یک راهنما به رژیم غذایی کتوژنیک در هر سنی

معمولا مخاطبین رژیم کتوژنیک اشتباها تصور می کنند که این همان رژیم اتکینز است. برخلاف چیزی که عامه مردم تصور میکنن این مصرف بالای چربی نیست که باعث کبد چرب میشه. وقتی کربوهیدرات بسیار کمی در رژیم غذایی مصرف شود ، کبد وارد مسیری می شود که از چربی ، کتون تولید می کند. مطالعه و مروری بر روی پژوهشهای مرتبط با رژیم غذایی و دیابت انجام داد. در یک مطالعه در مورد نوروبلاستوما، سرطانی که معمولاً کودکان را مبتلا می کند، رژیم کتوژنیک رشد تومور و بقای طولانی مدت افراد مورد مطالعه را به طور قابل توجهی کاهش داد. ​This po st h as been done by GSA C on tent  G​ener᠎at or ​DEMO.

در مطالعه دیگری که روی 21 نفر از افراد دیابتی صورت گرفت مشاهده شد 7 نفر از این افراد پس از گرفتن رژیم غذایی کتوژنیک به طور کامل مصرف دارو را متوقف کردند. با آنکه اطلاعات موجود دربارهٔ این رژیم از تعداد کمی بیمار (۱۲۶ کودک و بزرگسال از ۱۱ مطالعه در پنج مرکز درمانی) بدست آمدهاست، اما نتایج نهایی گزارششده در ۲۰۰۹ میلادی، به نحو مطلوبی، قابل مقایسه با رژیم سنتی کتوژنیک است. در این مرکز مشاورین تغذیه با بررسی توده بدنی و اطلاعاتی که از طریق آنالیز بدن بدست می آید بهترین رژیم غذایی را برای شما تدوین خواهند کرد.

جایگزین قند در رژیم کتوژنیک

در سال ۱۹۲۱ پزشکی در مرکز پزشکی مایو به نام دکتر وایلدر رژیمی برای بیماران صرعی ایجاد نمود که تغییرات بیوشیمیایی در حالت گرسنگی و روزه داری را شبیه سازی نمود؛ شامل کتوز، اسیدوز و کمآبی.رژیم در هر روز ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات، یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن بدن و مابقی انرژی را از محل چربی تامین می کرد. هر دو رژیم اخیر، در بسیاری از مراکزی که ارائهدهندهٔ برنامههای رژیمی کلاسیک کتوژنیک هستند، عرضه میشود و در برخی مراکز، رژیم اصلی و عمدهٔ ارائهشونده به نوجوانان مبتلاست.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

بود، رژیم کلاسیک کتوژنیک را فرمولبندی و تنظیم کرد. ما شاهد تعداد فزاینده ای از مطالعات بالینی هستیم که رژیم کتوژنیک را به عنوان یک درمان کمکی در درمان سرطان ارزیابی می کنند، چه به تنهایی و چه در ترکیب با درمان کلاسیک. یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. بدنسازان و سایر ورزشکاران از این رژیم برای به حداکثر رساندن کاهش چربی و در عین حال ایجاد توده بدون چربی استفاده می کنند. در حقیقت عمل به قوانین رژیم کتو که سرشار از مصرف منابع چربی سالم و مقادیر کافی پروتئین است، بسیار آسانتر از سایر رژیمهای غذایی است. Art icle w​as created by GSA Content᠎ Gener​at or D em​oversion!

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

تنها میوهها و سبزیجاتی که حاوی مقادیر اندک قند هستند، قابل تجویزند و طبعاً شامل موز، سیبزمینی، نخود فرنگی و ذرت نمیگردد. همانطور که در بالا ذکر شد، کربوهیدراتهای بسیار کمی با شاخص گلیسمی پایین، مقادیر متوسط پروتئین و دوز ثابت چربی، البته موارد خوب هستند. این الگوی غذا خوردن دارای کربوهیدرات کم تر و از نظر پروتئین غنی تر از رژیم غذایی معمولی است. رژیم کتوژنیک یک برنامه رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که برای مبتلایان به صرع یا تشنج طراحی شده است. کافیه جلسه مشاوره خودت رو رزرو کنی تا ظرف 3 ماه آینده یک بار برای همیشه وزن کم کنی!

