یک اشتباه مرگبار در رژیم کتوژنیک تلگرام دکتر روشن ضمیر کشف شد و چگونه از آن اجتناب کنیم

رژیم کتوژنیک نوعی رژیم غذایی است. تاکنون دریافت شده که داشتن رژیم های غذایی کتوژنیک در هنگام شیر دهی معمولا سالم است. در اصل کتو یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است. همانطور که در بالا مشاهده کردید لیست کاملی از مواد غذایی رژیم کتوژنیک را برای شما آوردیم. همانطور که در مطلب راهنمای شروع رژیم کتوژنیک توضیح دادیم، کتوژویک یک برنامه غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بسیار بالاست. همچنین در مطلب بهترین آجیل های کم کربوهیدرات بهترین آجیل ها را آوردهایم. در ادامه برای راحتی شما لیستی از غذاهایی که باید در این رژیم محدود یا حذف شوند را آوردهایم. شما در رژیم کتو باید بیشتر کربوهیدراتی که هضم آنها آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید را حذف کنید. در این رژیم پروتئین بیشتر و چربی کمتر است و ممکن است باعث نشود تا بدن به حالت کتوز برسد اما با این حال رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم سبب کاهش وزن می شود.

رژیم کتوژنیک و یبوست دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک زیباتن به این منظور که شما چربی های سالم می خورید تا چربی بسوزانید. میتوان گفت که با انجام فستینگ در رژیم کتوژنیک قادر خواهید بود تا سریع تر وارد فاز کتوسیس شوید و همچنین بیشتر چربی بسوزانید. بنابراین، فردی که رژیم حذف کربوهیدرات دارد باید از بیشتر این غذاها اجتناب کند و به جای آن از غذاهایی که عمدتاً حاوی پروتئین یا چربی هستند، مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، پنیر، روغن و کره استفاده کند. طبق یکسری تحقیقاتی که در سال 2018 در مورد اثر بخشی روغن MCT در رژیم کتوژنیک انجام گرفت، مشخص شده است که این روغن میتواند حتی روند کاهش وزن را سرعت بخشد.

در کتو هدفمند، شما 20 تا 30 گرم کربوهیدرات با کیفیت بعد از بلند کردن وزنه میخورید – احتمالاً حتی تا 50 گرم کربوهیدرات برای افرادی که متابولیسم بسیار سریع دارند. این خبر ممکن است تعجب آور به نظر برسد اگر بدنسازی را با برداشتن وزنه که پس از ورزش شیکهای پروتئینی میزنند مرتبط کنید. علاوه بر این ماست به شما کمک میکند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید. 6. ورزش کنید.اگر می خواهید بیشترین استفاده را از رژیم کتوژنیک خود داشته باشید ، در روز 30 دقیقه ورزش را به برنامه خود اضافه کنید. میدانیم که محدودیتهای کتوژنیک در مصرف کربوهیدرات و برخی مواد غذایی ممکن است برای بدن مشکلاتی را به همراه داشته باشد، اما میتوان با استفاده از مکملهای کتوژنیک از عوارض ناشی از این محدودیتها جلوگیری کرد. در این روش نه تنها شما بسیاری از غذاها را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، بلکه یاد می گیرید با استفاده از غذاهای سازگار با کتو زندگی کنید.

کراتین: کراتین برای سلامتی و عملکرد فرد فواید بسیاری دارد. انتقال به استفاده از کتونها به عنوان منبع سوخت جدید ممکن است کمی زمان ببرد، و در طول این انتقال، انرژی و عملکرد فرد در باشگاه ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. در محدوده تکرار بالاتر، بدن گلیکوژن عضلانی را برای انرژی به ATP تبدیل میکند. به همین دلیل منیزیم به یکی از مکملهای کتوژنیک تبدیل شده است. علاوه بر این، رژیمهای کم کربوهیدرات به طور معمول باعث کاهش وزن سریع در چند هفته اول به دلیل کاهش سریع وزن آب میشود. به طور خاص، باید غلات کامل و تصفیه شده، محصولات پخته شده، میوهها، شیر، ماست، لوبیا، حبوبات، ماکارونی، نان، نوشیدنیهای شیرین شده با شکر و سبزیجات نشاستهای مانند نخود و ذرت را حذف کنید.

