وب سایت قابل توجه – رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند تا به آنجا بروید

عملکرد رژیم کتوژنیک بهلحاظ نظری، هیچگونه محدودیت جغرافیایی در استفاده از رژیم کتوژنیک وجود ندارد و این رژیم، ارزانتر از داروهای هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ ضد صرع است. با آنکه رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز هم، اندکی گرانتر از رژیم غذایی معمولی است، اما در صورت موفقیت این رژیم غذایی در درمان بیمار، این اختلاف قیمت، از طریق حذف هزینهٔ خرید داروهای ضد صرع جبران میشود. اول اینکه در مدت زمان کوتاهی بدن به صورت خودکار حجم بالایی از چربی های خودش رو میسوزونه. به بیماری صرع میپردازد و زمان نگارش آن به حوالی سال ۴۰۰ پیش از میلاد مسیح بازمیگردد.

اکثر ورزشکاران با رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی به راحتی کنار میآیند و سال ها آن را ادامه میدهند. در میان مزایایی که اکثر افراد، حتی توسط برخی از افراد مشهور که اعلام کردهاند این رژیم غذایی را اتخاذ کردهاند، به رسمیت شناخته شدهاند، این امکان وجود دارد که نه تنها وزن، بلکه چربیهای موضعی، سوزاندن تجمعات و اضافه وزن را نیز از دست بدهند. با این حال، آنچه برای یک فرد موثر است امکان دارد برای دیگری کارساز نباشد.

رژیم کتوژنیک لیمومی

رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری بهنظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است! مباحث بحث برانگیز مربوط به رژیم غذایی کم کربوهیدرات و مصرف آن ها شامل چربی های اشباع، کلسترول، غلات کامل، گوشت قرمز و محدود کردن کالری برای کاهش وزن است. انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود.

رژیم کتوژنیک و پریودی

در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید. و نتیجه گرفت که یکسوم از این بیماران کاهش عالی در تعداد تشنجها و نیمی از آنها کاهش قابلقبول و خوبی در آنها داشتند. نتایج کوتاهمدت رژیم LGIT نشان میدهد که دستکم ظرف یک ماه، تقریباً نیمی از بیماران شاهد کاهش بیش از ۵۰٪ از تشنجهایشان هستند و نتایج کلی در درازمدت مشابه رژیم کلاسیک کتوژنیک است. طبق تحقیق دیگه ای که محققین روی یک دسته از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام دادن، متوج شدن که 7 نفر از 21 داوطلب تونستن در نهایت به نقطه ای برسن که دیگه به هیچ دارویی برای کنترل دیابت نیاز نداشته باشن.

الکل و رژیم کتوژنیک

بررسی هایی که بر روی این رژیم غذایی انجام شده است نشان دهنده آن است که این رژیم باعث کاهش چربی های شکم شده، علاوه بر آن تاثیر فوق العاده ای بر روی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و همچنین اختلالات شناختی دارد. خوردن آجیل با کاهش خطر بیماری از جمله بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. شکلات تلخ منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاوانول ها است. آنها همچنین دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم و ویتامین های B هستند.

بیمارستان جانز هاپکینز امروزه به بیماران مکملهای پتاسیم سیترات میدهد که احتمال سنگهای کلیوی را ۷ برابر کم میکند. برخی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک عبارتند از یبوست، بالا رفتن کلسترول، کاهش سرعت رشد و سنگهای کلیوی. گیاهانی که روی خاک رشد می کنند شامل؛ اسفناج، کاهو، مارچوبه، آووکادو، زیتون، گوجه فرنگی، بادنجان، کدو سبز، خیار، کلم، گل کلم، کلم کالی، بروکلی، فلفل دلمه ای های رنگی، کلم بروکسل و لوبیا سبز. همچنین گیاهانی که در زیر خاک رشد می کنند؛ هویج، پیاز، چغندر، شقاقل، شلغم زرد، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین. که از اسیدهای چرب با زنجیرههای کربنی کوتاهتر ساخته شدهاند، ویژگی کتوژنیک بیشتری دارند.

رژیم نیمه کتوژنیک

هم زیتون و هم روغن زیتون انتخاب خوبی برای رژیم کتو هستند، زیرا فواید سلامتی یکسانی دارند و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارند. نکته ای که وجود داره این هست که اگر قصد استفاده از این مکمل رو در رژیم لاغری خودتون دارین حتما باید ورزش هم در کنار رژیم و مصرف این مکمل باشه. ما با توجه به اینکه خیلی از مردم در حال حاضر شرایط اقتصادی مناسبی ندارن، رژیم Z217 رو بر اساس بیس و پایه ی غذاهای روتین ایرانی که سر سفره هر کسی پیدا میشه تنظیم کردیم. با توجه به مشکلات مالی و مسائل اقتصادی که برای خیلی از افراد در ایران وجود داره، میشه برنامه غذایی کتوژنیک رو با غذاهای ایرانی و روزمره تنظیم کرد.

