رژیم کتوژنیک دکتر زهرا احمدی دکتر روشن ضمیر – کلاس‌ها کشف از Google

نمونه رژیم تثبیت کتوژنیک رژیم پرطرفدار کتوژنیک روش های مختلف برای انجام دارد. آجیل ماکادامیا برای این روش پیشنهاد میشه. در این رژیم، اکثر وعدهها را میوه تشکیل میدهد، بسیاری از متخصصان رژیم میوه خواری را پیشنهاد نمیدهند، چرا که می تواند سبب مشکلات سوءتغذیهای شود. رژیم کتو یا کتوژنیک روندی بسیار خوب برای کاهش وزن را دارد که در مدت زمانی مشخص علاوه بر اینکه سبب کاهش وزن میشود، سبب از بین رفتن فشار خون بالا و علاوه بر آن موجب کنترل قند خون نیز خواهد شد. در واقع در این رژیم شما با اضافه کردن مقداری روغن نارگیل و کره به قهوه مورد نظر علاوه بر تاخیر در گرسنه شدن، فرصتی مناسب را پیدا خواهید کرد که برای وعده غذایی بعدی خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. مواردی از جمله انواع آن، شناخت کلی در مورد مواد غذایی که در این رژیم باید استفاده شود، مزایای خوب این رژیم کاهش وزن و معایب خاص این رژیم لاغری برای شناخت هر چه بهتر میتواند به پیش گرفتن روندی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام راهنماییهای مفیدی برساند که در این متن به طور کامل بررسی و بیان شده است. This w᠎as c reat ed with t he he᠎lp of GSA Con​te᠎nt Generator  DE​MO!

اما به طور کلی این یک مسئله بسیار جزئی است. رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیدهاید. در سال 1964، رابرت کامرون یک جزوه 1 دلاری به نام “رژیم غذایی مرد مشروب خوار” منتشر کرد که بر اساس مصرف گوشت، چربی و مقادیر فراوان الکل بود که تنها در دو سال 2.4 میلیون نسخه از آن به 13 زبان ترجمه شد. چربی های ناسالم: مصرف روغن های گیاهی فرآوری شده ، مایونز و غیره را محدود کنید. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین و افزایش کتون ها که برای سلامت مفید هستند، شوند. Th is da ta has been gen​erat​ed with the he᠎lp ​of G SA Content Generator DEMO!

رژیم غذای کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک حاوی چه مقدار از درشت مغذی ها است؟ آووکادو در هر ۱۰۰ گرم، حاوی ۲ گرم کربوهیدرات خالص است و سرشار از فیبر و چندین ماده مغذی از جمله پتاسیم است. و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید.رژیم غذایی کتوژنیک صرفا کاهش وزن به هر قیمت ممکن نیست، بلکه اتخاذ یک سبک زندگی سالمتر است. به هیچ وجه توصیه نمیکنیم که افراد با مشکل قلبی با تشخص خودشون اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک اصولی کنن. شما با ارتباط گرفتن با کارشناس و توضیح دادن شرایطتون، رژیم کتوژنیک مخصوص به خودتون رو دریافت میکنید و درنهایت بیشترین نتیجه رو هم میگیرین. در طول این دوره، هم رسانههای چاپی و هم رسانههای پخش، پوشش روزافزونی به شکر دادند. مطالعات مورد استفاده در مجله پزشکی New England Journal of Medicine توسط محققان هاروارد، همگی این موضوع را روشن میکردند که شکر برای سلامتی بی ضرر و چربی اشباع شده مقصر به نظر میرسد، اما واقعیت این بود که شرکت کوکاکولا میلیون ها دلار بودجه در اختیار محققان قرار داد تا نقش شکر را در چاقی و بیماری کم رنگ کنند.

