ده روش‌های شگفت‌انگیز موثر برای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک بدن را مجبور می کند که از سوخت دیگری استفاده کند. حتی برخی می گویند که اثر خود را معکوس می آردایت کند. متاسفانه هموطنان عزیز ایرانی به دلایل زیادی همچون تحریم های خرید اینترنتی و در برخی موارد عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی، نمی توانند به راحتی به منابع علمی و به روز در زمینه رژیم های کارآمد لاغری دسترسی داشته باشند و همین موضوع سبب شده تا کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام برای بسیاری از ما به یک رویای دور و تقریبا دست نیافتنی تبدیل شود.

به دلیل اینکه اغلب ما در شرایطی زندگی میکنیم که تمامی موارد اعم از دوستان، خانواده، میزان فعالیت بدنی و دیگر موارد بر روی کاهش وزن و تناسب اندام تعقیب اثرگذار هستند. باید روش هایی مانند قورت دادن سیر برای لاغری رو در پیش بگیرین تا علاوه بر تضمین سلامتیتون لاغر بشید. سلامتی بسیار با ارزش است، اشتن اضافه وزن اگرچه امری مطلوب به نظر نرسد ولی نباید هر گونه راهکار غیر استاندارد رو برای لاغر شدن در پیش بگیرید.

رژیم های لاغری در کنار کاهش وزن نباید به هیچ عنوان روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارند، مانند رژیم مدیترانه ای با رتبه یک یا رژیم دش با رتبه دو. یک بررسی در سال 2014 نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند، نسبت به افرادی که از رژیم غذایی معمولی پیروی می کنند، سطح قند خون پایین تری دارند. بیماران مبتلا به دیابت نوع یک نیز از افزایش خطرناک قند خون خود آسیب میبینند. فقدان میوههای غنی از فیبر و فراوانی گوشتهای حاوی چربی اشباع، ممکن است کلسترول خون شما را افزایش داده باشد. دکتر مجید حاجی فرجی با بیان اینکه بحث کنترل وزن و کاهش وزن در واقع بحث پیشگیری تا درمان است گفت:« به دلیل تغییر سبک زندگی، مسائل ژنتیکی و سابقه خانوادگی، الگوی نامناسب غذایی و کاهش فعالیت فیزیکی به معنای واقعی عارضه اضافه وزن پیش می آید.

مایر این سهام را سهام 100 برابری نامیده و تلاش کرده به مخاطب عام ثابت کند که حتی بدون داشتن دانشی ژرف از مسائل مالی نیز میتوان آنها را پیدا کرد. با رعایت رژیم کتو به طور چشمگیری میزان مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا می کند و چربی جایگزین آن می شود. رژیم کتوژنیک (Ketogenic یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. آیا مکمل هایی برای رژیم کتو وجود دارد؟ مصرف مکمل الکترولیت. مصرف مکمل الکترولیت ممکن است خطر کمبود آب بدن و علائم آنفلوآنزای کتو را به حداقل برساند. برخی از این مواد غذایی منبع خوبی از الکترولیت ها نیز هستند. بسیاری از کلاهبردان به منظور فروش محصولات خود در طی چنین برنامه های کوتاه مدت برخی از داروهای گیاهی و یا شیمیایی رو به کاربر پیشنهاد میدهند، مصرف چنین داروهای بی کیفیت میتونه عوارض حاصل از بکارگیری برنامه های لاغری رو بیشتر کند.

دریافت کربوهیدرات: مصرف مواد غنی از مواد مغذی برای بیماری قند و مقدار بالای فیبر مثل سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات، غلات کامل و محصولات لبنی(شیر،ماست، پنیر(پنیر لاکتیکی)) است. سندرم تخمدان پلیکیستیک و مقاومت به انسولین معمولاً دست به دست هم میدهند و در نتیجه افزایش مزمن سطح انسولین و قند خون التهاب ایجاد میشود. افت قند خون نیز به نوبه خود ممکن است سردرد به وجود آورد. تمشک در بین دیگر انوع توت مانند زغال اخته و شاه توت دارای قند کمی است و می تواند یکی از سالم ترین و بهترین میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک باشد. از آنجایی که مراحل اولیه کتو باعث از بین رفتن آب بدن می شود، نوشیدن مایعات کافی بسیار مهم است.