برای اینکه بتوانید رژیم غذایی مناسب خودتان را داشته باشید، باید لیست غذاهای مجاز و غیرمجاز کتوژنیک را بشناسید و با توجه به شرایط جسمانی و مالی خودتان، وعدههای غذایی را مشخص کند. کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک برنامه غذایی با چربی بالا؛ رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زمانی که کربوهیدرات ها برای مدت طولانی (یعنی ۲-۷ روز) محدود شوند، در نهایت وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز تغذیه ای می شویم.

رژیم غذای کتوژنیک

یعنی شما چربی سالم (چربیهای اشباع نشده) میخورید تا چربی بسوزانید. رژیم کتو پرچرب و کم کربوهیدرات برای اولین بار در دهه 1920 برای کمک به کودکان مستعد تشنج مورد مطالعه و توسعه قرار گرفت، زیرا بدن را به حالت کتوز یا حالت ناشتا قرار میدهد، یعنی به جای قند، چربی موجود را به انرژی تبدیل میکند. در رژیم کتوژنیک بدن به جای استفاده از قند ها، از چربی ها برای تامین انرژی استفاده میکند و چربی ها برای استفاده به عنوان منبع انرژی در مغز مورد استفاده قرار میگیرند. از آنجایی که در رژیم کلاسیک کتوژنیک میزان قند بسیار اندک است، والدین نمیتوانستند غذاهای خوشطعم و دلپذیر برای کودکانشان درست کنند.

در نهایت، لازم است والدین کودک و همهٔ کسانی که به نحوی از کودک مراقبت میکنند، آموزشهای لازم را در مورد جنبههای مختلف رژیم کتوژنیک گذرانده باشند تا بتوان تا حد امکان، این رژیم را با خطر کمتری اجرا کرد. رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز، پیچیدگی کمتری – چه بهلحاظ تهیهٔ غذا و چه بهلحاظِ توضیح آن به والدین – داراست و نیاز کمتری نیز به نظارت و حمایت متخصص تغذیه دارد. بهجای افزایش تدریجی میزان غذا در سه روز اول، برخی مراکز درمانی، اندازهٔ غذا را ثابت نگه میدارند، اما نسبت کتوژنیک را از ۲:۱ به ۴:۱ تغییر میدهند.  C onte nt has  be en created by G SA Conte nt Gen᠎er᠎ator DEMO᠎!

رژیم کتوژنیک 216

افزایش ریزش مو در چند ماه اول رژیم کتوژنیک امری طبیعی است و معمولا بعد از کذشت مدتی بهبود پیدا می کند. نشان داده شده که رژیم کتوژنیک در موشهای صحرایی خواص آنتی اپیلپتوژنز ازخود بروز دادهاست. پس میتوان گفت که رژیم کتوژنیک لاغری یک برنامه غذایی محدود کننده است و شما نمی توانید ه نوع غذا را نوش جان کنید. خوراکیهای هر یک از این چهار گروه را به منظور تنوع غذایی، میتوان به راحتی و بدون نیاز به محاسبهٔ مجدد، جابجا کرد. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردنش میبایست از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالاست (مثلاً میوهها و سبزیجات نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد.

و علت این سطح ثابت قند، آن است که محتوای چربی زیادتر در غذا، باعث میشود که جذب معدود کربوهیدراتهای آن، کمتر شود. ممکن است به یاری یک «مددکار اجتماعی طبی» جهت همکاری با خانوادهٔ بیمار و همچنین یک داروساز جهت رایزنی و توصیهٔ محتوای کربوهیدرات داروهایی که بیمار مصرف میکند، نیز نیاز باشد. آجیل و مغز یک غذای سالم، پرچرب و کم کربوهیدرات هستند. اگر این مطلب رو به صورت کامل مطالعه کرده باشین، قطعا با قسمتی که در مورد مقایسه رژیم کتوژنیک با رژیم کم چربی و کم کالری صحبت شده بود، برخورد کردین. هیچ اجازهای برای ارائه رژیم ندارند و در صورت تخلف و ارائه رژیمهای غذایی با متخلفان و افراد غیرمتخصص برخورد خواهد شد.

