وب سایت قابل توجه – رژیم غذایی کتوژنیک به شما کمک می کند تا به آنجا بروید

تحقیقات نشان می دهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد. اما ممکن است برای ورزشکاران نخبه یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقادیر زیادی از ماهیچه یا وزن هستند، زیاد مناسب نباشد. با این حال، مصرف مقادیر زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است از دست دادن عضلات را به حداقل برساند؛ به خصوص اگر ورزش را چاشنی رژیم کنید. در موارد خیلی نادر ، رژیم های کم کربوهیدرات می توانند منجر به سنگ کلیه یا مقادیر زیادی اسید در بدن شوند.

سوسیس و کالباس در رژیم کتوژنیک

عملکرد رژیم کتوژنیک معمولاً چند روز طول میکشد تا بدن به حالت کتوز برسد. مطالعه اصلی نشان داد که دارا بودن رژیم کتوی سخت گیرانه به مدت یکسال، منجر به بهبود 44% از شرکت کنندگان گردید. تحقیقی در سال ۲۰۱۹ که با شرکت نزدیک به ۱۴ هزار نفر انجام شده بود نشان داد کسانی که سالها غلات، میوه و سبزیجات غیر نشاستهای کمی مصرف میکنند، ریسک ابتلا به یک مشکل قلبی به نام فیبریلاسیون دهلیزی (شایعترین نوع آریتمی قلبی) در آنها بالاتر است. در حالیکه اکثر افراد از این رژیم کتو پیروی می کنند، توجه به این نکته حائز اهمیت است که این رژیم، نسخه اصلی و درمانی کتو (که در مقاله ای در پزشک خانواده کانادایی منتشر گردید و نشان داد که می تواند به کودکان مبتلا به صرع کمک کند)، نیست.

به مدت بیش از نیم قرن هیچ استفادهای از رژیم کتوژنیک نمیشد، تا آنکه ۱۵ سال قبل، این رژیم غذایی دوباره از سر گرفته شد؛ این بار، اما به عنوان درمانی برای چاقی و دیابت نوع دو. این رژیم عموما در درمان صرع مورد استفاده قرار می گیرد که گاهی اوقات رژیم کتو درمانی نامیده می شود. 🔹ترکیبات این رژیم چیست؟ کدام نوع رژیم کتو برای شما مناسب است؟ هدف تیم معرفی رژیم کتوژنیک بوده، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

پنج رژیم کتوژنیک اشتباهات بهتر است به هیچ وجه بسازید

این نسخه از رژیم غذایی، کمترین میزان کربوهیدرات را داراست (از این رو سخت گیرانه نامیده شده است). متخصصان رژیم کتوژنیک، آن را در کودکانی که صرع کنترلنشده دارند و به دو یا سه درمان دارویی هم پاسخی ندادهاند، قویاً توصیه میکنند. رژیم کتو مزایای تحقیق شده فراتری از کاهش وزن نیز دارد، از جمله در افراد مبتلا به اختلال دو قطبی می تواند به عنوان یک تثبیت کننده خلقی عمل کرده و یا سبب کاهش حمله های ناشی از صرع (مقاله منتشر شده در Epilepsy & Behavior، می 2016) می گردد. رژیم کتوژنیک، راهنمای کامل دستورات غذایی و مکمل های مورد نیازحال که در مورد کلیات رژیم کتوژنیک، مزایا و معایب آن آگاه شدید، حتما میخواهید این برنامه غذایی را شروع کنید.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

تحقیقات نشان داده کسانی که مبتلا به دیابت نوع دو هستند و یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند، در مقایسه با بیماران دیابتیای که یک رژیم غذایی نرمال یا پر کربوهیدرات دارند، به طور کلی بهتر میتوانند سطح گلوکز خون خود را کنترل کنند. این مسأله میتواند باعث کاهش چربیهای بدن شود، موضوعی که میتواند به پیشگیری از ابتلا به مشکلات جسمانی مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو یا بهبود چنین مشکلاتی کمک کند. رژیم کتو بیش از هر رژیم دیگری بدن را به حالت کتوزیس تبدیل می کند. وقتی کتوزیس اتفاق می افتد، بدن شما از سوزاندن چربی برای تامین انرژی استفاده می کند.

