پنج ایده برای رژیم غذایی کتوژنیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. وقتی شما از این رژیم به منظور چربیسوزی و یا سبک زندگی تبعیت میکنید، مغز کتون را بیشتر از گلوکوز برای تامین انرژی ترجیح میدهد. از آن زمان، رژیم کتو برای کمک به مدیریت مشکلاتی نظیر چاقی و دیابت تا مشکلات مرتبط با التهاب مانند ام اس مورد بررسی قرار گرفت. در واقع این عارضه، به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو در بدن آغاز میشود. ᠎Th᠎is article was gen erated with the he lp  of GSA  Con te᠎nt G en er​ator  D emoversion!

رژیم کتوژنیک سالم

حبوبات رژیم کتوژنیک سدیم و پتاسیم به حفظ فشار خون، رشد و اسیدیته بدن کمک میکنن و سطح آب بدن رو هم تنظیم میکنن.با توجه به این که در طول رژیم غذایی کتو، مقدار بیشتری سدیم و کلسیم از دست میره، میتونه منجر به تخریب انسولین، مقاومت به انسولین، توقف رشد، کاهش میزان متابولیسم و موارد دیگه بشه. این زمان ممکنه تا سه ماه هم طول بکشه و این لازمه. به شرکت کنندگان دستور داده شد که دو تا سه وعده غذایی کتوژنیک در روز به مدت 6 ماه مصرف کنند. در ابتدا رژیم اتکینز مورد انتقاد قرار گرفت، اما تحقیقات فعلی نشان می دهد که تا زمانی که میزان دریافت فیبر کافی باشد، این رژیم غذایی ایمن و مؤثر است.

یکی از راه های استفاده از این روغن اینه که اون رو به ماست یا دوغ و یا حتی سالادتون خود اضافه کنید. بنابراین اگر بسته به هدف، کاهش وزن یا نه، کالری دریافتی خود را در حد مطلوب و متوسط نگه دارید، این امر برای به حداکثر رساندن فوایدی که از این رژیم انتظار دارید حیاتی خواهد بود. در این بخش در مورد مکمل های رژیم لاغری کتوژنیک به صورت کامل توضیح میدیم. این یک رژیم غذایی کاملاً کم کربوهیدرات نسبتاً استاندارد اما با تأکید بیشتر بر غذاهای کامل و غیر هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ فرآوری شده است. رژیم غذایی پالئو شامل خوردن غذاهای غیر فرآوری شده ای است که احتمالاً در دسترس اجداد ما بوده اند.

کرفس، خیار، کدو سبز، پیازچه و تره فرنگی که در ۱ فنجان، حدود ۲ تا ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارند. هدف از رژیم کتو این است که مصرف کربوهیدرات ها را آنقدر کم نگه دارید که بدن شما به حالت متابولیکی ای بنام کتوز وارد شود. نمک رو به آب یا نوشیدنی هایتون به مقدار خیلی کم اضافه کنید. صرفاً لازم است که استفاده از آنها را کمی افزایش دهیم و با غذاهای طبیعی، حتی آنهایی که ارزش استخراجی بیولوژیکی بالایی دارند، مانند پروتئینهای آب پنیر فوق خالص، یا با اسیدهای آمینه (به اصطلاح بلوکهای سازنده عضلات، مواد فعال) یکپارچه شوند.

رژیم کتوژنیک در بازار – چقدر خیلی مال شما ارزش است؟

خیلی از افراد تصور میکنن رژیم کتوژنیک جزو دسته رژیم های لاغری گرون قیمت به حساب میاد. رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری ام اس بی خطر باشد و حتی ممکن است به آنها کمک کند کمتر احساس خستگی و افسردگی کنند. اگر اضافه وزن دارید و به دنبال یک رژیم مناسب برای لاغری خود میگردید مطلب مناسبی را باز کردهاید. بر اساس بیش از 20 تحقیق ثابت شده است که این نوع رژیم غذایی به چربی سوزی کمک کرده و سطح سلامتی شما را افزایش می دهد. در چند کلمه خلاصه میشود، از بهبود سندرم متابولیک گرفته تا پیشگیری از برخی بیماریها مانند دیابت نوع دوم.

