چگونه رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت دکتر روشن ضمیر خود را در 6 روز شگفت‌انگیز کنید

رژیم کتوژنیک زیباتن همانطور که در بالا اشاره کردیم رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن یا دیابت دارند یا بهدنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند، بسیار مفید باشد. در رژیم کتوژنیک برای لاغری بهتر است از غذاهایی که به آنها اشاره شده استفاده نمایید؛ بهتر است غذاهای مجاز از قبیل انواع گوشت (گوشت قرمز، کباب، همبرگر، استیک و سوسیس)، ماهی، مرغ و بوقلمون، تخممرغ، لبنیات پرچرب (کره، خامه، پنیر)، آجیل و دانههای روغنی، روغنهای گیاهی، سبزیجات فاقد نشاسته، انواع نوشیدنی و چاشنیهای غذا را در وعدههای غذایی خود بگنجانید. پیروی از یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات به این معنی است که گاهی اوقات باید در جایگزینی غذا کمی خلاقیت به خرج دهید. رژیم کتوژنیک که به اختصار به آن رژیم کتو هم گفته میشود، بر پایه غذاهای پرچرب و کربوهیدرات معدود یا بدون آن است، تحقیقات نشان داده است که این رژیم فواید زیادی برای سلامتی و لاغری در مقایسه با رژیمهای کم چربی دارد.

نوشیدن آب کافی باعث میشود تا شما احساس خستگی نکنید؛ ضمن اینکه بر گوارش و غلبه بر گرسنگی نیز تاثیر میگذارد. در ابتدا رژیم اتکینز مورد انتقاد قرار گرفت، اما تحقیقات فعلی نشان می دهد که تا زمانی که میزان دریافت فیبر کافی باشد، این رژیم غذایی ایمن و مؤثر است. با توقف رژیم کتوژنیک، نفخ ممکن است اتفاق بیفتد، اما موقتی است. یکی از سؤالات متداول در رژیم گرفتن (چه رژیم کتو و چه رژیم دیگر) این است که بعد از توقف رژیم چه کنیم؟ از طرف دیگر، فنوفیبرات، که کاربرد بالینی در درمان صرع ندارد، خواص ضد صرعی در موشهای بالغ از خود نشان دادهاست که قابل مقایسه با رژیم کتوژنیک است. پدرش پس از خواندن مطلبی دربارهٔ رژیم کتوژنیک در یک کتابچهٔ راهنمای بیماران، پسرش را نزد جان فریمن در بیمارستان جانز هاپکینز برد که هنوز از این روش قدیمی برای درمان صرع استفاده میکرد.

رژیم کتوژنیک لیمومی

این رژیم شامل غذاهای گیاهی و مواد تشکیل دهنده غنی از پروتئین و / یا چربی مانند گلوتن، سویا، آجیل و روغن های گیاهی است. مجله زوم لایف در 12 تیر 1400 به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا، بهتر است از نان استفاده نکنید. به دلیل این محدودیت، بسیاری از مردم متوجه خواهند شد که نمیتوانند برای مدت طولانی روی کتو بمانند. چرا باید از رژیم کتوژنیک خارج شد؟ سعی کنید حتی برای یک وعده نیز خارج از برنامه رژیم لاغری پیش نروید زیرا یک وعده غذایی در روز حاوی مقدار کربوهیدرات بالایی است. با خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات شما از فاز کتوزیس خارج شده و به نقطه اول باز میگردید. فاز 3: تنظیم دقیق. یک رژیم غذایی دقیق پالئو مصرف غذاهای فرآوری شده، شکر، غلات، حبوبات و لبنیات را منع می کند. به منظور اطلاع و آگاهی از مقدار دقیق مصرف این مواد، بهتر است برنامههای شمارنده درشت مغذی را بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایید تا میزان مصرف آنها مشخص باشد.

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد

یک رژیم کتو توصیه میکند روزانه 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص و کمفیبر مصرف کنید. طبق گفته USDA، یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، به این معنی که میتوانید کل کربوهیدرات غذای خود را روی یک موز برنامهریزی کنید. کار خوبی که ورزش قدرتی با بدن می کند این است که هورمون هایتان را تنظیم می کند. یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. حتما شما هم اسم رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) یا کتو به گوشتان خورده است؛ اگرچه این رژیم غذایی عمدتا برای کاهش وزن و لاغری سریع استفاده میشود اما برای درمان بعضی از بیماریها مانند دیابت در کنار درمانهای پزشکی و دارو میتواند کمک کننده باشد. این بدان معناست که شما باید مصرف غذاهایی همچون سیب زمینی را کنار بگذارید و همچنین خوردن غذاهایی مانند ماکارونی که سرشار از کربوهیدرات هستند نیز به هیچ عنوان به شما توصیه نخواهند شد.

