با هر ضربان که نشاندهنده قدرت قلب است) تا ۱۸٪ بهبود پیدا کرد. شما باید مرتباً از وضعیت بدنی خود و کمبودهای غذایی آن آگاه باشید.

رژیم پالئو کتوژنیک

معمولاً مکانیزم رژیمهای غذایی سریع بر همین پایهها استوار است. نشانههای این تغییرات سریع و گسترده معمولاً ناخوشایند است و در اصطلاح آنفولانزای کتو نامیده میشود. تنها در این شرایط است که از خطرات کاهش سریع و خطرناک قند خون در امان خواهید ماند. این بیماران باید قبل از شروع رژیم در مورد بیخطر بودن آن و میزان مصرف داروها با پزشک مشورت کنند. تفاوت رژیم کتوژنیک و اتکینز در محدودیت کالری رژیم کتوژنیک و لزوم شروع آن در بیمارستان و تحت نظارت تیم پزشکی بودن است. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کمچربی برای کاهش وزن موثر باشد.

به این سوال فقط خودتان میتوانید پاسخ دهید.

مصرف این میزان از روغن MCT ممکن است در برخی کودکان، منجر به دلپیچه، اسهال و استفراغ شود. این روغن چربی اشباع شدهی بالایی دارد اما سطح کلسترول خوب را افزایش میدهد. خبر خوب ما به شما اینه که این مقاله همان پاسخنامه سوالات بسیاری از شماست. اگر خودتان را خوب میشناسید و اطمینان دارید که پایبندی دائمی به این محدودیتها از دایره توانایی شما خارج است، احتمالاً کتوژنیک انتخاب مناسبی برایتان نیست. به این سوال فقط خودتان میتوانید پاسخ دهید. به علاوه، این رژیم غذایی به قدری سیرکننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید.

عملکرد رژیم کتوژنیک پیشنهاد میکنیم با پزشک خود در مورد برنامه غذایی و اهداف خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا برنامه غذایی کتو برای شما مناسب است یا خیر. اطلاعات موجود در این مطلب، بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است که البته نکات مشترکی با سایر نسخههای این رژیم غذایی دارد. در سندرم تخمدان پلی کیستیک اندازه تخمدان بیشتر از حد معمول بزرگ شده و کیستهای کوچک در اطراف تخمدان تشکیل میشوند. اما خوردن چربی های اشباع شده از روغن ها (نخل, نارگیل), گوشت گاو, کره و کره کاکائو آن هم به مقدار زیاد تشویق می شوند.پروتئین بخشی از رژیم کتو است, اما به طور معمول بین غذاهای پروتئین بدون چربی و منابع پروتئین پر چربی اشباع مانند گوشت گاو, گوشت خوک و بیکن تفاوت قائل نمی شود.

علاوه بر این استفاده از روغن های تصفیه شده، گوش های فرآوری شده، قند اضافه شده و سایر غذاهایی که به صورت صنعتی تهیه شده اند محدود است. البته کار بهتر اینه که زیر نظر پزشک از مکمل های غذایی استفاده کنید که در این صورت همه چیز عالی پیش میره. اما در حالی که ممکن است در ورزش کمک کند، ممکن است مانند سایر رژیم های غذایی برای حداکثر کارایی، مناسب نباشد. در این رژیم غذایی که به رژیم کتو نیز مشهور است، کربوهیدارتهایی که هضم و جذب آسانی دارند، مثل شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید به کمترین میزان ممکن میرسد.

مواد غذایی که شما میخورید باید الکترولیتهای کافی همانند نمک داشته باشد. مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت، آجیل، کره، پنیر، انواع دانهها، روغنها و سبزیجات سبز کمکربوهیدرات در آن فراوان است. اما مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی هستند؟ در غیر این صورت، با عدم دریافت فیبر کافی، دچار یبوست خواهید شد. البته شما میتوانید از چربی های غیر اشباع مفید هم استفاده کنید. پس از رسیدن به مرحله کتوز، تا زمانی که دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات کنیم، بیشتر سلولها از اجسام کتونی برای تولید انرژی استفاده میکنند. احتمالاً امسال قصد وزن کم کردن و رسیدن به اندام ایدهآل خود را دارید.

رژیم کتوژنیک کبد چرب

بله. البته مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. وقتی بدن شما در وضعیت کتوز قرار میگیرد، یعنی در سوزاندن چربی برای کسب انرژی مورد نیاز، بسیار کارآمد میشود. اینها سوالات بسیار مهمی هستند. تحقیقات نشان داده است که برنامههای غذایی کمکربوهیدرات و کربوهیدرات بسیار کم (که کتو در این دسته قرار میگیرد) اثرات متفاوتی بر سطح کلسترول خون دارد. نکات مثبت این رژیم غذایی خاص چیست؟

رژیم کتوژنیک کلاسیک

اهداف شما از تغییر در سبک زندگیتان چیست؟ غنی از ویتامینهای آ و سی است. سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری هورمونی است که منجر به افزایش هورمون­ های مردانه، اختلال عملکرد تخمدان و ایجاد کیست می ­شود. رژیم کتوژنیک روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماری است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، رژیمهای کتوژنیک یک روش موثر و کارآمد برای کاهش وزن و درمان چاقی هستند. از طرف دیگر، فنوفیبرات، که کاربرد بالینی در درمان صرع ندارد، خواص ضد صرعی در موشهای بالغ از خود نشان دادهاست که قابل مقایسه با رژیم کتوژنیک است.

زمانی که شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید بدن شما در نهایت شروع به مصرف قند ذخیره شده در بدن میکند و این روند معمولا ۳ تا چهار روز طول میکشد. هنگامی که از مصرف قند و نشاسته خودداری می کنید، قند خون تثبیت می شود و سطح انسولین در چربی ذخیره کننده انسولین را کاهش می دهد. این باعث می شود سطح انسولین شما پایین بیاید، زیرا بدن شما دیگر وظیفه کنترل مقدار زیادی قند را ندارد. این مشکل را با مصرف مقدار مناسبی از مایعات مانند آب، چای سبز و چای سیاه حل کنید.