9 استراتژی برای مذاکرات دیپلماتیک با اعضای خانواده


در دبیرستان به فنلاند مهاجرت کرد.

چون نمیتونی اعضای خانواده آن را انتخاب کنید. تعداد کمی از مردم می دانند چگونه دکمه عصبانی شما را فشار دهند. خوشبختانه، چند ترفند و ترفند وجود دارد که می توانید برای حفظ روابط دیپلماتیک از آنها استفاده کنید. حتی در طول مکالمات دشوار برای یادگیری نحوه حفظ آرامش در حین صحبت با اعضای خانواده، ادامه مطلب را بخوانید.

اعضای خانواده

1. آرام بمانید، حتی اگر بستگانتان هیجان زده باشند.

اگر احساس می‌کنید احساساتی شده‌اید، نفس عمیقی بکشید، سعی کنید اجازه ندهید احساساتتان بر ذهنتان تسخیر شود. اگرچه ممکن است دشوار باشد، اما همانطور که تا 10 می‌شمارید، از طریق بینی نفس عمیق بکشید و از طریق دهان بازدم کنید.

  • هر چه بیشتر آرام می شوی هرچه بیشتر با اعضای مشکل دار خانواده که سعی می کنند شما را عصبانی کنند برخورد کنید، بهتر است.
  • اگه نمیتونی آروم بشی شاید زمان رهایی از آن وضعیت فرا رسیده باشد. بیرون بروید یا به اتاق دیگری بروید تا آرام شوید و افکارتان را جمع آوری کنید.

2. در مورد خواسته ها و نیازهای خود مطمئن باشید.

در آنچه در حال برقراری ارتباط هستید، مطمئن و قوی باشید. شما مجبور نیستید بد رفتار کنید یا صدای خود را بلند کنید. اما اجازه ندهید کسی در مورد شما صحبت کند یا شما را ناامید کند. مشخص کنید که دارید صحبت می کنید تا صدای شما شنیده شود.

  • اگرچه دفاع از خانواده می تواند دشوار باشد. (به خصوص در مورد افراد مسن تر از شما.) اما بسیار مهم است که به احساسات خود گوش دهید.
  • بیایید چیزی شبیه به آن بگوییم من به اینجا آمدم تا در مورد خواسته های پدربزرگ صحبت کنم. و الان دیگه نمیخوام حرف بزنم اگر هر سوالی دارید لطفا صبر کنید تا صحبتم تمام شود.»

3. مرزهای مشخصی را تعیین کنید.

اجازه ندهید دیگران با صدای بلند در مورد شما فریاد بزنند یا با صدای بلند صحبت کنند. اگر کسی این را گفت، چیزی شبیه این بگویید: «من به شما اجازه نمی‌دهم با من اینطور صحبت کنید. لطفا صدایتان را پایین بیاورید.» اگر آنها همچنان به مرزهای شما فشار می آورند. باید مکالمه را متوقف کنید و یک روز دیگر دوباره تلاش کنید.

  • شما همچنین می توانید چیزی شبیه به “من می خواهم با شما صحبت کنم اما اگر اینطور با من صحبت کنی نمی توانم.»
  • سایر مرزهایی که ممکن است بخواهید تعیین کنید عبارتند از چارچوب زمانی برای ارتباط. («فقط در طول روز با من تماس بگیرید. نه شب وقتی می خواهم بخوابم) یا اینکه چقدر می خواهید در شهر بمانید (فقط 1 هفته برای این کار زمان می برد و من دیگر نمی توانم زندگی کنم)

4. به موضوعات خنثی پایبند باشید.

سیاست و مذهب مردم را به هیجان می آورد. اگر یکی از اعضای خانواده شما در مورد آن صحبت کند سعی کن دخالت نکنی موضوع را به چیزی غیر بحث برانگیز تغییر دهید، مانند آب و هوا، ورزش، یا رویدادهای جاری غیر بحث برانگیز.

  • اگر بستگانتان اصرار دارند که در مورد چیزی صحبت کنید که دوست ندارید، سعی کنید بگویید: “این چیزی نیست که امروز می خواستم بگویم” و ادامه دهید.

