حقیقت غذاهای رژیم کتوژنیک در 10 کلمه کوچک

عملکرد رژیم کتوژنیک عارضههای جانبی رژیم کتو چقدر شایع هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ است؟ هدف اصلی از این عدم تعادل در نسبت درشت مغذیها در رژیم غذایی، وادار کردن بدن به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی است. در این رژیم حدود ۵ درصد از انرژی بدن توسط کربوهیدرات ها، ۶۰ درصد چربی ها و ۳۵ درصد توسط پروتئین ها تامین می گردد. رژیم کتوژنیک درواقع برای درمان بیماریهای عصبی همچون اپیلپسی ابداع شد، اما امروزه تحقیقات ثابت کردهاند که این رژیم فواید بسیاری همچون کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح کلسترول خون را برای بدن به همراه داشته و در جلوگیری از بیماری هایی همچون بیماریهای قلبی، آلزایمر، پارکینسون، سندروم تخمدان پلیکیستیک و آسیب های مغزی موثر واقع میشود.

᠎Po᠎st w​as g enerat ed by G SA C on tent Generator Demov᠎ersion !

رژیم کتوژنیک اقتصادی

کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. رژیم کتو یا کتوژنیک روندی بسیار خوب برای کاهش وزن را دارد که در مدت زمانی مشخص علاوه بر اینکه سبب کاهش وزن میشود، سبب از بین رفتن فشار خون بالا و علاوه بر آن موجب کنترل قند خون نیز خواهد شد.

Da᠎ta was generated with G SA C ontent Gen er ator Demoversion.

نمونه رژیم تثبیت کتوژنیک

ضمن اینکه متناوب روزه بگیرید! انواع مختلفی از روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی برای 16 ساعت باقی مانده است . باید بدانید که بدن به طور معمول و طبیعی، سوختی را که برای تامین انرژی نیاز دارد، از کربوهیدراتها دریافت میکند. بدن ما گلوکز (قند) موجود در کربوهیدرات ها را به عنوان سوخت استفاده و به انرژی تبدیل می کند.

در نتیجه، بدن از چربی های موجود به عنوان سوخت و تبدیل به انرژی استفاده می کند. به این دلیل که در صورت مصرف زیاد، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند. اما در رژیم کتوژنیک به دلیل کاهش وزن بیشتر آن، این برگشت وزن محسوس است. این رژیم چگونه شما را لاغر می کند؟ این مساله می تواند منجر به افزایش وزن گردد. حتی رژیمهای کتوژنیک که برای درمان صرع در کودکان استفاده میشود بهندرت منجر به عوارض جدی میشود. بنابراین، قطع کامل کربوهیدراتها در یک دوره زمانی طولانی، میتواند منجر به عواقب جدی روحی و جسمی شود.

ولی ورزش را قطع نکنید. همچنین مصرف سدیم، پتاسیم و منیزیوم را فراموش نکنید. لذا بیش از حد چربی و روغن مصرف نکنید چرا که هیچ فایدهای ندارد. اگر بدون هیچ برنامه ریزی ، رژیم کتوژنیک را آغاز کنید قطعا موفق نخواهید شد. برای کاهش آن میتوانید از آدامسهای بدون قند یا چوب دارچین استفاده کنید. این رژیم روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش ریسک بیماری است.در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد.علاوه بر این، این نوع رژیم غذایی به قدری سیر کننده است که می توانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید .

در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کمچربی برای کاهش وزن موثر باشد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. مدت زمان استفاده از رژیم کتوژنیک در صورت لزوم بایستی توسط متخصص و با توجه به شرایط هر فرد تعیین شود. مطالعه دیگری روی 34 فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت 8 هفته از این رژیم پیروی می کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی می کردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند.

بالاخره بدن در حال کاهش وزن است و واکنش میدهد؛ مثلاً با ایجاد خستگی، بیحالی یا ریزش مو. رژیم کتوژنیک یا به اختصار «کتو» یک رژیم غذایی پرچرب با پروتئین متوسط و کم کربوهیدرات است. زمانی که شما در دوره رژیم کتو هستید، کربوهیدرات کمتری را مصرف می نمایید. به دلیل حذف شیر و ماست رخ میدهد لذا مصرف مکملهای اضافی کلسیم و ویتامین D موردنیاز است. این دو ماده منبع خوبی برای تأمین پروتئین باکیفیت هستند؛ نشان داده شده است گوشت و مرغ به حفظ توده عضلات در طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم کمک میکند.

مطالعات زیادی دراینخصوص انجام شده است بهعنوانمثال در مطالعه که افرادی که این رژیم را برای کاهش وزن به مدت ۶ ماه یا تا دو سال داشتند تحت رژیم کتوژنیک هیچ عارضه یا عوارضی گزارش نشد. در رژیم کتوژنیک چون کاهش وزن سریعتر است این موارد ممکن است شدیدتر باشد اگرچه تا حدود زیادی قابلپیشگیری است. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوزیس است. به نظر می رسد برنامه غذایی کتوژنیک یک رژیم مد روز (Fad diet) است و اخیرا بر سر زبان ها افتاده. این نسبت غالباً 60٪ چربی ، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک که به اختصار رژیم کتو هم نامیده می شود، یک برنامه غذایی پر از چربی با پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است. برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است ؟ این رژیم ایدهآلترین رژیم برای افراد ورزشکار حرفهای نیست؛ اما حتی افراد حرفهای هم ممکن است مدتی را جهت کاهش چربی و سایز این رژیم را داشته باشند. اما متأسفانه اغلب افراد رژیم کتوژنیک را صرفاً بر پایه اطلاعاتی که در فضای مجازی و گوگل به دست میآورند و حتی وقتی اقدام به تهیه رژیم از متخصص میکنند یا متخصص این امر را پیدا نمیکنند و یا بهاشتباه به افرادی شاید اعتماد میکنند که خود را متخصص و کارشناس تغذیه معرفی میکنند.

