درخواست تجدید نظر قواعد رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

این یکی از پرتکرارترین سوالات در رژیم کتوژنیک است. زیرا در این رژیم اولویت ما تنظیم هورمون هاست. این هورمون انسولین نام دارد. نوسان سطح هورمون میتواند در بروز آن نقش داشته باشد. این اتفاق منجر به افزایش سطح اسید، بسیار فراتر از حد طبیعی آن، می شود. این رژیم در این جانداران، اثرات محافظتی داشته و نمایهٔ محافظتیِ آن، کاملاً متفاوت از انواع شناختهشدهٔ ضد صرع است. تا سالها قبل این رژیم برای گروه خاصی از افراد مثل کسانی که مبتلا به صرع بودند توصیه میشد اما امروزه در دنیا یک رژیم پر طرفدار برای کاهش وزن است. برخی از لوبیاها، مانند لوبیا دریایی، کربوهیدرات بالایی دارند و برای کسانی که رژیم کتو دارند مناسب نیستند. در ادامه با بیان مواد غذایی و نوشیدنی های غیرمجاز رژیم کتوژنیک می پردازیم.برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات ” رژیم شیر” را مطالعه نمایید. در سایت آردایت علاوه بر انتشار مقالات علمی، رژیمهای تخصصی به روشی خاص توسط دکتر روشن ضمیر ارائه میشود. ᠎This was creat᠎ed ​wi​th t he ​help  of GSA Content  G​ener at​or  DEMO᠎.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید دکتر روشن ضمیر

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم این قانون دقیقاً بر خلاف رژیمهای رایج گیاهخواری است چرا که بیشتر گیاهان مقادیر زیادی کربوهیدرات در خود دارند. وی، آنفلوانزا و راشهای پوستی خیلی شدید را از دیگر عوارض رژیمهای کتوژنیک عنوان کرد و گفت: رژیم کتوژنیک برای افرادی که میتوانند با سایر رژیمهای معمولی لاغر شوند توصیه نمیشود. استفاده از مخلوط الکترولیتها با کیفیت بالا توصیه میشود. این به دلیل محتوای فیبر بالا و نمره GI پایین آن است. مقدار کربوهیدراتی که توسط رژیم کتو در اینجا به آن اشاره می شود با کم کردن فیبر از محتوای کل کربوهیدرات به دست می آید. با محتوای کربوهیدرات چهار گرم، بروکلی با کتوز تداخلی ندارد. زمانی که کربوهیدرات ها برای مدت طولانی (یعنی ۲-۷ روز) محدود شوند، در نهایت وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز تغذیه ای می شویم. در تحقیقات، انجام هرگونه مطالعه طولانی مدت و تحت کنترل، به دلیل عدم رعایت آن بسیار دشوار است. آن ها در برابر انجام ورزشات سخت سست بودند.

اما از آنجایی که چربی بیش از دو برابر حجم معادل پروتئین و کربوهیدرات کالری دارد، در عمل میزان زیادی نمیشود. آنها همچنین مقادیر بالایی فیبر و پروتئین را فراهم می کنند. بادام زمینی آبپز حاوی پروتئین و فیبر بالایی نیز است، زیرا بادام زمینی جزو حبوبات محسوب میشود و در گروه آجیلها قرار نمیگیرد. این رژیم شاید در شروع کمی سخت باشد؛ اما میزان چربی سوزی که در تحقیقات به این رژیم نسبت داده شده است، نشان میدهد که میتوان از کتوژنیک بهعنوان یک راه سریع برای لاغری یاد کرد. تحقیقات نشان داده که ترکیب روغن نارگیل از MCT و اسید لوریک ممکن است باعث افزایش پایداری کتوز شود.

رژیم پالئو کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

ممکن است عملیات کتوز به خوبی در بدن شما اجرا نشده باشد و از دلایل آن میتوان به استفاده نادرست از چربی و کتونها اشاره کرد. شاید شما به طور کامل در فاز کتوسیس قرار ندارید یا چربی و کتون به منظور سوخت و ساز استفاده میکنید. به طور کلی، تا زمانی که در این محدوده مشخص شده توسط پزشک بمانید (و کربوهیدرات های خود را زیر ۳۵ گرم نگه دارید)، برای ورود و ماندن در کتوز مشکلی ندارید. پزشکان در ابتدا رژیم کتوژنیک را برای درمان کودکان مبتلا به صرع توسعه دادند. قهوه بولت پروف از جمله مناسب ترین نوشیدنیهایی است که اغلب پزشکان در این رژیم توصیه می کنند. توصیه میکنیم از رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) که تغییرات کمی به نسب رژیم کتوژنیک عادی دارد و در لینک بالا توضیح دادیم.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

