چگونه نمایش رژیم کتوژنیک برای لاغری به موفقیت

خوردن غذاهای تصفیه شده با کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، ماکارونی، برنج و شیرینی ها می تواند شما را از حالت کتوژنیک خارج کرده و باعث شود بیشتر از کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید. با این رژیم ذخیره کربوهیدرات از بین می رود و بدن وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز میشود، یعنی بدن جای مصرف کربوهیدرات برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی استفاده می کند. هنگامی که فرد برای لاغری از رژیم کتوژنیک پیروی می کند، باید مصرف کربوهیدرات را محدود کند، کم کم ذخایر کربوهیدرات در بدن تمام می شود و بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود به سراغ چربی ها می رود و آن ها را به شکل کتون در می آورد.

رژیم کتوژنیک پلاس

اگرچه احتمالاً قبلاً حدس زده اید چیپس سیب زمینی از میان انتخاب های رژیم کتوژنیک کنار می رود ! چیپس سیب زمینی به عنوان یک غذای کتوژنیک به حساب نمی آید. یک وعده یک اونسی از چیپس (تقریباً 22 ورقه ی چیپس) حدود 14 گرم کربوهیدر خالص دارد. روغن زیتون خواص خیلی زیادی دارد. به جای آن از روغن زیتون خالص استفاده می کند. بدن در حالت عادی برای سوخت ساز و متابولیسم خود از کربوهیدرات ها استفاده میکند،آن به گلوگز تبدیل کرده و انرژی مورد نیاز خود را تامین میکند. This a rticle has been  done wi th the help of GSA Content​ Gen er ator ​DE​MO!

همچنین به خاطر داشته باشید که رژیم کتو به دنبال داشتن چربی بالا است تا انرژی بدن شما را تامین کند. رژیم کتوژنیک هدفمند برای بدنسازان مناسب است، چون با داشتن فعالیت کربوهیدرات را به راحتی می سوزانند. اما شیر و شکلات سفید به دلیل داشتن قند زیاد برای رژیم کتوژنیک مناسب نیستند. سرطان: رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. در مورد این کربوهیدرات ها باید گفت که در طی فعالیت ورزشی سوزانده می شوند.

رژیم کتوژنیک و کیسه صفرا

فعالیت های معمولی مانند دراز و نشست، شنای سوئدی و … پس با توجه به این که در این رژیم غذایی، مصرف موادی مانند کربوهیدرات ها و قند بسیار ناچیز است. علاوه بر این، رژیم کتو به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطوح تریگلیسیرید نیز منجر میشود. این نوع رژیم شامل گزینههایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد میشود. رژیم هایی که در آن به سرعت وزن کاهش می یابد، چربی ها را از بین نمی برند . امروزه مارگارین از روغن هایی مانند سویا، نخل یا هسته خرما تهیه می شود که در رژیم کتو توصیه نمی شود. من همیشه در زمان رژیم گرفتن احساس گرسنگی داشتم اما با تکنیک هایی که در پکیج گفته شده بدون احساس گرسنگی تونستم لاغر شوم و سختی نکشم.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

تیامین، فولات،کلسیم،آهن،پتاسیم و منیزیم به طور معمول در رژیم های کم کربوهیدرات ناکافی هستند. یک سیب زمینی شیرین متوسط حدود 20 گرم کربوهیدرات دارد. کتوژنیک، یک برنامه غذایی با چربی بالا؛ کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط است که موجب کاهش وزن سریع در فرد می شود. پروتئین آبپنیر: میتوانید نصف ملاقه پروتئین آبپنیر را به میلکشیک یا ماست اضافه کنید تا مصرف پروتئین روزانهتان افزایش یابد. پنیر، مرغ، تخممرغ و ماست نیز بخشی از رژیم غذایی در حد اعتدال هستند.

نمونه رژیم کتوژنیک فرشته

رژیم کتوژنیک 216

اگر عاشق نوشابه هستید باید آن را کاملاً از رژیم غذایی خود خارج کنید. اما در حات عادی بدن سوخت خود را کربوهیدراتهای ساده و گلوکز تامین میکند. به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر می گیرد – این فرایند کتوزیس ketosis نامیده می شود. کافئین: کافئین می تواند برای انرژی ، کاهش چربی و عملکرد بهتر فوایدی داشته باشد. بنابراین بدن یک انسان طبیعی ترجیح میده انرژی خودش رو خیلی سریع و راحت از طریق کربوهیدرات ها یا همون فرآورده های قندی بدست بیاره.