با اینهمه تمام این موارد هنوز به صورت قطعی ثابت نشدهاند و از نظر علمی و پزشکی نیاز به بررسی بیشتر دارند. رژیم کتوژنیک در درمان تشنجها و برخی از علائم دیگر اینگونه بیماریها سودمند است و از موارد مطلقاً ضروری تجویز آن است. در آن سال، اچ. ۱۰٪ آنها پس از چند سال، همچنان رژیم را ادامه دادند. زیرا بدن آنها برای عضله سازی نیاز به پروتئین کافی دارد. دلایل بروز صرع گوناگون است، برخی از آنها در دستهٔ سندرمهای صرعی جای دارند که اغلب در دوران کودکی آغاز میشوند.

ثابت شده که رژیم کتوژنیک در برخی سندرمهای تشنجی، فایده و تأثیرگذاری خاصی دارد و باید زودتر آغاز شود. دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی معتبر با شماره نظام پزشکی ت-۷۳۳۵ میباشند که بطور قانونی و علمی رژیم تجویز میکنند. این رژیم با تحمیل گرسنگی طولانیمدت به بیمار آغاز نمیشود، نیازی به بستری بیمارستانی ندارد و اتکاء کمتری به متخصص تغذیه دارد. همونطور که میدونید، ابتدای مقاله در مورد دلیل ساخته شدن رژیم کتوژنیک و ارتباط این رژیم غذایی با بیماری صرع صحبت کردیم. و همه دکتر ها نمیان بیماری چاقی رو درمان کنن .چاقی بیماری ترشح بیش از حد هومون انوسلین هست .

در این مرحله باید تخم مرغ ها رو با شیرین کننده های طبیعی، وانیل و روغن نارگیل میکس کنین. این روند در ۱۹۳۸ میلادی تغییر کرد. در ۱۹۷۱ میلادی، پیتر هوتنلوخر نوعی رژیم کتوژنیک ابداع کرد که ۶۰٪ کالری آن از روغن امسیتی بهدست میآمد. تشنجها یا «موضعی» هستند (محدود به یک نقطهٔ خاص از مغز) یا «فراگیر و منتشر» (که در سرتاسر مغز منتشر شده و منجر به کاهش سطح هوشیاری میشود). یک دورهٔ کوتاهمدت از افزایش تشنجها در طی بیماری یا در اثر نوسان سطح کتونهای خون محتمل است. طرفداران این رژیم میگویند هرگاه بیماری به دو داروی ضد تشنج پاسخ نداد، این رژیم را باید جداً مد نظر داشت چرا که احتمال پاسخ به سایر داروها در چنین بیمارانی تنها ۱۰٪ است.

کانکلین گمان داشت که تشنجهای صرعی به سبب نوعی سم ایجاد میشود که از پلاکهای پییر در روده ترشح شده و به خون میریزند. بخشی از این علائم به دلیل کمبود آب بدن و عدم تعادل الکترولیتی است که رژیم کتو در بدن ایجاد می کند. از طرفی، این رژیم در بیماران مبتلا به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، پورفیری و سایر خطاهای ارثی نادر در متابولیسم چربی منع مصرف مطلق دارد. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند.

رژیم کتوژنیک شیردهی

برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. همچنین برای جبران کاهش ریزمغذیها لازم است مکملهای لازم به آن غذا افزوده شود. رژیمی که کتو است (اصطلاح کوتاه “کتوژنیک”) رژیمی است که از طریق فرآیندی به نام کتوژنز باعث تحریک تولید کتون در کبد می شود. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بفهمید که آیا در کتوز هستید یا خیر.

سایت رژیم کتوژنیک فرشته حدود ۴۰٪ از کودکان و نوجوانان مبتلا، در مقایسه با گروه شاهد کاهش پنجاهدرصدی یا کمتر در تعداد تشنجها داشتند. رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز تعداد تشنجها را در ۴۳٪ بیماران، بیش از ۵۰٪ و در ۲۷٪ از مصرفکنندگان بیش از ۹۰٪ کاهش میدهد. به طور خلاصه، بله، شما می توانید بیش از حد چربی بخورید. اگرچه خوردن بیش از حد پروتئین می تواند سطح کتون شما را کاهش دهد، اما رسیدن به این نقطه بدون تلاش دشوار است. این فرآیند بسته به نوع بدن، سطح فعالیت، آنچه میخورید، وضعیت فعلی سلامتی و رژیم غذایی قبلیتان میتواند بین ۲ تا ۷ روز طول بکشد.