چربیها زمانی که وارد بدن میشوند برای تولیدِ موادِ مورد استفاده در بدن، به کتون تبدیل میشوند و این کتون اثرات مفیدی دارد، مثلاً وزن کم شده و اشتها کاهش مییابد. اما این رژیم گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمی باشد. این ایده، کتوی سازگار (keto adaptive) نامیده می شود و هنگامی که بدن شما از چربی به عنوان سوخت استفاده می کند، می تواند با مصرف کربوهیدرات متوسط، به راحتی به عقب و جلو برگردد. رژیم کتوژنیک با کاهش وزن آغاز میشود و سپس با یک میزان ثابت در کاهش وزن ادامه پیدا میکند.

برخی تحقیقات هم بیان میکند در رژیم کتوژنیک ممکن است روند کاهش وزن ادامه پیدا نکند و از جایی به بعد دیگر وزن کم نکنید. ایده بر این است که شما فقط کربوهیدرات کافی جهت تقویت تمرینات خود دارید و هنوز هم می توانید به راحتی پس از خنک کردن خود، به کتوز بازگردید. این نسخه از رژیم کتو، برای ورزشکاران با تمرینات شدید وزنی عضلانی (همانند دویدن، شنا و یا تنیس) ایده آل در نظر گرفته می شود. استفاده از رژیم کتوژنیک میتونه حتی به درمان و کنترل خیلی از بیماری ها مثل صرع، افرادی که با بیماری قلبی و مغزی دسته پنجه نرم میکنن میتونه مناسب باشه.

در رژیم کتوژنیک صبحانه چی بخوریم

آنچه که نگران

کننده است، تغییرات شدید وزنی ناشی از رژیم کتو و یا سایر رژیم ها می باشد که می تواند خطر مرگ و میر را افزایش دهد. بعد از 2-3 ماه اول، شما می توانید کربوهیدرات را در موارد خاص بخورید – فقط بلافاصله به رژیم غذایی برگردید. الکل: بسیاری از مشروبات الکلی به دلیل داشتن محتویات کربوهیدرات و کتون می تواند شما را چاق کند. بدن در حالت عادی برای سوخت ساز و متابولیسم خود از کربوهیدرات ها استفاده میکند،آن به گلوگز تبدیل کرده و انرژی مورد نیاز خود را تامین میکند.

لازم به ذکر است که رژیم کتو مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که این امر میتواند بر روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد. نوع کلسترولی که میتواند برای بدن و سلامت قلب خطرناک باشد، کلسترول کم متراکم (sdLDL-C) است. علت این مسأله آن است که در حالت کتوز بدن ممکن است حساسیت بیشتری هم نسبت به انسولین پیدا کند، هورمونی که به متعادل شدن قند خون کمک میکند. دلیل آن وجود امکانات زائدی است که برای کاربر معمولی هرگز بکار نمیآیند، اما در نصب پیشگزیده نصب میشوند، یا حتی در حالت سفارشی (کاستوم) هم جلوی نصب آنها را نمیتوان گرفت.

4 قدم آسان برای فروش بیشتر رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک برای Develop Greater|حقایق ناشناخته درباره رژیم کتوژنیک 216 توسط کارشناسان فاش شده است}

یک فرد معمولی که از سلامت برخوردار باشد احتمالاً نیازی به رژیم غذایی کتوژنیک ندارد، اما کاهش مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده/فرآوری شده احتمالاً برایش مفید خواهد بود. افکار مبهم و نوسانات خلقی: مغز برای عملکرد به قند حاصل از کربوهیدراتهای سالم نیاز دارد. است و خوردن آن فواید بسیار زیادی مانند کاهش کلسترول خون ، سلامت مغز و قلب، سلامت بینایی و بسیاری از خواص دیگر برای انسان به همراه دارد. کراتین: کراتین فواید بی شماری برای سلامتی و عملکرد دارد. رژیم کتوژنیک ( یا رژیم کتو) دارای کربوهیدرات کم و چربی بالا که می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