رژیم کتوژنیک اقتصادی

بنابراین گزینه های پرچرب انتخاب بهتری هستند. بنابراین باید یک روش اصولی دیگر مانند عمل جراحی لاغری باشد که بتواند به صورت ایمن و عمل های زیر گزینه های جراحی لاغری برای کاهش وزن موثر هستند که توسط یک جراح لاغری انجام داده می شوند. روش های زیر بهترین راه کارها برای کمک به کاهش وزن در افراد چاق است و در ترکیب با هم می توانند در مدت زمان بسیار اندک و در بهترین و ایمن ترین حالت وزن افراد چاق را کم کنند. لازم به ذکر است که زیاده روی در خوردن میان وعدذه و نوشیدنیها هم میتواند باعث افزایش وزن شود.

خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد. به این ترتیب اگر اخیراً کاسه ای از نخود فرنگی را خورده اید احساس بدی نکنید. نخود فرنگی جزو سبزیجات نشاسته ای می باشد که حاوی مقادیر بیشتری از کربوهیدرات در مقایسه با سبزیجات غیر نشاسته ای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز است. از این رژیم برای اولین بار به منظور درمان صرع به خصوص در کودکانی که مبتلا به صرع غیر قابل کنترل با دارو بودند، مورد استفاده قرار گرفت.

مزایای مختلف رژیم کتوژنیک چیست؟

مورد دیگر این است که کالری مورد نیاز برای سوخت و ساز چربی و پروتئین در بدن بالا است. بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو چیست؟ مزایای مختلف رژیم کتوژنیک چیست؟ این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی به جای آن است. و با اینکه میزان چربی بدن ما را نیز به صورت حدودی مشخص می کند اما نحوه توزیع چربی ها را نشان نمی دهد و همچنین تمایزی بین چربی و عضله قائل نیست.

این شاخص تنها مشخص می کند که آیا شما در محدوده وزنی سالم هستید یا خیر. شاخص توده بدنی تنها یک معیار ساده و سطحی است و فقط وضعیت وزنی ما را نشان میدهد. با این حال افرادی که از نظر وزنی بسیار لاغر یا بسیار چاق هستند بهتر است که با جدیت بیشتری به دنبال محاسبه این شاخص باشند. با محاسبه آنلاین شاخص توده بدنی خود در محاسبه گر ما میزان وزنی که باید از دست دهید به شما اعلام خواهد شد. اگر میخواهید از شیرین کننده در دستور غذایی خود استفاده کنید. نوشیدن نوشابه در رژیم کتوژنیک ممکن نیست اما آب گازدار شیرین نشده مشکلی ایجاد نمی کند.

رژیم کتو فواید زیادی به همراه دارد که در بهبودی برخی از بیماری ها و جلوگیری از بروز برخی دیگر موثر است و فرد به هدف اصلی خود یعنی کاهش وزن می رسد. چگونه شاخص توده بدنی خود را کاهش دهیم؟ کمبود خواب از جمله عوامل افزایش وزن و چاقی است و کسانی که می خواهند به کاهش عدد به دست آمده در محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی خود اقدام کنند باید حتما خواب کافی داشته باشند. با کمک سن و وزن فرزند خود ببینید که شاخص توده بدنی او در چه محدوده ای قرار دارد و آیا وزن ایده آلی دارد یا خیر.

خیر، BMI نمی تواند مشخص کند که شما چقدر چربی دارید و این چربی ها در کجا و به چه صورت قرار داشته یا پخش شده است. در سمت راست هر جدول یک ستون است که وزن را نشان می دهد و در خط افی پایین نیز سن کودک از ۲ تا ۲۰ مشخص است. رژیم کتو اغلب تغییر شدید عادات غذایی را نشان می دهد. این رژیم برای افراد مبتلا به صرع در سال 1920 میلادی در مرکز پزشکی جان هاپکینز طراحی شد. استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند.