اگر سبزیجات چلیپایی مصرف می کنید، بخارپز یا کمی تفت دادن توصیه می شود. بنابراین اگر تمایل دارید تا رژیم کتوژنیک را امتحان کنید، بهتر است به یک متخصص گوارش خوب مراجعه کنید. سناریوهای زیادی وجود دارد که می تواند علت یبوست در رژیم کتوژنیک را توضیح دهد. مصرف کربوهیدرات زیادی و خوردن مکرر و میان وعده های زیاد، انسولین را بالا نگه می دارد. برخی از آنها شکر را در میان نگرانیهای خود قرار دادند، اما بدون اشاره خاصی به خالص، سفید و مرگبار، یا اصلاً به Yudkin. برای دلیل رویداد این فعالیتها توضیحاتی وجود دارد که از میان آنها میتوان به فعال شدن گیرندگان NMDA که موجب وارد شدن کلسیم به درون مغز میشوند، اشاره کرد. کتون ها منبع عالی سوخت برای مغز هستند. روش رژیمدرمانی کانکلین از سوی متخصصان مغز و اعصاب مورد پذیرش واقع شد و در درمان رایج صرع، فراگیر شد.

در اینجا چگونگی ورود به فاز کتوسیس و استفاده از چربی به عنوان سوخت بدن را آوردهایم. آووکادو سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است، از جمله پتاسیم ، ماده معدنی مهمی که بسیاری از افراد ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنند. قارچ جایگزین خوشمزه دیگری برای عدس در کتوژنیک است، زیرا یک وعده حاوی دو گرم کربوهیدرات خالص است. به عنوان مثال، یک فنجان اسفناج حاوی سه گرم کربوهیدرات خالص است، در حالی که کلم تنها چهار گرم کربوهیدرات خالص دارد. با معرفی والپروات سدیم در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، دیگر داروهای مؤثر کافی برای درمان طیف وسیعی از سندرمهای تشنجی در اختیار بود و استفاده از رژیم کتوژنیک، تنها محدود به سندرم لنوکس-گستو گشت و بیشازپیش رو به افول نهاد.

این رژیم برای ورزشکاران مناسب است. کتون زدگی وقتی اتفاق میافتد که بدن ما برای فراهم کردن انرژی بهجای سوزاندن کربوهیدرات به سراغ چربیها برود. یکی از مزایای اضافه کردن عدس به فهرست غذاها، وجود ویتامینها و مواد معدنی متنوع در آن است که در حالت معمول در رژیم کتوژنیک بهسادگی به دست نمیآید. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. آنها را در یک تابه داغ با کمی روغن و نمک بریزید و کارتان تمام شد. اگر مشکل خیلی طول کشید مایعات و نمک مصرف کنید. ممکن است شما جز آن دسته افرادی باشید که بدنشان نمیتواند مصرف این حجم از چربی را تحمل کند و اغلب دچار حالت تهوع میشوند. شما باید روزانه 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در رور مصرف داشته باشید.

رژیم کتوژنیک چجوریه نی نی سایت

مصرف سالاد با حجم زیاد حاوی اسفناج، کلم و آروگولا، مواد مغذی زیادی به شما میرساند که به کاهش مقاومت به انسولین کمک میکند. اگرچه خوردن بیش از حد پروتئین می تواند سطح کتون شما را کاهش دهد، اما رسیدن به این نقطه بدون تلاش دشوار است. اگرچه یک فنجان عدس در مجموع 36 گرم کربوهیدرات دارد، تاثیر آن بر سطح قند خون به طرز شگفت انگیزی کم است. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی نی نی سایت

البته میزان تاثیر آن به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد و نمیتوان عدد دقیقی برای آن بیان کرد. استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند. این خوراک میتونه در نوع تازه یا یخ زده مورد مصرف قرار بگیره. آب میوهها و سبزیجات تازه (مصرف میوهها را محدود کنید تا مقدار قند و کربوهیدرات دریافتی بالا نرو). اغلب میوه ها به مواد غذایی با کربوهیدرات بالا شناخته شده اند و حاوی مقدار قابل توجهی قند طبیعی هستند. اگر به شدت از یک رژیم کتو پیروی می کنید، به دنبال سویا سیاه یا لوبیا سبز خواهید بود، زیرا تعداد کربوهیدرات آنها به طور قابل توجهی کمتر از سایرین است.