در اواخر دهه 1960 تمرکز بر بیماری قلبی و کاهش چربی اشباع شده و کلسترول بود، بنابراین علاقه به مطالعه موضوع روزه داری به صفر رسید، و گرسنگی را در تناقض با سلامت مطرح کردند. رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعالی که رژیم کتو را انتخاب کردند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، متداول است. در ابتدای مطالعه، ورزشکاران کاهش سطح انرژی را تجربه کردند که به تدریج به مرور زمان به حالت عادی بازگشت. در شروع رژیم کتو شما به یک برنامه ریزی نیاز دارید.به این صورت یک برنامه ی غذایی قابل اعتماد پیش رو دارید.چیزی که میخورید بستگی به این دارد که شما چقدر برای رسیدن به حالت کتوز بدن خود عجله دارید.بیشترین حد کاهش کربوهیدرات بدن(کمتر از 15 گرم در روز)سریع ترین روش رسیدن به کتوز است.

غذاهای کتوژنیک

دکتر رابرت سی اتکینز، که در سال 1972 با ابداع رژیم اتکینز که یک رژیم کم کربوهیدرات بود کار خود را شروع کرد. همچنین بسیاری تاثیر آن را در لاغری سریع با تاثیر رژیمهایی همچون رژیم اتکینز مشابه میدانند. این رژیم معمولا به چهار شکل مختلف تجویز می شود اما رژیم کتوژ استاندارد و کتوژنیک با پروتئین بالا از اشکال رایج آن هستند. رژیم کتوژنیک استاندارد (Standard ketogenic diet) برای تازهکارها مناسب است. این رژیم موجب کاهش شدید مصرف کربوهیدرات شده و بدن را مجبور می کند که چربی ها را جایگزینی مناسب برای آنها قلمداد کند که در نتیجه این فرآیند حالت متابولیکی به نام کتوز در بدن ایجاد خواهد شد. مقدار مواد غذایی و اصولی که از اونها برای تنظیم رژیم استفاده میشه، چیزی هست که بدن رو به حالت کتوزیس وارد میکنه. شما میتونید برنامه سبک و سنگین ورزش خودتون رو به طور یک روز در میون تنظیم کنید.

رژیم کتوژنیک برنامه هفتگی

به همین دلیل بهتر است پیش از استفاده از هر رژیم حتما با یک مشاور تغذیه و یا پزشک، مشورت نمایید. توجه کنید که برای پاسخگویی بدن شما به رژیم لاغری کتوژنیک حتما باید نکات گفته شده را به خوبی اجرا کنید. سیاستهای صریح ضد شکر در حال اجرا است. وی قصد خود از نگارش این کتاب را در پاراگراف آخر فصل اول بیان کرد: امیدوارم وقتی این کتاب را خواندید شما را متقاعد کرده باشم که شکر واقعاً خطرناک است. زمانی که فستینگ انجام میدهید ذخایر گلیکوژن کاهش پیدا کرده و انسولین افت میکند و در نتیجه به شکل طبیعی بدن چربی سوزی را انجام میدهد. مطالعه بزرگ انجام شده بر روی بیشتر از ۱۳۵ هزار بزرگسال در ۱۸ کشور نشان داد که مصرف کربوهیدرات بالا با خطر مرگ در ارتباط است اما در مقابل مصرف چربی سالم باعث پایین آمدن خطر مرگ میشود.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران دکتر روشن ضمیر

نشان داد که ۷۰ مورد شامل اهداف کمی برای چربی و تنها ۲۳ مورد برای قند بودند. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتورهای خطری مانند چربی بدن ، سطح کلسترول HDL ، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند فاکتورهای خطرناکی مانند چربی بدن، میزان کلسترول HDL، فشار و قند خون را بهبود بخشد. رژیم کتوژنیک نوعی از رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که فواید بسیار زیادی را برای سلامتی افراد به دنبال دارد. 1️⃣ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است. طالبی با دارا بودن 11.2 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده – 156 گرم، در مقادیر کم یک خوراکی برای اضافه شدن به رژیم های غذایی کتوژنیک محسوب می شود.