5. اجازه دهید طرف مقابل حق داشته باشد

حتی اگر موافق نباشی اما چیزهایی وجود دارد که می توانید آنها را رها کنید. به جای اینکه در مورد هر چیزی که خانواده می گوید بحث کنید. سعی کنید دعوا را انتخاب کنید و اجازه دهید اعضای خانواده گاهی احساس کنند که “برنده” هستند. لازم نیست همیشه این کار را انجام دهید. (و این کار را برای آنچه مهم است انجام ندهید.) اگر واقعاً مهم نیست، آن را رها کنید.

  • برای مثال، یکی از اعضای خانواده ممکن است سعی کند در مورد سیاست با شما بحث کند. اگر شما دو نفر مخالف هستید ارزش پیوستن را ندارد اجازه دهید آنها احساس حقانیت کنند تا بتوانید به سمت موضوعات گفتگوی سازنده تر بروید.
  • چیزی شبیه این بگویید: «باشه، شنیدم چی گفتی. الان نمی خوام باهات دعوا کنم، بگذریم.»

6. روی آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید.

شما می توانید واکنش های خود را نسبت به دیگران کنترل کنید. حتی اگر نمی توانید کارهایی که دیگران می توانند انجام دهند را کنترل کنید. اما شما می توانید نحوه پاسخگویی خود را برای بهتر شدن تغییر دهید. این واقعیت را به خود یادآوری کنید. به خصوص زمانی که سفر سخت است

به عنوان مثال، اگر یکی از اعضای خانواده به شما توهین کند، شما مجبور نیستید با فریاد زدن بر سر آنها پاسخ دهید. می توانید آرام بمانید و موضوع را تغییر دهید یا به طور کلی شرایط را ترک کنید.

یا اگر یکی از اعضای خانواده سعی کند به حریم خصوصی شما نفوذ کند شما می توانید با تعیین مرزهای واضح با آن مقابله کنید. فقط به این دلیل که ممکن است آسان تر باشد یا به این دلیل که می خواهید کسی را آرام کنید تسلیم نشوید.

7. سعی کنید به مسائل شخصی خودداری کنید.

درگیری با اعضای مشکل خانواده تقصیر شما نیست. اگرچه تحمل این بار آسان است. اما سعی کنید به یاد داشته باشید که مشکل از آن آنهاست، نه شما، اگر بتوانید اعمال آنها را از خودتان جدا کنید. شما می توانید از چیزهای بیشتری اجتناب کنید.

اغلب اوقات، یک فرد گروه آسیب های دوران کودکی است، به این موضوع نگاه کنید: یکی از اعضای خانواده شما بدجنس است، زیرا مشکلی در زندگی او وجود دارد. و بدتر می شود زیرا مشکلی در آنها وجود دارد.

8. سعی نکنید افراد دشوار را تغییر دهید.

شما مجبور نیستید آنها را دوست داشته باشید. اما شما هم نمی توانید آنها را تغییر دهید. افرادی که درک آنها دشوار است، انتقاد را خیلی خوب نمی پذیرند. و متأسفانه می توانید مشکل را بدتر کنید. سعی کنید اعضای خانواده را همانطور که هستند بپذیرید. حتی اگر بتوانید با آنها کنار بیایید.

سعی کنید کلمه را به خاطر بسپارید پذیرش چیزی است که می دانید نمی توانید تغییر دهید. حتی اگر آن را دوست ندارید یا با آن موافق نیستید.

9. مراقبت از خود را تمرین کنید.

مشکلات خانوادگی واقعاً می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد. مطمئن شوید که می‌خورید، می‌نوشید و به اندازه کافی می‌خوابید تا احساس آرامش و سلامت کنید. برای کاهش سطح کلی استرس زمانی را برای چیزهای آرامش بخش، مانند غوطه وری در وان یا خواندن یک کتاب خوب، اختصاص دهید. نگذارید سلامت روحی و جسمی شما در برخورد با خانواده به خطر بیفتد.

اگر در مورد رسیدگی به نیازهای خود احساس گناه می کنید، سعی کنید بگویید: “مراقبت از خود خودخواهانه نیست.”

همچنین صحبت با یک فرد حامی مانند یکی از اعضای خانواده، دوست یا درمانگر می تواند مفید باشد.

منبع:

wikiHow

تقویم فارسی اندروید