{بیشترین بهره را ببرید} از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنید

عملکرد رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمانِ همراه (مکمل) در کودکان و نوجوانان مبتلا به صرعمقاومبهدارو، کاربرد دارد. در علم تغذیه مفهمومی به نام شاخص توده بدنی یا BMI داریم که فرمول سادهای دارد و نحوه محاسبه آن بسیار آسان است، اما پاسخ آن، چیزهای بسیار زیاد و مهمی را به ما نشان میدهد. خیر، برای به دست آوردن این شاخص شما از یک فرمول استفاده می کنید که بسیار ساده است و در حالت ساده تر توسط ماشین حساب یا محاسبه گر آنلاین (مشابه محاسبهگرِ ما) به دست می آید. در ضمن، طبق مطالعهای، افرادی که به مدت سه ماه رژیم کتو میگیرند، در مقایسه با افرادی که از رژیمهای لاغری دیگر تبعیت میکنند، همان میزان وزن کم می کنند و حجم عضله از دست میدهند.

مقدار پروتئین در رژیم کتوژنیک در مقایسه با سایر رژیم های کم کربوهیدرات و پرپروتئین، کمتر است. رژیمهای کتوژنیک، که هم میزان ترشح انسولین و هم مقدار مورد نیاز انسولین را کاهش میدهد، ممکن است به همراه سایر تغییرات در سبک زندگی، مانند ورزش و کاهش وزن، به درمان این بیماری کمک کند. هر کدام از انواع رژیم کتوژنیک لاغری بر روی تغییرات جزئی در نسبت چربی، پروتئین و کربوهیدرات تمرکز دارند. رژیم کتوژنیک بیش از آن که یک رژیم لاغری باشد، نوعی رژیم مفید و بسیار کاربردی برای تامین سلامت بدن و رسیدن به یک سبک زندگی سالم و ایمن مناسب است.

رژیم کتوژنیک تلگرام

وجود بیش از 10 هزار نتیجه فوق العاده در طول دو سال اخیر قطعا نشون دهنده قدرت رژیم کتوژنیک هستش. به همین دلیل رژیم کتو برای حذف کربوهیدرات ها یکی از موفق ترین رژیم ها است. یادمان نرود حتی وقتی شکر و غذاهای شیرین می خوریم کالری زیادی جذب می کنیم و بدن ناچار است آن ها را به صورت چربی ذخیره کند. بسیاری از محصولات آجیل فرآوری شده، مانند کره بادام زمینی، اغلب حاوی مقادیر زیادی نمک یا شکر هستند. به نقل از نت نوشت؛ در رژیم کتوژنیک، شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود.

رژیم روزانه کتوژنیک

همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. از طرف دیگر تغذیه سالم باعث می شود تا رادیکال های آزاد جذب شده به میزان زیادی از بدن دفع شود. برای استفاده از مطالب وبسایت اهدادارو، داشتن «هدف غیرتجاری» و یا ذکر «منبع» کافیست. از روغن زیتون برای چاشنی سالاد و آماده کردن غذاهای تان استفاده کنید. از زیادهروی و سختگیری بیشازحد در رژیم پرهیز کنید. دلیلش این است که نحوه مخاسبه bmi در افراد زیر ۲۰ سال متفاوت است.

اما اگر توجه کرده باشید ما درباره شاخص توده بدنی کودکانی که رده های سنی زیر ۲۰ سال دارند صحبت نکردیم. اما این رژیم برای ورزشکاران و کسانی که به دنبال عضله سازی و افزایش وزن هستند، مناسب نیست. چه کسانی باید شاخص توده بدنی خود را اندازه گیری کنند؟ رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیکشان را بهبود بدهند، فوقالعاده است. با توجه به اینکه این چربیهای اضافه، ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲ و پیش دیابت دارند، میتوان نتیجه گرفت که این رژیم، برای افراد دیابتی خوب است.

​This con tent has been w᠎ritten  by GSA Conte​nt᠎ Gen erat​or DEMO.

به طور خاص افرادی که اضافه وزن بالا و چاقی مفرط و بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و عروقی، انواع سرطان ها، ناباروری و … اگر برای تان سخت است و گرسنه می شوید می توانید بین ۱۰ تا ۲۰ گرم کربوهیدرات را به طور روزانه مصرف کنید. با این رژیم در طی سه هفته بین ۵ تا ۷ کیلو وزن کم می کنید. در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف می کنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. به جای شکر سفید می توانید از کمی شکر قهوه ای یا بهتر از آن عسل استفاده کنید.

اساس این رژیم بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربی های انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. رژیم کتو خیلی ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. با بالابردن سطح آگاهی خود امسله چاقی و جستجو در منابع مختلف می توانید بهتر و آسان تر به کاهش وزن و پایین آوردن شاخص توده بدنی خود کمک کنید. افزایش انرژی و گرسنگی نرمال بدن شمارا به یک منبع بهتر و قابل اعتماد تر برای تولید انرژی تبدیل میکند.شما در طول روز احساس انرژی بیشتری خواهید کرد.چربی ها تاثیرگذار ترین ملکول برای سوخت و ساز بدن هستند.