رژیم کتوژنیک لاغری

هر نصف فنجان پنیر کاتیج پرچرب ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارد. اگر می توانید لبنیات را تحمل کنید، لبنیات پرچرب مانند شیر گاو و بز و پنیر توصیه می شود. آجیل و دانهها غذاهای سالم، پرچرب و کمکربوهیدراتی هستند. رژیم کتو این قابلیت را دارد تا مدت زمان سیری را افزایش دهد و بدون اینکه نیازی به شمارش کالریها و یا وسواسی در مصرف غذاهای خوراکی باشد، وزن خود را کاهش دهید. هر چقدر کتونها افزایش پیدا کند فواید بیشتری برای سلامتی بدن عاید شما خواهد شد. در این شرایط، بدن شما نتوانسته است چربی را جایگزین کربوهیدرات کند و بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و به مرور آن را حذف کنید تا بدن شما عادت کند. جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند.

جو در رژیم کتوژنیک

یکی از رژیم های غذایی که در سالهای اخیر در حال محبوب شدن است رژیم کتوژنیک است، رژیمی که ابداع آن به سال 1921 برمیگردد و حدود 100 سال پیش برای درمان بیماران مبتلا به صرع بکار گرفته شد. برخی از پزشکان معتقدند رژیم کتو تشنج در کودکان مبتلا به صرع را به طور قابل ملاحظهای کاهش خواهد داد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم جامع، بیخطر و طبیعی برای درمان صرع نیست و همانند هرگونه دارودرمانی دیگر، احتمال بروز عوارض وجود دارد. رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیده اید. با توجه به اینکه در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات بسیار کم است و به عنوان یک رژیم کم کربوهیدرات شناخته میشود، میتواند برای کنترل قندخون و بیماری دیابت مناسب باشد.

داشتن یک برنامه خواب مناسب در کنار یک نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، میتونه در نهایت به بهتر شدن کیفیت خوابتون هم کمک بکنه. و برای تغذیهٔ لولهای یا دهانی مناسب است. به طور کلی اگر 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز بخورید، ممکن است 2 تا 4 روز طول بکشد. نکته2: در شروع رژیم کتوژنیک باید به مقدار نیاز غذا خورده شود تا نیازی به میان وعده نباشد. البته اینکه تا چه حد بتوان به کنترل تغذیه پایبند بود می تواند تاثیر به سزایی در متعادل نگه داشتن وزن داشته باشد. علاوهبر این، مصرف پتاسیم بیشتر ممکن است به شما کمک کند تا استفاده از رژیم کتوژنیک راحتتر باشد. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است ، کمک کند. این حالت توانایی بدن برای چربی سوزی و همچنین تامین انرژی را به طور چشمگیری افزایش می دهد، که چربی را در کبد به کتون تبدیل کرده و در نهایت قند خون و همچنین سطح انسولین را کاهش می دهد.

رژیم کتوژنیک و حبوبات دکتر روشن ضمیر

به همین دلیل توصیه میشود که اگر در طول رژیم با این مشکل برخوردید، میزان مصرف آب خود را افزایش دهید. اگر دچار سرگیجه و بیحالی مخصوصا در روزهای اول شدید، مصرف غذاهای با الکترولیت بالا توصیه میشود. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتر برای اضافه کردن چربیها به برنامهی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادلتری داشته باشید. نسبت درشت مغذیها در رژیم دورهای: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو و ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد. ۱۵ غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید!

رژیم کتوژنیک دکتر زهرا احمدی دکتر روشن ضمیر

۲۸ گرم ماهی تن، ۳۰ گرم سس مایونز، ۱۰ گرم کرفس، ۳۶ گرم از خامهٔ غلیظِ ۳۶٪ و ۱۵ گرم کاهو. به منظور اینکه در فاز کتوسیس باقی بمانید توصیه میشود که روزانه چیزی بین ۳۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. نکته1: مصرف آب استخوان(قلم) و نمک دریا بصورت روزانه توصیه میشود. سعی کنید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به صورت روزانه مصرف کنید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. خیلی از وبسایت های ایرانی با ترجمه کردن غلط مقالات خارجی، به هر دری میزنن تا مخاطب جذب کنن. «باورهای غلط پیرامون رژیم غذایی پارینه سنگی».

