تولد رژیم غذایی کتوژنیک

♦ بعد از اینکه رژیم کتوژنیک گرفتم بوی ادرار من تغییر کرده، علتش هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ چیه؟ کاهش سریع و کوتاه مدت وزن، یک عامل جذاب در رژیم کتو می باشد. بنابراین، یک رژیم کتوژنیک اساساً سلول های سرطانی را “گرسنه” می کند. در یک متاآنالیز که روی ۱۳ کارآزمایی کنترل شده تصادفی مختلف در سال ۲۰۱۳ انجام شد، محققان دریافتند افرادی که رژیم های کتو را دنبال می کنند، ۲ پوند بیشتر از افرادی که رژیم های کم چرب دارند؛ در طی ۱ سال وزن از دست می دهند. به گزارش خبرگزاری دانا، یافته ها نشان می دهد فیبر که در میوه، حبوبات، سبزیجات و غلات کامل یافت می شود، یک رژیم غذایی سالم است.

راه درست راهنما: رژیم کتوژنیک ضرورت‌ها برای دانش‌آموزان تازه‌کار

رژیم کتوژنیک شیراز زایلیتول یک الکل قند طبیعی است که در گیاهان، از جمله بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. این به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها، سبزیجات، قارچ ها، جو دوسر و همچنین فیبرهای مغذی مانند پوسته، وجود دارد. زمانیکه بدن در شرایطِ ویژه قرار میگیرد، به تخریبِ پروتئینها و چربیهای خودِ بدنِ فرد پرداخته، قند تولید کرده و از آنها استفاده میکند، از جمله در مواردی که قند یا کالری به بدن نرسد، چربیها را میشکند و این کمبود را از این طریق جبران میکند.

همچنین به جای گوشت قرمز از ماهی و چربیهای سالم استفاده کنید. اکثر رستوران ها نوعی گوشت یا غذای ماهی را ارائه می دهند. رژیم کتوژنیک دوست بدن شماست به شرط این که پذیرا باشید و مطمئن شوید رژیم کتوژنیک لاغری مناسبی را دریافت کردید. چرا که عسل دارای کربوهیدرات بالایی است و منابع سوختی سالم و معتبر برای بدن شما تامین خواهد کرد. با یک رژیم کتوژنیک ، کل بدن منبع تامین انرژی خود را در حالتی قرار می دهد تا بیشتر با چربی کار کند و در طول روز چربی بیشتری بسوزاند. اما در پس تمام این رژیم ها باید به این توجه نمود که آیا بدن ما توانایی و کشش پذیرش چنین رژیمی را دارد و می تواند آن را تحمل کند یا نه؟

به علاوه، با داشتن این رژیم آنقدر احساس سیری می کنید که دیگر لازم نیست کالری های مصرفی تان را بشمارید یا حواس تان باشد که چقدر غذا می خورید. به همین دلیل است که ما بعد از مصرف یک ظرف بزرگ سالاد همچنان احساس گرسنگی میکنیم در حالیکه مقادیر زیادی کالری وارد بدن خود کرده ایم. شناخت شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک، به دلیل محبوبیت چشمگیر رژیم کتو در سال های اخیر، برای افراد تحت رژیم، بسیار اهمیت داشته و به نوعی تبدیل به دغدغه شده است.

شیرینی این میوه حدود 100 تا 250 برابر شکر است و می توان از آن به روش های مشابه مصرف شکر استفاده کرد. میوه مانک دارای کالری 0، کربوهیدرات خالص 0 و کالری 0 در هر 100 گرم می باشد. اگر در روز کالری های خود را شمارش کرده و از رژیم کالری پیروی می کنید، شیرین کننده های کم کالری، در رژیم غذایی شما تاثیر به سزایی خواهند داشت. بدون تاثیر بودن آن روی سطح قند خون و کاری نداشتن آن، مصرف آن را برای کتو مجاز کرده است. هدف از مصرف قرص لاغری تنوئید ریتارد، کمک به جلوگیری از اشتیاق بیمار برای غذا خوردن و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر برنامه غذایی 21 روزه کتو کاهش اشتها است.

رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی با چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است که با توصیههای غذایی سالم و دیگر رژیمها متفاوت است. رژیم های معروف به سبک کتو شامل رژیم اتکینز و ساحل جنوبی است. این شیرین کننده رژیمی از برگ های گیاه Stevia rebaudiana که یک درختچه گیاهی بومی آمریکای جنوبی است، گرفته می شود. نه، اما این بدان معنا نیست که عسل برای شما مضر است یا نمی تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. از اونجایی که رژیم کتو یک رژیم بسیار چرب هست و صفرا در هضم چربی ها نقش کلیدی داره بنابر این توصیه به گرفتن رژیم کتو نمیشه.

پاسخ های پنهان به رژیم کتوژنیک آشکار شد

در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. در نتیجه مصرف کربوهیدرات و موادی که سطح قند خون را در بدن افزایش دهد، مناسب کتو نمی باشد. بر طبق برنامه رژیم غذایی کتوژنیک که در اساس و پایه مصرف کربوهیدرات پایین است، برنامه غذایی متفاوتی دارد و در طول دوره رژیم کتو میزان مصرف هر ماده غذایی متفاوت است که به آن می پردازیم.

اسرار خودی برای رژیم کتوژنیک آشکار شد

رژیم کتوژنیک شیراز مثلاً افرادی که ناگهان تمام کربوهیدراتها را از برنامه غذایی خود حذف و حجم زیادی از چربی را وارد رژیم خود میکنند. مهمتر از همه اینکه هر غذایی که کربوهیدرات زیادی دارد را باید فراموش کنید. میوه: همه میوهها، به جز چند نوع میوه نظیر توتفرنگی. در رژیم لاغری کتوژنیک خبری از پروتئین نیست و از نظر بسیاری این نوع رژیم مناسب برای سلامتی نیست زیرا رژیم غذایی موفق و سالم رژیمی است که همه گروه های غذایی را شامل شود. دیابت نوع 2 با چربی بالا ارتباط مستقیمی دارد و از آنجا که رژیم کتو برای چربی سوزی عالی است می تواند به پیشگیری و درمان دیابت کمک کند.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

پژوهشها نشان دادهاند که بین دریافتهای غذایی و سندرم تخمدان پلیکیستیک ارتباط وجود دارد و یکی از مداخلههای تغذیهای برای بهبود این بیماران، توجه به میزان و نوع کربوهیدراتهای دریافتی است. رژیم کتوژنیک در ابتدا برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شد ولی بعدها وقتی که در بیماریهایی مانند دیابت نوع دو مورد استفاده قرار گرفت و موفقیت آن به اثبات رسید، محبوبیت بیشتری یافت. نکته مهم دیگر در مورد استفاده ازرژیم های کتوژنیک این است که این نوع رژیمها فقط گروههای محدودی از مواد غذایی را در خود جای میدهند. جایگزینی مواد قندی مناسب در رژیم کتو می تواند برای گیرنده های این رژیم کاری دشوار باشد. Th is data h as be en cre ated ᠎with t​he  he lp of G​SA​ C ontent Generator  DEMO !

با این حال، شیرینی ها و مواد قندی موجود هستند، که بدون تاثیر بر روی سطح کربوهیدرات می باشند و برای رژیم کتو مناسب هستند. رژیم کتوژنیک رژیمی کم کربوهیدرات و پر چربی است، در نتیجه از خوردن مواد غذایی که مقادیر بالایی کربوهیدرات دارند باید خودداری شود. اگر میخواهید در این روش موفق شوید و به نتیجه دلخواه برسید باید اصول، قوانین، باید ها و نباید هایش را رعایت کرده و انجام دهید. کاهش مصرف این چربیها و جایگزین کردن آنها با چربیهای زنجیره بلند مثل روغن زیتون، از بروز علائم گوارشی جلوگیری میکند. از جمله این علائم میتوان به افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها اشاره کرد.