برای دسترسی آسون به هر بخش از مقاله کافیه روی تیتر مورد نظرتون در فهرست زیر کلیک کنید. کودک باید تمامی غذای خود را بهطور کامل (و نه نصفهنیمه) بخورد و نمیتواند غذای بیشتری در هر وعده دریافت کند. در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. در این بخش لیست کاملی از غذاهایی که مجاز به مصرف اونها در رژیم غذایی کتوژنیک نیستین قرار داده شده. با این کار میتوانید روند لاغری را تسریع ببخشید و در کوتاهترین زمان به وزن ایدهال برسید. اخیرا در میان رژیمهای غذایی مختلف، رژیم کتوژنیک برای لاغری بسیار شهرت یافته است.

در اینگونه مطالعات (که به آن «مطالعهٔ همگروهی گذشتهنگر» میگویند) اغلب یک گروه از بیماران که اخیراً توسط پزشک درمان شدهاند را با گروه دیگری از بیماران مشابه که تنها رژیم غذایی را بهدرستی رعایت کردهاند مورد مقایسه قرار میدهند. مطمئناً رژیم کتوژنیک نباید یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باشد، بنابراین نباید انجام کارهای خطرناک را خودتان توصیه کرد، که علاوه بر این، بدون اشکال نیست. شما می توانید برای کنترل گرسنگی خود به مقدار متعادلی است پروتئین ها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی را باید به مقدار متعادل بخورید تا قند خون شما اثر نگذارد.

رژیم کتوژنیک برنامه

بهترین و موثرترین نوشیدنی آب است که باید به صورت فراوان و در زمان های مختلف روز استفاده کنید. میزان اضافه وزن بالای شما اهمیتی ندارد چرا که در صورت کاهش مقداری از وزنتان، قند خون شما بهطور معناداری کاهش پیدا میکند. به همین دلیل است که پس از شروع رژیم کتو ، اکثر افراد تقریباً بلافاصله متوجه کاهش قند خون خود می شوند. در یک برنامه غذایی کتوژنیک، بسیاری از افراد کاهش کلسترول ، کاهش تری گلیسیرید و افزایش HDL را تجربه می کنند. یک رژیم غذایی با با کربوهیدرات را به رژیم چربی و چربی سوزی تبدیل کنند.

هنگامی که از غذاهای کم قند خون استفاده می کنید، هنوز یک افزایش طبیعی در قند خون وجود دارد، اما تغییرات سطح بالا و پایین گلوکز در رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا را تجربه نخواهید کرد. یک فنجان کلم بروکلی خرد شده حدود شش کربوهیدرات دارد. طبق CKD، شما روزهای رژیم کتوژنیک را با روزهای پر کربوهیدرات که به عنوان “بارگذاری کربوهیدرات” نیز شناخته می شود متناوب می کنید. این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند.

اما چون روزه داری برای یک مدت طولانی در این بیماران قابل اجرا نبود، رژیم کتوژنیک به تقلید از همان اثرات مفید روزه داری مطرح شد. کاهش عالی، یک کاهش ۹۰ تا ۹۹ درصدی است. در حقیقت ، تأثیرات آنی و بسیار سریع است. اگرچه برخی از افراد ممکن است در یک رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول را ببینند، اما این کاهش سریع وزن، چه وزن آب چه چربی بدن، می تواند منجر به افزایش موقتی و کوتاه مدت کلسترول LDL شود. لطفا نسنجیده عمل نکنید و قبل از تهیه هر دارو، مکمل و یا رژیم غذایی، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

البته ذکر این نکته مهم است که در هر رژیم کاهش وزنی بخصوص کاهش وزن سریع کمی خستگی و بی حالی و حتی عوارضی چون یبوست و ریزش مو وجود دارد که این واکنش طبیعی بدن به کاهش وزن است. این نوع از رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن کمی دارند، توصیه میشود. وعده های غذایی بعد از ورزش باید دارای پروتئین زیاد و چربی کمی باشند. اگر نمی دانید کدام مواد غذایی را می توانید بخورید، باید در منابع معتبری مانند Google به جستجوی آن ها بپردازید.