در این رژیم شخص احساس گرسنگی نمی کند و تقریبا تمام غذاهایی را که دوست دارد می تواند بخورد. آن ها همچنین به شدت به افزایش مدت زمان سیری و کاهش گرسنگی کمک می کنند. زمانی که بدن وارد چنین حالتی می شود، به شدت چربی سوزی می کند تا بتواند انرژی مورد نیازش را تامین نماید. این بدان دلیل است که پروتئین در صورت مصرف زیاد می تواند به گلوکز تبدیل شود که ممکن است انتقال شما را به کتوز کند کند.

نمایه یا شاخص توده بدنی معادل فارسی عبارت (Body Mass Index) است که به صورت خلاصه به آن BMI گفته میشود. چربی سالم توسط کبد، به کتون تبدیل میشود. BMI راهی برای آگاهی از سطح تقریبی چربی بدن به روشی آسان و کاملا ارزان است. برای جلوگیری از فقر ویتامین در هنگام رعایت رژیم کتوژنیک، حتما یک مولتی ویتامین با کیفیت مصرف کنید. برخی از افراد با رعایت رژیم غذایی کتو کاهش سطح کلسترول و برخی دیگر افزایش سطح کلسترول را تجربه کرده اند.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

ولی تعادل را رعایت کنید. نکته قابل توجه در مورد این رژیم غذایی اینست که این رژیم را به آرامی شروع کنید. برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید. اگر جزو افرادی هستین که به صورت حرفه ای ورزش میکنید، میتونید از رژیم کتوژنیک هدفمند استفاده کنید. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود. به دلیل خوردن مقدار کمی سبزیجات و میوه های حاوی فیبر، دستگاه گوارش دچار برخی اختلالات از جمله سوء هاضمه و قرار گرفتن در معرض یبوست یا اسهال می شود.

Thurlow میگوید: نگرانی من این است که افراد در طول این رژیم دچار مشکلاتی در عضلات، تیرویید، و یا آدرنال و هورمونهای جنسی شوند. همه افراد می دانند وزن بدن با کم خوری کاهش می یابد اما چنانچه بارها در بخش تناسب اندام و ورزش نمناک گفته شده است باید تمام افراد چاق دو سوال مهم را از خود بپرسند . اساس این رژیم از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماری ها است.

رژیم کتوژنیک اصلاح شده

پس چربی های اضافه بدن نه از طریق مصرف چربی بلکه از طریق مصرف کربوهیدرات بوجود می آیند. از مصرف مواد غذایی قندی و نشاسته ای(مانند نان، ماکارونی، برنج، لوبیا و سیب زمینی) خودداری کنید. بیماریهای قلبی. رژیم کتوژنیک به بهبود عوامل خطرناکی مانند چربی بدن ، سطح کلسترول خوب (HDL ) ، فشارخون و قند خون می تواند کمک کند. روش های مرسوم لاغری مانند ورزش یا رژیم لاغری به سختی میتواند به کاهش وزن افرادی که شاخص توده بدنی بالا ۴۰ دارند کمک کند.

علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان چاق در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. از طرفی بدن ما به اندازه ی نیازش انرژی از کربوهیدرات ها جذب میکنه و مقدار باقی مونده ( اضافه ) رو به صورت چربی در نواحی شکم و پهلو و … با حذف روزی ۵۰ گرم از میزان مصرفی کربوهیدرات های برنج و نان باید آن را به میزانی برسانیم که مورد نیاز بدن است. برای میان وعده ها و تامین کالری مورد نیاز یا وقت هایی که دل تان می خواهد چیزی بخورید از انواع آجیل، تخمه و میوه استفاده کنید.

بعد از این مدت بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح «کتوز» میگویند. این رژیم مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است ، اما میزان پروتئین آن ۱۵% بیشتر از رژیم کتوژِنیک استاندارد است. اما افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ و گاها ممکن است بالای ۴۰ داشته باشند، کار بسیار سختی برای کاهش وزن دارند. مصرف کربوهیدارت در طی هفته اول تا آخر رژیم باید به ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز برسد.

نمونه رژیم کتوژنیک

اگر نیستید چقدر باید وزن خود را کم یا زیاد کنید که به این محدوده برسید. ورزش کردن از مهمترین اصول لاغری و کاهش وزن است که همه باید به آن توجه کنیم. بسیاری از افراد برای کاهش وزن و بهبود سوخت و ساز به رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات رو میآورند. در نتیجه بدن از چربی ها برای تامین انرژی سوخت و ساز استفاده کرده و شما وارد فاز چربیسوزی میشوید و کاهش وزن به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز)؛ اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوخت سراغ چربیها میرود.

دریافت رژیم کتوژنیک فارسی رایگان

کانکلین گمان داشت که تشنجهای صرعی به سبب نوعی سم ایجاد میشود که از پلاکهای پییر در روده ترشح شده و به خون میریزند. مثلا بعد از مصرف مقداری پروتئین، ترشح هورمون گلوکاگون در بدن ما افزایش پیدا میکند. با محاسبه آنلاین شاخص توده بدنی خود در محاسبه گر ما میزان وزنی که باید از دست دهید به شما اعلام خواهد شد. شما باید حتما یک رژیم لاغری مناسب خود داشته باشید. اما در برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری با بالا بودن چربی سالم از احساس ضعف جلوگیری می شود. برای پاسخ به اینکه چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست؟

رژیم کتوژنیک برنامه

 Data w as created with the he lp of G SA C on᠎tent Gen​erator Demov​er​sion !

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.