پرسش‌های برتر هشتپرسیده‌شده درباره رژیم کتوژنیک ن

انواع رژیم های کتوژنیک برای رفع گرسنگی در رژیم کتوژنیک چه میوههایی میتوان خورد؟ اما سؤال اینجاست که چطور میتوان چربی خورد و لاغر شد؟ در این رژیم کربوهیدرات بسیار کمتری دریافت میکنید، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید.کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار میدهد، در این صورت برای تأمین انرژی بدن بهجای سوختن کربوهیدرات، چربیها سوزانده میشوند.بهتر است توضیح دادن در مورد رژیم کتوژنیک را با یک مثال هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ ساده شروع کنیم. انواع مختلفی رژیم کتوژنیک وجود دارد اما هر رژیمی که به این عنوان ارائه میشود نمیتواند اصولی باشد بخصوص بعضی رژیمهای کتوژنیک اصلاح شده امروزی که اصلا فرد فاز وارد فاز کتوز نمیشود و فواید کتوز را ندارد.

با برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای لاغری در ۳ تا شش ماه اول بیشتر از سایر رژیمهای لاغزی وزن کم میکنید. در حقیقت، پژوهشگران نشان دادهاند که این رژیم به اندازه رژیمهای مبتنی بر مصرف کم چربی، در کاهش وزن موثر است. این نوع رژیم کتوژنیک بیشتر مناسب برای افراد تازه کار است. اما میتوانید هر قدر که نیاز است آب بنوشید و در واقع باید آب بیشتری نسبت به سابق بنوشید. در بین سایر انواع رژیم کتوژنیک، این نوع محبوبیت بیشتری دارد. همچنین این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور نیز مفید واقع میشود.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

رژیم های دوره ای و هدفمند انواع پیشرفته تری از رژیم کتوژنیک هستند و معمولا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. این رژیم برای ورزشکاران هم بسیار مورد تایید است ولی کسانی که بدنسازی کار می کنند بهتر است از یک رژیم دیگر استفاده کنند. در این رژیم، میزان مصرف کربوهیدراتها، به شدت کم میشود و به ۵ درصد میرسد؛ در حالی که میزان مصرف چربیها، بسیار بالاست. ولی توجه داشته باشید که در این نوع از رژیم کتوژنیک همچنان میزان کربوهیدرات دریافتی محدود می باشد.

در ۲ هفته اول با رعایت کردن این رژیم شما وارد فاز کتوزیس خواهید شد و فرایند تبدیل چربی به انرژی و کاهش وزن برای شما آغاز میشود. مرحلهی پنجم: وقتی سطح کتون بهمرورزمان بالا برود، شما کاهش وزن پایدار و سریعی را تجربه میکنید که سبب میشود، سلامت بدن شما را تضمین کند و در نهایت وزنی پایدار و سالم خواهید داشت. به عبارتی بدن شما چربیها را میسوزاند و شما به این واسطه، وزن خود را کاهش خواهید داد. اما به شما توصیه میکنیم که بیشتر از ۳ ماه این رژیم را ادامه ندهید.

​Po st h​as  been g​en᠎erat ed by G SA Content Gen᠎erat or Dem​oversion !

در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میکنیم

هنگامی که میان وعدههایی کاملا غیرضروری را به بدن میرسانید علاوه بر سخت کردن کاهش وزن، مشکلات دیگری را نیز برای خود فراهم می آورید. به عبارتی رژیم کتوژنیک کاملا به طور غیرمستقیم سبب بهبود خواهد شد. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افراد دارای اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود استند، عالی باشد ول ممکن است برای ورزشکاران زبده یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضلات یا وزن هستند، خیلی مناسب نباشد و همانند هر رژیم غذایی، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که بتوانید در طول زمان با آن سازگار شوید.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

به طور همزمان، همین افراد پیرو رژیم کتو دارای نتایج قابل مقایسه ای در کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید بودند. از مصرف غلات، مواد غذایی دارای نشاسته و حبوبات بپرهیزید. برای بهبود رژیم می توانید از مواد معدنی ، مکمل پروتئین ، کراتین ، کافئین ، استفاده کنید. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می واند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. در مایو کلینیک بر پایهٔ همین پژوهش، اصطلاح «رژیم کتوژنیک» را ابداع کرد تا اشارهای به تولید سطوح بالای اجسام کتونی در خون در اثر مصرف فراوان چربی و مصرف اندک کربوهیدرات داشته باشد.

رژیم کتوژنیک پروتئین

رژیم کتوژنیک به این دلیل نامگذاری شده است که باعث میشود بدن شما مولکولهای سوخت کوچکی به نام «کتون» تولید کند. گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد. معمولا در تمام قسمتهای این رژیم ۲۰ الی ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه خواهد شد. به طور کلی روغن دریافتی روزانه در این نوع رژیم چیزی در حدود سه چهارم فنجان روغن زیتون می باشد.در مورد میزان مصرف روزانه میوه و سبزیجات باید گفت که این رژیم بر روی مصرف میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند هویج، اسفناج و …

برای این منظور روزانه باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که این امر سبب میشود، قند خون شما پایین آمده و انرژی بدن شما تحلیل برود. جالب اینجاست که آدنوزین در طول روز در بدن ما انباشته خواهد شد و همین امر سبب میشود که ما در طول روز بیداری کمتر و هوشیاری پایینتری را تجربه کنیم و در نتیجه خوابی عمیق در شب را داشته باشیم. کافئینی که در قهوه وجود دارد اثرات آدنوزین را مهار کرده و تمرکز و هوشیاری افراد را بالا میبرد. تحقیقات نشان داده است که رژیم کِتون فعالیت آدنوزین را تقویت کرده و سبب ایجاد آرامش در سیستم عصبی افراد میشود.