نکته مهم اینکه میشه این چربی ها رو به شکل روزانه مصرف نمود و برای پخت و پز و چاشنی ها هم به کار برد. در رژیم کتوژنیک چه مواد غذایی می توان مصرف نمود؟ اما مصرف کدام مکمل ها در رژیم کتوژنیک توصیه می شود؟ در این مطلب از زوم لایف، بهترین مکمل های غذایی مناسب برای رژیم کتوژنیک را معرفی کردهایم. در این رژیم غذایی کم کربوهیدرات، توضیح میدهیم که چه چیزی بخورید، از چه چیزی اجتناب کنید و یک نمونه برنامهی غذایی برای یک هفته را معرفی کردهایم. برای مثال با هر گرم کربوهیدرات، 4 گرم آب دریافت میکنید که میتواند باعث شود احساس کنید به سرعت یک تن وزن اضافه کردهاید؛ گرچه بیشتر آن احتمالاً احتباس آب است. کنار گذاشتن کتو به این معنی است که میتوانید از داشتن انرژی در طول تمرین لذت ببرید، به خصوص اگر برخی از بهترین میانوعدههای ریکاوری مانند شیرشکلات، اسموتیهای میوهای با پودر پروتئین و پنکیکهای تخممرغ و موز را استفاده کنید.

آلیسا توچی، مدیر تغذیه در Virtual Health Partners در شهر نیویورک میگوید: «هنگامی که رژیم کتوژنیک را کنار میگذارید، برای تثبیت وزن، شروع به کاهش تدریجی مصرف چربی کنید و در عین حال، مصرف پروتئینهای بدون چربی، سبزیجات و کربوهیدراتهای سالم مانند میوههای تازه، غلات کامل و لوبیا را افزایش دهید.» همچنین، غلات و قندهای تصفیه شده باید محدود شوند. البته این رژیم گاهی میتواند به بهبود بیماری کمک کند، به عنوان مثال گاهی این رژیم در کنار دارو برای بیماران مبتلا به دیابت تجویز میشود. نوشتن یک رژیم لاغری اصولی ( مخصوصا نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ) نیاز به داشتن علم و دانش در این زمینه داره. شاید این خوراکیھا مزه شیرین نداشته باشند اما در واقع حاوی شکر ھستند و مزه شیرین شکر در لابهلای سایر مزه ھای این خوراکیھا مخفی شده است. رژیم اتکینز بیش از 40 سال است که رایج است. برخی افراد رژیم را رها کرده و به رژیمهای سادهتری همچون «رژیم غذائی اتکینز تعدیلشده» و «رژیم غذایی با شاخص گلوکز پائین» روی میآورند، چرا که مشکلات اجرای رژیم کتوژنیک را بیش از حد میدانند.

رژیم کتوژنیک دکتر شبیر دکتر روشن ضمیر

برای اجرای موفق کتوژنیک، شما باید مواد غذایی طبیعی و ارگانیک را خریداری کنید و سپس آنها را در داخل رژیم غذایی خود بگنجانید. این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به پیشگیری از ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک کمک کرد. در زیر نظرات کارشناسان در مورد هر دسته آمده است و هر توضیحی با استفاده از علم تغذیه و پزشکی مبتنی بر شواهد رد میشود تا نشان دهد که کارشناسان کجای کار را نادیده گرفتند. بهترین راه رویارویی با این مسأله این است که از روشهای تثبیت وزن، مانند روش تثبیت وزن بعد از رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی استفاده کنید. چندین مطالعه کوچک نشان می دهد که رژیم غذایی پالئو می تواند باعث کاهش وزن، کاهش قند خون و بهبود عوامل خطر بیماری قلبی شود.