اول، توجه عمومی را به پرونده علمی جدی علیه شکر جلب کرد. به دلیل محتوای به ظاهر کربوهیدرات بالا در مقایسه با سایر سبزیجات، دستور العمل های کتوپسند زیادی با نخود فرنگی وجود ندارد. گلیکوژن نوعی انرژی سریع سوز از گلوکز (کربوهیدرات) است – اما در کتو، گلیکوژن کمتری در دسترس خواهید داشت (به دلیل کربوهیدرات). با ورزش کردن بدنتون انواع مختلفی از انرژی ها، شامل کربو هیدراتها، چربیها و اسید های آمینه، رو میسوزونه. مطالعات زیادی نشان میدهند که این سبک از تغذیه پایه بیوشیمی و فیزیولوژی قدرتمندی داشته که قادر به کاهش وزن موثر به همراه بهبود در چندین پارامتر بیماری قلبی است.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

برای شروع عضله سازی روی کتو، باید غذای بیشتری بخورید؛ زیرا که عضلات شما برای رشد به سوخت نیاز دارد. رژیمهای غذایی پرکربوهیدرات برای عضله سازی بسیار مفید هستند. یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم ورزشی نشان داد که مصرف 0.6-0.8 گرم پروتئین (به طور مساوی بین 3-4 وعده غذایی توزیع شده در حالی که کالری مازاد آن نیز وجود دارد) برای بهینه سازی سطح سنتز پروتئین ماهیچهای کافی است. اما این رژیم گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمی باشد. بتا آلانین: مصرف مکمل بتا آلانین هنگام دنبال کردن رژیم کتوژنیک میتواند از خستگی و افت عضلانی پیشگیری کند. اما قبل از اینکه شروع به عضله سازی کنید، باید با یک پایه قوی شروع کنید تا بدن صرف نظر از نوع رژیم غذایی ابتدا در شرایطی باشد که بتواند عضله بسازد. مصرف مواد غذایی غنی از پتاسیم نظیر آواکادو و یا اسفناج پخته شده.

همچنین باید حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده مصرف کنید. پاسخ بدن افراد به این کاهش کربوهیدرات متفاوت است، اما بسته به مصرف اولیه کربوهیدرات، کاهش روزانه حدود 40 تا 50 گرم (تقریباً یک وعده پاستا یا چهار برش نان) برای بسیاری از افرادی که قصد دارند نمونه رژیم کتوژنیک را امتحان کنند، برای یک هفته مناسب است. بله. کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این استفاده از مکملهای حاوی پروتئاز و پیتیداز مفید خواهد بود زیرا کمک زیادی به تجزیه پروتئینها خواهد کرد. عملکرد او باعث شد که جاستین چانگ از Variety به او برچسب «استعداد کاریزماتیک و ذاتاً جذاب» بدهد. برای مثال این مکملها میتوانند در بهبود عملکرد ورزشی کمک کنند، ریکاوری عضلات را سرعت ببخشند و اشتها را کم کنند. همچنین افراد مبتلا به بیماری قلبی یا دیابت هم قبل از ترکیب رژیم کتو با روزه داری حتما باید با پزشک مشورت کنند.

همچنین احتمال عود در کسانی که تصویر امآرآی مغزشان، دارای شواهدی از ضایعات موضعی باشد (مثلاً در کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس) بیشتر است. در ادامه این متن با روند رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا خواهید شد. افرادی که این دارو برای آنها تجویز میشود نباید رژیم کتوژنیک بگیرند. آنهایی که پس از این مدت همچنان رژیم را ادامه دادند، بیمارانی بودند که تشنجهایشان بکلی قطع نشد، اما کاهش عالی در تعداد آنها داشتند. پس در مصرف آن زیاده روی نکنید. مثل پیاده روی یا آهسته دویدن. بنابراین هنگام تهیه سوپ یا سالاد به جای عدس از سبزیجات برگدار استفاده کنید. همچنین کربوهیدراتها در این رژیم همچنان محدود هستند و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه را به خودشان اختصاص میدهند. ممکن است انتخاب میان وعده در این رژیم سخت به نظر برسد. نکته: اگر به ماهی یا صدف حساسیت دارید و یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنید، بهتر است از امگا 3 استفاده نکنید.