او سپس در تریلر جاسوسی رازی (۲۰۱۸) مگنا گلزار که بر اساس رمان هریندر سیکا به نام Calling Sehmat ساخته شده بود، ظاهر شد. گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد. هدف رژیم کتوژنیک این است که مصرف کربوهیدرات را کمتر از 50 گرم در روز نگه دارد. انجام این فرآیند و رسیدن به تعادل مورد نظر، ممکن است برای بیشتر افراد تا 3 روز طول بکشد. علت اصلی یبوست، کمبود آب در بدن است بنابراین بهتر است برای درمان یبوست از این مشکل مقدار آبی که در طول روز می نوشید را افزایش دهید. بنابراین اگر به نخود و سایر حبوبات حساسیت دارید، به احتمال زیاد به عدس نیز حساسیت خواهید داشت.

رژیم کتوژنیک ایران کوک

این رژیم شامل غذاهای ممنوعه مثل انواع حبوبات، نان ها، شیرینی ها، انواع بستنی، شکر، آبنبات، ماکارونی و انواع پاستا، انواع سیب زمینی، کدوها، ذرت، نخود فرنگی، نوشیدنی های الکلی و نوشابه، بسیاری از میوهها مثل مرکبات، آناناس، موز، انگور، سسهای حاوی قند و سس باربیکیو است. نخود سیاه حاوی 21 گرم کربوهیدرات کل، 6 گرم فیبر و 15 کربوهیدرات خالص است. آنها حاوی کافئین هستند، که متابولیسم شما را افزایش میدهد و ممکن است به بهبود عملکرد بدنی، هوشیاری و خلقوخوی شما کمک کند. بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک که یک رژیم حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالاست، می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند و حتی برای بهبود برخی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و اختلال شناختی موثر است.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

در واقع این رژیمی نیست که افراد با هر نوع بیماری به تنهایی آن را انجام دهند. رژیم کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات رژیمی است که بخش اصلی آن را چربی ها تشکیل می دهند. در زیر، همه چیزهایی را که باید قبل از خوردن عدس در رژیم کتوژنیک بدانید، مرور میکنم، در حالی که به برخی از نگرانیهای رایج اشاره میکنم. اما خوردن برخی میوه ها مثل انواع توت را می توانید در برنامه غذایی خود جای دهید. اما در مواردی تا 1 هفته نیز زمان لازم است. بسیاری از افراد به برنامه غذایی کتو علاقه مند هستن اما تمایل دارن دراز خرما در این روش هم بهره مند بشن.

رژیم کتوژنیک و تیروئید دکتر روشن ضمیر

به دست میاد. برای تکمیل بهره مندی از چربی ها، در پخت و پز از روغن نارگیل یا کره بهره مند شید. تخم مرغ سرخ شده بهتر است چون کربوهیدرات کمتری از تخم مرغ آب پز دارد و البته اگر با کره سرخ کنید هیچگونه مشکلی ندارد. هرچه انسولین پایینتر باشد انرژی کمتری به شکل چربی ذخیره میشود و شما قادر به مصرف ذخایر چربی به عنوان منبع انرژی هستید. و بعد از چند هفته که به اصطلاح کتو ادپت نامیده می شود، بدنتان می تواند کتو ادپت شده و قادر خواهید بود ورزش های قدرتی هم انجام دهید. بعد از تمام شدن پخت، آب آن را دور بریزید، عدس ها را یک بار دیگر بشویید و بگذارید استراحت کند. از دسترفتن کنترل تشنجها، ممکن است دلایل دور از انتظاری داشته باشد. این لکتین ها پروتئین هایی هستند که با دور نگه داشتن حشرات به عنوان مکانیسم بقای گیاه عمل می کنند.

به طور متوسط، در هر وعده غذایی باید ۸۵ تا ۱۷۰ گرم (۳ تا ۶ اونس) پروتئین مصرف کنید. به طور خلاصه، بله، شما می توانید بیش از حد چربی بخورید. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. با افزایش مصرف فیبرهای گیاهی، اگر باکتریهای کافی در روده برای هضم همه این سبزیجات نداشته باشید، دچار نفخ، یبوست، خروج گاز و انواع مشکلات گوارشی می شوید. همچنین این رژیم میتواند راهی برای مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر باشد.

