رژیم کتوژنیک ایرانی را کجا پیدا کنیم

رژیم کتوژنیک ایرانی از آن دسته رژیمهای پرطرفدار و بسیار کمعوارضی است که علاوه بر کاهش وزن و تناسباندام، سلامتی بدن شما را نیز تامین میکند. رژیم استاندارد کتوژنیک: این رژیم با کربوهیدرات بسیار کم، مقدار متوسط پروتئین و مقادیر فراوان چربی تنظیم میگردد که شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. برای کاهش ۵۰۰ گرم ، سوزاندن حدود۳۵۰۰ کالری ضروری است بنابراین برای ازدست دادن ۴ کیلو نیم ، سوزاندن۳۵۰۰۰ کالری نیاز است که در یک هفته تنها با محرومیت شدید از کالری این امر میسر می گردد.

معنی رژیم کتوژنیک

انواع رژیم های کتوژنیک این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود. برای قرارگیری در شرایط کتوزیس، افراد به طور کلی باید کمتر از 50 گرم و برخی مواقع، به میزان 20 گرم کربوهیدرات در روز دریافت کنند. رژیم غذایی وایت واچرز یک برنامه غذایی بسیار معروف در زمینه کاهش وزن است که هدف آن تصحیح عادات غذایی، سالم زندگی کردن و بهبود سلامت کلی بدن است. در واقع خوردن غذاهای پر چرب شواهدی را نشان میدهد که به طور کلی سلامت کبد شما را بهبود می بخشد.

به نظر میرسد عجیب است که رژیم کتوژنیک میتواند علائم اوتیسم بهبود بخشد. خوردن یک رژیم غذایی با چربی بالا میتواند عملکرد فیزیکی را با افزایش سطح میتوکندری خود بهبود بخشد و باعث تقویت توانایی سلولهای بدن برای استفاده از چربی شود. حتی کودکان سالم میتوانند مزایای استفاده از کتو را تجربه کنند، زیرا تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتوژنیک باعث بهبود عملکرد شناختی آنها میشود. که این مسئله میتواند باعث سختی هایی برای فرد رژیم گیرنده شود. این میتواند شامل گیاهانی مانند بروکلی و کلم و همچنین سبزیجات برگ و سبزیجات آبدار مانند خیار باشد.

مصرف خود را از سبزیجات نشاستهای مانند نخود فرنگی، سیب زمینی و هویج، و همچنین لوبیا، دانه، آجیل و میوه محدود کنید. برای پر کردن کالری از چربی، شما همچنین نیاز به رژیم غذایی با سبزیجات غیر شیرین و غیر نشاستهای دارید. رژیم کتو در ابتدا ممکن است محدودیت هایی را در فعالیت های شما به وجود آورد زیرا بدن برای عادت کردن به این رژیم به مدت زمانی هر چند کوتاه نیاز دارد. البته چندین مطالعه طولانی مدت وجود دارد که مزایای مثبتی را برای رژیم کتوژنیک نشان میدهد. بدنسازان برای چندین دهه به طور معمول قسم خورده اند و به نظر میرسد که کتو به طور خاص برای استقامت ورزشکاران فوق العاده مفید باشد.

رژیم کتو به ویژه برای از بین بردن چربی های اضافی بدن ، کاهش احساس گرسنگی و بهبود دیابت نوع ۲ یا سندرم متابولیک بسیار مفید است. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند.از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

کافئین: کافئین میتواند در افزایش انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد فرد مؤثر باشد. زیرا این فرآیند سبب افزایش استرس اکسیداتیوی نسبت به سلولهای سرطانی میشود. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. اصطلاح کتوژنیک به رژیمی با کربوهیدرات پایین گفته میشود (مانند رژیم اتکینز). میوه : تمام میوه ها ، به جز واحدهای کم از انواع توت مانند توت فرنگی.

رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو یکی از انواع رژیم لاغری موثر کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا است که میتواند به شما کمک کند تا عمل چربی سوزی را بهطور مؤثرتری انجام دهید.این رژیم، مزایای زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد بدن دارد. از آنجایی که میلیونها نفر آن را قبلاً تجربه کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. در حالی که هیچ چیز در مورد این غذاها ناسالم نیست، سطح بالای کربوهیدرات آنها باعث کاهش سرعت انتقال شما به کتوز میشود.

رژیمهای کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد. از جمله این علائم میتوان به افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها اشاره کرد. یک آزمایش متا آنالیز از ۱۳ آزمایش کنترل شده نشان داد که کسانی که این رژیم را میگیرند کاهش وزن فوق العاده ای را تجربه کردند. شواهد حاصل از یک مطالعه ۲۴ هفتهای از پنج زن مبتلا به PCOS نشان داد که تنها خوردن غذاهای کتوژنیک منجر به تعادل بیشتر هورمونها میشود و بسیاری از عوارض جانبی آن را از بین میبرند.