 Data w​as gen er᠎ated by G SA​ C​onte᠎nt Gen​er᠎at​or DE MO!

با توجه به اینکه گلیکوژن موجود در بدن به مولکول های آب محدود است، هنگام استفاده از آن، آب بدن نیز آزاد می شود. چندین عامل ممکن است باعث ایجاد سردردهای کتو که معمولاً هنگام شروع این رژیم غذایی اتفاق می افتند شود. رژیم کتوژنیک ممکن است به روش های مختلف از جمله تقویت سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها باعث کاهش وزن شود. بیشتر مواد غذایی که در طول یک برنامه 21 روزه به بیمار پیشنهاد میشود شامل تنوع مختلفی از سبزیجات و میوه جات است؛ و این نوع از محصولات به دلیل اینکه مواد مغذی کامل و مورد نیاز بدن رو تامین نمیکنند، برای مصرف حتی مدت زمان کوتاه میتونه نامطلوب باشه. یکی از مزایای مصرف محصولات کتوژنیک، ایجاد سیری پایدارتر در رژیمهای کاهش وزن است. برای اینکه تجربه خوبی از رژیم کتوژنیک و کاهش وزن داشته باشید باید نکاتی که قبل از شروع رژیم کتوژنیک مهم است را بخوانید.

رژیم یخ، امروزه در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی به شدت تبلیغ میشود؛ اما لازم است شما به یاد داشته باشید که؛ هدف از انتشار این دسته از محتواها، تنها فروش مکملهای لاغری و کاهش وزنی است که همراه با یخ یا نوشیدنیهای بسیار سرد مصرف میشوند. هرگز خودسرانه هیچ گونه برنامه تبلیغ شده در صفحات اینترنت رو مورد توجه قرار ندید، عدم مصرف مواد غذایی کافی میتونه در مراحل بعدی به خسارت های جدی منجر شود.

البته این چربیهای سالم به تنهایی وعدههای غذایی نیستند، بنابراین آنها را با پروتئینها و سبزیجات کم کربوهیدرات که در ردیف بعدی هرم هستند، مصرف کنید. برنامه 21 روزه برای پاکسازی بدن دروغی بیش نیست، این نوع از برنامه های تایید نشده فقط به منظور فریب افراد طراحی میشه، از آنجایی که افراد زیادی هستند که صبر کافی ندارن و در مدت زمان کوتاه میخوان به هدف برسن، به سرعت برای انتخاب چنین برنامه هایی ترغیب میشن، غافل از این واقعیت که به کار گیری چنین برنامه های نامطلوبی تا چه اندازه میتونه در مراحل بعدی به دردسرهای عظیمی منجر بشه. زمانی که ارزیابی کافی به منظور انتخاب برنامه مناسب انجام نشود، حتی اگه کاهش وزن در مدت زمان یاد شده هم رخ دهد، در مدت زمان کم بیمار شاهد برگشت وزن اضافی خواهد بود. داشتن وزن اضافی و یا به اصطلاح دیگر چاق بودن مورد پسند هیچ کس نیست، به ویژه خانم ها در این باره بسیار حساس هستند و سعی میکنن با به کار گیری روش های مختلف در کوتاهترین مدت زمان به تناسب اندام دلخواه خود برسند.