دهانم بوی بد میدهد با آن چه کنم؟

نکته: مصرف دمنوشها به جز دمنوشهای میوهای مجاز است. کتوز شدن بدن به چه معناست؟ دهانم بوی بد میدهد با آن چه کنم؟ در حقیقت، به نظر میرسد تخممرغها اندازه ذرات LDL (کلسترول بد) را به گونهای تغییر میدهند که باعث کاهش بیماریهای قلبی میشوند. علاوه بر این، افزایش ادرار ناشی از محدود کردن کربوهیدراتها میتواند به مرور زمان منجر به کمبود سدیم و پتاسیم شود. مکملها از کمبود مواد مغذی در بدن جلوگیری میکنند و عوارض جانبی ناشی از آن را کاهش میدهند. لازم به ذکر است که آنفولانزای کتو (تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، کمبود انرژی برای ورزش و یبوست) طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود.

رژیم کتوژنیک ضرورتا شما را در خطر فقر ویتامین D قرار نمیدهد اما از آنجا که کمبود ویتامین D شایع است مصرف مکملهای آن ضروری به نظر میرسد. در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد. لازم به ذکر است که کتو منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن کتوزیس گفته میشود. بعضی افراد نیز در طی روزه داری وارد حالت کتوزیس میشوند. کتوزیس طبیعی بوده ولی دومی در نتیجه کنترل نکردن دیابت اتفاق خواهد افتاد.

برای اینکه از رژیم غذایی نتیجه مطلوب و دلخواه را بگیرید بهتر است قبل از انجام آن، با متخصص تغذیه مشاوره کنید و رژیم مناسب را با توجه به سن، جنسیت، وضعیت بدنی، فعالیت های روزانه و شرایط مالی خود انتخاب کنید. کربوهیدرات خالص کربوهیدراتهای رژیم غذایی هستند، بدون در نظر گرفتن فیبر. بدون پروتئین کافی در رژیم غذایی، ماهیچههای مواد مورد نیاز برای حجیم شدن را ندارند و بدن انرژی لازم برای عملکرد بهینه را نخواهد داشت. در رژیم کتو، منبع انرژی اولیه از مصرف چربی در رژیم غذایی تامین میشود – اما باید پروتئین کافی نیز مصرف کنید.

گوشت، پنیر، تخممرغ، آجیل، روغن، آووکادو، ماهی و خامه بخرید، زیرا این مواد غذایی جزء اصلی رژیم شما هستند. ♦ آیا رژیم کتو باعث ریزش مو میشه؟ » در جواب به این سوال باید بگیم میشه این دو مورد رو با هم ترکیب کرد و اتفاقا نتیجه خوبی رو هم به همراه داره. تحقیقات نشان میدهد که رژیمهای کم کربوهیدرات در کاهش چربی شکم نقش به سزایی دارند. تحقیقات انجام گرفته بر روی افراد کتویی نشان داده که استفاده از امگا 3 به عنوان یکی از مکملهای کتوژنیک، تاثیرات مثبتی بر روی سطح انسولین و تری گلیسیرید خون و کاهش التهابات دارد. مکملهای الکترولیت از لحاظ سطح مواد معدنی موجود با هم متفاوت هستند، پس پیش از استفاده از این مکملها بهتر است برچسب روی آنها را بخوانید تا مطمئن شوید بیش از اندازه از آنها استفاده نمیکنید، زیرا مصرف الکترولیت زیادی برای مثال منیزیم میتواند باعث بروز اسهال در فرد شود.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد دکتر روشن ضمیر

اما هر چقدر فرد غذاهای سالمی در این رژیم مصرف کند، باز هم با کمبودهایی مواجه خواهد شد که بهتر است با مکملها آنها را رفع کند، منیزیم، الکترولیت و فیبر از جمله مهمترین مکملهای کتوژنیک هستند. در این مطلب، نحوه اثرگذاری رژیم کتوژنیک بر تمرینات ورزشی را میخوانید. این افزایش دفع آب، الکنرولیتهای ضروری و حیاتی بدن نظیر منیزیم، پتاسیم، کلرید، فسفر و سدیم را نیز از بدن خارج میکند. یکی از مزایای اضافه کردن عدس به فهرست غذاها، وجود ویتامینها و مواد معدنی متنوع در آن است که در حالت معمول در رژیم کتوژنیک بهسادگی به دست نمیآید.