قواعد رژیم کتوژنیک

زمانی که بدن شما از ذخیره گلیکوژن خلاص میشه، دنبال شکل های دیگه ی سوخت میگرده تا از طریق تولید کتوز و آب کردن چربی های انبار شده، انرژی لازمش رو (در رژیم کتوژنیک) به دست بیاره. پس میشه گفت نداشتن خواب خوب یعنی چربی سوزی ضعیف. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف میکنید، افزایش دهید. داشتن برنامه ورزشی منظم در کنار وفادار موندن به برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، سطح کتون و متابولیسم بدنتون رو افزایش میده. رژیم کتوژنیک هدفمند به فرد این اجازه را میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند.

رژیم نیمه کتوژنیک

در ورزشکاران استقامتی مانند دونده ها و دوچرخه سواران به مرور زمان نسبت عضله به چربی افزایش یافته و میزان اکسیژن بدن در زمان تمرینات ورزشی افزایش می یابد. تحقیقات نشان داده که ترکیب روغن نارگیل از MCT و اسید لوریک ممکن است باعث افزایش پایداری کتوز شود. در این رژیم غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و… به جای آن از روغن زیتون خالص استفاده می کند. از این رو اضافه کردن اندکی نمک به وعده های غذایی روزانه و یا مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند. با آنکه رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز هم، اندکی گرانتر از رژیم غذایی معمولی است، اما در صورت موفقیت این رژیم غذایی در درمان بیمار، این اختلاف قیمت، از طریق حذف هزینهٔ خرید داروهای ضد صرع جبران میشود.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

برخی از این سندرمها عبارتند از: سندرم دراوه، اسپاسمهای صرعی، صرع میوکلونیک آستاتیک، و سندرم توبروز اسکلروزیس. از طرفی هم بهتر است تمام جنبههای یک رژیم کاهش وزن را بشناسید که در ادامه به معرفی برخی از عوارض این رژیم نیز پرداختهایم. به همین دلیل بهتر است این رژیم را برای 30 تا 90 روز انجام داده و سپس به دنبال آن یک برنامه غذایی پایدارتر را دنبال کنید. برای مواد معدنی ، سعی کنید 3000-4000 میلی گرم سدیم ، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد. اختلال در خواب شبانه برای بعضی از افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک هستند نیز از عوارض رژیم کتوژنیک می باشد. افرادی که دارای بیماریهای زمینهای کنترل نشده هستند یا از بیماریهای خود ایمنی یا نقص ایمنی رنج میبرند، بهتر است برای این روش اقدام نکنند یا حتماً با دکتر خود مشورت نمایند.

غذاهای رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

کتواسیدوز خطرناک است و فقط در دیابت کنترل نشده رخ میدهد، اما کتوز که در رژیم غذایی کتوژنیک از آن صحبت میشود، کاملا بیضرر میباشد. همچنین مقاومت انسولین که یکی از نشانههای دیابت است در بدن اتفاق نمیافتد. یکی دیگه از مواردی که به شدت در رژیم کتو دنبال میشه، غذاهای پرچربه. History and origin of the ketogenic diet بایگانیشده در ۵ ژوئن ۲۰۱۱ توسط Wayback Machine (PDF). ↑ “The Ketogenic Diet: A Detailed Beginner’s Guide to Keto”. ↑ Gutman, بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 Sharon A. (2008). Quick reference neuroscience for rehabilitation professionals: the essential neurologic principles underlying rehabilitation practice (2nd ed.). 2008). “Parenteral dexamethasone for acute severe migraine headache: meta-analysis of randomised controlled trials for preventing recurrence”.

