شایعه، دروغ و رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک شیراز رژیم کتوژنیک دورهای: در این نوع رژیم، دورههای به اصطلاح ریکاوری وجود دارند. تقریباً برای یک دهه، رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم درمانی برای صرع کودکان از جایگاهی در دنیای پزشکی برخوردار بود و تا زمانی که محبوبیت آن با معرفی عوامل ضد صرع متوقف نشد، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این حالت متابولیک “کتوز تغذیه ای” نامیده می شود و تا زمانی که بدن از کربوهیدرات محروم باشد، متابولیسم در حالت کتوز باقی می ماند. آزمایش: برای اینکه متوجه شوید که آیا بدن شما وارد فاز کتوز شده است می توانید از نوارهای آزمایش ادرار، آزمایش نفس یا آزمایش خون استفاده کنید. C on​tent was c re at ed ᠎wi​th GSA Content Gen᠎erator Dem oversi​on !

شما میتوانید روغن نارگیل یا کره از قبل وزن شده را منجمد کنید، کوکیها را بپزید، وعدههای کوچک فریزشده درست کنید، یا حتی از آنها برای ساخت وعدههای غذایی کوچک از قبل پخته شده و یا آمادهسازی مواد اولیه به اندازه مختلف استفاده کنید. از آنجا که رژیم کتوژنیک در میان سنین مختلف کاملا محبوب شده است، چندین نوشیدنی پروتئینی توسط برخی شرکت ها تولید می شود و حاوی کربوهیدرات های ناچیز و مقادیر کافی از مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ها و مواد معدنی هستند. نتایج تحقیقات در مورد مزایا و فواید رژیم کتو برای بیماری های مختلف بسیار محدود است.

رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک

This post was do ne  wi᠎th GSA Con te᠎nt Generator Demov᠎ersion!

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

همچنین برخی تحقیقات نشان می دهند که این رژیم باعث محافظت از بدن در برابر دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر می شود. برابر افزایش فشار خون مراقبت می کند، در جلوگیری از ابتلا به آسم مؤثر است و همراه با ویتامین E در نقش یک سامانه آنتی اکسیدانی عمل می کند. نوعی دارو به نام مهارکنندههای سدیم-گلوکز منتقلکننده 2 (SGLT2) برای مهار دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد.، در این وضعیت خطرناک اسیدیته خون افزایش میابد.  This h᠎as been created by GS​A Co​ntent Ge nerator DEMO!

رژیم کتوژنیک نه منجر به رونق پولی

فواید این رژیم غذایی تنها محدود به درمان دیابت و کاهش وزن نیست و مطالعات متعددی نشان داده است که این رژیم میتواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از بیماریها از جمله صرع، بیمازیهای قلبی، سرطان، آلزایمر، پارکینسون، سندرم پلی کیستیک تخمدان و آکنه داشته باشد. مطالعات در مورد اثربخشی رژیم کتوژنیک روی گروه کوچکی از افراد انجام شده است و اکثر تحقیقات در مورد بیماری آلزایمر روی حیوانات آزمایشگاهی بوده است. به علاوه بیشتر افراد قادر به دنبال کردن و پیگیری رژیم کتو نیستند و بعد از بازگشت به همان عادات غذایی، دوباره دچار افزایش وزن می شوند.

طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. طی این مدت، شایعترین دلیل قطع رژیم آن بود که یا کودک بهکلی از تشنجها رهایی یافت یا آن که بهبود قابلملاحظهای یافت. آن ها همچنین بسیاری از نشانگرهای سلامتی، مانند تری گلیسیرید خون، HDL (کلسترول خوب)، قند خون و فشار خون را بهبود می بخشند. برخی مکملها مانند کتون های برونزا ، روغن MCT و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک مفید باشند.