حبوبات رژیم کتوژنیک

این شامل 1 یا 2 وعده تخم مرغ، ماهی یا گوشت با حداکثر 4 قاشق غذاخوری کره، روغن، آووکادو، خامه غلیظ، همراه با 1 تا 2 فنجان سبزیجات غیرنشاسته ای، مانند سبزیجات برگ دار، خیار یا گل کلم بود. نا گفته نماند که امروزه متخصصان تغذیه و بسیاری از بزرگان علم طب و رژیم های لاغری این رژیم را به بیماران خود توصیه میکنند، چون بسیار ساده و سنتی بوده و فقط ملزم به این مسئله است که چه موقع بخورید و چه موقع نخورید. اگر چنین است، چه میزان ورزش مناسب است؟ این به اولویت و نوع ورزش شما بستگی دارد.

حقایق اساسی انواع رژیم های کتوژنیک

انواع رژیم های کتوژنیک افزایش تمایل به مصرف غذاهای آماده ونیمه آماده، روی برگردانی از ورزش های روزانه و مداوم باعث می شود علاوه بر داشتن یک اندام نامتناسب سلامتی جسمانی نیز به خطر افتد. این تمرین میتواند مقدار زیادی کالری را در یک دوره کوتاه زمانی بسوزاند. دیگر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات هم ممکن است ادعا کنند رژیم کتو هستند؛ اما این ادعا به این شرط پذیرفته است که شامل کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز و فقط مقدار متوسطی پروتئین شوند (پروتئین میتواند در چربیسوزی اختلال ایجاد کند)، در غیر این صورت شما را وارد فاز چربیسوزی نخواهند کرد.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. 1. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین به میزان متوسط و چربی در اندازه بالا مصرف میشود. به طور معمول حاوی 75٪ چربی، %20 و پروتئین و %5 کربوهیدرات است.

واضح است که چربی ها سیرکننده تر هستند (احساس رضایت بیشتری به شما می دهند) زیرا انرژی شما در هر گرم همان پروتئین و کربوهیدرات ها را با هم تأمین می کند! اما اکنون با پیشرفت علوم پزشکی و تغذیه رژیم های گوناگونی ابداع شده اند که در پس هر کدام هدف و غایتی ترسیم شده است. مدت زمان استفاده از رژیم کتوژنیک در صورت لزوم بایستی توسط متخصص و با توجه به شرایط هر فرد تعیین هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ شود.

رژیم کتوژنیک سایت

مصرف مایعات در طول انواع رژیمهای غذایی از چروک شدن پوست و لاغر شدن صورت جلوگیری میکند. اما در برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری با بالا بودن چربی سالم از احساس ضعف جلوگیری می کند کبد چرب می تواند عامل وراثتی داشته باشد و یا به دلیل مصرف سیگار. این باعث میشود کبد تولید کتون را افزایش دهد تا اطمینان حاصل شود که میتواند انرژی کافی برای مغز فراهم کند. گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد.

رژیم کتوژنیک و نداشتن کیسه صفرا

حبوبات رژیم کتوژنیک کربوهیدرات در آغاز محدود به ۱۰ گرم در روز در کودکان و ۲۰ گرم در روز در بالغین است و بر حسب میزان کنترل تشنجها، تحملپذیری بیمار و محدودیتهای دیگر، ظرف یکماه تا ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز افزایش داده میشود. ثابت شده که رژیم کتوژنیک در برخی سندرمهای تشنجی، فایده و اثرگذاری خاصی دارد و باید زودتر آغاز شود. پس باید حتماً در انتخاب نوشیدنی ها حساسیت بیشتری به خرج دهید. بنابراین بدن یک انسان طبیعی ترجیح میده انرژی خودش رو خیلی سریع و راحت از طریق کربوهیدرات ها یا همون فرآورده های قندی بدست بیاره.