چنانچه مبتلا به دیابت هستید، رعایت رژیم لاغری میتواند منتهی به رهایی از انسولین یا دارو درمانی شود. لازمه که این رو گوشزد کنیم که اگر اصول رعایت نشه نمیشه اسم هر برنامه غذایی که توش کربوهیدرات محدود شده باشه رو رژیم کتوژنیک بزاریم. نسخه ۲۰۱۲ توسط پنگوئن با عنوان خالص، سفید و مرگبار منتشر شد: چگونه شکر ما را میکشد و چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا آن را متوقف کنیم. از چه مواد غذایی پرهیز کنیم؟ در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی مصرف کنیم؟ برای به حداقل رساندن این مشکلات چه کنم؟ برای به حداقل رساندن این مسئله ، می توانید برای چند هفته اول رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. بهطور کلی در این رژیم غذاهای با کربوهیدرات به شدت محدود میشوند. بهطور مثال 180 گرم عدس پخته شده تقریباً حاوی 36 گرم کربوهیدرات است. حدود ۲۰٪ از کودکان با این رژیم بهطور کامل از تشنجها رهایی مییابند و بسیاری دیگر نیز میتوانند مصرف داروهای ضد صرع را کاهش داده یا به کلی قطع کنند.

قبلاً در مطلبی به طور مفصل برای شما توضیح دادیم که رژیم کتوژنیک چیست و به چه دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند باعث لاغری سریع شما شود. چه کسانی باید برای شروع رژیم کتوژنیک محتاطتر رفتار کنند؟ همچنین گفته میشود این رژیم برای بهبود وضعیت کسانی که دچار صرع هستند نیز مؤثر است. کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند باید میزان کربوهیدرات دریافتی در طول روز را به 25 تا 50 گرم در روز کاهش دهند. اگرچه آنها کاهش وزن و بهبودهایی را در وضعیت التهاب عضلات تجربه کردند، اما در فعالیتهایی با شدت بالا، با مشکل مواجه شدند. با آنکه اطلاعات موجود دربارهٔ این رژیم از تعداد کمی بیمار (۱۲۶ کودک و بزرگسال از ۱۱ مطالعه در پنج مرکز درمانی) بدست آمدهاست، اما نتایج نهایی گزارششده در ۲۰۰۹ میلادی، به نحو مطلوبی، قابل مقایسه با رژیم سنتی کتوژنیک است. برای شروع رژیم کتوژنیک با هدف کاهش وزن، باید کربوهیدرات خالص خود را به 20-50 گرم در روز محدود کنید.

رژیم کتوژنیک تلگرام

4. سرکه سیب در آب برای کمک به کاهش انسولین و همچنین برای غلبه بر مقاومت به انسولین. ماده مغذی که برای رفع خستگی و کمک به آدرنال و متابولیسم به آن نیاز دارید، ویتامین B5 است. در مرحله بعد باید برای خودتون یک برنامه غذایی دو هفته ای تهیه کنید. نام، ایمیل و وبسایت من را برای دفعه بعد در مرورگر ذخیره کنید. افزایش ریزش مو در چند ماه اول رژیم کتوژنیک امری طبیعی است و معمولا بعد از کذشت مدتی بهبود پیدا می کند. این یکی از دلایل پرطرفدار بودن این رژیم در سطح جهان هست. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتورهای خطری مانند چربی بدن ، سطح کلسترول HDL ، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. این موارد مانند اینکه تخم مرغ کلسترول رو بالا می بره در مطالعات کاملا رد شده و منسوخ هست.

جایگزین قند در رژیم کتوژنیک

برای اینکه بتوانید در زمان نیاز به انرژی، بهجای گلوکز از چربی استفاده کنید و در نهایت ذخایر چربی خود را برای سوخت بسوزانید، باید بدن خود را با چربی سوزی سازگار کنید و منبع سوخت مورد نظر بدن را تغییر دهید. با انجام رژیم کتوژنیک، بدن تلاس میکند تا منبع سوخت را از گلوکز به چربی تغییر دهد. اما بطور معمول از رژیم کتوزنیک بین 15 تا 30 روز استفاده میکنند. اگر به حمایت الکترولیتهای بیشتری نیاز دارید، میتوانید از مکمل آن استفاده کنید. به هر دلیلی، اگر رژیم کتو دارید، می توانید به راحتی با استفاده از دانه های سویا سیاه به دلیل کم بودن تعداد کربوهیدرات و کل کربوهیدرات، به اهداف خود برسید. با توجه به دیگر غذاهای کم کربوهیدرات دیگری که در رژیم غذایی خود دارید، می توانید برش بسیار کوچکی از هلو را هم در برنامه غذایی کتوژنیک خود بگنجانید. به همین دلیل، برخی افراد سویای سیاه را در رژیم غذایی کتو قرار نمی دهند.

رژیم کتوژنیک غذاها

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بسازید این سال (در 2023) 1402 لطفا از سایت ما دیدن کنید.