کاهش وزن به مقدار 15 کیلو در مدت زمان بسیار کوتاه بدون عوارض نخواهد بود. برای لاغر شدن در نظر داشته باشید که چربی های مازاد در مدت یک هفته یا 20 روز در بدن ایجاد نشده است، به همین دلیل انتظار نداشته باشید که از مسیر صحیح بتوانید در طول این مدت زمان کم به لاغری دلخواه دست یابید. لاغری حتی در مدت بسیار کوتاهتر از این مدت هم امکان پذیر هست ولی باید در نظر گرفت که این لاغری کوتاه مدت چه بهایی داره. چطور لاغری در 3 هفته امکان پذیره؟

برای بهرهمندی از مزایای رژیم کتوژنیک در یک هفته باید ابتدا مزایا و معایب آن را بسنجید و برای شروع آن با یک پزشک یا متخصص تغذیه در ارتباط باشید. زنانی که فعال هستند برای تثبیت وزن خود حداقل 1700 کالری و برای از دست دادن 1 پوند (45/0 کیلوگرم) وزن در هفته باید 2200 کالری یا بیشتر در روز مصرف کنند. • هدفمند یا TKD که در صورتی که ورزش زیادی انجام دهید به شما مجوز مصرف کربوهیدرات بیشتر را می دهد. هنگامی که ما در کتوز نیستیم، گلوکز (که از دریافت کربوهیدرات به دست میآید) منبع اصلی انرژی بدن ما است. برای از افراد سودجو برنامه 21 روزه رو به منظور پاکسازی و سلامتی بیشتر بدن به بیماران ارائه میدهند. در این نسخه از انواع رژیم کتوژنیک ، میزان پروتئین مصرفی از سایر نسخه ها بیشتر می باشد. تحقیقات ارائه شده در اوایل سال جاری در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا نشان داد افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات با چربی بالا را دنبال می کنند، در طول دوره مطالعه، بیش تر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سرطان و سایر دلایل، هستند.

سایر غذاهای دریایی نیز بعنوان غذاهای مجاز در رژیم کتو در دسترس هستند. 3. از چای و نوشیدنی های مجاز استفاده کنید. برای دریافت رژیم فستینگ بهتر است که به دکتر مراجعه کنید. » که کتابی سرگرمکننده برای کودکان است و تمرکزشان را افزایش میدهد. بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای تامین انرژی میکند، شبیه به تغییری که هنگام ورود بدن به کتوز رخ میدهد. به عنوان مثال، کلیه های شما هنگام افت سطح انسولین، سدیم اضافی را آزاد می کنند و باعث کم آبی بیشتر بدن می شوند. هرچقدر میزان دریافت کربوهیدراتها رو کمتر کنید، سرعت تولید کتونها در بدن بیشتر میشه. می توانید منبع انرژی بدن را تامین کنید. در طول این رژیم لاغری می بایست روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات مصرف کنید پس از گذشت 3 الی 4 روز از رژیم انرژی بدن شما تمام می شود و برای تامین انرژی و سوخت بدن مجبور به شکستن چربی و پروتئین می شود که همین موضوع منجر به لاغری و کاهش وزن شما می شود.

همانطور که پیشتر گفته شد، در این رژیم غذایی میزان سطح کربوهیدراتهای مصرفی بسیار کاهش یافته و چربی جایگزین آن میشود و به جایگزین کردن، چربی به جای کربوهیدرات «کتوز» میگویند. علاوه بر این، اتخاذ یک رژیم غذایی ثابت روزانه شامل وعدههای غذایی حاوی کربوهیدراتهای مشابه میتواند پیچیدگی شمارش کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی به حداقل برساند. مقالهای که ترجمه کردهایم نقدی است که اِوان کیندلی Evan Kindley در نشریهی نیوریپابلیک بر کتاب ایزاک باتلر با نام متد اکتینگ: قرن بیستم چگونه بازیگری آموخت The Method: How the Twentieth Century Learned to Act / by Isaac Butler نوشته است.