رژیم کتوژنیک فست

آیا رژیم حذف کربوهیدرات میتواند به کاهش وزن کمک کند؟ در زیر، یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتو برای بدنسازی را بر اساس توصیههای متخصصان تغذیه خواهید دید. اگر قصد دارید در رژیم کتوژنیک از مکمل غذایی استفاده کنید، در ادامه با ما همراه بمانید. اگر به دنبال لاغری هستید پیشنهاد میکنیم به مقاله بهترین روش لاغری مراجعه کنید. استرس بیش از حد و بدن را در حالت جنگ یا گریز نگهمیدارد، که اگر به دنبال کاهش چربی هستید، خبر بدی است: استرس میتواند باعث شود بدن چربی بدن را نگه دارد و توانایی فرد را برای دیدن نتایج حاصل از ورزش را مختل کند. اگر از بادام زمینی استفاده میکنید، مطالب بعدی ما را دنبال کنید. اگر این اتفاق برای فرد افتاد، سعی کنید مصرف چربی در رژیم غذایی خود را افزایش دهید تا انرژی در دسترس بیشتری برای سلولهای خود ایجاد کنید.

رژیم کتوژنیک مدیترانه ای

اصلی ترین و مهم ترین سوختی که بدن انسان برای تولید انرژی به آن همیشه احتیاج دارد گلوکز است. امگا 3 در گروه اسیدهای چرب اشباع نشده قرار میگیرد و در ماهیهای چرب، تخمها و آجیلها به وفور یافت میشود. وقتی در حال بدنسازی با کتو هستید، چگونه ریکاوری را در اولویت قرار میگیرد؟ از مهمترین و اصلیترین عوارض رژیم کتوژنیک این مسئله است که با انجام این رژیم بیکربنات زیادی از بدن خارج شده و خون حالت اسیدی به خودش میگیرد. به هر حال پروتئینهای با کیفیت پایین مانند غلات و حبوبات معمولا در منوی رژیم غذایی کتوژنیک نیستند. رژیم غذایی کتو یک رژیم غذایی حجیم معمولی پرکربوهیدرات است. بسته به آنچه که برای خوردن انتخاب میکنید، یک رژیم حذف کربوهیدرات میتواند محدودتر از رژیم کتو باشد. به همین دلیل، میتواند منجر به یبوست و ناراحتی گوارشی شود. یک مطالعه در مورد زنان مسن نشان داده که مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت چرب، منجر به کاهش سطح کلسترول HDL (خوب) میشود که ۵٪ بیشتر از رژیم کم چربی و دارای کربوهیدرات است.

حبوبات هم جزو این مواد غذایی هستند. منابع پروتئینیای که کیفیت پایینتری دارند(مانند غلات و حبوبات) در این دسته قرار نمیگیرند. با این حال، بسیاری از بیماران، این رژیم را بنا به دلایل گوناگون رها کردند و کیفیت شواهد علمی نیز در مقایسه با کودکان پائینتر بود. از آنجا که غذاهای کمی از منابع این ویتامین بسیار مهم به حساب میآیند بسیاری از متخصصان سلامت توصیه میکنند از مکملهای ویتامین D استفاده کنید. مکملها مواد مغذی موادی هستند که برای افزایش مواد مغذی موجود در رژیم غذایی و یا کاهش مشکلات سلامت مانند پوکی استخوان یا آرتروز مورد استفاده قرار میگیرند. از آنجا که این رژیم غذایی خوراکیهای بسیاری را در برنامه غذایی خود محدود میکند باید برای بدست آوردن برخی از آنها و جلوگیری از فقر ویتامینها به مکملها روی بیاورید. خارش ناشی از این رژیم معمولا شبیه به اگزما است و روی گردن، بازو، سینه و کمر ظاهر می شود.

خرید رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

بعد زا 2 تا 3 ماه می توانید در مناسبت های خاص کربو هیدرات مصرف کرده و سپس بلافاصله به رژیم بدون کربو هیدرات خود بازگردید. در واقع، مطالعات با تمرکز بر تمرینات مقاومتی مردان نشان میدهد که رژیم کتو را میتوان برای ساخت عضلات و سوزاندن چربی بدون تداخل در عملکرد قدرت استفاده کرد. از منابع خوب شناخته شده برای کسب این آمینه اسید میتوان به چای سبز و چای سیاه اشاره نمود. از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک می توان به یبوست، قند خون پایین، سوء هاضمه، سنگ کلیه و افزایش اسید بدن اشاره نمود. و بعد از چند هفته که به اصطلاح کتو ادپت نامیده می شود، بدنتان می تواند کتو ادپت شده و قادر خواهید بود ورزش های قدرتی هم انجام دهید. همچنین وعدههای غذایی تهیهشده از تخممرغ گزینههای بسیار خوبی هستند مانند املت یا تخممرغ و بیکن. اکثر مواد غذایی استفاده شده در رژیم کتوژنیک حاوی فیبر هستند و با مصرف آنها از مکملهای کتوژنیک در خصوص فیبرها بینیاز خواهید بود. ​This art icle was creat ed by G​SA C᠎ontent G enerat᠎or Demover​sion.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