رژیم کتوژنیک و یبوست دکتر روشن ضمیر

به گفته طرفداران پالئو، بازگشت به رژیم غذایی اجداد ماقبل تاریخ سلامتی را بهبود می بخشد، زیرا گفته می شود انسان با خوردن چنین غذاهایی تکامل یافته و سازگار شده است. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که التهاب روده و معده را تعدیل کرده و جریان خون را بهبود میبخشد. کاهش کربوهیدرات ممکن است به برطرف شدن زخم معده کمک کند و علائم سندرم روده تحریک پذیر مانند نفخ، گاز، اسهال، گرفتگی و درد را کاهش دهد. رژیم صفر کربوهیدرات فاقد برخی از مواد مغذی مهم مانند ویتامین C و فیبر است. از آنجایی که رژیم کتوژنیک کل گروههای غذاهای سالم را حذف یا محدود میکند، مانند بیشتر میوهها، برخی از انواع سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و لبنیات، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نکند. در رژیم کتوژنیک برای لاغری از مصرف مواد غذایی غیرمجاز مانند غلات، حبوبات، شیرین کنندههای مصنوعی، برخی سبزیجات (مانند هویج و سیب زمینی)، خوراکیهای غنی از کربوهیدرات، غذاهای فرآوری شده، میوههای گرمسیری، چربیها و روغنهای تصفیه شده و برخی از چاشنیها و سُسها پرهیز کنید.

رژیم کتوژنیک سالم چیست

شکر:از مصرف خوراکیهای قند دار دررژیم کتو خودداری کنید. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. بسیاری از بدنسازان برای چندین دهه از رژیم غذایی کتوژنیک به عنوان آمادگی قبل از شروع عضله سازی استفاده کردهاند. قبل از اینکه بدونین آیا پودر تارتار در لیست غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو قراردارهیا نه، بهتر هستش ابتدا کمی با این پودر آشنا شید. به طور کلی در غذاهای مجاز غذاهای دریایی جزء غذاهای مجاز در این روش هستش. جالب هستش بدونین این شکلات برای سلامت قلب هم توصیه میشه.

آبجو های با کربوهیدرات پایین هم وجود دارند که می توانید استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد که این رژیم ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان پستان و دیابت نوع 2 کمک کند. پس می توان گفت نسبتا کار بیهوده ای است. 4- مواد غذایی حاصل از سویای تخمیری- اگر این گونه موادغذایی را می خورید تنها از مواد غذایی فاقد اصلاح ژنتیکی استفاده کنید و یا از محصولات سویای تخمیری مثلا ناتو، تمپه و تماری (سس سویای بدون گلوتن) و آمينو نارگيل استفاده کنید. رژیم غذایی کتوژنیک، تنها زمانی اثربخش است که از خوردن مواد غذایی غیرمجاز پرهیز کنید و برای مدتی طولانی آن را ادامه دهید. برای اینکه بتوانید در رژیم کتوژنیک برای لاغری بهتر عمل کنید، موارد زیر را مدنظر قرار دهید. اما امروزه از رژیم کتو برای کمک به بزرگسالان که از مشکلات مزمن مانند چاقی، سرطان و دیابت رنج می برند هم مورد استفاده قرار میگیرد.

رژیم کتوژنیک زیباتن البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. شواهدی موجود است که نشان میدهد نوجوانان و بزرگسالان نیز میتوانند از این رژیم غذایی بهرهمند شوند. حدود ۴۰٪ از کودکان و نوجوانان مبتلا، در مقایسه با گروه شاهد کاهش پنجاهدرصدی یا کمتر در تعداد تشنجها داشتند. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. از مصرف شیرینی، آب نبات، کیک، کلوچه، شکلات، دونات، غذاهای منجمد و غلات صبحانه خودداری کنید. 1- صبحانه را بیخیال شوید: اگر گرسنه نیستید مجبور نیستید صبحانه بخورید. از آنجا که پیشنهاد یکسانی برای همه وجود ندارد، سعی کنید به تعدادی کربوهیدرات برگردید که به شما امکان میدهد طیف وسیعتری از غذاها را بخورید تا “احساس محدودیت نداشته باشید، اما بتوانید وزن خود را حفظ کنید.” اگر مطمئن نیستید چه محدودهای برای شما مناسب است، یک متخصص تغذیه خوب پیدا کنید که بتواند به شما در رسیدن به اهداف شخصیتان کمک کند.

حجم غذا در رژیم کتوژنیک

اما استفانی مک کرچر، متخصص تغذیه و توسعهدهنده دستور غذا در The Grateful Grazer در کلرادو میگوید: «به طور کلی، تحقیقات کتوژنیک محدود است. اگر مطمئن نیستید اکنون چه اهدافی دارید یا اینکه چگونه با رژیم غذایی خود به آن اهداف برسید، باید با متخصص تغذیه مشورت کنید. پریتزکر میگوید: «ما واقعاً مطمئن نیستیم که در صورت وجود یک حالت طولانیمدت کتوز (به عنوان مثال، سالها و سالها) چه نوع عوارض سلامتی ممکن است ایجاد شود. بهعنوان مثال، یک اگناگ با نسبت ۴:۱ حاوی ۶۰ گرم از خامهٔ غلیظ ۳۶٪، ۲۵ گرم تخممرغ خام پاستوریزه، ساخارین و طعمدهندهٔ وانیل است. بدون کربوهیدرات، ماهیچهها ذخایر گلیکوژن یا سوخت ندارند و زمانی که انرژی لازم برای ورزش وجود نداشته باشد، ممکن است از دست دادن عضلات رخ دهد. علاوه بر این، تکرر ادرار و از دست دادن اجتناب ناپذیر الکترولیتها نیز باعث این علائم میشود.