نمونه رژیم کتوژنیک فرشته

در برخی مطالعات ذکر شده رژیم کتو عناصری مثل کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر را تامین نمی کند. برخی از آن ها نمک و ادویه جات و ترشی جات را نیز به برنامه خود اضافه می کنند. کربوهیدرات ها به طور کلی به کمتر از 50 – و گاهی اوقات به کمتر از 20-30 گرم – در روز محدود می شوند. این یعنی شما مجاز هستید حتی از میان وعده ها هم برای پر کردن حجم معدتون استفاده کنید. 2. مورد دوم که شاید از مورد اول هم مهم تر باشه این هست که با یکدفعه رو آوردن به مصرف کربوهیدرات، امکان ابتلا به بیماری دیابت، بیماری های قلبی و فشار خون، بخصوص برای افرادی که چاق هستن وجود داره. This a᠎rticle was wri᠎tten wi᠎th the  he lp  of GSA C ontent Gener ator D​emoversion.

آیا برای فشار خون بالا دارو مصرف می کنید؟ آن ها همچنین بسیاری از نشانگرهای سلامتی، مانند تری گلیسیرید خون، HDL (کلسترول خوب)، قند خون و فشار خون را بهبود می بخشند. سنگ کلیه، یبوست و آسیب به استخوان هم از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک است که با توجه به تغییر سطح مواد معدنی در بدن ایجاد میشود. در روزهای عادی هم مصرف پروتئین بیشتر بلامانع است. کربوهیدارتهایی مانند نان، برنج، سیب زمینی، شکلات، چیپس، غلات و شکر هم به شدت محدود میشوند.

غذاهایی که شاخص گلایسمی پایین دارند، باعث میشوند فرد زمان طولانیتری احساس سیری کند و در نتیجه وزنش کنترل شود. بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک میکند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد میشوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع میشوند. همیشه به ما گفته شده است كه چربی برای سلامتی مان مضر است. با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، مطمئناً کالری دریافتی خود را کاهش میدهید، اما در عین حال چربیهای قبلی را میسوزانید و این بدان معنی است که کاهش وزن سریعتر و مؤثرتر است و برای سلامتی شما مضر نیست، به خصوص برای دورههای کوتاه مدت.

می توانید برای رفع این مشکلات کمی به مقدار کربوهیدرات خود اضافه کنید. شاید جالب باشه اگر بدونید یک قاشق چای خوری شکر حدود ۴ گرم کربوهیدرات خالص داره. اگر از افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت می کنند، آزمایش خون بگیریم کمبود هموگلوبین خون کاملا مشهود می باشد. اگر این خلال دندان تمیز بیرون بیاد، کیکتون آمادس و پخته و میتونین از توی فر درش بیارین. سبزیجات اضافی (خام و پخته شده) با سس خانگی که ۰ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. علاوه بر این، در کشورهای توسعه یافته، افزایش مصرف ساکاروز که در چند دهه گذشته اتفاق افتاده بود، به موازات افزایش بروز دیابت نوع ۲ بود.

رژیم کتوژنیک استاندارد : رایجترین نوع این رژیم با مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۲۰٪ پروتئین و ۷۵٪ چربی. رژیم کتوژنیک می تواند به عنوان راهی برای کاهش وزن، یا برای کنترل قند خون برنامه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد چیست باشد. وجود مقدار کافی شیر یا خامه در قهوه یا چای خوب است(اما مراقب کافئین خونتان باشید!) با این حال، این الگوی غذایی دارای انواع زیادی است. همزدن رو ادامه بدین و حالا خامه رو اضافه کنین. برای تهیه هر لایه کیک جدا جدا عمل کنین. این مواد بین 2 لایه کیک مورد استفاده قرار میگیره.