بلکه تنها کافی است که لیستی از غذاهای مجاز کتو را تهیه کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم تنها در زمان انجام فعالیتهای ورزشی اجازه استفاده از کربوهیدراتها را میدهد. با مطالعات محققانی که مزایای رژیم غذایی کم گلیسمی بر روی آکنه را بررسی کردند، نشان داده اند که با کاهش سطح انسولین، به نظر می رسد شکل ظاهری آکنه کاهش می یابد. نکته مهم دیگر در مورد استفاده ازرژیم های کتوژنیک این است که این نوع رژیمها فقط گروههای محدودی از مواد غذایی را در خود جای میدهند. یکی از شاخصهای مهم بیماری قلبی، سطح کلسترول شماست و یک رژیم غذایی کتوژنیک میتواند مفید باشد. Th is w᠎as created by GSA Con tent​ G᠎enerator DE᠎MO!

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

این مهم است که شما پروتئین بیش از حد نخورید، زیرا در بدن شما ممکن است بیش از حد به گلوکز تبدیل شود. اکثرا بر این باورند که محدودیتی در میزان مصرف ویتامین های محلول در آب وجود ندارد و مازاد آن از طریق ادرار دفع می شود در صورتی که مصرف بیش از حد این گروه از ویتامین ها نیز آستانه ی کلیوی را افزایش داده و در صورت قطع مصرف بدن فرد دچار کمبود می شود. مقدار بیش از حد چربی احشائی میتواند باعث مشکلات سلامتی، از جمله التهاب، مقاومت به انسولین و اختلال در متابولیسم شود.

تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتو میتواند میزان کلسترول بد را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول مفید در بدن شود رژیمهای غذایی کتوژنیک همچنین میتوانند خطر بیماری قلبی عروقی در بیماران چاق را به طور مؤثر تر از رژیم غذایی کم چربی یا متوسط چربی کاهش دهند. در چند روز اول پس ازدنبال کردن این رژیم مفید ممکن است زیاد انرژی نداشته باشید ولی از روز سوم به بعد شرایط کاملاً متفاوت میشود. سوختن چربی برای بدن شما مفید است و باعث میشود بدنتان بیشتر نیاز به انسولین داشته باشدخوردن غذا با مقدار زیادی کربوهیدرات میتواند سیستم شما را به انسولین حساس کند و موجب میشود سلولها برای ذخیره انرژی به همان اندازه که در چربی بدن هستند ذخیره شوند.

خوردن وعدههای غذایی در کربوهیدراتهای تصفیه شده، باعث تولید باکتریهای روده شده و این واکنش سطح قند خون شما را با گذشت زمان بالا میبرد، این فشار بر روی پوست شما به صورت آکنه بروز میکند. به دلیل وجود پروتئین بالا دربین وعدههای غذایی شما را گرسنه نخواهد کرد و احساس نیاز به کالری نخواهید داشت. بنابراین شما با سوزندان چربی در بدن به انرژی مورد نیازتان دست یافته اید و از مصرف گلوکوز و دیگر منابع قند و کربوهیدرات بی نیاز خواهد شد. همانطور که گفته شد ، اگر یک رژیم غذایی با چربی بالا ، پروتئین کم و کربوهیدرات بسیار کم مصرف کنید ، می توانید حالت کتون زدگی را به طور مرتب حفظ کنید.

رژیم کتوژنیک سرشار از پروتیین: این رژیم بسیار شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتر ی دارد. است که ترکیبی از بیماریهای التهابی متعدد را مهار میکند. در حالی که شرایط متعدد میتواند به آکنه منجر شود، رژیم غذایی شما عامل مهمی برای کنترل آن است. طبق بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳، این یافتهها نشان میدهد که حفظ سطح قند خون از طریق یک رژیم غذایی کتوژنیک، باعث کاهش میزان هورمون در زنان میشود. با محدود کردن مصرف کربوهیدرات و دنبال کردن یک رژیم کتوژنیک، می توانیداین موضوع را کاهش دهید.

رژیم کتوژنیک و یبوست

یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است. 8- شنیدم کتوزیس بسیار خطرناک است. به گزارش خبرنگار ایمنا، رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل میکند. در طول ترکیب رژیم کتو و ورزش، رژیم غذایی باید به غذاهای «کتو دوست» مصرف شده و مقدار آنها توجه بیشتری داشته باشد. با شروع رژیم، احتمالا علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه میکنید که به آن «آنفولانزای کتو» یا «کتو فلو» گفته میشود.

فشار خون بالا میتواند تأثیرات غیر منتظرهای روی دید شما داشته باشد و زندگی با دیابت خطر ابتلاء به آب مروارید و تاری دید را افزایش میدهد. تحقیقات نشان میدهد که رژیمهای با کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است باعث افزایش احتمال سرطان شوند حتی بعضی شواهد نشان میدهد بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند با دنبال کردن رژیم کتوژنیک زودتر بهبود مییابند. رژیم کتو علائم بیماری آلزایمر را کاهش می دهد و باعث کند شدن پیشرفت آلزایمر هم میشود. بیماری صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند به میزان زیادی تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش دهد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ لطفا از صفحه ما بخواهید.