گرفتن رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

کاهش وزن در طی مدت کوتاه: عادتھای غذایی غلط یک فرد که به چاقی منجر میشوند، با یک ھفته و چند روز تغییر پیدا نمی کند و زمانبر است. از آنجا که در ابتدای رژیم کتوژنیک، بدن با تغییر قابل توجه ای مواجه میشود ممکن است که عوارض جانبی نامطلوبی را تجربه کند. حالا هفت شد. در فصل آخر، یودکین مثالهای اضافی زیادی از راههایی که تحقیقات او و انتشار نتایجش توسط صنعت قند و سازمانهای تحت تأثیر آن با مشکل مواجه شده بود، ارائه کرد. در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد.

رژیم کتوژنیک مقدار کاهش وزن دکتر روشن ضمیر

در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را به مقدار بسیار ناچیزی می رسانند (حدود ۵٪) و میزان مصرف چربی را بسیار افزایش میدهند (حدود ۷۵٪) و همچنین پروتئین را به میزان متوسطی در وعدههای غذایی نگه میدارند (حدود ۲۰٪). اگر دچار میل شَدید به کربوهیدرات و یا افت قند خون شُدید، مصرف چربی خود را در برنامه رژیمی، مقداری افزایش دهید. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در وضعیت متابولیکی بنام کتوز قرار می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بدن شما در سوزاندن چربی ها فوق العاده کار می کند، همچنین بدن این چربی ها را به کتونهای موجود در کبد تبدیل می کند ، که می تواند انرژی مغزی را تامین کند. خوردن میوه به شما کمک می کند تا برای ساعات طولانی تری احساس سیری کنید. نشان داده شده است که هم ماست و هم پنیر کوتیج به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک می کنند.

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

برای مقابله با این مشکل ، میزان مصرف کربوهیدرات خود را کاهش داده و به نکات بالا مجدداً مراجعه کنید. اگر به دنبال لاغری هستید پیشنهاد میکنیم به مقاله بهترین روش لاغری مراجعه کنید. برای اینکه به همه چیز در مورد آن پی ببرید پیشنهاد می کنیم به مقاله دلایل گرفتگی عضلات و 6 راهکار برای درمان سریع مراجعه کنید. اگر جواب سوالاتتان را در این بخش دریافت نکردید میتوانید به بخش سوالات متداول کتوژنیک مراجعه فرمایید. برای این کار میزان کربوهیدرات مصرفیتان را کاهش دهید. کتابی درباره ویلیام بنتینگ (William Banting) که توانست با استفاده از رژیم غذایی متمرکز بر گوشت و سبزیجات، و بدون استفاده از نشاسته و شکر به همراه کمی مشروب به میزان 46 پوند وزن کم کند و بینایی، شنوایی و تحرک خود را بهبود بخشد. تمشک سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که میزان التهاب را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کم می کند.

در ادامه برای شما لینک دانلود رایگان کتابچه رژیم کتوژنیک زیبیتو قرار داده شده که میتونید اون رو مطالعه کنید. اما اگر شما فقط برنامه غذایی روزانتون رو طبق چیزی که براتون تنظیم شده ( مثل رژیم Z217 ) در اختیار داشته باشید و فقط از اون استفاده کنید، دیگه سختی وجود نداره. اگر قرار باشه شما نقش کارشناس رو بازی کنید و خودتون رژیم رو تنظیم کنید دقیقا همین اتفاق میوفته. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد ، بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. به همیل جهت تا زمانی که بدن به گرفتن انرژی مورد نیاز خود از چربی ها عادت کند باید مقداری مدارا کنید. اگر چه شیر کامل غنی تر از چربی است، اما این باعث نمی شود آن را با کتو سازگار کنیم. چیپس سیب زمینی به عنوان یک غذای کتوژنیک به حساب نمی آید.