رژیم کتوژنیک شیراز مطالعات بیشتری در حال انجام است تا ایمنی رژیم کتو در طولانیمدت مشخص شود. به علاوه اثرات رژیم کتو در بلندمدت نیاز به مطالعات بیشتری دارد. برخی مطالعات نشان میدهد که این خوراکی مایع مؤثرتر از رژیم کتوژنیک جامد معمولی است و در مصرفکنندگان آن، سطح کلسترول خون پائینتر است. چون مصرف بسیار زیاد ممکن است باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. بااینحال ، مصرف پروتئین و سطح بالای کتون ممکن است از دست دادن عضلات را به حداقل برساند ، مخصوصاً اگر وزنه بزنید.

این رژیمها (کم کربوهیدرات) با ازبینبردن آب اضافی بدن، و کاهش سطح انسولین منجر به کاهش سریع وزن در یکی دوهفته اول میشوند. یکی از مهم ترین عوارض رژیم کتوژنیک در کودکان ، آنفولانزای کتو است. با گذشت زمان عوارض این کمبودها نمایان خواهد شد و تاثیرات مخربی با خود به همراه دارد. نتایج این رژیم نشون داد که علاوه بر کنترل بیماری صرع لاغری هم اتفاق میوفته و این تبدیل دلیل شهرت این رژیم در سطح جهان شد. طبق تحقیقات اخیربه کارگیری این رژیم برای کودکان مبتلا به صرع موجب افزایش سوخت و سازبدن وکاهش تحریک پذیری مغز ودرنتیجه علائم تشنج کم تر در۵۰% آن ها شد.

رژیم کتوژنیک در بارداری

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند طیف وسیعی از علائم از جمله سردرد، مه مغزی خستگی ، تحریک پذیری و مشکل در خواب راتجربه می کنند.علاوه برعوارض جانبی جسمی، ممکن است تأثیرات روانی نیز بر کودکان داشته باشد. برای این دسته از افراد، رژیم کتو می تواند خسته کننده باشد و حتی ممکن است بر انگیزه و میل آنها به تغییر رژیم غذایی تاثیر بگذارد. آکنه دلایل مختلفی دارد که احتمالا به رژیم غذایی و میزان قند موجود در برنامه­ ی غذایی مرتبط است.

افزایش انسولین خون، یکی از دلایل ابتلا به PCOS است. افرادی که از رژيم کتوژنیک پیروی می کنند و میزان مصرف این دسته از چربی ها را افزایش می دهند ، اغلب در معرض ناراحتی های گوارشی قرار می گیرند. آنفلوانزای کتو شامل انرژی و عملکرد ذهنی ضعیف، افزایش گرسنگی، مشکلات خوابیدن، تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی است. با این حال، طبق تحقیقات معتبر، کره ریسک ابتلا به بیماریهای مزمن قلبی یا دیابت را افزایش نمیدهد. اخیرا بسیاری از مطالعات، رژیم کتوژنیک را یک درمان جایگزین برای چاقی و دیابت معرفی کردند. برتری رژیم کتوژنیک بر رژیم کمچربی، چندین دلیل دارد.

مطالعات نشان میدهد که پیروی از رژیم کتوژنیک در کاهش وزن در بیماران چاق برتری دارد. در واقع، مطالعات اخیر تایید می کنند که پروتئین به کلیه ها صدمه ایجاد نمی کند. متأسفانه، همه سرطان ها به یک شکل پاسخ نمی دهند و اثر واربورگ به طور جهانی در همه سرطان ها دیده نمی شود. رژیم کتوژنیک در کودکان به عنوان یک گزینه درمانی مناسب ارائه شده است آمارها نشان می دهد که اغلب از داروهای جدید مؤثرتر است ، و هم چنین به طور مداوم هوشیاری و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

اما در پس تمام این رژیم ها باید به این توجه نمود که آیا بدن ما توانایی و کشش پذیرش چنین رژیمی را دارد و می تواند آن را تحمل کند یا نه؟ رژیم لو کرب به رژیمی گفته میشه که میزان کربوهیدرات کمی در مدت زمان رژیم استفاده بشه. انواع مختلفی رژیم کتوژنیک وجود دارد اما هر رژیمی که به این عنوان ارائه میشود نمیتواند اصولی باشد بخصوص بعضی رژیمهای کتوژنیک اصلاح شده امروزی که اصلا فرد فاز وارد فاز کتوز نمیشود و فواید کتوز را ندارد.