غذاهای حاوی مواد مصنوعی مانند شیرین کننده های مصنوعی (سوکرالوز، آسپارتام و غیره)، رنگ ها و طعم ها. مصرف گوشت پر چرب و گوشتی که با علف تغذیه شده باشد، بهتر است زیرا حاوی چربی های امگا ۳ زیادی هستند. گوشت گاوی که از علف تغذیه کرده باشد و انواع گوشت های پرچرب مانند بره، بز، گوساله، گوشت گوزن و دیگر جانوران شکار شده. گوشت گاو یا بوقلمون که صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. برای برخی، این امر بهترین قسمت کاهش مصرف کربوهیدرات است و معمولاً طی چند روز یا هفته اول شروع رژیم اتفاق می افتد.

می توانید از این مغز ها به عنوان میان وعده هایی سالم استفاده کنید و یا در سالاد و روی تست بریزید و از طعمشان لذت ببرید. چربی های اشباع شده، چربی های غیر اشباع و انواع خاصی از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده (PUFAs)، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳٫ بهتر است همه انواع چربی ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید، مخصوصا چربی های اشباع شده در مقایسه با PUFAs.

مرحله سوم، مرحلهای است که به عنوان “کاهش” تعریف میشود، یعنی انتقال آهسته به سمت یک رژیم غذایی سنتیتر و متعادلتر، اما همیشه با نگاهی دقیق به شاخصهای گلیسمی و نه بیشتر از کربوهیدراتها، برای نگهداری مؤثر. یک رژیم کتوژنیک(کتو) شامل کاهش کربوهیدرات به اندازه ایست که وضعیت متابولیکی ای به نام کتوز رخ دهد. همین موضوع میتواند به کاهش وزن و لاغری شما کمک زیادی کند و این روند را تسریع ببخشد. یک رژیم غذایی مدیترانه ای کم کربوهیدرات شبیه به یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک پزشک

رژیم کتوژنیک 216 چندین مطالعه کوچک نشان می دهد که رژیم غذایی پالئو می تواند باعث کاهش وزن، کاهش قند خون و بهبود عوامل خطر بیماری قلبی شود. این رژیم شامل کاهش تمام غذاهای پر کربوهیدرات است در حالیکه می توانید به اندازه دلخواه پروتئین و چربی میل کنید. در روزهای سبز میتوانید آزادانه و به مقدار نامحدود از گروه سبزیها، میوهها، حبوبات و غذاهای نشاستهای مانند پاستا، سیب زمینی و برنج استفاده کنید. هنگامی که از مصرف قند و نشاسته خودداری می کنید، قند خون تثبیت می شود و سطح انسولین در چربی ذخیره کننده انسولین را کاهش می دهد.

فرض کنید چیست؟}

وزن یک سوم افرادی که برای کاهش وزن رژیم میگیرند، فقط چند هفته بعد از قطع رژیم بیش از وزن قبل میشود. اینکه شما از چه ماده غذایی استفاده کنید دست خود شماست. در این نوع، باید بیشتر روزها رژیم کتوژنیک بخورید، اما به مدت 1-2 روز در هفته از رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات بهره مند شوید. میزان مصرف کربوهیدرات توصیه شده به اهداف و ترجیحات فردی بستگی دارد. بنابراین توصیه می شود حتما ویتامین های خود را تامین کنید تا دچار ریزش مو نشوید. توصیه جدی: پیشنهاد ما همیشه رژیم اختصاصی بوده و هست و قطعا بهترین رژیم برای هر فرد رژیمی است که متناسب با شرایط بدنی شخص تنظیم شده باشد.

ماکیان، از جمله بوقلمون، جوجه، بلدرچین، قرقاول، مرغ، غاز، اردک که در هر ۵ اونس، صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. آنفولانزای کتو از دیگر عوارض این رژیم است. معمولاً در این رژیم اصل بر استفاده از روغنها و چربیهای سالم است. قانون اول : شما حق استفاده از هیچ گونه کربوهیدرات را ندارید! ادویه جات و گیاهان که صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. اما کتواسیدوزیس بین بیماران دیابتی که دیابتشون کنترل نشده، اتفاق میوفته. اگر میخواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید که همه درباره آن صحبت میکنند، ارزش غذایی که از این رژیم دریافت میکنید تمام چیزی است که نیاز دارید، اما باید همه چیز را درست انجام دهید.