هفت مرحله راهنماها برای رژیم کتوژنیک

به طور کلی، این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن رژیم غذایی با چربی هایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. بلکه، رژیم کتوژنیک به آنها کمک کرد تا چربی بیشتری را بسوزانند. با این حال، تنها رژیم استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. بهطور کلی در این رژیم غذاهای با کربوهیدرات به شدت محدود میشوند. این رژیم به عنوان یکی از روش های لاغری توجهات زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده.

در سایر افرادی که عنوان میکنند قند خونشان افت کرده معمولاً کاهش فشارخون است که با مصرف آب و نمک بهتر میشود و سعی کنید تعداد وعدههای خود را افزایش دهید. سبزیجات (همچنین سرشار از کربوهیدرات) محدود به برگ سبزیجات (مانند کلم, چغنندر سوئیسی, اسفناج), گل کلم, کلم بروکلی, جوانه بروکسل, مارچوبه, فلفل, پیاز, سیر, قارچ, خیار, کرفس و کدو است. بعضی از بهترین غذاهای رژیم کتوژنیک عبارتند از: روغن زیتون، مارچوبه،آووکادو، تخم مرغ، فلفل سبز و گل کلم.

سوسیس و کالباس در رژیم کتوژنیک

متأسفانه در بعضی از رژیمهای کتوژنیک غیراصولی، مصرف مواد غذایی مجاز نامحدود است و بهنوعی مصرف چربی را بیخطر میدانند درصورتیکه مصرف هر چیزی بیش از نیاز بدن مضر است. بوی بددهان که اغلب بهصورت میوهای و کمی شیرین در رژیم کتوژنیک معمول است. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای همه افراد مفید باشه اما افرادی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به دیابت هستند و یا افرادی که می خواهند سلامت متابولیکشان را بهبود دهند بسیار عالی است اما برای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که می خواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند مناسب نیست.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

آیا این گفته که کتوز بسیار خطرناک است درست است؟ همچنین مهم است که مصرف پروتئین خود را تعدیل کنید. در رژیمهای غیراصولی به دلیل مصرف بیش از حد چربی و از طرفی عدم مصرف پروتئین و حتی توصیههای غیرکارشناسی از قبیل توصیه به عدم ورزش یا فستینگهای طولانی اغلب افراد دچار ازدستدادن عضله و شلشدن بدن میشوند. حتی در هفته اول هم شاهد کاهش وزن چشمگیر خود خواهید بود. کربوهیدرات مصرفی شما هم کمتر از ۵۰ گرم خواهد بود. این مطالعه شامل شرکت کنندگان دچار اضافه وزن (متوسط توده بدنی بالاتر از۳۴) بود که سطوح قند خون بالا داشتند ولی هنوز مبتلا به دیابت نشده بودند.

این رژیم شامل دوره هایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است ، مانند ۵ روز کتوژنیک و به دنبال آن ۲ روز با رژیم با کربوهیدرات بالا. میزان پروتئین بالاتر از 35% از کل مواد غذایی رژیم می تواند مشکلساز باشد. در واقع با رهاکردن هر رژیم کاهش وزنی و بازگشت به روش قبل، وزن برمیگردد. این یک رژیم غذایی کاملاً کم کربوهیدرات نسبتاً استاندارد اما با تأکید بیشتر بر غذاهای کامل و غیر فرآوری شده است.

{رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت|رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان نی نی سایت|جلوگیری از ریزش مو در رژیم کتوژنیک|برای {خنده|چورتل|خنده|خنده|اسنیکر|اسنیگر|خرخر}: رژیم کتوژنیک {آیا نیست|فقط نیست|هست نیست|فقط نیست|نباید|نخواهم شد همانگونه که می‌خواهید بی‌ضرر باشید {ممکن است|می|احتمالا} {فکر کنید|فرض کنید|فرض کنید}. {نگاهی به|ببینید} این نمونه های {عالی|خوب}|چیزهایی که باید درباره رژیم کتوژنیک بدانید|{اینجا|این است|این است} {یک سریع|سریع} {راه|رویکرد|روش|وسیله|روش} {برای حل|حل|حل کردن} {یک مشکل|یک مشکل} با رژیم کتوژنیک}

در حقیقت رژیم کتوژنیک فقط یکسری باید نبایدها، رعایت یک هرم غذایی و مصرف مکمل نیست؛ بلکه همانطور که پیشتر عنوان شد این رژیم یک رژیم تخصصی است. رژیم کتوژنیک یکی از بهترین راه های کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. جهت حفظ و بازسازی عضلات مصرف دریافت میزان مناسب پروتئین و ورزش ضروری است. در این رژیم بدن شما چربی (کالری) را مصرف میکند که به جای کربوهیدرات که منبع اولیه و اصلی سوخت و ساز بدن میباشد، فقط چربی بسوزاند.