آنها در غلات، لوبیا، حبوبات، میوهها، سبزیجات، شیر، ماست، پاستا، نان و محصولات پخته شده یافت میشوند. خوردن غذاهای تصفیه شده با کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، ماکارونی، برنج و شیرینی ها می تواند شما را از حالت کتوژنیک خارج کرده و باعث شود بیشتر از کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید. سوالی که برام مطرحه اینکه توی جدول کربو هیدراتها مثلا آرد گندم هر ۱۰۰گرم میزان کربو هیدرات ۷۰ یعنی مثلا اگر کسی ۳۰ گرم نان بخوره از محدوده ۲۰تا۳۰مصرف کربو هیدرات در روز تجاوز نکرده این درسته یا من دارم اشتباه برداشت میکنم؟ برخی از منابع توصیه میکنند مصرف خالص کربوهیدرات خود را در یک رژیم کم کربوهیدرات به 20 تا 50 گرم در روز نگه دارید، اما هیچ محدوده خاصی از درشت مغذیها یا هیچ پروتکل تنظیمی وجود ندارد. اما دو نوع استاندارد و پروتئین بالا معمولاً بیشتر به افراد عادی که فعالیتهای ورزشی پیشرفته ندارند توصیه میشوند.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد این رژیم غذایی است، اما مصرف پروتئین در آن بیشتر است. «باورهای غلط پیرامون رژیم غذایی پارینه سنگی». طبق یک پژوهش کوچک صورت گرفته که در سال ۲۰۱۷ در مجله انجمن بینالمللی تغذیه ورزشی انتشار یافته است، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند افراد ورزشکاری که در مدت 10 هفته از رژیم کتو استفاده کردند، به طور ثمر بخشی وزن کم کرده اند و بدنشان به این قضیه که از چربی به جای سوخت به کار ببرد عادت کرد. بدن متناسب با جنس و سن فرد روزانه به 25 الی 31 گرم فیبر نیاز دارد. املت اسفناج: 4 تخم مرغ بزرگ، 1 فنجان اسفناج، 28 گرم پنیر فتا، 1/2 قاشق غذاخوری کره. کربوهیدرات خالص موجود در سبزیجات غیرنشاستهای از ۱ تا ۸ گرم در هر فنجان است. همچنین حاوی 3.8 گرم فیبر و 3.5 گرم قند طبیعی است. رژیم کتوژنیک میتواند باعث بهبود عوامل خطر مثل چربی خون، کلسترول، فشارخون و قند خون میشود.

رژیم کتوژنیک کبد چرب

رژیم کتوژنیک معمولا باعث کاهش مصرف سبزیجات میشود. در رژیم کتوژنیک پروتئینها بیشتر از منابع حیوانی (تخممرغ، شیر پر چرب، ماست و پنیر با کیفیت، مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، گوشت بره، ماهی و غذاهای دریایی ) تامین میشود. این خوراک قدمتی بیشتر از 5000 سال داره. در برنامه غذایی کتو بدنسازی، پروتئین کافی برای افزایش توده عضلانی از طریق فرآیندی به نام سنتز پروتئین دریافت کنید. رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیدهاید. آناهید در 7 تیر 1399 سلام من از امروز سعی کردم با اطلاعات خوبی که در اینجا خوندم وارد رژیم کتوژنیک بشم . این خط فکری با رژیم استاندارد کتو در تضاد است، که در آن شما معمولاً کمتر از 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز مورد هدف قرار خواهد گرفت. هر ۲ قاشق غذاخوری از کره آجیلها و دانه ها ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارد. در اینجا تعدادی از دستور العملهای مورد علاقه ما با پروتئین بالا وجود دارد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.