جایگزین قند در رژیم کتوژنیک

به علاوه احتمال بالا رفتن کلسترول پس از ترک رژیم و شروع رژیم نرمال وجود دارد. این نسخه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن سریع می باشند همراه با سایر مزایای سلامت دیگر، بهترین است. اگر چه شیر کامل غنی تر از چربی است، اما این باعث نمی شود آن را با کتو سازگار کنیم. کتوز زمانی رخ میدهد که سوخت و ساز بدن به گونهای تغییر کند که برای تأمین انرژی، چربیها را بسوزاند.

Art᠎icle w​as created ᠎wi᠎th t᠎he he᠎lp of G SA Co​ntent ᠎Ge᠎ne᠎ra tor DEMO!

رژیم کتوژنیک دکتر سعید اوسطی

مدیریت مصرف پروتئین بسیار مهم است چون در صورت کمبود گلوکز ممکن است بدن در صورت زیاد بودن پروتئین ، این را جایگزین گلوکز کند که باعث کاهش مسیر متابولیسم کتوز می شود. بله با این حال، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. درک افزایش سدیم برای خیلی ها دشوار است ، زیرا آنها مصرف سدیم را با احتباس آب و کاهش چربی مرتبط می دانند. پروتئین باید معتدل باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن می تواند باعث افزایش انسولین و کتون های پایین تر شود. ᠎Po​st h​as been c᠎re᠎at᠎ed by GSA Con᠎tent G​ener at​or Demov​er᠎si on!

یک واقعیت شگفت انگیز در مورد رژیم کتوژنیک Uncovered

کتون های اگزوژن ( بیرونی): این مکمل ممکن است به افزایش سطح کتون بدن کمک کند. کتوز هنگامی اتفاق می افتد که بدن به جای کربوهیدرات، از چربی به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کند. افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند و از داروهای ضد فشار استفاده میکنند. به خصوص اگر از رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا استفاده کنید. رژیم کتوژنیک برای کسانی که وزن بالا دارند مناسب است ، اما احتمالا برای ورزشکاران حرفه ای نمی تواند به طور کامل مناسب باشد. اما حتی کسانی که اضافه وزن یا دیابت نوع دو ندارند هم مدتی این رژیم را گرفته اند، از جمله سلبریتیهایی مانند هلی بری، ونسا هاجنز و لبران جیمز.

خطرات: رژیم کتوی هدفمند را پیش از آنکه حداقل یک تا دو ماه رژیم کتوی استاندارد نگرفته اید، دنبال نکنید. اما تفاوت بیشتر از 10 درجه ای در فشارخون سیستولیک یا دیاستولیک بین دو بازو می تواند علامت هشداردهنده قدرتمندی باشد. کاهش کربوهیدرات باعث کاهش وزن بدون گرسنگی و بدون نیاز به شمردن کالری می شود. طبق مطالعه نورولوژیکی عملی، در این رژیم، 90% کالری روزانه از چربی، 6% پروتئین و فقط 4% از کربوهیدرات می باشد. این نوع رژیم آنلاین آردایت هم مانند استاندارد بوده اما میزان بیشتری پروتئین داشته و نسبت چربی به پروتئین اغلب ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵ % کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

اما معمولاً مشخص نیست که منابع این مطالب چیست یا نویسندگان این مطالب، آیا تخصص لازم را دارند و گاهاً حتی اسم نویسنده مطلب هم مشخص نیست که خوانندگان بتوانند تحقیق کنند که چه کسی مطلب را نوشته است. روش های زیر بهترین راه کارها برای کمک به کاهش وزن در افراد چاق است و در ترکیب با هم می توانند در مدت زمان بسیار اندک و در بهترین و ایمن ترین حالت وزن افراد چاق را کم کنند. بله، اما ممکن است در رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط مؤثر نباشد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ وب سایت خود باشید.