در صدر این لیست باید بدانید که متأسفانه این رژیم سرشار از چربی اشباعشده است. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد. استفاده از این رژیم برای خانم ها هیچ مشکلی نداره. گل کلم یک محصول خوب جایگزین سیب زمینی های شیرین است زیرا اغلب به عنوان جایگزینی برای سایر غذاهای نشاسته ای نیز استفاده می شود (می توانید آن ها را با روغن زیتون و سیر پوره کنید). کتون ها بعنوان منبع سوخت در بدن، به ویژه برای مغز، استفاده میشوند؛ زیرا مغز ما مستقیما قادر به استفاده از چربی نیست.

این افراد احتمالا به تنهایی قادر به کاهش وزن و لاغر شدن نیستند و به کمک متخصصان تغذیه و جراحان لاغری نیاز دارند. با افزایش سطح تولید کتون ها، زمینه برای به وجود آمدن شرایطی که باعث اسیدی شدن خون میشود، مهیا میشود، اما بدن برای جلوگیری با این خطر میبایست مقدار این اسید را کاهش دهد. برای مطمئن شدن از پخته شدن کیک کتوژنیک، یک خلال دندان بردارین و اون رو درون کیک فرو کنین. نوشیدنی های گرم کافئین دارد (نه به مقدار زیاد) مانند قهوه و چای، بدون قند، از جمله نوشیدنی های خوب در رژیم کتوژنیک برای لاغری هستند.

4) هزینه رژیم کتوژنیک چقدره؟ رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم به شما اجازه میدهد در دورههای تمرینات شدید و سنگین، کربوهیدرات را اضافه کنید. یعنی باید ابتدا بدانید که برای چه هدفی می خواهید رژیم بگیرید. چه کسانی باید شاخص توده بدنی خود را اندازه گیری کنند؟ پزشک خود را از برنامه غذایی خود مطلع کنید تا در انتخابها شمارا راهنمایی کند. برای تاثیر گذار بودن این رژیم باید مواد غذایی با برنامه ریزی خاصی که تعیین شده مصرف شود و تناسب بین چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات به خوبی رعایت شود. این رژیم غذایی بر اساس غذاهای سنتی کشورهای مدیترانه ای (در اوایل قرن بیستم) ساخته شده است.

جو در رژیم کتوژنیک

خیر یکسان نیست. برای اندازه گیری BMI کودکان از یک سری چارت بر اساس جنسیت استفاده می شود و برای بزرگسالان از فرمول معمولی. یک رژیم کتوژنیک(کتو) شامل کاهش کربوهیدرات به اندازه ایست که وضعیت متابولیکی ای به نام کتوز رخ دهد. کره انتخاب خوبی برای رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید. سس مایونز غنی از چربی یا سس خردل نیز گزینه های خوبی هستند. آجیل ها دارای کربوهیدرات هستند، اما همچنین منبع خوبی از فیبر نیز می باشند که همین باعث کاهش تعداد کربوهیدرات های خالص آن ها می شود. مطالعات ثابت کرده است که بی دلیل نیست، گردو دارای بافت و شکلی شبیه به مغز است.

Po​st was c᠎reated by GSA Con​tent Ge ne ra᠎tor DEMO.

رژیم کتوژنیک کتاب

ورزش کردن به تنهایی نمی تواند به کاهش بی ام آی کمک کند. ورزش کردن از مهمترین اصول لاغری و کاهش وزن است که همه باید به آن توجه کنیم. پیاز را نگینی کنید و تفت دهید تا تا نرم شود اما قهوه ای نشود، سیر را له کنید و به پیاز اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید، آب مرغ را قبل از اضافه کردن بقیه سبزیجات و ادویه جات گرم کنید تا به جوش آید، سبزیجات و ادویه جات را به سیر و پیاز اضافه کنید و آن ها را داخل آب مرغ بریزید، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا سبزیجات نرم شوند سپس آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند. بهترین رژیم لاغری دنیا برای رسیدن به اندامی متناسب چه رژیمی است؟ چه کسانی نمی توانند از این رژیم استفاده کنند؟ رژیم کتوژنیک یکی از موثر ترین رژیم های لاغری برای کاهش وزن است، اما باید برای استفاده از آن شرایط و هدف فرد را در نظر گرفت. در شرایط گرسنگی یا وقتی کربوهیدرات کمی خورده می شود، بدن ابتدا از گلوکز کبد استفاده می کند و به طور موقت ماهیچه ها را برای تولید قند تجزیه می کند.

رژیم کتوژنیک دکتر زهرا احمدی

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ لطفا به بازدید از وب سایت ما.