سوال شماره یک که باید برای رژیم کتوژنیک بپرسید

اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و از داروهای مخصوص دیابت برای کنترل قند خون خود استفاده میکنید، برای گرفتن رژیم کتوژنیک باید به طور دقیق با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید داروهای خود را به درستی با این رژیم غذایی تنظیم کنید. این روز ها رژیم کتوژنیک به لطف فوایدی که در کاهش وزن و کنترل فند خون دارد بسیار روی زبان ها افتاده است و در موتور های جستجو گر به یک کلمه پر سرچ تبدیل شده است. رژیم های کتوژنیک از سال ۱۹۲۰ به کنترل تشنجهای ناشی از بیماری صرع کمک کردهاند. ​Th is art᠎ic᠎le w​as c reated by G​SA​ C on te nt  Generato r DE​MO!

رژیم کتوژنیک هفت روزه

رژیم کتوژنیک شیراز ایجاد مشکلات در رشد کودکان ناشی از نتیجه مصرف محدود پروتئین می باشد. تحقیقی در سال ۲۰۱۹ که با شرکت نزدیک به ۱۴ هزار نفر انجام شده بود نشان داد کسانی که سالها غلات، میوه و سبزیجات غیر نشاستهای کمی مصرف میکنند، ریسک ابتلا به یک مشکل قلبی به نام فیبریلاسیون دهلیزی (شایعترین نوع آریتمی قلبی) در آنها بالاتر است. تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده هههه… گوش کن! آیا صدای رژیم لاغری سریع همراه با ورزش را می شنوید؟ قرار گرفت. رژیم کتوژنیک معمولاً حاوی ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است.

نمونه رژیم کتوژنیک

طبق مطالعه نورولوژیکی عملی، در این رژیم، 90% کالری روزانه از چربی، 6% پروتئین و فقط 4% از کربوهیدرات می باشد. این رژیم نخستین بار در ۲۰۰۳ میلادی مطرح شد و ایدهٔ استفاده از آن زمانی شکل گرفت که بیماران و والدینشان متوجه شدند، در فاز اولیهٔ شروع رژیم غذائی اتکینز معمولی، تشنجها متوقف میشوند. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند.

رژیم کتوژنیک و پیاده روی

قهوه تلخ (سیاه ) و چای؛ این نوشیدنی ها را از مقدار متوسط تا مقادیر زیاد که بر قند خون تاثیر نگذارد، می توانید مصرف کنید که صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. آب پنیر: از نصف قاشق غذاخوری پروتئین آب پنیر در شیک ها یا ماست استفاده کنید تا میزان مصرف روزانه پروتئین شما بیشتر شود. در رژیم کتوژنیک هر کسی میزان مختلفی از کاهش وزن را تجربه میکند. برای میان وعده خود می توانی از آجیل ها و دانه هایی همچون گردو، دانههای آفتابگردان، بادام، تخمکدو، دانه چیا و بذر کتان استفاده کنید. کتوز محض (Strict ketosis) به عنوان بخشی از درمان مبتلایان به صرع که به داروها بدون پاسخ بودند، استفاده می شد.

رژیم کتوژنیک تجربه

پش از انفجار فعالیت عصبی، جریان خون به قشر مغز در ناحیهٔ متأثر، به مدت ۲ تا ۶ ساعت کاهش مییابد. تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند. نسخه اصلی این رژیم کتو، در سال 1920 جهت درمان تشنج ایجاد شد. فقط کاملاً متفاوت می تواند.این ماده موضوع به این علت ایجاد است کدام ممکن است برنامه کاهش وزن مرحله انسولین را تثبیت می تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید سیستم بدن ما خواهید داشت را در جهت تأمین منبع مفید نشاط برای ذهن را انتخاب کنید و انتخاب کنید احساس بدن ما سوق می دهد.

پروتئین باید معتدل باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن می تواند باعث افزایش انسولین و کتون های پایین تر شود. برخی علائم نیز ممکن است نشان دهنده ورود به مرحله کتوز باشد، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها. بعد از 2-3 ماه اول، شما می توانید کربوهیدرات را در موارد خاص بخورید – فقط بلافاصله به رژیم غذایی برگردید. در این رژیم بدن شما چربی (کالری) را مصرف میکند که به جای کربوهیدرات که منبع اولیه و اصلی سوخت و ساز بدن میباشد، فقط چربی بسوزاند.

این رژیم برای هر کسی مجاز نیست، کسی که قصد استفاده از این رژیم را دارد باید شرایط خود را بررسی کند و بر اساس آن ها عمل کند معمولا رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند و یا نیاز به سوخت ساز مفید دارند یا به دیابت نوع دو مبتلا هستند، مناسب است. کتوز زمانی رخ میدهد که سوخت و ساز بدن به گونهای تغییر کند که برای تأمین انرژی، چربیها را بسوزاند.

رژیم کتوژنیک و تیروئید

گرچه این رژیم به درمان دیابت نوع ۲ کمک می کند، ولی این بیماری را به طور کامل و قطعی درمان نمیکند، بلکه در مواقعی که از این روش استفاده طولانی میکنید ممکن است، برای کسانیکه از این بیماری رنج میبرند، هم خطرناک باشد و باعث ایجاد شرایطی به نام کوادیسکی دیابتی میشود که برای افراد دیابتی خطر محسوب میشود. احتمالا علت محبوبیت آن، این است که بسیاری از مردم از جمله برخی افراد مشهور و برجسته، انواع رژیم کتو را پیشنهاد می دهند؛ زیرا دربرگیرنده نتایجی همانند کاهش سریع وزن و افزایش انرژی می باشد.