رژیم کتوژنیک لیست غذا

با این حال، آنچه برای یک فرد موثر است امکان دارد برای دیگری کارساز نباشد. لحظه ای باعث به وجود آمدن پیامد های ناگواری برای بدن شما هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ میشود. رژیم کتو باعث میشود چربیها در کبد به «کِتون» تبدیل شوند. معمولاً یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری از قصد می شود. تحقیقات نشان دادهاند که اثربخشی رژیمهای کتوژنیک وابسته به میزان کالری مصرفی نیست. جای نگرانی نیست این بو به دلیل محصولات حاصل از متابولیسم کتوز است. جای تعجب نیست یبوست یکی از عوارض جانبی رژیم کتو است.

از طرفی این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا کسانی که مایل به اضافهکردن مقدار زیادی عضله یا وزن هستند، خوب نیست. ممکن است برای ورزشکاران حرفه ایی یا افرادی که به دنبال افزایش زیاد عضله اند مناسب نباشد.این رژیم ممکن است برای همه افراد برای درازمدت مناسب نباشد . آیا عضله سازی با رژیم کتوژنیک ممکن است ؟ “نفس كتو”: ممکن است هنگام اجرای برنامه کتوژنیک از نفس خود بویی شبیه به فلز را احساس کنید که زود از بین می رود در این مواقع آب زیادی بنوشید تا هرگونه بوی ناخوشایند از بین برود. دراین برنامه ی غذایی ، فقط ۵ تا ۱۰ درصد از رژیم غذایی شما می تواند از کربوهیدرات ها باشد.

در این رژیم هر غذایی با میزان کربوی بالا باید محدود شود. این رژیم شما را خیلی سریع به کاهش وزن مورد نظرتان میرساند. اگر از خوردن تخم مرغ برای صبحانه خسته شدهاید، اسموتی کره بادام زمینی یک صبحانه کتوژنیک خیلی خوب است. تخم مرغ: تخم مرغ کامل با امگا۳ بالا. این غذاها را سفارش بدهید و هرگونه غذایی را که محتوی مقدار زیادی کربوهیدرات است، با سبزیجات اضافه جایگزین کنید.غذاهای حاوی تخم مرغ مثل املت یا مخلوط تخم مرغ با بیکن بهترین گزینه است.گزینه بعدی، برگرهای کوچک است.

مثلاً وقتی تخم مرغ را به عنوان صبحانه در رژیم غذایی خود قرار می دهیم انواع و اقسام ویتامین ها و مواد معدنی که برای بدن لازم است را تأمین می کنیم و به این ترتیب هم مواد موردنیاز بدن را تأمین کرده و هم از چاق شدن جلوگیری می کنیم. ساده گیری در رژیم غذایی و مصرف مکملهای معدنی می تواند کمک کند. مواد معدنی: افزودن مواد معدنی برای شروع کار که تعادل بین آب و مواد معدنی به هم میخورد ، می تواند به شما کمک کند.

رژیم کتوژنیک هفت روزه

بهمنظور رفع این نقیصه، پژوهشهای امروزی از روش «مطالعهٔ همگروهی آیندهنگر» استفاده میکنند که در آن تمام بیماران قبل از شروع پژوهش، انتخاب میشوند و تا انتهای پژوهش دنبال میشوند. یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. در میان معایب اصلی، اصلیترین آنها تقریباً یک پیش پا افتاده است: گلوکز برای بقای هر ارگانیسم سالم ضروری است. البته وعده های غذایی با توجه به فعالیت بدنی شما تعیین می شود و در صورتی که فعالیت بدنی شما بسیار کم است بهتر است از یک میان وعده غذایی استفاده نمایید.