مطالعه انجامشده بر زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که پس از پیروی از رژیم کتوژنیک برای ۹۰ روز، میزان هموگلوبین A1C که معیار کنترل قند خون بلندمدت است، به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد. در دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم مشکلات تغذیهای بیش از هر زمان دیگری خود را نشان میدهد. آیا سعی می کنید از غذاهای شیرین دوری کنید و آن ها را در حد اعتدال بخورید؟ البته شاید هر چند وقت یکبار آنها را بخورید. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند.

مهمترین مسأله برای ترک رژیم کتوژنیک، تثبیت وزن است!

ایده اصلی این رژیم این است که بدن خود را به کتوزیس تبدیل کنید، یعنی حالتی که در آن چربیها را میسوزاند. روند درمان سه جنبه اصلی دارد: پرهیز از عوامل فعالکننده، کنترل شدید نشانهها و پیشگیری دارویی. 2. مهمترین ویژگی رژیم غذایی کتوژنیک، کاهش قند و استفاده از چربیها به عنوان منبع اصلی انرژی است. مهمترین مسأله برای ترک رژیم کتوژنیک، تثبیت وزن است! خوب است که بتوانید طبق برنامه غذایی عمل کنید و برنامه خود را تغییر ندهید. برخی از کارشناسان میگویند رژیم کتوژنیک میتواند باعث تغییر در میل جنسی شود، علائم ترک کربوهیدرات و احتمالاً آنفولانزای کتو را ایجاد کند. هرگاه سطح اجسام کتونی در خون (و مغز) بالا برود و کتوزیس ایجاد شود، شمار حملات صرعی کاهش مییابد. رژیم غذایی کتوژنیک کاملا ساده است: یک رژیم غذایی کتوژنیک یعنی مصرف کربوهیدرات کم، در واقع این نوع رژیم غذایی به خوردن غذاهای سالم و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات کم تاکید دارد.  Th is a​rtic le was w​ritt en ᠎with t᠎he he lp  of G​SA Con te​nt  Gen​er ator  DEMO!

شواهد تجربی از مطالعات حیوانی نشان داد که مصرف رژیم غذایی غنی از قند منجر به تغییرات بیوشیمیایی مرتبط با CHD میشود، مانند افزایش تری گلیسیرید خون، افزایش چسبندگی پلاکتها و تجمع چربی در کبد. افرادی که رژیم صفر کربوهیدرات را دنبال می کنند، گوشت، ماهی، تخم مرغ و چربی های حیوانی مانند کره می خورند. میوه های مصرفی را باید از میان میوه هایی با کربوهیدرات کم انتخاب کنید. بر خلاف رژیم لوکارب عادی، این رژیم غذایی به جای مصرف گوشت های قرمز بر مصرف ماهی و به جای چربی هایی مانند کره بر روغن زیتون طبیعی تأکید دارد. اگر فقط روزهداری متناوب انجام دهد و کربوهیدراتهای زیادی مصرف کنید و غذاهای غنی از مواد مغذی نخورید، پوست، مو و ناخن های شما آسیب خواهند دید. در اینجا برخی از راه های مورد علاقه من برای خوردن نخود فرنگی در حد اعتدال وجود دارد!

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک

من شنبده بودم که توی کتو محدودیت مصرف کالری نیست و همینکه تناسب این سه گروه رعایت بشه کافیه. البته استفاده از مقدار کمی از بعضی سبزیجات ریشه ای (غیر از سیب زمینی و سیب زمینی شیرین) ممکن است خوب باشد ، اما باز هم در مصرف مراقب باشید و کربوهیدرات ها کنترل کنید. برای اکثر مردم مدت زمانی که میتوانند روی کتو بمانند، مدت زمانی است که بتوانند به نوشیدنیها و خوردنیهای روزمره «نه» بگویند. پریتزکر میگوید: «بیشتر مردم در نهایت به روشی که قبلاً غذا میخوردند، برمیگردند.» این امر مخصوصاً زمانی صادق است که برای اهداف کاهش وزن از کتو استفاده کنید. بسیاری از مردم این کار را می کنند.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 لطفا به بازدید از وب سایت ما.