الکل: بسیاری از مشروبات الکلی به دلیل داشتن محتویات کربوهیدرات و کتون می تواند شما را چاق کند. کتون های اگزوژن ( بیرونی): این مکمل ممکن است به افزایش سطح کتون بدن کمک کند. تحقیقات فراوان نشان می دهد که رژیم غذایی کربوژنیک با کربوهیدرات کم می تواند به افراد در کاهش سطح انسولین کمک کند. کاهش وزن، رژیم و رسیدن به تناسب اندام دلخواه یکی از مهمترین دغدغههایی است که افراد زیادی با آن درگیر هستند! اما حتی کسانی که اضافه وزن یا دیابت نوع دو ندارند هم مدتی این رژیم را گرفته اند، از جمله سلبریتیهایی مانند هلی بری، ونسا هاجنز و لبران جیمز.

برخی تحقیقات هم بیان میکند در رژیم کتوژنیک ممکن است روند کاهش وزن ادامه پیدا نکند و از جایی به بعد دیگر وزن کم نکنید. تحقیقات نشان می دهد نسخه های ملایم تر رژیم کتو، میزان ترک از رژیم کمتری دارند. تحقیقات نشان داده این رژیم غذایی میتواند مؤثر باشد و به مقابله با بیماریهای مرتبط با چاقی کمک کند. این مسأله میتواند باعث کاهش چربیهای بدن شود، موضوعی که میتواند به پیشگیری از ابتلا به مشکلات جسمانی مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو یا بهبود چنین مشکلاتی کمک کند. در این رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات ها به صورت دوره ایی تغییر می کند و فرد می تواند پس از یک دوره که مصرف کربوهیدرات را کاهش داد، در یک دوره کوتاه دیگر از کربوهیدرات ها استفاده کند.

وقتی رژیم کتوژنیک میگیرید، بدن شما دیگر به کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی تأمین انرژی خود تکیه نمیکند، مسألهای که باعث میشود بدن وارد حالتی به نام کتوز شود. دلیلش این است که وقتی روزه شما به اتمام میرسد، هر گونه مواد غذایی را میل میکنید. برای مواد معدنی، سعی کنید 3000-4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد.

چون به جای کم کردن چربی، شما در این رژیم در هر وعدهی غذایی مقدار زیادی چربی مصرف میکنید. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد؛ بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. رژیم کتوژنیک استانداردSKD : در این روش، میزان مصرف کربوهیدرات کم(5 درصد)، چربی زیاد(75 درصد) و پروتئین متوسط(20 درصد) است. اما اگر یک هفته قبل از شروع رژیم میزان کربوهیدرات رو کم کنه ( کم نه کاملا قطع ) بدن به مرور به این موضوع عادت میکنه.

افرادی که اضافه وزن دارند وقتی این رژیم را شروع میکنند، هفتهی اول معمولاً حدود ۲/۵ تا ۳/۵ کیلوگرم وزن کم میکنند و از آن به بعد هر هفته نزدیک به نیم تا یک کیلوگرم از وزن آنها کاسته میشود. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید برای چند هفته اول، رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. برای بسیاری از افراد امتحان رژیم کتوژنیک بی ضرر است و این رژیم غذایی را شاید بتوان تقلیدی از تغذیهی انسانهای اولیه دانست.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

اگر قبلا رژیم کتو را امتحان کرده اید یا علاقمند به شروع یک رژیم غذایی هستید، ممکن است در رابطه با انتخاب نسخه مناسب از رژیم کتو برای شما دچار سردرگمی گردید. حتی اگر از سلامت برخوردار باشید، گرفتن این رژیم به مدت طولانی میتواند منجر به کمبود ویتامینهای B. و C. در شما شود، چون بسیاری از مواد غذاییای که حاوی این ویتامینها هستند، مثل حبوبات و میوه ها، کربوهیدرات بالایی دارند. با این حال بعضی از افراد معتقدند که گیاهخواری برای همه افراد مناسب نیست و اینطور استدلال می کنند که انسان موجودی همه چیز خوار است و باید به حد اعتدال از همه مواد غذایی مصرف کند.

رژیم کتوژنیک رایگان

مدت فست های خود را به آرامی کمتر کنید، چون تغییرات لحظه ای برای بدن انسان چندان خوشایند نیست و ممکن است، قادر به تحمل و سازگاری با تغییرات نباشد. بله. اما ممکن است این رژیم برای عضله سازی بهخوبی رژیمهای با کربوهیدرات متوسط نباشد. بله، اما ممکن است در رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط مؤثر نباشد. اجرای این رژیم ممکن است بهسبب نیاز به صرفِ وقت برای اندازهگیری دقیق و برنامهریزی برای نوع و میزان غذاها، با مشکلاتی برای والدین و مراقبین کودک همراه باشد. برای مقابله با این مسئله، میزان مصرف کربوهیدرات خود را کاهش داده و به نکات بالا مجدداً مراجعه کنید.