رژیم کتوژنیک امیدها و اهداف

با این حال از فواید رژیم کتوژنیک برای لاغری و سلامتی استفاده می شود که در ادامه به آن می پردازیم. از این رو این رژیم یکسری مواد غذایی را مجاز و یکسری را غیر مجاز اعلام می دارد که باید به آن ها توجه کنید. اگر کالری برای ما اهمیت داشته و مواد غذایی کم کالری برای شما حائز اهمیت می باشند، کالری استویا بسیار ناچیز بوده و برای داشتن رژیم غذایی سالم، اضافه کردن آن به برنامه غذایی روزانه خود بسیار مفید می باشد. حتماً با پزشک خود در مورد برنامه و اهداف غذایی خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا یک برنامه غذایی کتو برای شما مناسب است یا خیر.

شاید در نظر اول به این فکر کنید، که برای شما رژیمی ساده خواهد بود اما به مرور زمان سخت بودن آن را حتما تجربه خواهید کرد، مگر نظم و برنامه ریزی دقیق خود را چیده تا به محض سرد شدن و یا بهتر بگوییم سست شدن در اراده، قوای خود را بازیابید. در این حالت بدن شما از چربی در کبد کتون تولید می کند و به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده می کند. با مقاومت به انسولین، بدن شما آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهد. شما ترجیح می دهد گلوکز را به جای چربی بسوزاند، ممکن است در برابر تبدیل به کتوز مقاومت کند و این کار را انجام نمی دهد مگر اینکه به شدت به محدودیت های کربوهیدرات و پروتئین پایبند باشید.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

میتوانید این نان را با فلفل قرمز، برگ جعفری یا چاشنی های ایتالیایی نیز طعم دار کنید. به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند. چنانچه مبتلا به دیابت هستید، رعایت رژیم لاغری میتواند منتهی به رهایی از انسولین یا دارو درمانی شود. این شرایط برای افرادی که دیابت دارند و داروهای کنترل کننده قند خون مصرف میکنند و یا تحت درمان با انسولین هستند میتواند خیلی خطرناک تر باشد و باعث ایجاد کتواسیدوز دیابتی شده و منجر به بیهوشی فرد شود.

رژیم کتوژنیک پلاس

وضعیت متابولیک کتوز در رژیم کتوژنیک، همانطور که گفته شد، در حالتی اتفاق میافتد که بدن به جای کربوهیدارت، از چربی برای تامین سوخت مورد نیاز خود استفاده کند و این درست زمانی رخ میدهد که شما مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و به این ترتیب، عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی برای تامین انرژی سلولها است، محدود میکنید. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم رژیم کتوژنیک با کاهش کربوهیدرات، اضافهکردن چربیهای سالم و غیراشباع، سبب میشود که شما کاهش وزن مناسبی داشته باشید. شما باید در این رژیم غذایی به اندازه کافی چربیهای سالم و سبزیجات غیر نشاستهای مصرف کنید.

انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدودکردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتابودن برای ۱۶ ساعت باقی مانده روز است. با وجود سسهای متنوعی که بیش از یک هفته در یخچال سالم باقی میمانند به طیف وسیعی از انتخابها دسترسی خواهید داشت. البته، بسیاری از این علائم کوتاه مدتاند و فقط چند یا یک هفته میماند. در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس می کنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید. همانند دیگر چربی ها روغن MCT وارد سیستم لنفاوی نمی شود.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

خطری که رژیم های کتو ممکن است در رابطه با سلامت سیستم قلبی عروقی در استفاده طولانی مدت ایجاد کند همچنان مورد بررسی است . تفاوت اصلی این رژیم ها در میزان مصرف کربوهیدرات است. جهت حفظ و بازسازی عضلات مصرف دریافت میزان مناسب پروتئین و ورزش ضروری است. استویا شیرین کننده ای است طبیعی و مجاز در کتو، در زیر به بررسی تک تک شیرین کننده های مجاز خواهیم پرداخت، اما برای اطلاعاتی تکمیل تر و کامل تر، به لینک زیر مراجعه فرمایید.