رژیم کتوژنیک مقالات

بهطورکلی برای باقی ماندن در وضعیت کتوز، کربوهیدرات پایینتر بهتر است. میبایست میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر 50 گرم در روز و در حالت ایدهآل زیر 20 گرم نگهدارید، هرچه کربوهیدرات دریافتی کمتر باشد، رژیم کتوژتیک برای رسیدن به حالت کتوز، کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع 2 مؤثرتر است. مرحلهی اول: شما باید هرچه سریعتر گلوکزها را از غذای خود حذف کنید و همینطور کربوهیدراتهایی مانند سبزیجات نشاستهای، دانهها و میوهها به کل کنار گذاشته شوند.

به عبارتی کربوهیدراتهایی که هضم آسانی دارند؛ مانند نوشابه، شکر، نان سفید و شیرینیها در این رژیم حذف شدهاند. در ادامه اصول کار، نحوه شروع کردن این رژیم و همچنین تمام اطلاعاتی را که برای انجام آن نیاز دارید در اختیار شما قرار خواهیم داد. در این مطلب از رژیم غذایی کتوژنیک گفتیم و تمام اصول و قواعدی که باید در این رژیم رعایت شوند را بررسی کردیم. حال تصور کنید که اتومبیل سوخت خود را از طریق گاز تامین می کند و ناگهان هنگام حرکت گاز اتومبیل تمام شود و توقف کند. اکنون به راحتی با تغییر سوخت از گاز به بنزین می توانید به مسیر خود ادامه دهید.این تغییر سوخت می تواند فوایدی نظیر افرایش سرعت را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

رژیم غذایی کتوژنیک در صرع

رژیم کتوژنیک نخستین بار برای درمان بیماران مبتلاع به صرع استفاده شد اما اکنون یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. نوشیدنی برای رژیم کتوژنیک از مواردی است که باید رعایت شود و نوشیدنی هایی انتخاب شوند که کالری و کربوهیدرات کمی داشته باشند یا فاقد کربوهیدرات باشند. در عوض غذاهایی که کربوهیدرات کمی دارند اما چربی آنها بالا است جزء حجم اصلی خوراکیهای شما در وعدههای غذایی هستند. هنگامیکه کربوهیدرات بسیار کمی مصرف میکنید. عملکرد اصلی رژیم کتوژنیک به اینگونه است که شما از طریق چربیها و پروتئینها کالری زیادی دریافت میکنید و در عوض میزان مصرف کربوهیدراتها برای شما کمتر است.

هدف اصلی ارائه نکات، اصول و روشهای کاربردی برای کاهش وزن در این رژیم است. شما باید یک تصمیم جدی برای کاهش وزن داشته باشید تا این رژیم در رسیدن به هدف اصلی یعنی لاغری به شما کمک کرده و تأثیرگذار باشد. در بیشتر افراد این علائم کوتاه مدت است و طی چند روز تا چند هفته برطرف میشود. ۳ دهم گرم پروتئین نیاز است. اما در رژیم کِتون سوخت بدن شما صرفا از ذخایر چربی و در صورت نیاز از پروتئینهای شما تأمین میشود. روغن MCT به تأمین انرژی و افزایش سطح کتونها کمک میکند. مصرف مکملهایی مانند روغن MCT و کتونها نیز میتواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند.

قند رژیم کتوژنیک

در مورد این نوع رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که ممکن است سبب ایجاد حالت کتوز در بدن نشود زیرا پروتئین می تواند به جای کربوهیدرات سوزانده شود و دیگر نیاز به جایگزینی چربی نیست اما با این وجود باز هم سبب کاهش وزن می شود. مهمترین کاری که باید برای رسیدن به وضعیت کتوز انجام شود چیست؟ مرحلهی چهارم: درست زمانی که خون شما میزان کتون مناسبی دریافت کرده و کتون به نقطه و میزان خاصی رسید، بدن به حالت کتوز وارد خواهد شد.

انتخاب زمان این روزهای ازاد قاعده خاصی ندارد، به طوریکه برخی روزهای ازادشان را در روزهای مهمانی استفاده می کنند! رژیم کتو ممکن است برای برخی افراد منجر به کاهش کلسترول شود اما ممکن است برای برخی دیگر کلسترول را افزایش دهد. مصرف برخی از چربیهای غیراشباع سالم مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو و روغن زیتون در رژیم کتو مجاز است. خوردن برخی غذاهای پرکالری نیز می تواند به شما در تأمین انرژی مورد نیاز بدن کمک کند.

وقتی سطح انسولین بسیار کم میشود، چربی سوزی میتواند به طرز چشمگیری افزایش یابد.میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بسیار بالا است، اما میتواند فواید دیگری نیز داشته باشد، مانند گرسنگی کمتر و تأمین انرژی مداوم و… مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. بنابراین، این افراد می توانند به دنبال یک برنامه رژیم کتوژنیک مصرف شوند. پیش آمده است تا انتها این مقاله را مطالعه کنید تا پاسخ خود را بیابید.