مقالهای که ترجمه کردهایم نقدی است که اِوان کیندلی Evan Kindley در نشریهی نیوریپابلیک بر کتاب ایزاک باتلر با نام متد اکتینگ: قرن بیستم چگونه بازیگری آموخت نوشته است. علاوه بر این به تولید کلاژن که یک پروتئین اصلی برای پوست و مو هستش هم کمک میکنه. این موضوع رو تحقیقی که روی 30 کودک مبتلا به اوتیسم انجام شد، اثبات میکنه. لاغری کوته مدت تحت هیچ شرایط توسط یک پزشک متخصص به شما پیشنهاد نخواهد شد، از انجام اقدامات خودسرانه هم به شدت پرهیز کنید. همچنین میتوانید با متخصص تغذیه به صورت تلفنی، آنلاین یا متنی مشورت کنید. شما میتوانید از این فضاهای خالی برای وارد کردن مقادیروزنی خاص خود را که متخصص تغذیه برای شما تجویز میکند استفاده کنید. در دکترتو میتوانید با بهترین متخصص تغذیه در شهر خود آشنا شوید، با آنها بهصورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت لزوم برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

تمامی برنامه های تمرینی ماچا، دارای آموزش ویدیویی هستند و چنانچه با نحوه انجام تمرینات آشنا نیستید، جای هیچ نگرانی نیست و با این آموزش های ویدیویی میتوانید آن ها را کاملا انجام دهید. متخصص تغذيه ای که برای شما برنامه ویژه ای در نظر میگیره، با انجام ارزشیابی های مختلف، در نظرداره که مطلوب ترین برنامه رو انتخاب کند. پزشک مربوط با انجام ارزیابی های مختلف میتونه مناسب ترین روش لاغری رو به شما معرفی کنه.

این رژیم برای افرادی که به ورزش کردن علاقه ایی ندارند بسیار مناسب مییاشد چرا که در ورزش در این رژیم جایگاهی ندارد! افرادی که از رژیمهای کتوژنیک تبعیت میکنند دورههای طولانی تری را در حالت کتوزیس قرار میگیرند. با دادن منبع انرژی بهتر و مطمئن تری به بدن خود ، در طول روز انرژی بیشتری خواهید یافت. یافتههای آنها نشان داد که بسیاری از سؤالات در مورد این موضوع حل نشده باقی مانده است و قبل از گنجاندن رژیمهای کتوژنیک در دستورالعملهای بالینی دیابت، تحقیقات بیشتری لازم است. چاقی به خودی خود، عامل بسیاری از بیماریها است.

بسیاری از افراد به غیر از سردرد ناشی از رژیم کتو، عوارض جانبی دیگری را نیز تجربه می کنند. در این مکانها معمولاً محصولاتی مانند گوشتهای تازه و فرآوری شده، ماهی، تخممرغ، سبزیجات، پنیرهای پایین چربی و مواد غذایی دیگری که با محدودیت کربوهیدرات سازگار هستند، موجودند. تابدیکس گفت: «کم کردن میزان کربوهیدرات معمولا زمینه را برای پرخوریِ آنها در جای ریزش مو در رژیم کتوژنیک علل و درمان دیگری فراهم میکند. اما رژیم کتو بر مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات ها توصیه می کند که این موضوع می تواند تاثیر منفی بر روی سلامت کلی بدن بگذارد. در اکثر موارد، کمبود آب و عدم تعادل الکترولیتی در بدن می تواند این علائم را بدتر کند.

۷. بهازای هر کیلوگرم از وزنتان، تقریبا ۶۰ سیسی آب در روز بخورید. به علاوه والدو بیست و پنج دوست هم دارد که در هر صفحه فقط یکی از ایشان وجود دارد و شما باید او را نیز پیدا کنید. طرفداران این رژیم غذایی معتقدند بدن انسان در طی ۲ میلیون سال خود را برای خوردن غذاهای یافتشده در طبیعت تطبیق دادهاست و تغییر ناگهانی در رژیم غذایی که پس از فراهم آمدن زمینههای کشاورزی برای انسان رخ داده را مطابق نیازهای بدن او نمیدانند و در این زمینه به تغییرات اندک ژنوم انسان طی دههزار سال اخیر استناد میکنند. وی با اشاره به این که در این رژیم تولید کتون بادیها در بدن باعث سرکوب کردن و کنترل اشتها می شود گفت: این موضوع باعث می شود فرد کمتر احساس گرسنگی کند که یکی از دلایل مهم علاقه افراد به این رژیم است . اما در این رژیم سوخت بدن به ذخایر چربی و پروتئین ها تغییر پیدا می کند.