BCAA برای مبارزان MMA

در ورزش های رزمی ترکیبی بسیار رقابتی، تفاوت بین برد و باخت اغلب اندک است. رزمی کاران به هر جنبه ای از بازی مبارزه توجه می کنند و اکنون بیش از هر زمان دیگری به دلیل محبوبیت بی حد UFC، Strikeforce، WEC و Dream است. عملکرد ورزشی و تمرین برای پیروزی نه تنها برای هر مبارز MMA، بلکه برای هر ورزشکار رقابتی دیگری نیز هدف است. یک سلاح عالی برای هر ورزشکاری مکمل آمینو اسیدهای آمینه شاخه ای است. BCAA از سه اسید آمینه ضروری لوسین، والین و ایزولوسین تشکیل شده است. مکمل های ورزشی BCAA به بازسازی عضلات پس از تمرین و استرس شدید کمک می کند. در طول ورزش، به دلیل روش های ورزشی شدید که شامل هنرهای زناشویی مختلط می شود، چربی و کربوهیدرات های ذخیره شده را برای سوخت می سوزانید. بدن ما در مرحله بعدی از پروتئین برای سوخت استفاده خواهد کرد. هنگامی که این اتفاق می افتد، ماهیچه های ما این اسیدهای آمینه را تخلیه می کنند و این باعث می شود بدن ما به حالت کاتابولیک برود و منجر به تمرین بیش از حد و آسیب احتمالی شود.

اسیدهای آمینه و BCAA فواید زیادی برای ورزشکاران MMA دارند، از جمله:

  • بازسازی عضلات
  • کمک به جلوگیری از کاتابولیسم عضلانی
  • ترویج سنتز پروتئین
  • آموزش قدرت
  • افزایش متابولیسم

در طول دهه گذشته، متخصصان تغذیه ورزشی دریافته‌اند که می‌توانید با مصرف برخی مواد مغذی بلافاصله پس از ورزش شدید، زمان ریکاوری را افزایش دهید. کارشناسان معتقدند که این می تواند مهم ترین زمان برای ورزشکاران برای مصرف مکمل های ریکاوری عضلانی مانند L-Leucine، L-Valine و L-Isoleucine باشد. مکمل های اسید آمینه همراه با ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات های سریع الاثر به عضله سازی، افزایش تستوسترون و حفظ تعادل مثبت نیتروژن برای ورزشکار کمک می کند. برخی دیگر از کمک های بازیابی عالی که با BCAA ها به خوبی کار می کنند عبارتند از:

  • ال-گلوتامین
  • ZMA
  • کراتین
  • HMB
  • بتا آلانین

هر ورزشی که شامل کلاس های وزنی باشد به این معنی است که رقبا با مقادیر محدودی کالری ورزش می کنند. نشان داده شده است که مکمل آمینو اسیدهای شاخه دار باعث کاهش وزن کل بدن و کاهش درصد چربی بدن می شود. همچنین ورزشکاران کاهش بافت چربی شکم را تجربه کرده اند. اگر برای مبارزه یا مسابقه روی یک رژیم غذایی کم کالری تمرین می‌کنید، افزودن BCAA به برنامه‌تان می‌تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند بدون اینکه بر عملکرد حلقه یا قفس شما تأثیر بگذارد. بهترین راه برای رزمندگان برای مصرف BCAA این است که آنها را 30 دقیقه قبل از تمرین و یک وعده بلافاصله بعد از تمرین مصرف کنند. ورزشکاران MMA باید 50 میلی گرم Bcaa به ازای هر پوند از وزن بدن خود را برای حداکثر نتیجه تزریق کنند.